Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

ce sa cauti cu un 5w-40 /10w-40 intr-un motor de matiz? o fi el vechi (motorul) dar tot cred ca merge mai bine un ulei Xw-30...plus ca si indicatia producatorului tot asta e..

 

daewoo 5w-30/gm 5w-30/valvoline synpower 5w-30...avand in vedere ca vine frigul...desi nu prea mai conteaza azi asta la uleiurile cu 5w-

Share this post


Link to post

Sincer nu stiu de unde chestia asta cu "indicatia" producatorului e neaparat 5w-30. In manual scrie clar API SJ 5w-30 10w-30 10w-40 15w-40 cu specificatia 5w-30 in zone reci si 15w-40 in zone calde. Asta pentru ca 5w-40 nu prea exista pe vremea aia. 5w-30 pe vremea cand a fost scris manualul avea ZDDP destul pentru ca era SJ, dar acum din pacate majoritatea sunt SM si au ZDDP sub 0.8%. Romania este in zona de clima temperata, nu rece (gen Siberia si tarile nordice) unde poate motorul nu se-ncalzeste niciodata suficient si are vascozitate de SAE40 cel mai mult din timp. Si unde mai pui ca motorul lui atrecut de prima tinerete, asa ca s-ar putea sa manance uleiul Xw-30 si chiar daca vine frigul, poate omul schimba uleiul o data pe an, asa ca poate vine si caldura :) Castrolul recomanda Edge 5w-40 sau Magnatec 10w-40 la Daewoo Matiz si 0w-30 5w-30 la Chevrolet Matiz si asta pentru ca motorul a fost modificat de chevrolet, a fost strans si au fost pusi culbutori cu role. Si cred ca, Castrolul stie despre uleiuri si motoare mai mult decat noi toti de pe forum.

Din cate stiu eu Matizul nu are filtru de polen.

Share this post


Link to post

ce sa cauti cu un 5w-40 /10w-40 intr-un motor de matiz? plus ca si indicatia producatorului tot asta e..

 

Inainte sa te apuci sa dai sfaturi si sa vorbesti iin numele producatorului, ai macar bunavointa de a afla intai care e indicatia producatorului, adica 5w30 pana la 15w40.

 

Masina are 152000 de km si nu s-a umblat la motor , si nu prea am de gand sa umblu la el din lipsa de bani.

 

dar se cere sa umbli in el? In 2 saptamani ai apucat sa-ti dai seama daca consuma ulei? Incearca sa afli cu ce a mers inainte, daca a mers 150.000 cu 10w40, nu pune 5w30, tot 10w40 in continuare, dar sa nu fie Aral. Sunt o gramada de Matizuri care au mers cu 10w40 de noi, si nu au patit nimic cum sustin unii p'aici, doar e si in manual, asta pun si majoritaea service-urilor Daewoo in Matizuri, dar sa nu fie sub -20 de grade mai multe zile, ca nu mai merge, trebuie 5w.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Putin de tot :o fftopic:

@argon: Eu unul nu te mai inteleg. Vezi aici de ce spun asta.

Share this post


Link to post

In primul rand nu se stie starea motorului, daca consuma ulei sau nu, la 150.000 majoritatea matizurilor ce le-am vazut se dadeau la ulei. In al doile arand, problema ridicata de tine, omul vrea ieftin. Mai e varianta cu 10w30 Daewoo, 70 ron 3 litri, dar sa nu-l inghita.

 

Daca nu zicea si de bani, ziceam 5w40, pretul e dublu aproape. End of :o fftopic: :) >-

Edited by argon

Share this post


Link to post

Inainte sa te apuci sa dai sfaturi si sa vorbesti iin numele producatorului, ai macar bunavointa de a afla intai care e indicatia producatorului, adica 5w30 pana la 15w40.

Cand vei inceta aceasta dezinformare continua, n-ai obosit ?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Deci dupa ce am citit o droaie pe aici am ajuns la concluzia ca ce am bagat de un an incoace in motor adica 5w30 de la GM, chiar daca nu e neaparat alegerea ideala, pare sa fie totusi solutia optima raportata la balanta pret - calitate.

Share this post


Link to post

Dezimformarea o fac altii, informarea corecta o face manualul.post-3429-035960400 1290757868_thumb.jpg

 

Recomand un manual de geografie pentru determinarea zonei climaterice unde se afla Romania. Zona calda e de la ecuator la tropice, zona rece dinainte de cercul polar, se face in gimanziu treaba asta.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Da tata, dar singur iti dai cu stangul in dreptul: pt rece e 5w30, deci asta e ideal iarna dar 15W40 este la limita superioara pentru zonele foarte calde, ceea ce inseamna ca la noi e inutil. Si cum din experienta stiu ca masina mea merge mai bine cu 5W30 decat cu 10W40 vara, tind sa cred ca pentru noi e mai bun 5W30, mai ales ca e si full sintetic.

Share this post


Link to post

..., chiar daca nu e neaparat alegerea ideala,...

Eu cred ca e o alegere ideala pentru motorul de Matiz.

Share this post


Link to post
Dezimformarea o fac altii, informarea corecta o face manualul ...

Poate n-ai inteles ce spune manualul acela care nu apartine producatorului motorului: "puneti, fratilor, ce vreti, nu ne mai puneti sa raspundem la tel si la mail !". In traducere: exact ce s-a petrecut pe acest topic s-a petrecut si pe liniile serviciului clienti a fabricii. Documentul dovedeste ca au fost mai destepti, le-au dat clientilor exact ce doreau acestia.

 

Daca ai inteles de la gimnaziu ca RO se afla la mijloc, de ce mai afirmi ca Matizul este facut sa functioneze cu doua clase de vascozitate ?

 

In rest, m-am lamurit, n-o sa intelegi in veci unde si de ce se foloseste 5W.

  • Like 2

Share this post


Link to post

5w-30 pe vremea cand a fost scris manualul avea ZDDP destul pentru ca era SJ, dar acum din pacate majoritatea sunt SM si au ZDDP sub 0.8%.

Poate vede asta si @mitosu cand zice ca SM este cel mai bun standard. Da, este, dar nu pentru protectia antiuzura a motorului ci a catalizatorului. :)

 

Si cred ca, Castrolul stie despre uleiuri si motoare mai mult decat noi toti de pe forum.

Castrol cel mai mult stie despre marketing, sunt campioni absoluti la asta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

..

 

PE mine ma deranjeaza vehementa cu care unii fac propaganda la 5w30 si sa nu folosesti altceva, nu am spus cuiva sa nu foloseasca expre 5w30 cum fac altii cu w40, de altfel si eu am acum tot 5w30, dar motorul nu pateste nimic nici de la 5w40 sau 10w40 toata perioada anului! sa fie de calitate si schimbat la timp, asta conteaza cel mai mult.

Edited by argon

Share this post


Link to post

PE mine ma deranjeaza vehementa cu care unii fac propaganda la 5w30 si sa nu folosesti altceva ...

Asta dovedeste ce am spus in finalul postului anterior.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Pai nenea @argon, nici ulei de la bunica daca pui nu strici motorul imediat. Dar de ce sa sustii o plaja asa de mare de uleiuri pentru un singur motor, apropo, cine are sau poate face rost de documentatia de la suzuki alto si de ce uleiuri recomanda, sau macar de ce uleiuri se recomanda la matizurile facute in koreea.

Share this post


Link to post

In rest, m-am lamurit, n-o sa intelegi in veci unde si de ce se foloseste 5W.

Ceea ce nu intelege lumea e urmatorul lucru: Un ulei full sintetic e proiectat astfel incat sa fie in starea lui normala la temperatura de lucru, spre deosebire de minerale care sunt exact invers, in sensul ca vascozitatea lor normala este cea de dinaintea W, iar la temperatura se fac apa chioara daca uleiul nu contine VI (viscosity improvers.)

Prin urmare, un ulei full va fi foarte stabil la temperatura de lucru spre deosebire de minerale sau semi care se vor subtia.

 

Eu nu inteleg de ce lumea vrea sa puna ulei 10W sau mai rau 15W. Pana si 5W sau chiar 0W au vascozitatea la rece de cateva ori mai mare decat cea la cald. 10W si 15W sunt magiun!

 

Acum vreo 3 saptamani am completat la Civic cu ulei Motul X-lite 0W-30 (vascozitatea recomandata si a uleiului de prima umplere in fabrica). Erau cam 5 grade dimineata, uleiul a stat in masina peste noapte, iar cand am turnat frumos cu palnia nevasta'mea zice: oo, dar e grosut uleiul asta @-) , ziceai ca ii pui ulei subtire asa cum zice Honda..

Chiar si eu ma uitam ciudat ca m'as fi asteptat sa fie mai apos, dar nu era chiar asa.

Avantajul uleiului asta e ca e full synth + esteri, adica grupa IV+V si lasa o pelicula pe suprafetele metalice peste noapte. Si stau si imi aduc aminte ce gros era iarna Elf'ul ST 10w-40 pe care il puneam in prima mea masina, un Renault 18 vechi..

 

In fine, fiecare pune ce vrea. Un lucru ar trebui retinut: La rece (40grd) chiar si un 0W-40 este mai vascos de cateva ori (cca 5-6x)fata de cum e la temperatura de lucru. Un 15W-40 este mai gros de peste 9 ori.

Asa ca e preferabil sa pui un ulei mai putin vascos care sa protejeze motorul la pornire, decat sa pui un magiun mineral cu care in primele cateva secunde motorul merge pe uscat.

Si cum stim ca cea mai mare parte a uzurii motorului are loc in perioada dintre pornirea la rece si pana ajunge la temperatura de lucru, trageti voi concluzia daca merita bagat un ulei vascos in orice motor, nu numai in cel de matiz.

  • Like 1

Share this post


Link to post

cine are sau poate face rost de documentatia de la suzuki alto si de ce uleiuri recomanda, sau macar de ce uleiuri se recomanda la matizurile facute in koreea.

O idee exceptionala, manual de suzuky alto 800 cc vandut in Anglia, include 20w50 pana la -10 grade in jos, iar peste 30 C se impune w40 sau w50, multumiti?

post-3429-030260000 1290761815_thumb.jpg

Edited by argon

Share this post


Link to post

cine are sau poate face rost de documentatia de la suzuki alto si de ce uleiuri recomanda, sau macar de ce uleiuri se recomanda la matizurile facute in koreea.

Uite aici recomandarea Valvoline pentru Alto cu motorul F8B (796cmc).

 

post-68-009298300 1290762317_thumb.jpg

 

Si aici pentru Matiz:

 

post-68-001063600 1290762337_thumb.jpg

 

 

Interesant ca prima recomandare este 5W-30 in ambele cazuri. Recomandarea pentru Alto cu motoare mai uzate este Maxlife cu vascozitati mai mari, iar la Matiz am merge si 5W-40 si apoi Maxlife.

 

Dpmdv, case closed. Cand motorul e nou se merge pe 5W-30, iar cand incepe sa se dea la ulei se trece tot pe full sintetic dar 5W-40. Cu vascozitatea asta eu zic ca merge lejer pana la 200000km fara reparatii. (Am vazut personal Matiz cu 180000km care consuma 1l la 5000km si ii punea tot 5W-30).

  • Like 1

Share this post


Link to post

@argon Deci conform graficului prezentat de tine 10W30 ar fi ideal ca si plaja de temperaturi, insa vorba strumfului, este important si cum se comporta la temperaturi scazute cu motorul oprit peste noapte.

@strumfuadi Da, aici pare sa bata cu ce se chinuie nenea Tolin sa ne explice.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

O idee exceptionala, manual de suzuky alto 800 cc vandut in Anglia, include 20w50 pana la -10 grade in jos, iar peste 30 C se impune w40 sau w50, multumiti?

Ce uleiuri existau acum 20 de ani? La ce tolerante se produceau piesele? Din ce aliaje? Etc, etc.

Share this post


Link to post

Tinand cont ca e vorba de acelasi motor, teoretic sunt acelasi tolerante si materiale, dar avand in vedere ca romanii si-au bagat nasul, pot fi mai proaste, cu fialbilitate redusa fata de acelasi motor facut de Suzuky acum 15 ani.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ironia e ca Suzuky nu au excelat niciodata la masini. La motociclete este alta poveste.. :D

Share this post


Link to post

800 cc e mai aproape de o motocileta [-X

Share this post


Link to post

Parca ati fi doi copii :) )

Esential e ca intr-adevar acum 10-15 ani erau alte uleiuri si alte tehnologii dar de poate deduce oricum regimul de lucru recomandat si uleiul ideal pentru el.

Share this post


Link to post

documentatia de la suzuki alto si de ce uleiuri recomanda,

 

 

http://www.scribd.com/doc/6692092/Alto-Owner-Manual

 

din pacate nu specifica tipul de ulei, da doar o diagrama pe temperaturi de unde reiese ca 10w30 acopera toate temp.

in schimb specifica 75w90 GL 4 la cutia de viteze

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...