Jump to content

ipse

Membru
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About ipse

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Mangalia
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2003
  1. Cu parere de rau te informez ca API si ACEA sunt norme, insa cred ca nu te pot convinge, poate reusesc cei de la Total Lubrifianti
  2. Asta pe langa API SJ si ACEA A1/B1/A5 pentru ca tot norme sunt si astea Arata-mi si mie un ulei care indeplineste doar normele API si ACEA
  3. Aoleu, a aruncat unu o pastila din necunostinta evident ca FE inseamna ford engine si voi hap ati si prins- )) Vreau sa va conving sa folositi ulei de Ford atat timp cat FE inseamna ford engine )
  4. Mda, si pentru ce anume este bun uleiul din clasele A1/A5, pentru cei care vor sa isi lase lagarele descoperite la alunecare si rostogolire ? Mai bine ai respecta ce scrie in carte si nu mai induce in eroare
  5. Tolin e nostim ce spui, m-am lamurit, si daca nu scrie nici A3 dupa logica ta nu e normal sa nu folosesti. Ma bucur ca folosesc ulei pentru motoare FORD
  6. scrie SJ, unde pot sa gasesc ca nu trebuie A1?
  7. @cristics, daca citei posturile mele anterioare stiai ca Matizul meu are sub 100k km, mai intra odata pe aplicatia de la Valvoline si alege valorile corecte si ai sa vezi ca nu ma contrazic singur. Nici tu nu poti sa ma ajuti sa gasesc in cartea Matiz unde scrie ca uleiul trebuie sa fie ACEA A3/B3 Tolin poti te rog sa ma ajuti sa gasesc in cartea Matiz unde sa gasesc specificatiile ACEA A3/B3?
  8. Standardele API si ACEA nu sunt complementare, API este omologul ACEA. Uleiurile din gama ACEA A3/B3 sunt uleiuri superioare ca parametri celor din gama A1/B1. A3/B3 conform standardelor europene(ACEA) se recomanda a fi folosite pentru autovehicole care ruleaza in conditii "high-speed, long distance driving", asta presupune un drum cel putin de cateva zeci de mile la viteze de peste 100 mph(conform standardelor ACEA) cand temperatura si presiunea in motor ajunge la valori care fac uleiurile din categoria A3/B3 sa lucreze la capacitate maxima, ruland la viteze si pe distante scurte uleiurile din gama amintita nu ajung la parametri nominali iar avantajul calitatii superioare nu isi face simtit efectul. Pentru conditii de trafic dur in localitati pe distante nu foarte mari cu multe opriri, etc se recomanda uleiul din gama A1/B1. Din punctul meu de vedere Matizul nu este un autoturism care sa se incadreze in prima categorie amintita mai sus. Nu zice nimeni ca daca folosesti un ulei din gama A3/B3 dauneaza motorului dar nici nu il ajuta, problema ar fi costul pe care trebuie sa il suporti in plus pentru ceva care nu te ajuta. API SJ este omologul american al europeanului ACEA A1/B1 nu al A3/B3 Cine are rabdare poate sa citeasca acest articol Engine Oil Viscosity Discussion
  9. argon, sa inteleg ca nu poti sa ma ajuti sa gasesc in manualul Matiz normele ACEA A3/B3? Zici sa ma uit la uleiul OEM Daewoo, bine ma uit, arata-mi atunci pe eticheta unde scrie ACEA Eu nu inteleg ce tot o tragi cu Ford, tu nu intelegi ca nu este facut pentru Ford, indeplineste niste cerinte in plus fata de API si ACEA, si nu este vorba de Valvoline, toti producatorii de uleiuri fac asta si nu numai pentru Ford ci si pentru alte marci VW, Mercedes, Audi, etc. Vezi fisa tehnica a lui Mobil 1 5W30 Fully Synthetic Oil care am atasat-o in unul din posturile de mai sus si vezi ca asta indeplineste niste cerinte in plus pentru General Motors, Ford, Chrysler, sper sa nu zici ca este un ulei de duzina Din pacate nici acum nu inteleg ideea, toti pana acum spuneati ca trebuie sa respecti ce scrie producatorul si dintr-o data nu mai e bine sa faci ce spune acesta, mai bine te uiti pe net la GM, MB, BMW, VW
  10. Mda, este evident ca eu nu gasesc in manualul Matizului alta norma decat API SJ(gen ACEA A3/B3). Poate cineva sa imi arate unde gasesc alte specificatii pentru ulei unde cere ACEA A3/B3 insa din manualul Matizului nu aiureli de pe net. Eu am gasit asta in manualul de service cine stie poate exista si atunci am lamurit-o, sa respectam subiectul topicului "uleuri recomandate - Matiz"
  11. Tolin nu pot decat sa iti multumesc ca ai revenit la sentimente mai bune si "ataci ideea nu omul" Daca ai sa urmaresti fisa tehnica a uleiului Valvoline de aici ai sa observi ca sub fiecare recipient de ulei scrie urmatoarele - DuraBlend MXL 5W-4O"Meets long drain performance specified by Mercedes-Benz"; DuraBlend FE 5W-3O "Meets Ford’s specifications"; DuraBlend Diesel 5W-4O "Meets VW specifications", sper ca nu vrei sa spui ca fiecare dintre aceste uleiuri au fost facute special pentru Mercedes, Ford sau VW. Cat despre acel FE cred ca mai degraba inseamna Fuel Efficiency insa nu am certitudinea. Cat despre ce scriu cei de la "uleideulei.ro" astia bat campii, in primul rand acest ulei nici nu este un ulei full sintetic cum este incadrat in grupa la Ulei Full Sintetic si cum scrie in prezentare si in al doilea rand la producator nu scrie nicaieri ca "Valvoline DuraBlend Fe 5W30 este un ulei special conceput pentru motoarele FORD". Am dat exemplul cu Mobil 1 5W30Fully Synthetic Oil pentru ca si acel ulei indeplineste norma A1B1 deci in concluzie acest ulei este interzis pentru motorul de Matiz, sa fim seriosi. Vezi de asemenea ca Mobil 1 indeplineste pentru Ford standardul M2C929-A la fel cum indeplineste Valvoline 5W30 tot pentru Ford M2C-913A + B, deci nu poti sa spui ca Mobil 1 5W30 a fost facut special opentru Ford. Pentru mitosu, daca Matizul tau are peste 100k de km Valvoline iti recomanda uleiurile respective si ajungi la rezultatele pe care le-ai postat, al meu are 85k si am selectat optiune sub 100k si am primit rezultatul respectiv.
  12. Tolin cu parere de rau tin sa te informez ca am inteles ce inseamna ACEA, poate nu la fel de bine ca tine. Nu inteleg de unde ai tras tu concluzia ca acest ulei a fost facut pentru Ford, mai bine citeste fisa tehnica si vezi ce treaba are cu Ford, indeplineste pentru acest producator de autovehicole niste standarde la fel cum le indeplineste standarde API sau ACEA. Nu vreau sa intru in polemica cu tine pentru ca te respect ce ai facut pentru acest forum insa iti dau un exemplu, citeste fisa tehnica pentru Mobil 1 5W30 care probabil ca esti de acord ca este un ulei de top, fisa Mobil observa te rog ce norme ACEA indeplineste. Dar poate nici cei de la Mobil nu inteleg ce inseamna ACEA
  13. Daca citeai mai atent observai ca uleiul repsectiv indeplineste normele ACEA A1/B1/A5 si apoi uleiul pentru Matiz trebuie sa indeplineasca norma API SJ in manual nu face nici o referinta la ACEA. Cred ca mai bine detaliat ce inseamna ACEA gasesti aici ACEA fa o comparatie, vezi graficele din partea de jos a paginilor pentru cele doua norme, ai sa observi ca norma A3/B3 acopera uleiurile 10W40 si 15w40 nu 5W30 pe care o face A1/B1.
  14. Da cred. Cand Valvoline producea uleiuri de motor stramosii "specialistilor" de la Daewoo arau orezul cu boul, iar daca te referi la cei din Romania nu sunt nici acestia departe. Vezi cine este Valvoline la nivel mondial
  15. Am schimbat chiar astazi uleiul la Matiz, pana astazi am folosit numai 5W30 Daewoo la cutie de tabla insa nu se mai gaseste decat in ambalaj de plastic iar asa ceva nu am de gand sa bag in motor. Am cautat un ulei care sa imi inspire incredere si am ajuns la concluzia ca unul foarte nimerit ar fi Valvoline, am gasit in Constanta la Tracom, Valvoline Durablend FE 5W-30 la 100 RON bidonul de 4 L, indeplineste normele API SJ, ACEA A1-02, B1-02, A5-02. Am citit in paginile anterioare ca e jale mare daca uleiul indeplineste norma ACEA A1 si numai norma A3 este buna, ca motorul e ca si distrus, etc. Am considerat ca profesionistii de la Valvoline stiu mai bine ce ii trebuie unui motor si poate link-ul acesta va va fi mult mai util decat datul cu parerea Finding the right oil. Am sa va tin la curent cum se comporta cu noul ulei.
 

×
×
  • Create New...