Jump to content

Recommended Posts

NU te duce acolo!!!! Mai bine tragi o fuga pana la valcea la doftor ( aka ovi_jer) si mai mananci si un mic pe deasupra. ;)

Share this post


Link to post

tiberiuenache@

Fa 2-3 pedale de frana cu motorul oprit pina se duce orice rezerva de vacuum apoi porneste motorul cu pedala de frana apasata ferm si vezi daca pedala se lasa vizibil in jos.Daca este ok testul de mai sus atunci mai schimba odata lichidul de frina cu recomandarea sa folosesti omv 5.1. Daca nu te descurci singur poti apela cu incredere madmax care deja e expert :D si e si mai aproape de tine.

Share this post


Link to post

OK asa am sa fac...

M-am uitat ceva mai bine pe la ea...pompa este nou nouta...si ea!

Chestia e ca s-ar putea totusi sa fie si de la repartitor...el pare a fi cel original...Oricum daca nu-i dau de cap...am sa-i schimb lichidul din nou (OMV 5.1) si chiar si repartitorul ala...asa ca sa fiu eu sigur...

Pe mine ma intereseaza sa fie franele ok...ca banii nu-s o problema! Mai ales ca la cat am dat pe ea...

Share this post


Link to post

Lichidul de frana cel vechi cum era?negru-urat?

Daca asa a fost aeriseste de multe ori pe spate pina curge lichdul cel nou ca lacrima.

Share this post


Link to post

@tiberiuenache: ala nu e repartitor de acolo ... e ABS-ul! Si ala costa ceva bani! :D Oricum nu are ala influenta! Trebuie schimbat lichidul de frana si aerisit foarte bine! OMV Dot 5.1 e fffff bun!! Daca e ... te ajut eu la operatia asta! :D

Share this post


Link to post

Lichidul era cam murdar insa au lasat sa curga mult din cel nou la aerisire sta pt ca am stat cu gura pe ei...am mai vb azi cu baiatul de la service si el mi-a zis ca e posibil...ca placutele de frana sa fie din acelea ecologice...made in china... :) Si e mai mult decat posibil pt ca fostul proprietar era un zgarcit fara pereche...avea masina asta in garaj iar el mergea cu un harb de dacie...din '77

Franele acuma mi-s bune insa parca as vrea ceva mai aprige...tinand cont si de grutatea masinii...Pe esperache aveam placute Ferodo...voi ce recomanadati...??

 

A facut careva un test de consum pt Leganza lui? Pt AT si MT? In special urban!

 

Eu am incercat insa la serfvice miau umblat la rezervor si miau stricat calculul...in 2 zile va zic !

Share this post


Link to post

Ce ulei recomandati pentru cutia de viteze automata? Am inteles ca Dextron III, dar ce producator?

Share this post


Link to post

Legat de consumul urban. Eu am obtinut un minim de 12 si un maxim de 14, deci o medie de 13 %. A depins de aglomeratie, de cat de mult am stat la semafor si la treceri pt. pietoni dar si de starea drumului. Cred ca si benzina, de la firma la firma, are un ritm de ardere diferit. Poate ma insel dar mie mi s-a parut ca cea de la Lukoil s-a dus cel mai repede. Dar e o banuiala.

Share this post


Link to post

Ce cutie ai Bolt??

Eu am obs ca la 100km in BUCURESTI...trafic extrem si multe opriri porniri si trasee scurte ...rezervorul scade un segment...deci de la full la 3/4 asta inseamna cam vreo 14-15% cred...o sa bag benzina full sa fac un calcul!

 

Alta chestie ...am observat ca la cele automate...(la mine asa face)...cand motorul e cam rece...si cutia la fel...trebuie sa merg usor cam vreo 1-2 km ca sa inceapa sa mearga fluent...pana atunci merge turata pana la 3000rpm pana schimba viteza si atunci ma cam bruscheaza..cred ca uleiul creaza presiune cam greu! Ceea ce denota aprobabil ca tre schimbat ca-i uzat sau este ieftin si de proasta calitate!

 

Si acu intreb si eu ce ulei recomandati pt cutia AT ...eu am inteles ca ATF insa ce producator???Tot Castrol??

Edited by tiberiuenache

Share this post


Link to post

Eu am cutie manuala.

Daca-ti ia doar 15% cu cutie automata e bine. Eu am auzit pe altii de 17%.

Cand motorul e rece dar e rece si atmosfera, si eu trebuie s-o tine vreo 3-4 min. pe loc pt. incalizire. Altfel, data apas ambreiajul se tureaza un pic (1500-1800 rpm) de una singura dar nu trece de cateva secunde. Asa ceva e normal.

Cu bruscatul si eu am observat de cand am schimbat uleiul la cutie, ca parca pana fac vreo cateva schimbari de treapta, tinde sa se smunceasca un pic. Nu e deloc deranjant pt. ca dau drumul foarte usor la ambeiaj si face transferul lin. Nu stiu, o fi de la vascozitatea uleiului de cutie, o fi de la ambreiaj... Nu-mi dau seama pt. ca nu-mi face tot timpul asa. De obicei cand e rece afara si cand plec mai grabit fara sa o incalzesc suficient.

Share this post


Link to post

Am facut iar consumul, de data asta mi-a iesit ceva in jur de 15-16 %. Probabil daca rezolv cu injectoarele mai scade.

Pentru specialisti - cand am schimbat uleiul la cutia automata, am gasit in baia de ulei niste span de dimensiuni mici. Asta inseamna neaparat ca cutia are probleme, sau ar putea sa mai tina o perioada?

Va multumesc

Share this post


Link to post

Si eu cansum in oras...14.5% ...in afara inca nu...

 

Hmmm...nu vreau sa te alarmez insa dupa experienta mea span in cutie inseamna uzura destul de serioasa...acuma mai depinde si cat este si cum arata...daca este doar o usoara pilitura (fina) ...atunci schimba uleiul ceva mai des pt a nu afecta cutia...si vezi cum evplueaza .

Daca e span ca la strung...sau bucati mai mari de 0,5mm atunci cutia incepe sa cedeze undeva...rulmenti angrenaje...de obicei denota o cuplare gresita a vitezei...in cazul tau rulmenti sau ambreiaj/cuplaj cu probleme...

Share this post


Link to post

legat de consumul unei leganze cdx-at, pot sa va zic ca am fost vara trecuta in spania, 3 persoane cu bagaj consistent (portbagaj plin tur+retur) si am facut cam 7000 km, din care cca.1000 pe tara iar din restul de 6000, circa 2000 pe autobahn, restul pe nationale si prin orase.

consumul mediu pe acest traseu a fost 9%, nu am nici un interes sa mint, si notati si ca aerul conditionat nu s-a oprit nici o clipa iar pe autobahn am mers cu 120-170 km/h, sa zic in medie cu 135 km/h

interurban nu pot zice care-i consumul, nu prea folosesc limuzina pe distante scurte, mai am un carbax de renault 21.

uleiul in cutia at l-am schimbat si eu vara trecuta, conform indicatiilor din cartea tehnica.am mai schimbat filtrul si garnitura capacului de evacuare a uleiului, toate in regie proprie.

Edited by corneluza

Share this post


Link to post
Si eu cansum in oras...14.5% ...in afara inca nu...

 

Hmmm...nu vreau sa te alarmez insa dupa experienta mea span in cutie inseamna uzura destul de serioasa...acuma mai depinde si cat este si cum arata...daca este doar o usoara pilitura (fina) ...atunci schimba uleiul ceva mai des pt a nu afecta cutia...si vezi cum evplueaza .

Daca e span ca la strung...sau bucati mai mari de 0,5mm atunci cutia incepe sa cedeze undeva...rulmenti angrenaje...de obicei denota o cuplare gresita a vitezei...in cazul tau rulmenti sau ambreiaj/cuplaj cu probleme...

Este span ca la strung, peste 0,5 mm oricum...

Ea acum merge bine. Cateodata smuceste cand schimba din 2 in 3 sau din 3 in 4, si cateodata smuceste cand o bag in D sau in R. De mers insa merge bine, schimba viteza cand trebuie, etc. Ce zici, daca ma port frumos cu masina, cat o sa ma mai tina cutia asta? Inainte sa ma lase in drum va da niste semne, sau se va intampla brusc?

Edited by bss_x

Share this post


Link to post

Pai a mea are doar 79kkm si tot smuceste la schimbarea din P in D sau R...insa la mers e lin cu exceptia primilor 2-3 km cand e uleiul inca rece si mai vascos...si atunci se schimba numai la vreo 3000rpm si o face mai dur un pic...

Daca e prea dura schimbarea la turatii de pana la 2000-2500rpm eu zic ca sa mai schimbi uleiul o data cu unul mai de calitate...luat de undeva de incredere...pt ca aceasta cutie este un adevarat sistem hidraulic si daca uleiul nu e bun iti poate crea probleme de zici cai distrusa complet cutia...

In rest eu zic ca chiar daca sunt mult mai complexe decat cele manuale sunt insa mai rezistente...daca sunt intretinute bine...parerea mea!

Nu mi-ai zis daca era span sau doar o fina pilitura in ulei...??

Share this post


Link to post

Span ca la strung, 1-2mm.

Am vazut ca te lupti sa ii faci consumul . Umplee rezervorul pana vezi benzina, ai sa ai o surpriza cata benzina mai intra in Leganza dupa ce sare automat pompa .

Sa ne zici si noua cat consumi.

La mine schimba si sub 2000 rpm daca o calc incet, iar daca o calc tare, shimba la 3000, 4000, 5000, depinde cat o calc, sunt multumit de viteza la care schimba. Nu are insa putere, stiu ca injectoarele sunt necajite, sper de acolo sa fie problema... POate ne intalnim sa vad si eu cum trage masina ta . EU stau in Inacului, si zilele astea nu prea am de lucru .

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Cam nasol cu spanul asta...de tinut eu zic ca osa te mai tian cateva mii de km...daca mergi usor sii schimbi uleiul si filtrul mai des...oricum nu te speria pt ca sunt destui mecanici de automate...cred ca si la Autonet poate sa repare asa ceva...cred! oricum mai schimbai uleiul si vezi cum evolueaza...

Referitor la tras...de cand i-am schimbat tobele e mai lenesa...trebuie sa apas ceva mai sanatos pe aceleratie...3000rpm...dar asta e ...e cutie automata...nu poate sa zvacneasca ca una manuala...Insa cred ca o evacuare directa si un chipuletz mic...ar fi tocmai pe gustul meu > :)

De vazut ne putem vedea abia la sfarsitul lunii Mai pt ca plec din tara...

 

Consum nr.2 in Bucuresti...trafic ceva mai moderat ...13,86 % fara AC. In afara inca nu am plecat.

 

Paste fericit...si daca stie careva cum sa fac cu mirosul naspa din ventilatie ii rog sa-mi zica ( filtru schimbat iar scurgerea condens curata). :wallbanger:

Share this post


Link to post

Rezolvat cu mirosul... :banana:

 

Stie careva ce rol are rezonatorul de pe admisie???

Share this post


Link to post

Am tras o tura pana la Sinaia si inapoi, consum 6.7 :) Cred ca atat ar fi consumat si daca ar fi fost manuala, deci la drum lung nu consuma mai mult.

Daca ne uitam la rapoartele vitezelor, si comparam cutia manuala cu cea automata la Leganza, vedem ca viteza 1 la automat este aproape viteza 2 de la manual, asa se explica pe undeva consumul foarte mare in localitate. In schimb viteza 4 la automat este mai mare decat viteza 5 la manual, de unde probabil si mersul mai econom. Asta e teoria mea, voi ce ziceti? In oras am am consumat in medie 17, iar afara 6,7 , si vorba aia , am urcat la munte, azi a fost si cald, am mers o perioada si cu A/C.

Sarbatori fericite va doresc :-)

Share this post


Link to post
Stie careva ce rol are rezonatorul de pe admisie???

Sa reduca zgomotul facut de aer la admisie si sa protejeze la patrunderea apei in motor.

Share this post


Link to post

De ieri am o problema la Leganza mea: se aude un zgomot ciudat de la roata stanga fata cand pun frana. Cred ca e de la placute si ar trebui schimbate. Voi ce parere aveti? Daca sunt placutele, pot sa le schimb sigur sau trebuie sa merg la service?

Share this post


Link to post

Gata am schimbat placutele si merge perfect...

Share this post


Link to post

Incercand azi sa pun lichid nou pt parbriz,am observat ca se scurge tot pe jos,sub masina.

 

E vreun furtunas ceva, care intra in rezervorul de plastic, pe sub masina? Se poate scoate cumva rezervorul acela pe sus,sau trebuie s-o urc pe rampa?

Share this post


Link to post

poi du-te la un service, se rezolva in 5 minute probabil, si nu are ce sa coste. Sa nu te trezesti ca ramai fara sevo :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...