Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

ai spus ca-l papa

De cand a venit gerul a scazut nivelul la ulei, pana atunci nu a pierdut pic de ulei. Am crezut ca uleiul GM este cel mai bun pentru motoarele astea.

 

closchkutza : in 4.5 km acul la temperatura era la jumatetea celui de al doilea sfert al ceasului ( -12`C ), mers in oras.

Share this post


Link to post

De cand a venit gerul a scazut nivelul la ulei, pana atunci nu a pierdut pic de ulei. Am crezut ca uleiul GM este cel mai bun pentru motoarele astea.

 

closchkutza : in 4.5 km acul la temperatura era la jumatetea celui de al doilea sfert al ceasului ( -12`C ), mers in oras.

 

Deci antigelul din motor avea cam 60-65 grade. Nu stiu ce sa zic. Daca motorul se incalzeste bine, la peste 80 grade si totusi spuma aia apare..e posibil sa fie de la ulei.Dar, avand in vedere ca la mers in afara orasului nu apare..tind sa cred ca este de la mers cu motor neincalzit complet. Insa chiar si asa nu mi se pare normal.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Eu suspectez uleiul ( am pus GM la 2.7 l care scrie numai 5w30 pe el, in rest numai litere cinezesti - mi se pare contrafacut; am cumparat ulei GM dexos 2 care pare mai bun, dar inca nu l-as da afara pe asta care nici 5000 km nu are ), iar spuma cred ca este de la condens, dar nu sunt sigur, de asta am si intrebat.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Daca are 5000 facuti in oras e cam cazul sa-l dai afara oricum.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Are 3.500 km, dar are depasit termenul de 6 luni ( s-ar putea sa fie si asta o cauza ), din cei 3.500 km 99 % sunt extraurban. Interesant ca pe cutie am reusit sa descifrez ca ar trebui schimbat la 5.000 km in conditii severe sau 10.000 km in conditii normale, dar nu zice nimic de durata intre schimburi.

Share this post


Link to post

Eu nu iau in calcul aici uleiurile cu norma A1/B1 sau A5/B5 care nu sunt ok de folosit in motorul masinii asteia. Te rog frumos sa-mi gasesti si mie un ulei 5W30 care are vascozitatea 9.3 mm2/s la 100 grade si este A3/B3.

Altfel, eu am scris ~12, nu 12.5. Daca vrei sa ma citezi..citeaza ceea ce am scris eu nu ce crezi tu ca am scris.

 

Nu te citam dar fie aproximativ 12 , insa intrebarea era alta ...daca nu te deranjez si ai amabilitatea :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Are 3.500 km, dar are depasit termenul de 6 luni ( s-ar putea sa fie si asta o cauza ), din cei 3.500 km 99 % sunt extraurban. Interesant ca pe cutie am reusit sa descifrez ca ar trebui schimbat la 5.000 km in conditii severe sau 10.000 km in conditii normale, dar nu zice nimic de durata intre schimburi.

 

 

DEcat sa umbli cu el cu spuma, nu mai bine il dai jos indiferent de cand e? Ca spuma de aia am vazut ultima data la Dacii 1300 cu uleiuri dubioase, la masini mai recente nu am vazut spuma sau muci cum li se mai zice.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nici n-am deschis bine categoria: "mi-a zis 14 ...

 

PS: la mine este optim 9,9 la 100'C.

 

usurel domnu' Tolin , usurel "Daca am cazut de acord" era o figura de stil daca imi permiteti si mie :)

Edited by VaLa
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ca spuma de aia am vazut ultima data la Dacii 1300 cu uleiuri dubioase

Am un coleg de serviciu, are Smart, a pus in el elf 5w40 ( nu stiu daca asta e recomandat la el ) si a facut si el spuma in ulei.

Share this post


Link to post

5w40 la fel ca 10w40 sunt uleiuri pentru Smart cu motor de 699cc(btw, sa le spuna cineva ca w30 ruleaza :-> ), dar nu cred ca Elf e o alegere prea fericita la nemtoaica.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Uleiuri recomandate Matiz..e foarte simplu, 5w30 iarna si 5w40 vara.

 

 

Nu a zis nimeni ca e obligatoriu schimbat functie de anotimp, 5w40 se incadreaza iarna la acelasi intervat de temperatura negativa ca 5w30. Am mai intrabat un vecin(nu de parcare, ci de garaj) din intamplare, Matiz 2003, 130.000 km, foloseste 10w40 tot anul, Esso, de ani de zile, nu are probleme de nici un fel sau consum de ulei.

 

1. incepem sa ne incurcam in ce spunem.

 

 

2. cum sa consume daca pune un ulei mult mai vascos decat este necesar, este ilar. Asta-i criteriu, punem cat mai gros sa nu consume ? Daca pune acum SAE30 va consuma, garantat. Concluzia o tragi singur, ai la purtator ce-ti trebuie.

 

Daca nu v-am spus-o, v-o repet pana va intra in cap: in cazul uleiurilor pentru motor, mai gros nu inseamna mai bun, dar este sigur ca daca pui mai gros decat se cere, e mai rau.

 

Atata timp cat Tribologia este o stiinta, a da exemplu pe nu stiu care purtator de cheie franceza dintr-un service sau dintr-o parcare coboara nivelul discutie in mediocritate.

 

 

Motorul de Matiz iese din fabrica incarcat cu un ulei de motor din clasa SAE30. Cine intelege acest lucru, perfect, cine nu, sa fie sanatos si la ulei cat mai gros.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Corect si priceput , eee uite se poate si cu nervi mai putini :) )

Adica ne incadram intre 9,3si 12,5 , nu mai repet ce si cum ca SE STIE , VIATA-I COMEDIE :) )

 

Am bagat la cap sefu'

 

Acum va rog sa nu ma puneti sa dau jos 5w40 Magnatec ca oricum pana in martie fac 8-10 mii cu el si-l schimb atunci , hehehe !

 

PS Castrol TXT SOFTEC PLUS 5W-30 Asta merge??

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

..

Stii diferenta dintre recomandat si obligatoriu?

Share this post


Link to post

2. cum sa consume daca pune un ulei mult mai vascos decat este necesar, este ilar. Asta-i criteriu, punem cat mai gros sa nu consume ? Daca pune acum SAE30 va consuma, garantat.

Cred ca acum inteleg de ce al meu se da la uleiul subtire. Am carte de service la ea si primele schimburi stiu sigur ca s-au facut cu 5w30. Dupa mai multi km cred ca s-a gandit cineva ca ar fi mai bine sa ii bage 10w40 ca s-a uzat motorul. Nu stiu ce ulei avea in ea cand am luat-o dar nestiind ce sa ii pun am bagat aral 10w40. Nu a papat pic de ulei 6500 km pana l-am scos afara si am pus 5w30 la care vad ca s-a dat la numai 3500 km. Chiar daca papa ulei vreau sa raman tot la 5w30 pentru ca ma ajuta la consum.

A...era sa uit, sa nu bagati aral. Dupa 3500km am uleiul negru, inainte am avut aral, cred ca a lasat ceva urme.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Nu s-a uzat niciun motor de Matiz de la 5w30. I-a zis 2 vecini si dupa doua schimburi a trecut pe 10w40 si abia acum este uzat. In ziua cand am cumparat masina, a cumparat un Matiz si un taximetrist. Dupa cativa ani ne-am intalnit in masina lui. Avea 240.000 km, motor nesegmentat si a utilizat doar ulei 5w30 Daewoo (s-a mirat ca l-am intrebat despre ulei, de parca as fi pus o intebare inutila).

  • Like 1

Share this post


Link to post

La mine a fost masina de firma cu revizii la zi, nu cred ca le-au zis nici un vecin, ci pur si simplu au fost in service si aia au bagat dupa spusele a 2 vecini, cred. Oricum nu papa mult ulei, nu am de gand sa segmentez motorul pana la 200.000 km. O sa bag in continuare ulei 5w30 GM ( Daewoo ) - ieftin si bun ( castig la benzina diferenta de ulei pentru completare )

  • Like 1

Share this post


Link to post

ieri am schimbat si eu uleiul. am pus Mobil1, 10w40

Share this post


Link to post

azi am schimbat uleiul ,am trecut pe norma 5w 30 ,marca valvoline syn power.

 

greenguy.gif ma manca sa pun castrol magnatec 5w 40 c3 ,dar vanzatorul mi-a taiat elanul. si atunci m-am hotarat pe uleiul asta .

Share this post


Link to post

...,dar vanzatorul mi-a taiat elanul. si atunci m-am hotarat pe uleiul asta .

 

Explica cum ti-a taiat elanul??? ops

Share this post


Link to post

nu este potrivit odata si a doua castrolul ,de un timp,a inceput sa nu mai pastreze acelasi standard de calitate .

a primit plangeri ,din partea clientiilor . deci care e ideea se cam "evapora" din motor fara logica ,adica omu a mers o tura de 10 sau 15 000 km si nu s-a intamplat nimic ,iar la urmatorul schimb a aparut surpriza. asa zisul consum de ulei ajungea si la 1litru .

 

mai comercializeaza castrol doar pentru impatimiti ,dar nu-l recomanda.

Edited by mitosu
  • Like 1

Share this post


Link to post

ieri am schimbat si eu uleiul. am pus Mobil1, 10w40

Nu e bun. Pnetru motorul masinii tale trebuia minim 15w40, cel mai indicat fiind M20W40.

  • Like 2

Share this post


Link to post

asa e!5w 40 e mai multigrad decat 5w30 darPROSTII FUDULI SI DEFECT INVATATI HABAR N-AU DAR SE DAU MARI DUPA CE SI-AU LUAT SI EI O BROSCUTZA CU MOTOR DE DRUJBA

Tu ai placerea, ca atunci cand spui o prostie mare, s-o faci cu gura larg deschisa. Vezi clasificarea SAE, prezentata pe acest topic ca sa-ti dai seama singur cat esti de dus. "Sa nu faci lectii cu copilul ca-i strici viitorul !"

  • Like 2

Share this post


Link to post

Chiar cand sa inchid si eu (log off) am citit ultimele postari si nu ma pot abtine :)

Toate uleiurile cu aceste 3 elemente in denumire sunt multigrad .Cred ca ai vrut sa zici ca 40 e mai "destept" decat 30 heheheeheh

De fapt baza o constituie un ulei de baza , de regula semisintetic , de ex un 5w , la care se adauga aditivi de imbunatatire a vascozitatii.

Asadar , un 5w40 e mai aditivat decat 5w30 ceea ce presupune ca la temperaturi standard de masurare in circuitul motor ( 100 gr) in aceleasi conditii exterioare (fie 10 ori 30 grade celsius) , vascozitatea lui 5w40 e mai mare decat a lui 5w30 .

Din discutiilee de pana acum se pare ca motorului de matiz ii "place" mai mult un 30 decat un 4o (in conditile de clima din Romania ca doar la noi n-o fi vara Sahara si iarna Polu' Nord )

 

Deci domnul calinjack , te rog nu fii obraznic , citeste si invata de la oamenii astia ca nu sunt nebuni ...

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

De fapt baza o constituie un ulei de baza , de regula semisintetic

 

De regula mineral. SI functie de aditivari, devine ulei semisintetic, sau impropiu spus, sintetic. Cel putin eu asta am inteles dupa mult sapat pe google. Uleiurile cu baza 100% sintetica sunt deja la alta clasa de pret fata de ce baga lumea pe aici.

Share this post


Link to post

Da , cam asa ceva , de fapt semi e un amestec mineral cu sintetic ceva de genul...

eu vorbeam doar de aditivi pt vascozitate dar mai sunt :

Pachetele de aditivi

 

Antiwear - reduce frecarea

Extreme pressure agent - previne stresul

Corrosion inhibitor - previne rugina

Detergent - previne depunerile

Dispersant - tine reziduurile in suspensie

Friction modifier - modifica proprietatile frecareii

Pour point depressant - permite curgearea la rece

Seal swell agent - asigura protectia garniturilor

Viscousity index improver -stabilitatea vascozitatii

Antifoam - reduce spuma

Antioxidant - reduce oxidareal

Metal deactivator - retrage oxidarea catalitica

 

Mineralul e mineral si sinteticul sintetic (iarna nu-i ca vara) si diferenta sta in puritate si , evident pret .

Compromisul e ca au perfectionat tehnologia si au obtinut 97% cu 3% impuritati la uleiul mineral.

Astfel au combinat mineral cu 30% sintetic i-au dublat pretul si i-au spus semisintetic

Adice ceva mai bun si ceva mai scump.

Exista si sintetic dar ala costa si mai mult PAO (poly alpha olefin) este formula de baza a uleiurilor sintetice

Edited by VaLa
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...