Jump to content

Recommended Posts

... ce inseamna ca pret un motor secondhand?

 

Asta, deocamdata nu ar trebui sa te intereseze (parerea mea). Cind intr-adevar vei cunoaste prolema/problemele motorului actual, atunci vei putea decide.

Daca uleiul nu este contaminat, iar martorul de ulei se aprinde doar dupa ce se incalzeste motorul, o cauza posibila poate fi senzorul presiunii de ulei. Verifica presiunea de ulei.

Share this post


Link to post

Iti bat culbutorii, deci nu-ti ajunge ulei sus in chiulasa, ceea ce e naspa. Dupa mine, eu n-as mai porni motorul ala ca sa nu-l stric si mai rau. Daca martorul intai se stinge, si s aprinde cand se incalzeste uleiul, e clar ca problema nu e de acolo. Cand se incalzeste uleiul se subtiaza si nu mai face presiune. Asta inseamna pompa de ulei dusa si inca mute alte uzuri ... Ca idee, un motor bun merge pe la 1700-2000 lei, iar o chiulasa 600.

Share this post


Link to post

Buna dimineata.

Ma simt inconjurat de prieteni cand primesc sfaturi. Asta este si menirea acestui forum pana la urma. M-am resemnat intr-un fel, s-a intamplat, asta este...am gasit pe autoscout24.ro in Olanda, o Leganza din 98 care arata impecabil, chiar mai bine decat a mea, este un SX nu CDX cum am eu, dar ce sa fac daca ma costa ~2700E taxa de prima inmatriculare...

Intrebare: as putea sa fac recarosare?..fiind aceeasi culoare, aceeasi motorizare, dar este cu un an mai in varsta decat a mea?.

 

Iti bat culbutorii, deci nu-ti ajunge ulei sus in chiulasa, ceea ce e naspa. Dupa mine, eu n-as mai porni motorul ala ca sa nu-l stric si mai rau. Daca martorul intai se stinge, si s aprinde cand se incalzeste uleiul, e clar ca problema nu e de acolo. Cand se incalzeste uleiul se subtiaza si nu mai face presiune. Asta inseamna pompa de ulei dusa si inca mute alte uzuri ... Ca idee, un motor bun merge pe la 1700-2000 lei, iar o chiulasa 600.

 

Martorul de ulei nu se mai stinge; de pornit nu am mai pornit-o, va trebui sa o duc tractata, dar asta nu este o problema. Sper sa ai dreptate si sa fie pompa doar pompa de ulei si poate nu foarte multe alte uzuri, nemergand decat cativa km cu ea asa.

Share this post


Link to post

Poti face recarosare, dar trebuie sa gasesti alta cu acelasi motor. De principiu, la recarosare, trebuie sa pui motorul TAU pe masina adusa de afara. Iar cum al tau e varza, tie ti-ar fi mai buna o remotorizare. So, recarosarea pica daca restul masinii tale este intr-o conditie buna ... Poti face recarosare si sa folosesti tot motorul masinii aduse din afara, doar ca e putin mai complicat. Te sfatuiesc sa te uiti si pe la bulgari (mobile.bg), sunt cateva Leganza pe acolo rasturnate cu interioare care arata beton, la cateva sute de euro. Unde mai pui ca sunt si foarte aproape.

Share this post


Link to post

Buna dimineata.

Dupa toate cele discutate, m-am gandit zilele astea, sa ii schimb din nou uleiul, sa ii pun cel mai bun posibil, 0W-30, sau 0W-40 de la Mobil, Castrol.. chiar daca ma costa dublu; de ce va spun astea: cand am plecat cu masina de acasa si pana la service (1,5-2km) motorul mergea fara nicio problema. Sigur pana acolo s-a incalzit, cand am ajuns a inceput sa palpaie becul de ulei, am oprit-o, am urcat-o pe rampa, s-a schimbat ulei+filtru si din prima pornire dupa, becul s-a stins foarte greu, dupa care in drum sper casa a ramas aprins, cam ultimul km de mers. Nu am avut ce sa fac, a trebuit sa o aduc acasa...

Ce ziceti ar fi o solutie?

Share this post


Link to post

De ce nu vrei tu sa verifici senzorul presiunii de ulei? Daca-ti spun ca sint patit, ma crezi? La fel si la mine, dupa ce se incalzea motorul, se aprindea martorul presiunii de ulei. L-am schimbat si la revedere.

Share this post


Link to post

Nu. Incerci doar sa vezi cum arunci cu banii cred. Da jos baia, da jos capacul culbutorilor si evalueaza care este problema si mai ales ce consecinte a avut la un mecanic bun.

Viktor, daca era senzorul de presiune, ar mai fi facut motorul zgomot anormal in momentele cu becul aprins? Intreb si eu...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Sfatul lui Viktor mi se pare foarte bun. Cind ai fost cu masina la service pentru schimburi ulei,filtre,etc trebuia pus un manometru in locul senzorului si se lamurea problema. Cred ca asta ar fi primul pas.

 

Daca se dovedeste ca ai presiune scazuta, eu unul nu cred ca pompa de ulei este vinovata. Din ce am constatat eu, pompele de ulei de Leganza sint f. robuste si fiabile. Vorbind strict din experienta proprie, mi-e teama ca va fi nevoie sa te orientezi cel putin catre cuzinetii de biela si de palier. Pe acolo se se produc cele mai mari pierderi de presiune. Mai departe, cum ti-o fi norocul ... la mine s-a ovalizat si un maneton de la arbore motiv pentru care am schimbat arborele cu totul (un arbore nou m-a costat mai putin decit dublul costurilor de rectificare si nu am vrut sa ma risc).

 

Daca tot esti dispus sa faci niste experimente, eu ti-as da urmatoarea sugestie: cumpara un aditiv de ulei (iti recomand Casite - Motor Honey) si baga-l in motor. DACA iti dispar simptomele, atunci te poti orienta spre un alt ulei insa nici vorba de 0W-30 sau 0W-40 ... cel putin 5W-40 sau chiar 10W-40. Inainte de a-l schimba, obligatoriu un Engine Flush. Daca nici cu aditivul ala nu constati o imbunatatire a comportamentului, se desface motorul fara nici o discutie.

Share this post


Link to post

Unde am schimbat eu uleiul, nu este un service propriu zis; printre altele efectueaza si schimbul de ulei oamenii, deci nu aveam cum sa verific presiunea de ulei. Ma gandeam la cea mai ieftina solutie prin reschimbarea uleiului. Dupa cum spuneam, acum in ea este 10W-30 Daewoo si de aceea am dubii, cu toate ca scrie pe bidon ca merge si pentru Leganza...

Dar de ce nu 0W-30 sau 0W-40, este prea subtire?

Share this post


Link to post

Citeste topicul "Ulei motor", sint discutate pe larg semnificatiile indicilor si comportamentele uleiurilor. Pe scurt, uleiurile indicate de tine nu sint adecvate, mai ales motoarelor cu uzura mare. Pentru perioada asta a anului 10W-30 ar fi fost OK. Nu te agata inutil de speranta ca rezolvi problema prin schimbarea uleiului ... sansele sint f.f mici. Eu as zice ca 99% vei fi nevoit sa dai macar baia de ulei jos.

Share this post


Link to post

o intrebare intrebareata pentru mihai : dupa inlocuirea filtrului si a uleiului a amorsat pompa ????? ce se aude la tine se aud tachetii deci nu ajunge ulei sus in rampa ceea ce denota ca nu sa amorsat pompa , sanse ca ea sa fie dusa sunt de 1% deoarece sunt foarte robuste aceeasi chestie am patito si eu 10000001.gif iar pana nu sa amorsat pompa manual nu sa revenit la normal 21000000.gif) Iar referitor la ulei ca si Salex recomand 10W40 sau 5W40 acum in functie de ce uzura are motorul

Edited by valisoft

Share this post


Link to post

o intrebare intrebareata pentru mihai : dupa inlocuirea filtrului si a uleiului a amorsat pompa ????? ce se aude la tine se aud tachetii deci nu ajunge ulei sus in rampa ceea ce denota ca nu sa amorsat pompa , sanse ca ea sa fie dusa sunt de 1% deoarece sunt foarte robuste aceeasi chestie am patito si eu 10000001.gif iar pana nu sa amorsat pompa manual nu sa revenit la normal 21000000.gif) Iar referitor la ulei ca si Salex recomand 10W40 sau 5W40 acum in functie de ce uzura are motorul

 

Fii mai explicit, te rog..cu amorsarea pompei..

Share this post


Link to post

Mai mihai72ro, eu sint incapatinat de felul meu dar, nu vreu sa concurez cu tine :mrgreen: asa ca, mergi si schimba uleiul de la care nu-ti poti lua gindul (cu care vrei tu) si revin-o cu noutati.

Share this post


Link to post

Vad ca esti incapatanat rau domnul Mihai :) . Stii vorba aia " cand 2 iti spun ca esti beat, te duci si te culci?"

 

Deci, daca mai pornesti motorul ala asa cum e de multe ori iti garantez eu ca vei avea nevoie de alt motor.

Avand in vedere faptul ca atunci cand becul e stins motorul nu "prea" bate este posibil sa fi scapat inca, dar daca il mai chinui asa o sa plangi cand o sa se gripeze de nici nu mai il invarte demarorul.

 

Incerci doar sa vezi cum arunci cu banii cred. Da jos baia, da jos capacul culbutorilor si evalueaza care este problema si mai ales ce consecinte a avut la un mecanic bun.

 

Asta trebuie sa faci prima data. Nu cumva ti-am zis si eu tot asta pe privat acum cateva zile? ;)

PS. Nici mama uleiurilor nu mai "invie" un "starv" scuza-mi exprimarea. Cand s-a aprins becul ala e grav motorul ala NU MAI TREBUIE PORNIT. PUNCT. Asta daca mai vrei motor.

 

PS2 Eu nu am auzit de amorsare a pompei de ulei. Poate domnul Valisoft ma poate lumina si pe mine.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Mai mihai72ro, eu sint incapatinat de felul meu dar, nu vreu sa concurez cu tine :mrgreen: asa ca, mergi si schimba uleiul de la care nu-ti poti lua gindul (cu care vrei tu) si revin-o cu noutati.

 

Dintr-un principiu, nu ma contrazic cu nimeni; daca sunt intr-o polemica cu cineva si stiu ca am dreptate, cedez primul; de aici nu imi place sa fiu considerat vreun destept si nici nu este cazul in acesta discutie. Asa sunt eu. Respect opinia fiecaruia si ca atare va multumesc tuturor.

Intre timp am mai vorbit cu cineva, care a lucrat in service Daewoo si care zicea ca in cazul fericit sorbul pompei ar fi infundat datorita stationarii din ultimele doua luni. Trebuie desfacuta pana la urma si vazut ce are.

O zi placuta tuturor.

Share this post


Link to post

Toti cei care isi dau interesul in ati raspunde, o fac in favoarea ta, pentru a te ajuta. Absolut nu ma surprinde faptul ca, domnul mecanic cu care ai discutat, nu a recomandat verificarea presiunii de ulei (de-altfel, nu are nici un interes, sau poate are). Ceia ce nu inteleg, de ce "unii"incep a verifica din centrul motorului spre exterior si nu invers, dar asta-i cu totul alta poveste.

Share this post


Link to post

Ziceam ca nu va mai plictisesc azi cu mesajele mele, dar...mecanicul cu care am discutat, nu cred ca ar avea vreun interes ascuns; cel putin asta a dovedit-o si in alte dati, tinzand sa mearga catre minimizarea costurilor pe cat posibil. Ideea este ca, in acesta perioada stau prost cu banii, ca multi altii dealtfel, am nevoie de masina mai mult ca niciodata si deaceea am tot intrebat ce as putea face ca sa nu mai ajung prin service. Dar nu prea am alternativa..

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Spui ca nu te pricepi, insa se vede ca faci niste rationamente, bune pina la un punct. Observ insa ca esti mult mai predispus sa fi influentat de mecanic decit de ce ti se spune pe aici.

 

Daca vrei sa o luam rational, incearca sa te gindesti singur la ce ti-a spus mecanicul si o sa iti dai seama ca diagnosticul lui e putin deplast. Care ar fi fenomenul prin care sorbul ala nenorocit se infunda NUMAI dupa ce se incalzeste uleiul ??? Mie mi se pare complet aiurea ideea asta, daca ar fi sorbul infundat ar avea dificultati si mai mari sa preia uleiul atunci cind e rece (deci mai gros) ... In fine, sper sa gresesc eu si sa scapi cu o simpla curatare de sorb.

Share this post


Link to post

@Mihai72ro: Eu am Leganza si Cielo DOHC, frate-meu are si el tot Leganza, mai am si un Matiz, deci cunosc destul de bine Daewoo. Sansele sa fie sorbul infundat sunt minime, foarte bine explica Salex de ce. Sunt sigur ca tu ai uzuri mari la motor pe unde se pierde presiunea, cel mai probabil pe la vibrochen. Uleiurile enumerate de tine sunt prea subtiri, eu as baga un 15w40 sau chiar ceva cu w50 in coada daca gasesti. Daca mai pornesti cumva motorul uita-te daca iti ajunge ulei sus in chiulasa.

Share this post


Link to post

Buna dimineata domnilor.

Dupa cum spuneam, deocamdata, datorita partii financiare, nu pot face nimic; Salex, ai perfecta dreptate, sorbul nu se infunda de fiecare data, dupa ce se incalzeste uleiul, dupa un rationament logic; s-a intamplat cam asa: am plecat cu ea de acasa, cu motorul functionand corect, fara bec aprins, iar ajungand la service-ul respectiv, motorul incalzindu-se undeva pe la 40-50 grade, a inceput sa palpaie becul de la ulei; am pus-o pe elevator, am schimbat uleiul, pornit fara acceleratie, stins bec cu intaziere, plecat spre casa cu becul palpaind, aprins bec in mers si ramas asa. Am pornit-o dupa doua zile de la treaba asta, a pornit usor, relantiu corect, dar am tinut-o maxim 10 secunde, pentru ca nu isi face ungerea; pentru smailmiami: nu ajunge ulei in rampa culbutorilor; am deschis busonul de umplere iar ce am gasit este aproape inexistent ca si pelicula de ulei.

Deci domnilor, dupa acesta explicatie, schimbarea tipului de ulei (eu am mers cu ea numai cu 5W-30, iar ultima data 5W-40), trecand la 10W-30, recunosc, aici a fost greseala mea (nu stiu ce a fost in capul meu), este motivul pentru care (sper eu) s-ar fi infundat sorbul pompei, sau este doar o coincidenta cu stricarea definitiva a motorului in sine?. Pentru ca s-a intamplat dintr-o data..

Nu sustin ce a zis mecanicul meu si am spus ca respect sfaturile fiecaruia de aici, de asta am si intrebat; ma gandeam si eu...nu ca ar vrea sa ma fenteze cumva, poate este cumva pe langa subiect, ce sa zic..

Share this post


Link to post

Daca vrei sa o luam rational, incearca sa te gindesti singur la ce ti-a spus mecanicul si o sa iti dai seama ca diagnosticul lui e putin deplast. Care ar fi fenomenul prin care sorbul ala nenorocit se infunda NUMAI dupa ce se incalzeste uleiul ??? Mie mi se pare complet aiurea ideea asta, daca ar fi sorbul infundat ar avea dificultati si mai mari sa preia uleiul atunci cind e rece (deci mai gros) ... In fine, sper sa gresesc eu si sa scapi cu o simpla curatare de sorb.

 

 

@Mihai72ro: Eu am Leganza si Cielo DOHC, frate-meu are si el tot Leganza, mai am si un Matiz, deci cunosc destul de bine Daewoo. Sansele sa fie sorbul infundat sunt minime, foarte bine explica Salex de ce. Sunt sigur ca tu ai uzuri mari la motor pe unde se pierde presiunea, cel mai probabil pe la vibrochen. Uleiurile enumerate de tine sunt prea subtiri, eu as baga un 15w40 sau chiar ceva cu w50 in coada daca gasesti. Daca mai pornesti cumva motorul uita-te daca iti ajunge ulei sus in chiulasa.

 

 

:wallbanger:

Share this post


Link to post

Cert este ca ea nu isi face ungerea...

Share this post


Link to post

La masina mea a aparut o problema in momentul cand actionez pedala de ambreiaj turatia motorului se ridica la 1100 turatii,iar dupa cateva secunde revine la 900 turatii ca apoi iar sa urce la 1100(tot timpul pedala de ambreiaj calcata fara a o elibera).Daca eliberez pedala de ambreiaj turatia se stabilizeaza la 900 turatii.Va rog sa-mi spuneti si mie ce problema ar fi?Va multumesc

 

 

Share this post


Link to post

Am si eu o rugaminte! La leganza, am umblat la lampa aia de interior de la portbagaj si sa ars siguranta si nu mai merge nici o plafoniera! Unde e siguranta, mai exista o alta cutie in afara de cea de la motor!

 

 

Share this post


Link to post

Stilpul A, stinga jos. Este acolo un capac pe care il atingi zilnic, cind iti sprijini piciorul sting pe pasajul rotii.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...