tolin Posted January 5, 2011 ...Am inteles-ideea e sa fie fully-syntetic. Nu asta este ideea, uleiul de alege functie starea motorului, tipul de exploatare, costuri ... Poate sa fie si semi, daca exploatarea o cere (la un taxi la care se schimba uleiul lunar sau cel mult trimestrial, n-are rost sintetic, la unu motor care mananca ulei, etc), dar nu se tine in motor cat unul sintetic. Producatorul Castrol recomanda: "cand nu exista o indicatie expresa a producatorului, un ulei se schimba la 3000 miles" (citat din memorie). 2 Share this post Link to post
jorky1987 Posted January 5, 2011 Nu asta este ideea, uleiul de alege functie starea motorului, tipul de exploatare, costuri ... Poate sa fie si semi, daca exploatarea o cere (la un taxi la care se schimba uleiul lunar sau cel mult trimestrial, n-are rost sintetic, la unu motor care mananca ulei, etc), dar nu se tine in motor cat unul sintetic. Producatorul Castrol recomanda: "cand nu exista o indicatie expresa a producatorului, un ulei se schimba la 3000 miles" (citat din memorie). Cu alte cuvinte-noua celor care nu folosim masina in conditii extreme- ulei full sintetic daca vrem sa folosim un ulei ceva mai mult de 5-6 mii de km. 2 Share this post Link to post
mitosu Posted January 6, 2011 jorky; valvoline durablend 10w 40 este garantat 15 000km ,daca mergi mai "tare " pe la un 8000 km il schimbi fara emotii. in plus acest lei este mai aditivat fata de unul de rand ,din clasa sa,deci protectie in plus. orice ulei provoaca probleme ,chiar si full sintetic, daca nu este schimbat la timp,asta se stie . atentie nu toate uleiurile 5 w 30 si 5w 40 sunt full sintetice ,aste doar maketing ieftin al tuturor producatorilor de uleiuri de motor. deci aveti toate sansele,ca unii de pe aici ,sa puneti un semisintetic de toata frumusetea . ca tot s-a vorbit de castrol ,un exemplu; castrol magnatec 5w 40 c3 poate fii mai sintetic decit castrol edge 5w 40 ? sau la fel de sinetic. Tolin ,daca tot iti place elful ,de ce nu folosesti elf excellium nf ,recomandat chevrolet.? Share this post Link to post
Tommy Posted January 6, 2011 (edited) Ati facut topicul asta muci total. Daca vine cineva sa caute ce ulei sa bage in motorul lui nu intelege ceva. Unde mai pui ca unii ar trebui direct la gazeta sa-si imortalizeze minunatiile. Recomandarea producatorului este 5w-30, ACEA A3, API SJ minim, probabil se gaseste mai mult de la SL in sus de fapt. Eu inteleg, un ulei de asta costa in jur de 50 ron litrul (mobil, valvoline etc), iar cei care nu sunt dispusi sa dea mai mult de 20 de roni cauta sa-si demonstreze propria concluzie apriorica si sa ii lamureasca pe altii pentru a se convinge ei insisi ce alegere desteapta au facut. Edited January 6, 2011 by Tommy 5 Share this post Link to post
argon Posted January 6, 2011 Recomandarea producatorului este 5w-30, ACEA A3, API SJ minim, Recomandarea producatorului este 15w40. 2 Share this post Link to post
closchkutza Posted January 6, 2011 (edited) O luam de la capat? Pentru zonele calde este recomandarea aia!!!!! Romania nu e in zona calda ! Edited January 7, 2011 by VAXXi Atentie la limbaj. 4 Share this post Link to post
closchkutza Posted January 6, 2011 Da prietene, stim, e in Sahara! Deja nu ma mai complic cu tine, e ca si cum as conversa cu un stalp! 2 Share this post Link to post
argon Posted January 6, 2011 AI cam chiulit de la scoala, se vede, ROmania se afla intr-o zona temperat continentala de tranzitie. 2 Share this post Link to post
closchkutza Posted January 6, 2011 (edited) Oaaaau, pe bune?? Ia cauta tu mediile anuale de temperatura pentru difereite zone din romania si spune-mi daca o temperatura medie anuala de pana in 15 grade justifica folosirea unui ulei facut pentru a fi folosit in zone calde ale planetei! Edited January 6, 2011 by closchkutza 3 Share this post Link to post
augustinionut Posted January 6, 2011 Pana va "footeti" voi, in motorasele noastre tot ulei circula, indiferent de care stabiliti voi ca vreti/trebuie sa fie 3 Share this post Link to post
closchkutza Posted January 6, 2011 Eu sincer propun ca acest topic sa se inchida si eventual sa se faca curatenie in el(sarcina monumentala avand in vedere cantitatea imensa de aberatii scrise pe aici). Deja a devenit o bataie de joc unde, asa cum zicea si Tommy, fiecare vine si incearca sa convinga pe restul ca marmelada pe care a luat-o la litru cu 20 de lei este cea mai buna chestie pentru motorul masinii. 2 Share this post Link to post
Englishman Posted January 6, 2011 (edited) Bestial dialogul de mai sus ! Iar replica lui Augustin a solutionat toata disputa ! Nu am ras niciodata la sectiunea bancuri cum am facut-o aici. Edited January 6, 2011 by Englishman 2 Share this post Link to post
argon Posted January 6, 2011 Uleiuri recomandate Matiz..e foarte simplu, 5w30 iarna si 5w40 vara. Sau 5w40 tot timpul anului, dar nu 5w30 in lunile de vara. 1 Share this post Link to post
Tommy Posted January 6, 2011 Recomandarea producatorului este 15w40. Uleiuri recomandate Matiz..e foarte simplu, 5w30 iarna si 5w40 vara. Sau 5w40 tot timpul anului, dar nu 5w30 in lunile de vara. Tu esti cu toate oile pe campie? 3 Share this post Link to post
argon Posted January 6, 2011 CUm tu ai dedus ca 5w30 este uleiul recomandat de producator eu am facut-o cu 15w40. Ambele sunt uleiuri recomandate de producator. Prin omisiune ai pus doar ce ulei ti-a convenit tie din toata lista aia lunga de uleiuri recomandate de producator. 1 Share this post Link to post
tolin Posted January 6, 2011 Asta-i de Gazeta, nu exista motor construit pentru doua vascozitati. De vreo 16 ani, uleiurile se masoara la 150'C, nu vara sau iarna (asta-i din epoca Stroie). 2 Share this post Link to post
argon Posted January 6, 2011 Zona temperata in cazul Romaniei este zona calda vara si rece iarna. Dar voi recomandati un ulei de zone reci la temperaturi exterioare de 40, chiar 50 de grade la nivelul asfaltului, in Romania. E greu. 1 Share this post Link to post
tolin Posted January 6, 2011 De vreo 16 ani, la uleiurile sintetice nu mai exista limite de temperatura. Altfel, poti insista a sustine utopia ta, cat timp nu intervine un moderator. 2 Share this post Link to post
argon Posted January 6, 2011 Stii care e utopia? ca aici sunteti o mana de oameni la propriu care propagandati 5w30 la Matiz, se numara pe degetele la doua maini persoanele virtuale care fac asta, dar in viata reala, majoritatea Matizarilor pe care ii cunosc sau pe care ii intrebi folosesc 10w40 sau 5w40 la Matiz, fie vara fie iarna merg bine mersi motoarele, chiar si daca nu au cont pe forumuri sa parlamenteze despre asta. 1 Share this post Link to post
tolin Posted January 6, 2011 (edited) Asa este, suntem o mana de oameni care n-au gandire daciota. In viata reala, de voi isi bat joc toti agaricii din service-uri si tot cate 2 vecini. Pune mana pe carte si lasa recomandarile dupa ureche ! Edited January 6, 2011 by tolin 2 Share this post Link to post
calinjack Posted January 6, 2011 Stii care e utopia? ca aici sunteti o mana de oameni la propriu care propagandati 5w30 la Matiz, se numara pe degetele la doua maini persoanele virtuale care fac asta, dar in viata reala, majoritatea Matizarilor pe care ii cunosc sau pe care ii intrebi folosesc 10w40 sau 5w40 la Matiz, fie vara fie iarna merg bine mersi motoarele, chiar si daca nu au cont pe forumuri sa parlamenteze despre asta. ai dreptate,de fapt ii poti numara pe 2 degete de la o mana! si chiar ai dreptate,dupa ce mi-au pus aia de la service 10w40 la ultima revizie,am pus eu 5w40 la urmatoarea facuta de mine,si tocmai ma pregatesc sa-i mai dau o portie de 5w40,ca tare i-o placut 1 Share this post Link to post
Englishman Posted January 6, 2011 Pai hotaraste-te, ori una ori ailalta, daca le amesteci asa tot o marmelada iese. Share this post Link to post
tolin Posted January 6, 2011 ai dreptate,de fapt ii poti numara pe 2 degete de la o mana ... Asa, majoritatea este intotdeauna bine raspandita geografic, fudula (altfel n-ar fi majoritate destula) si dornica sa se remarce cu orice pret. On topic: motorul de Matiz se livreaza incarcat cu ulei de vascozitate SAE30, indiferent ca-i vara sau iarna. 2 Share this post Link to post