Jump to content
Sign in to follow this  
danutz

Probleme La Instalatia De Racire

Recommended Posts

Am si eu o problema...de ceva timp imi iese abur de undeva din zona radiatorului si nu mi dau seama de la ce poate sa fie..Ma gandeam k poate e pe undeva ciupit si da apa afara dar nu se prea vede nimik.

Edited by Mircea
O fi de la limbajul irc oare?

Share this post


Link to post

Nu se vede nimic ... deocamdata ... pentru ca lichidul pierdut se evapora rapid (aburul de care zici) din cauza temperaturii mari a radiatorului. Probabil ca la un moment dat porul se va mari si atunci o sa vezi si ceva umezeala in zona. Cred ca ai putea sa vezi inca de pe acum unde il ai intepat daca pornesti motorul rece si supraveghezi radiatorul imediat dupa ce iti deschide termostatul. O alta indicatie a sparturii ar fi colorarea zonei in culoarea antigelului. Nu stiu daca este o regula, insa, la toate Cielo-urile pe care le-am vazut cu radiatorul intepat, problema era in partea de jos a radiatorului.

Share this post


Link to post

am sa ma uit intr o dimineata cand e motoru rece poate observ vreo picatura de apa pe undeva...Tin minte ca acu vreo 2 ani la dacie am bagat ceva in radiator pentru astuparea porilor, era un tubulet cu ceva bilute in el care presupun ca odata bagate in radiator se topeau. la cielo se paote pune asa ceva?]

Share this post


Link to post

De putut se poate pune insa pe riscul fiecaruia ... Draciile respective nu se dizolva si au prostul obicei de a infunda si alte chestii in afara de pori (cum ar fi calorifer, radiator sau chiar trasee de prin chiulasa).

Share this post


Link to post

De cateva zile face urmatoarea problema(cred ca e o problema).....pornesc motoru si nu l turez deloc...il las sa se incalzeasca si apoi plec la drum.Observ ca acul de la apa urca foarte greu, adica parurg vreo 5 km de oras si de abia ajunge la sfert si caldura baga foaarte putin. In sfarsit ajunge in cele din urma si la jumate cum e normal da caldura nu prea baga mai deloc.(Am observat ca atunci cand stau la semafor si mptoru merge la relanti nu baga caldura cum trebuie decat daca o turez, atfel baga aer aproape rece un pic caldut). E normal ceea ce se intampla?

Share this post


Link to post

Declari masina de 11 ani, ai schiimbat vreodata termostatul ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Declari masina de 11 ani, ai schiimbat vreodata termostatul ?

 

Masina am cumparat o anul trecut in iarna...deci nu am idee daca vechiul propietar l a schimbat pana atunci.

Share this post


Link to post

Fostul proprietar ti-a spus ce a schimbat la ea ?

Dca nu , pentru linistea ta ar trebui sa schimbi consumabilele , daca nu ai facut-o deja , cureaua distributie si termostatul .

Termostatul nu costa mult , e mai mult de demontat pina la el .

Share this post


Link to post

Recent am observat ca se pierde lichid de racire pe la niste "dopuri"-in apropierea bujiilor (pisa nr.2).Am inteles ca se numesc capace/obturatoare motor.Stie cineva cum se scot acestea pentru a fi inlocuite?

post-12875-1218647474_thumb.jpg

post-12875-1218647690_thumb.jpg

Edited by Covidiu

Share this post


Link to post

Buna,

am si eu o problema si nu prea stiu ce sa mai fac: am un Cielo din '97 si de vreo 3 saptamani am observat ca la mersul prin oras cateodata (aleatoriu) imi urca indicatorul apei la rosu. La service mi-au schimbat bulbul de la apa, si - cum problema nu s-a rezolvat - si termostatul; totodata mi-au curatat si instalatia de racire (deoarece in urma cu un an, pusesem o solutie de etansare, pt. ca avem scurgeri la antigel.) Dar toate astea n-au ajutat, tot imi urca acul la rosu. Am observat ca atunci imi urca, cand e cald motorul, opresc masina pt. 15-20 de minute, pornesc iarasi la drum, si atunci imi urca instantaneu. Daca dau drumul la ventilatie pe treapta a patra (o idee data de service), indicatorul isi revine la normal (la mijloc). La drum lung, masina din acest punct e ok, dar daca o opresc, stau un sfert de ora cu motorul oprit si apoi pornesc din nou mai departe, iar imi urca acul.

Oare ce ma sfatuiti sa fac? La service mi-au spus ca daca mai urca acul, ar trebui sa-mi schimbe si radiatorul. Dar deja au facut doua operatiuni (schimbarea bulbului si a termostatului), care m-au costat totusi niste bani si nu s-a rezolvat nimic. Daca as stii, ca schimbarea radiatorului imi rezolva problema, l-as schimba, dar asa...

Pareri?

Share this post


Link to post

Cand urca temperatura verifica daca merge ventilatorul de racire care este atasat la radiator .

Share this post


Link to post

Nu este posibil sa fie si ceasul indicator defect ?? A fost verificat ?

Share this post


Link to post
Cand urca temperatura verifica daca merge ventilatorul de racire care este atasat la radiator .

 

(Normal ca) nu merge. Daca ar merge, banuiesc ca n-ar urca nici acul. Vreau sa zic ca nu acul e de vina, pentru ca am facut o proba la service in acest sens. Aparent problema ar fi (?) ca ventilatorul nu porneste in unele situatii (ex. cele descrise mai sus) si nu stiu de ce. Se poate ca radiatorul sa fie infundat de la solutia aceea gen "stop leak", in ciuda faptului ca instalatia de racire a fost curatata? Si asta ar putea fi sursa problemei? In alta ordine de idei, nu stie cineva un mecanic bun la Cluj, care a mai lucrat pe Cielo?

Share this post


Link to post

Sa se verifice la service temperatura reala a lichidului de racire pe tester cand acul este la rosu. De aici posibilitatile se impart pe jumatate.

 

Cum au veridicat ei indicatia acului exact?

 

PS. La rosu apa are peste 100 grade si vor iesi aburi pe la supapa de siguranta din capacul borcanului de expansiune.

PS2. Despre indicatiile gresite ale acului si cauza lor s-a tot discutat. Contacte imperfecte in bord.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

...

 

Indicatia acului l-au verificat electric (aici nu ma pricep), dar cand a trebuit sa coboare, a coborat, cand trebuia sa urce, a urcat. :) Cand s-a incalzit motorul, a urcat pana la jumatate, cand a pornit ventilatorul, a scazut f. putin.

Au incercat sa-l puna pe tester, dar n-au avut mufa potrivita. In plus la service (ultima data) n-a mai aparut problema, acul se pare ca urca cand vrea el. Dar, sa presupunem ca acul ar fi in de vina, de ce scade de pe rosu cand pornesc ventilatia (in interior) pe treapta a patra?

Edited by tolin
Citare inutila

Share this post


Link to post

Dupa cum am zis, contact imperfect la ac.

Iti raspund la intrebare daca imi raspunzi si tu la una. La mine de ce se duce mai sus decat normal cand pornesc degivrarea? :D

 

PS. Trebuie vazut cu testerul temperatura reala la care porneste ventilatorul. Oricum, daca ar fi ajuns apa la peste 100 grade s-ar fi aprins check-ul de la bord. La espero senzorul de temperatura apa pentru ECM e diferit de cel pentru ceas. Presupun ca si la cielo e la fel.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Sincer, m-as bucura, daca ar fi doar contactul de la ac. Apropo, nu-mi dai linkul unde se discuta aceasta problema? (Saptamana trecuta l-am gasit, dar astazi nicicum nu dau de el.)

Share this post


Link to post

Revin cu amanunte: am desfacut bordul, am strans cele trei suruburi de la acul de temperatura si de-atunci mi-a disparut problema cu o singura exceptie: odata a mai urcat pe rosu chiar la pornire, dupa ce am stationat cca. 5 minute pe un deal (deci am urcat un deal, am stat 5 minute si mi-am continuat drumul), dar imediat, cum a urcat acul, a si coborat instantaneu. Nu stiu de la ce o fi fost, dar se pare ca am aruncat la service 3 milioane de-a moca. Mersi forumului pt. ajutor.

Share this post


Link to post

cum poate sa ramana rece lichidul din vasul de expansiune si apa din motor si radiator la temperatura normala de functionare.70-80

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Termostat inchis.

Share this post


Link to post

daca termostatul este inchis ,atunci nu ar trebui sa bage caldura...nu?39000000.gif

Share this post


Link to post

Cand e inchis termostatul lichidul de racire circula prin circuitul de incalzire.Nu circula prin radiatorul de racire si prin vasul de expansiune.

Share this post


Link to post

Corectie, cel putin la espero circula prin vasul de expansiune. Doar prin radiator nu circula.

Apa care vine in vas trece inainte prin clapeta de acceleratie pentru dezghetare deci teoretic trebuie sa circule indiferent de starea termostatului (inchis/deschis).

 

La mine furtunul cu pricina pleaca din carcasa termostatului (inainte de termostat) trece prin clapeta si se varsa in vas.

Share this post


Link to post

la mine apa circula prin radiator ,nu mai circula prin borcanul de expansiune...credc ca s-a infundat ceva39000000.gif

Share this post


Link to post

La un Espero 1.8 , problema aparuta brusc: la pornire dupa un timp lung de stationare, acul la temperatura urca aproape pe rosu ( cam dupa vreo 2-3 km de mers ), apoi scade si e in parametrii normali. Inainte nici vara nu trecea de jumatate decat la mers in oras. Ventilatorul de racire porneste cand acul indicatorului este pe la jumatate ( asa pornea si inainte ). Am schimbat termostatul si face la fel...ba chiar acum temperatura oscileaza foarte mult la drum intins ( dupa cum arata acul din bord ) . Ceva idei despre ce ar putea sa fie?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...