Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Care este consumul de ulei acceptat de producator la Matiz?

Vad prin alte manuale de service ca la BMW, Seat, Opel, Mercedez ca producatorii accepta un consum de ulei de 1l/1000km, 0.8l/1000km, 0.6l/1000km.

La Matiz ce spune producatorul, ca nu am gasit nicaieri.

Multumesc mult.

 

 

Share this post


Link to post

1 litru la mie din 4-6 litri? Si la cat ar face revizia in cazul asta?

Matizul in conditii normale de exploatare are un consum de ulei neglijabil. Daca iti consuma ulei posteaza unde ti s-a indicat la postul #1226.

Share this post


Link to post

Care este consumul de ulei acceptat de producator la Matiz?

Vad prin alte manuale de service ca la BMW, Seat, Opel, Mercedez ca producatorii accepta un consum de ulei de 1l/1000km, 0.8l/1000km, 0.6l/1000km.

La Matiz ce spune producatorul, ca nu am gasit nicaieri.

Multumesc mult.

 

 

 

Eu zic ca daca iti consuma mai mult de 1l/10.000 km ar trebui sa te gandesti la o segmentare.

Share this post


Link to post

@ numberonebz: dupa cum spui tu, un consum de 1l /10.000km (= 0.1l/1000km) ar insemna segmentare?? De ce, cand producatorii spun clar ca doar un consum de aproximativ 0.6l/1000km ar trebui sa ne puna pe ganduri. Deci cu 1l/10.000km inseamna ca sunt boier, avand si o masina cu peste 100.000km in bord.

Nu mai zic de faptul ca (este un mister inca pentru mine) daca pun ulei Mobil SyntS5W40 consuma in draci, iar daca pun Valvoline 5W30 consumul de ulei scade. Oare ce s-ar intampla daca as pune ulei de la turci sau "made in China"? Cand as face plinul cu benzia as face si plinul cu ulei.

Share this post


Link to post

Uleiurile se consuma si prin evaporarea unor elemente volatile din compozitia lor.De aici, diferenta.Cele care se evapora mai putin sunt si mai de calitate.Cele total sintetice (grupa 4 si 5) se consuma extrem de putin prin evaporare.

Motoarele astea (Tico/Matiz) sunt recunoscute ca ,virgula, consuma foarte putin ulei.Eu, de pilda, reusesc sa acopar cei 10 000 km intre schimburi fara a completa desi imi scade usor nivelul cu cativa milimetri pe joja,ramanand totusi suficient de mult peste minim(cativa mm).O singura data , in cei 66 000 km parcursi pana acum am completat, din exces de zel , putin peste 200 ml ulei.

TDI-urile de la VAG sunt,de pilda, recunoscute ca "mananca" ceva mai mult ulei, dar in limita acceptata de majoritatea constructorilor auto.Adica 0,5l/1000km.Aceea este o limita ,dincolo de care, trebuie intervenit, dar nicidecum la care trebuie , musai, sa se ajunga.

In legatura cu uleiul, ziceai ca ai pus Valvoline MaxLife 10W-40,nu 5W-30, si nu ai completat un litru la zece mii ci cinci litri la zece mii(de fapt, aici ceea ce ne povestesti este destul de contradictoriu, pentru ca ne spui ,in postul 1206 din acest topic, din 14 ianuarie a.c.,ca ai trecut de la Synt S la Maxlife si ai exact acelasi consum de ulei, adica 1l/2000 km, cu amandoua...ce intre timp scade la 1l/10 000km,si se mai refera si la ulei 5W-30 de la Valvoline, ce la data mai sus -pomenita nici nu "exista"...ma rog...), ceea ce inseamna ca ai facut mai mult de "un schimb", intre schimburi, ceea ce dupa parerea mea nu-i chiar OK.Mai ales ca MaxLife este un ulei "special formulat" pentru masini care tind sa consume ulei si la care , din compozitia chimica , este minimizat acest efect.Lucru pe care-l stiu si practic , din experienta unor prieteni.Plus ca indicele de vascozitate este peste ceea ce se recomanda, ceea ce ar trebui sa duca la orice altceva decat sa-l "pape".

Eu am postat o parere la alt topic, unde s-a mutat discutia.Poate vei citi si te va ajuta.

In orice caz, dupa ce spui, cred ca il pierde pe undeva, suficient de "pe ascuns" incat sa nu-l fi remarcat.

Sau poate il "arunca" numai peste o anume turatie...Este ceva de genul asta, cred, ceva mai greu de identificat.

Bafta!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

...In legatura cu uleiul, ziceai ca ai pus Valvoline MaxLife 10W-40,nu 5W-30, si nu ai completat un litru la zece mii ci cinci litri la zece mii(de fapt, aici ceea ce ne povestesti este destul de contradictoriu, pentru ca ne spui ,in postul 1206 din acest topic, din 14 ianuarie a.c.,ca ai trecut de la Synt S la Maxlife si ai exact acelasi consum de ulei, adica 1l/2000 km, cu amandoua...ce intre timp scade la 1l/10 000km,si se mai refera si la ulei 5W-30 de la Valvoline, ce la data mai sus -pomenita nici nu "exista"...ma rog...), ...

 

Aduc lamuriri: Eu pe Matizul MEU am folosit doar Shell, Mobil SyntS 5W40, un ulei corean la cutie (1 singura data) si Valvoline MaxLife 10W40. Si consumul este de 1l/2000-3000km. Celelalte cazuri prezentate de mine (cu uleiul 5w30) le-am scris pe baza experientei mele avute cu alte masini (masinile prietenilor, masina de la firma, masini detinute de familia mea). In ceea ce priveste Matizul meu PERSONAL, acum are MaxLife 10W40 pe care il consuma dupa cum spuneam mai sus. Si intradevar, il consuma de la o anumita turatie in sus; mi-am dat seama de asta pentru ca atunci cand merg cu masina in oras nu se consuma deloc ulei. Daca fac drumuri intre localitati si merg cu 120-130 km/h atunci consuma ulei. Teste am facut pe la vreo 3 serviceuri diferite: test de compresie cilindri OK, scurgeri de ulei pe sub masina deloc, puterea motorului in accelerare OK, motorul nu prezinta batai sau zgomote suspecte. Tot ce nu mi-a iesit OK a fost testul de noxe, care nu se incadra in limita de euro2, atat cat are masina mea. Asa ca mecanicii au dat din umeri nestiutori de ce consuma atat ulei. Toti au zis segmentare, dar cu oarecare indoiala, deoarece masina nu scoate fum si nu se comporta ca una foarte uzata.

Edited by adisoru

Share this post


Link to post

@ numberonebz: dupa cum spui tu, un consum de 1l /10.000km (= 0.1l/1000km) ar insemna segmentare?? De ce, cand producatorii spun clar ca doar un consum de aproximativ 0.6l/1000km ar trebui sa ne puna pe ganduri. Deci cu 1l/10.000km inseamna ca sunt boier, avand si o masina cu peste 100.000km in bord.

Nu mai zic de faptul ca (este un mister inca pentru mine) daca pun ulei Mobil SyntS5W40 consuma in draci, iar daca pun Valvoline 5W30 consumul de ulei scade. Oare ce s-ar intampla daca as pune ulei de la turci sau "made in China"? Cand as face plinul cu benzia as face si plinul cu ulei.

 

Adica intre 2 schimburi (sau 10.000 km) nu-i problema ca iti consuma 6l ? Schimbi uleiul, pui 2,7l, apoi in 10.000 km mai poti aduga 6 l si abia atunci sa te puna pe ganduri consumul de ulei..? Ma rog, eu n-as face asta. Matizul meu nu-mi consuma decat max 0.3l in 10.000 km (depinde de forja).

Share this post


Link to post

Si cati km are matizul tau?

 

 

Share this post


Link to post

100.000km

 

LE. Pardon, credeam ca intrebarea se adreseaza lui @adisoru. Rog sa stergeti.

Edited by viktor

Share this post


Link to post
... Schimbi uleiul, pui 2,7l ...

Nu mai bagati 2,7L (capacitate maxima) de ulei rece in Matiz, la cald depasiti nivelul si il pierdeti pe la PCV. 2,2 - 2,5L este suficient.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ulei mineral pot folosi? Ca dupa schimbarea chiuloasei as cam baga un ulei de curatare vreo mie-doua de km. De care tip si marca?

Am vazut 15w-40 Lukoil, Petrom, BP, Aral, etc. la preturi rezonabile

Edited by mai_76
  • Like 1

Share this post


Link to post

salutare.am citit topicul dat totusi mai intreb(sperind ca nu e cu suparare) Castrol Edge 5W30 e bun pt matiz(la 30000 km)?

Share this post


Link to post

Ulei mineral pot folosi? Ca dupa schimbarea chiuloasei as cam baga un ulei de curatare vreo mie-doua de km. De care tip si marca?

Oricare, ca tot il arunci.

Share this post


Link to post

Mersi de raspuns! Am bagat deja Mobil S 3000 cred, oricum 10w-40.

Acum as avea o intrebare despre uleiul Xenum cu grafit. Mi-a povestit cineva ca a bagat la un Audi diesel si e minune! Ce stiti despre acest ulei?

http://www.accesoriu...motor-XENUM.htm

Edited by mai_76

Share this post


Link to post

Ai Matiz de 0,8L, benzina, baga ELF SRX 5w30, 2,5l iti ajung la un plin.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Baga VALVOLINE SYN POWER 5W3O,eu am bagat in matiz si se comporta excelent masina,si eu am 28000 km rulati,gasesti aici pe comanda www.oilshop.ro

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce ulei sa pun la nubira2(1.6 16v)?Fac 1000km pe luna prin bucuresti.In functie de ce chesti alegem uleiul potrvit? Km parcursi pe luna,temperatura,uzura motorului,modul in care conducem,daca e pe gaz trebuie alt ulei.Va multumesc pt intelegere.

Share this post


Link to post

Eu zic sa intrebi (sau mai bine sa citesti) pe sectiunea CNEL la uleiuri pentru nubira, aici discutam de uleiuri pentru Matiz... :spumelagura:

Share this post


Link to post

salutare! vreau sa fac schimbul de ulei la matiz si nu stiu ce sa iau.masina am cumparat-o de max un an si are 95.000km.recomandati-mi un tip de ulei si ce cantitate sa pun pt ca il voi cumpara de aici din bucuresti si schimbul il voi face acasa in ph unde e si masina.va multumesc

 

 

Share this post


Link to post

i-a ajuns si celui mai mic membru al familiei randul la revizie. eu de cand il am i-am bagat doar ARAL 10w40-ft multumit pana acum.

am cautat prin oras zilele astea si am gasit la un magazin o oferta care mie mi s-a parut ft buna, adica toate filtrele (aer, ulei, comb) si 3l ulei Aral 10w40, toate la 100 ron.

mie mi se pare un pret bun. voi ce ziceti?bananab.gif

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Banii pe care-i economiseşti, pune-i deoparte. Îţi vor folosi la reparaţia motorului.

10w40(şi Aral) în Matiz?!

În final, ce mai contează ce "zicem noi"?! Dacă erai interesat citeai topicul şi făceai alegerea corectă.

  • Like 1

Share this post


Link to post

domnu' Emil explicati dumneavoastra, cu probe, de ce nu ulei aral credeti cumva ca mobil 1esp o sa mearga motorul la nemurire e va spun ca nu .

motorasul asta mic cam dupa 100 000km sa te astepti la o segmentare ,acum depinde si de stilul de mers ,dar daca faci ca unii pe autostrada sa mearga 140 km/h va ceda sigur.

cu aral pleaca din fabrica citeva marci mai bune ca "titirezul" si merg masini sute de mii kilometrii.

intodeauna ni se pare ca ce avem noi bagat in motor e cel mai bun si cautam intodeauna extremul.

 

un prieten cu tico a mers cu banalul mobil 10w 40 pina in prezent 220 000km si nu are nimic motorul ,masina folosita si la firma si pentru acasa si pentru plimbari.

  • Like 1

Share this post


Link to post
motorasul asta mic cam dupa 100 000km sa te astepti la o segmentare

Nu-i adevarat, am 146.300 km cu masina si nu papa ulei iar la segmentare nici nu ma gandesc.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...