Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Daca citeai mai atent observai ca uleiul repsectiv indeplineste normele ACEA A1/B1/A5 si apoi uleiul pentru Matiz trebuie sa indeplineasca norma API SJ in manual nu face nici o referinta la ACEA. Cred ca mai bine detaliat ce inseamna ACEA gasesti aici ACEA fa o comparatie, vezi graficele din partea de jos a paginilor pentru cele doua norme, ai sa observi ca norma A3/B3 acopera uleiurile 10W40 si 15w40 nu 5W30 pe care o face A1/B1.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Utilizator de Cielo:

 

 

 

ce noutati ? ce mal ? ce te face sa crezi ca ai dreptate ?ai stat ascuns in motor si ai vazut aralul cum se depune pe tacheti si alte alea?ia mai du-te vreo 80000 si cu alt ulei si apoi fa acelasi lucru si da vina pe alt ulei.

 

Daca citeai mai atent observai ca uleiul repsectiv indeplineste normele ACEA A1/B1/A5 si apoi uleiul pentru Matiz trebuie sa indeplineasca norma API SJ in manual nu face nici o referinta la ACEA. Cred ca mai bine detaliat ce inseamna ACEA gasesti aici ACEA fa o comparatie, vezi graficele din partea de jos a paginilor pentru cele doua norme, ai sa observi ca norma A3/B3 acopera uleiurile 10W40 si 15w40 nu 5W30 pe care o face A1/B1.

api sj e minim adica arata gradul de aditivare,daca pui api sk ,sl, sm atunci e ok Edited by calinjack
  • Like 1

Share this post


Link to post

Majoritatea uleiulilor 5w30 sunt A3/B3(B4), cele care sunt A1/B1 sunt pentru modelele care specifica asta, Ford de exemplu. Nu inteleg daca tot ai citit topicul asta de ce nu ai luat Valvoline 5w30 A3/B3 cum au pus restul de useri de aici care folosesc Valvoline, te-a mancat sa iei un ulei special conceput pentru Ford, cauta pe net despre el ca zice mare si gros asta.

 

de exemplu http://uleideulei.ro/valvoline-durablend-fe-5w30-1-litru-p-88.html

Edited by argon

Share this post


Link to post

Am citit in paginile anterioare ca e jale mare daca uleiul indeplineste norma ACEA A1 si numai norma A3 este buna, ca motorul e ca si distrus, etc. Am considerat ca profesionistii de la Valvoline stiu mai bine ce ii trebuie unui motor si poate link-ul acesta va va fi mult mai util decat datul cu parerea Finding the right oil.

Pe langa ca n-ai inteles ce inseamna ACEA A1 si A3, nici nu te-ai uitat ce au scris specialistii de la Valvoline: uleiul FE 5w30 l-au produs pentru motoarele FORD. :) )

Pe langa aceste scapari esentiale, mai ai una: Daewoo, ca producator de motoare creaza specificatii pentru fabricantii de uleiuri si nu fabrica uleiuri.

Share this post


Link to post

Tolin cu parere de rau tin sa te informez ca am inteles ce inseamna ACEA, poate nu la fel de bine ca tine. Nu inteleg de unde ai tras tu concluzia ca acest ulei a fost facut pentru Ford, mai bine citeste fisa tehnica si vezi ce treaba are cu Ford, indeplineste pentru acest producator de autovehicole niste standarde la fel cum le indeplineste standarde API sau ACEA. Nu vreau sa intru in polemica cu tine pentru ca te respect ce ai facut pentru acest forum insa iti dau un exemplu, citeste fisa tehnica pentru Mobil 1 5W30 care probabil ca esti de acord ca este un ulei de top, fisa Mobil observa te rog ce norme ACEA indeplineste. Dar poate nici cei de la Mobil nu inteleg ce inseamna ACEA

Edited by ipse

Share this post


Link to post

Pai, Valvoline spune ca FE indeplineste conditiile pentru FORD, nu vorbeste despre altele, din acest motiv s-a produs si are litera F in denumirea comerciala. In plus, pleci de la o premisa falsa folosind fisa altui produs si producator pentru a justifica uleiul ales.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post
din acest motiv s-a produs si are litera F in denumirea comerciala.

Esti sigur ? Ai vreo dovada clara si irefutabila a veridicitatii acestei afirmatii?

Multumesc!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Deschide catalogul de la Durablend: http://www.valvoline..._car_motor_oils

O sa gasesti o smecherie de marketing pe care o poti lua ca Fuel Efficiency si/sau Ford Engines. Daca te uiti la toata uleiurile Valvoline 5w30 marcate in denumirea comerciala cu FE (Durablend FE, MaxLife FE, SynPower FE ), toate respecta specificatiile FORD. Pana si uleiul pentru Volvo este marcat tot cu FE. Cum s-ar spune, asemanarea cu persoane cunoscute este pur intamplatoare. Altfel, despre orice ulei ACEA A1 poti spune ca este Foock Efficiency.

 

Mai cautam ?

 

http://uleideulei.ro...litru-p-88.html

 

"Valvoline DuraBlend Fe 5W30 faciliteaza reducerea consumului de combustibil.

Valvoline DuraBlend Fe 5W30 este un ulei special conceput pentru motoarele FORD."

 

Ce coincidenta, pana si Mobil1 se foloseste de aceeasi smecherie de marketing: http://www.shopmania...~p-5293495.html

 

 

Cata lipsa de imaginatie la inginerii de marketing !

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Tolin nu pot decat sa iti multumesc ca ai revenit la sentimente mai bune si "ataci ideea nu omul"

Daca ai sa urmaresti fisa tehnica a uleiului Valvoline de aici ai sa observi ca sub fiecare recipient de ulei scrie urmatoarele - DuraBlend MXL 5W-4O"Meets long drain performance specified by Mercedes-Benz"; DuraBlend FE 5W-3O "Meets Fords specifications"; DuraBlend Diesel 5W-4O "Meets VW specifications", sper ca nu vrei sa spui ca fiecare dintre aceste uleiuri au fost facute special pentru Mercedes, Ford sau VW. Cat despre acel FE cred ca mai degraba inseamna Fuel Efficiency insa nu am certitudinea. Cat despre ce scriu cei de la "uleideulei.ro" astia bat campii, in primul rand acest ulei nici nu este un ulei full sintetic cum este incadrat in grupa la Ulei Full Sintetic si cum scrie in prezentare si in al doilea rand la producator nu scrie nicaieri ca "Valvoline DuraBlend Fe 5W30 este un ulei special conceput pentru motoarele FORD".

Am dat exemplul cu Mobil 1 5W30Fully Synthetic Oil pentru ca si acel ulei indeplineste norma A1B1 deci in concluzie acest ulei este interzis pentru motorul de Matiz, sa fim seriosi. Vezi de asemenea ca Mobil 1 indeplineste pentru Ford standardul M2C929-A la fel cum indeplineste Valvoline 5W30 tot pentru Ford M2C-913A + B, deci nu poti sa spui ca Mobil 1 5W30 a fost facut special opentru Ford.

Pentru mitosu, daca Matizul tau are peste 100k de km Valvoline iti recomanda uleiurile respective si ajungi la rezultatele pe care le-ai postat, al meu are 85k si am selectat optiune sub 100k si am primit rezultatul respectiv.

Edited by ipse

Share this post


Link to post
O sa gasesti o smecherie de marketing pe care o poti lua ca Fuel Efficiency si/sau Ford Engines. Daca te uiti la toata uleiurile Valvoline 5w30 marcate in denumirea comerciala cu FE (Durablend FE, MaxLife FE, SynPower FE ), toate respecta specificatiile FORD.

Asa pare, intrucat nu mai zice nimic despre alte motoare, in recomandarea expresa.

Totusi FE mai apare si aici:

http://flpoland.pl/www_eng/oleje/transport_engine_uraniafe5w30.htm

http://www.lubricants.org/Mobil-1-0W-30-F.E-443.html

http://www.exxonmobil.com/corporate/news_features_20080425_M1AFE.aspx

http://www.opieoils.co.uk/p-982-fuchs-titan-sintopoid-fe-sae-75w-85-fully-synthetic-gear-oil.aspx

Se poate trage si concluzia asta, intrucat se repeta, chiar, chestia cu Ford.

Insa , cel mai clar, si "direct" este vorba de "Fuel Economy".

Restul de asocieri sunt lasate pe seama subliminalului. Nu exista vreo referire "in clar" la "Ford engines", ca sens al abrevierii :"FE".

Drumuri bune!

Share this post


Link to post

Am dat exemplul cu Mobil 1 5W30Fully Synthetic Oil pentru ca si acel ulei indeplineste norma A1B1 deci in concluzie acest ulei este interzis pentru motorul de Matiz, sa fim seriosi.

Daca suntem seriosi, nu bagam ulei cotat A1 fara indicatia expresa a fabricantului motorului, nici macar A5, ne rezumam la A3, pentru siguranta motorului si a gandurilor noastre. Oricum, topicul se numeste "uleuri recomandate - Matiz" si nu "ce ulei am bagat in motor si el functioneaza, inca", desi am avea printre noi un initiator declarat de un astfel de topic.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mda, este evident ca eu nu gasesc in manualul Matizului alta norma decat API SJ(gen ACEA A3/B3). Poate cineva sa imi arate unde gasesc alte specificatii pentru ulei unde cere ACEA A3/B3 insa din manualul Matizului nu aiureli de pe net. Eu am gasit asta in manualul de service

post-14565-082840000 1292760598_thumb.jpg

cine stie poate exista si atunci am lamurit-o, sa respectam subiectul topicului "uleuri recomandate - Matiz"

Edited by ipse
  • Like 1

Share this post


Link to post

Uita-te la toti producatorii ce fac A1/B1 ca intruneste doar norme Ford si inca ceva ciudatenii eventual. Uita-te si la uleiul OEM Daewoo care asigura prima umplere la fabrica si inca se mai gaseste ca e A3/B3. MAi uita-te si in general la toate uleiurile A3/B3 de pe piata ca intrunesc normele mai multor producatori(GM, MB, BMW, VW) fata de A1/B1 care nu fac asta.

Daca nici acum nu ai inteles ideea, foloseste ce vrei pe raspunderea ta.

Edited by argon

Share this post


Link to post

argon, sa inteleg ca nu poti sa ma ajuti sa gasesc in manualul Matiz normele ACEA A3/B3?

Zici sa ma uit la uleiul OEM Daewoo, bine ma uit, arata-mi atunci pe eticheta unde scrie ACEA

post-14565-033584900 1292765907_thumb.jpg post-14565-050022700 1292766799_thumb.jpg

Eu nu inteleg ce tot o tragi cu Ford, tu nu intelegi ca nu este facut pentru Ford, indeplineste niste cerinte in plus fata de API si ACEA, si nu este vorba de Valvoline, toti producatorii de uleiuri fac asta si nu numai pentru Ford ci si pentru alte marci VW, Mercedes, Audi, etc. Vezi fisa tehnica a lui Mobil 1 5W30 Fully Synthetic Oil care am atasat-o in unul din posturile de mai sus si vezi ca asta indeplineste niste cerinte in plus pentru General Motors, Ford, Chrysler, sper sa nu zici ca este un ulei de duzina

Din pacate nici acum nu inteleg ideea, toti pana acum spuneati ca trebuie sa respecti ce scrie producatorul si dintr-o data nu mai e bine sa faci ce spune acesta, mai bine te uiti pe net la GM, MB, BMW, VW

Edited by ipse
  • Like 1

Share this post


Link to post

Poate cineva sa imi arate unde gasesc alte specificatii pentru ulei unde cere ACEA A3/B3 insa din manualul Matizului nu aiureli de pe net.

 

In manualul matizului nu gasesti, dar ai putea sa te uiti in fisa fiecarui ulei recomandat de producatorul de ulei pentru Matiz (asta ca sa mergem dupa logica ta). Pentru Matiz, de la Valvoline, ai 3 tipuri: SynPower 5w30, Durablend 10w40, Turbo 10w40, nicidecum ce ai bagat tu (te contrazici singur in privinta ideii ca producatorul de ulei stie cel mai bine ce trebuie sa bage intr-un anumit tip de motor). Daca nu esti convins, cauta la alti producatori de uleiuri fisele uleiurilor recomandate si da-ne un singur exemplu in care uleiul recomandat pt Matiz corespunde la alt ACEA decat A3/B3.

 

@tolin: Referitor la ideea "preconceputa" ca e mai bun un ulei din bidon de 1l decat cel din butoi de 200l: din pacate, la service (in Caransebes la oricare ai merge, nu bag mana in foc ca nu e asa in alta parte), baga cu aceeasi pompa manuala diferite tipuri de ulei (pentru diferitele tipuri de masini care vin la sercvice)...si in loc sa ai un 5w30 in motor (pe care-l iei preambalat), o sa iti bage o amestecatura de marci si tipuri de ulei diferite (chiar si ulei de cutie). Ca sa spele pompa manuala de fiecare data, ar fi greu pt ei (clatire la fiecare schimb cu o parte din uleiul ce urmeaza a fi bagat).

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Standardele API si ACEA nu sunt complementare, API este omologul ACEA. Uleiurile din gama ACEA A3/B3 sunt uleiuri superioare ca parametri celor din gama A1/B1. A3/B3 conform standardelor europene(ACEA) se recomanda a fi folosite pentru autovehicole care ruleaza in conditii "high-speed, long distance driving", asta presupune un drum cel putin de cateva zeci de mile la viteze de peste 100 mph(conform standardelor ACEA) cand temperatura si presiunea in motor ajunge la valori care fac uleiurile din categoria A3/B3 sa lucreze la capacitate maxima, ruland la viteze si pe distante scurte uleiurile din gama amintita nu ajung la parametri nominali iar avantajul calitatii superioare nu isi face simtit efectul.

Pentru conditii de trafic dur in localitati pe distante nu foarte mari cu multe opriri, etc se recomanda uleiul din gama A1/B1. Din punctul meu de vedere Matizul nu este un autoturism care sa se incadreze in prima categorie amintita mai sus. Nu zice nimeni ca daca folosesti un ulei din gama A3/B3 dauneaza motorului dar nici nu il ajuta, problema ar fi costul pe care trebuie sa il suporti in plus pentru ceva care nu te ajuta.

API SJ este omologul american al europeanului ACEA A1/B1 nu al A3/B3

Cine are rabdare poate sa citeasca acest articol Engine Oil Viscosity Discussion

Share this post


Link to post

"These oils may be unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt."

Mai clar de atat nu se poate in cazul A1: se utilizeaza daca fabricantul specifica asta in manualul de utilizare. Mai departe nici nu trebuie sa citesti. Ca unii rationeaza la motoare ca in cazul legilor de convietuire sociala (tot ce nu este interzis, este permis), este eroarea lor.

Share this post


Link to post

@cristics, daca citei posturile mele anterioare stiai ca Matizul meu are sub 100k km, mai intra odata pe aplicatia de la Valvoline si alege valorile corecte si ai sa vezi ca nu ma contrazic singur. Nici tu nu poti sa ma ajuti sa gasesc in cartea Matiz unde scrie ca uleiul trebuie sa fie ACEA A3/B3

 

Tolin poti te rog sa ma ajuti sa gasesc in cartea Matiz unde sa gasesc specificatiile ACEA A3/B3?

Edited by ipse

Share this post


Link to post

Te ajut sa gasesti ca nu scrie ACEA A1 si nici A5. Pe cale de consecinta, se utilizeaza A3/B3.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

scrie SJ, unde pot sa gasesc ca nu trebuie A1?

Edited by ipse

Share this post


Link to post

@cristics, daca citei posturile mele anterioare stiai ca Matizul meu are sub 100k km, mai intra odata pe aplicatia de la Valvoline si alege valorile corecte si ai sa vezi ca nu ma contrazic singur.

 

 

Pai ai Matiz 2003. Am intrat inca o data si te contrazici singur: unde scrie sa bagi Durablend FE 5w30?! Poate Synpower5w30, Synpower 5w40 si Maxlife 10w40. Ai facut un mix pe care vad ca nu-l intelegi...

 

PS: Ne uitam pe sit-uri diferite, de aici si confuzia...Eu m-am uitat pe cel romanesc, tu te-ai uitat pe valvolineeurope...Ok, cu cat confuzia e mai mare, cu atat mai bine sa folosesti in ordinea recomandata...

Edited by cristics

Share this post


Link to post

scrie SJ, unde pot sa gasesc ca nu trebuie A1?

Judeci eronat, daca nu scrie A1 sau A5, nu le folosesti. De ce persisti in a-mi da dreptate in ce ti-am spus anterior, este atat de greu de acceptat ca ai pus in Matiz ulei pentru motoare FORD ?

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Tolin e nostim ce spui, m-am lamurit, si daca nu scrie nici A3 dupa logica ta nu e normal sa nu folosesti. Ma bucur ca folosesc ulei pentru motoare FORD

Edited by ipse

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...