Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Probleme frane Matiz

Recommended Posts

Salut!

Am o problema similara cu cea a lui Mihai, de mai sus, dar se pare ca mai grava.

Am un Matiz din 2003 si de cateva luni am probleme cu frana de picior. La inceput mi s-a parut o gluma - pedala se bloca pur si simplu si oricat apasam pe ea nu mergea, deci practic n-aveam frana... insa dupa cativa metri isi revenea. S-a intamplat foarte rar si doar dupa ce scoteam masina din garaj, deci nu in trafic. Adica, pana ieseam dintre garaje, problema era "rezolvata" si frana functiona normal. In ultime vreme insa, problema s-a agravat, in sensul ca apare mai des (tot la pornire) si tine mai mult (zeci de metri, apoi sute de metri, ultima data vreo 4 km, noroc ca eram la tara si nu in oras). Am fost cu ea acum 2 saptamani la revizia de 80 000 km si baietii de la service (Daewoo din Arad) mi-au spus ca franele par a fi OK si sa nu mai folosesc frana de mana cand parchez. N-am mai folosit frana de mana... nici un rezultat, problema persista. Acum am dus-o la service-ul Daewoo din Cluj si mi-au spus sa o las acolo, sa o verifice mai amanuntit, ceea ce am si facut. Se pare insa ca nimeni n-are o idee exacta ce ar putea fi - s-a verificat tot, lichid de frana, placute etc.

Are cineva vreo idee ce ar putea fi?

Raul

Share this post


Link to post

Exact acelasi lucru l-am patit si eu cam acum o luna.Tocmai plecasem si dupa vreo 500 de m intr-o intersectie, cand am dat sa franez...nimic,pedala a coborat dar nu a franat deloc masina.Noroc ca nu aveam viteza si am avut reflex sa trag frana de mana ca altfel eram bun de plata.Dupa treaba asta frana si-a revenit si de atunci nu am mai avut probleme.Am dus masina in service tot in ziua aia si nu s-a gasit nimic suspect.

 

p.s. Sunt unii care rad de cazanele de Dacii ca-s bombe pe roti.Nu am patit niciodata cu Dacia asa ceva.

pp.s Doamne fereste sa ramai fara frana intr-o curba cand ai viteza.E deajuns sa nu mearga o secunda cum mi s-a intamplat mie si esti O :)

Share this post


Link to post

Pe mine ma enerveaza faptul ca franarea este prea violenta. Trebuie sa fiu foarte atent ca sa franez lin. In situatii de franare mai violenta rotile se blocheaza foarte usor. Daca eu patesc asta cu anvelope Continental, ma intreb cum se descurca cei care au Montana.

Share this post


Link to post

Cu mare atentie :D . Pe uscat nu se blocheaza, decat daca ma chinui eu, pe ud folosesc frana de motor si pe gheata/zapada/noroi/pietris/piatra cubica fac drifting.

Share this post


Link to post
Exact acelasi lucru l-am patit si eu cam acum o luna.Tocmai plecasem si dupa vreo 500 de m intr-o intersectie, cand am dat sa franez...nimic,pedala a coborat dar nu a franat deloc masina.

 

Mie pedala nu-mi coboara, ci ramane rigida, sus... daca pedala coboara, problema s-a "rezolvat" si frana functioneaza.

Edited by Raularian

Share this post


Link to post

Schimbati supapa de vaccum dintre pompa si galeria de admisie, supapa alb/negru, costa 10-13 lei.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Iata si problema mea, pentru care nu s-a gasit rezolvare in service. Adica mi s-a spus ca au fost testate franale si ca sunt ok.

 

Mi-e greu sa descriu...e ca si cum atunci cand franez, sa zicem de la 80 la 50, frana are pauze scurte si egale, in functie de viteza, ca si cum placutele ar calca pe disc numai 80% din cursa circulara pe care acestea o fac. Am explicat pana m-am spart...Oricum, chestia asta se simte in pedala chiar si cand franez de la 20km/h la 0 km/h, sub forma unei "inmuieri" si "intariri" ale pedalei de frana la intervale egale. Am zis ca e de la roti. Le-am indreptat, am verificat cauciucurile, totul e ok.

 

Acum intrebarea e asa: se poate ca, din cauza unei gropi (sa zicem), sa se fi deformat unul dintre discuri?

 

Multumesc frumos,

Alex

 

P.S. Precizez ca dupa indreptarea rotilor nu s-a ameliorat nimic.

Share this post


Link to post

Bineinteles ca se poate, da jos roata si inspecteaza discul, poate fi ovalizat.

Share this post


Link to post

@tzucumber: fenomenul descris de tine l-am patit si eu la Dacia personala. Bineinteles ca a disparut doar dupa inlocuirea discurilor de frana. Deci ai toate sansele ca asta sa fie cauza.

Edited by costinel

Share this post


Link to post

Multumesc frumos! Ma duc la service cu poezia asta in gura... E inca in garantie dar nu stiu daca acopera si asta.

Share this post


Link to post
Schimbati supapa de vaccum dintre pompa si galeria de admisie, supapa alb/negru, costa 10-13 lei.

 

Am fost azi la service cu aceasta sugestie, si mi-au spus ca Matizu' n-are o astfel de supapa, care cica exista doar la Cielo, Nubira, Leganza etc. Intre pompa si galeria de admisie exista doar un amarat de furtun. Oricum, am luat masina din service, intrucat, conform legilor lui Murphy, cata vreme va sta acolo, si frana va functiona normal... Dar intentionez sa o duc inapoi la prima "abatere" sau la prima sugestie! Mersi oricum, Tolin.

Share this post


Link to post

Sigur are, este pe furtunul dintre galeria de admisie si corpul servofranei.

post-484-1207167199_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am fost la un alt service Daewoo, s-a si comandat supapa, a venit intr-un sfarsit, si cand sa o monteze - ia-o de unde nu-i!

In concluzie, dupa o intreaga telenovela, am primit acelasi raspuns: Matizul, cel putin al meu (Euro II), nu are o astfel de supapa.

Mi s-a spus sa revin daca mai am probleme cu franele... sper sa nu fie cazul, ca de cand ma plimb cu masina prin service-uri, n-a mai fost cazul... Dar si daca mai apar, va trebuit schimbata servofrana sau pompa...

Share this post


Link to post

In sfarsit am rezolvat si eu problema mea cu franele expusa mai sus (franare slaba, trebuia sa apas tare de tot pe pedala ca sa opresc). Dupa ce am verificat absolut tot sistemul de franare si nu am gasit nimic in neregula m-am hotarat sa schimb placutele cu toate ca erau uzate doar cam 30-40%. (Cand am strans suruburile de la etrier am reusit sa rup unul dintre ele). Din cate am vazut am avut placute HI-TEC si acum am pus autox. Diferenta este foarte mare. Nu imi vine sa cred cat de bine franeaza acum. In sfarsit sunt si eu linistit acum. :lavolan:

Share this post


Link to post

30-40 % din cat ? Placutele de Matiz au 11mm grosime (fara suportul metalic), iar constructorul recomanda in manualul de service schimbarea lor cand grosimea scade sub 8mm. Schimbarea lor mai tarzie ("lasa dom'le, mai merge cel putin 10k km") conduce la zgomot la etrieri, joc mai mare si, deci, uzura mai mare la ghidajele glisoare ...

Share this post


Link to post

Asa am estimat eu la ochi.

Tocmai le-am masurat si au cam 9,5-10 mm fara partea metalica.

Share this post


Link to post

Asa dur era materialul ?

Share this post


Link to post

Nu stiu ce fel de placute au fost alea dar am ramas si cu ceva santuri pe discurile de frana...

A fost acum vreo 2 saptamani un topic in care intreba cineva de saboti HI-tec si eu am raspuns ca n-am avut probleme cu HI-TEC. Din pacate topicul acela e inchis si nu mai pot dezminti ce am scris acolo.

Edited by cristi_vb

Share this post


Link to post

O intrebare: placutele de Matiz nu au "senzori"? Nu se aprinde nici un martor in bord cand sunt pe duca?

Iertati-mi ignoranta.

Share this post


Link to post

Din cate am vazut eu la Matizul meu (model E) nu au in mod sigur. Nu stiu daca si la celelalte modele e la fel (desi eu cred ca da).

Share this post


Link to post

Nu nu au nici un fel de senzor.Se verifica "ochiometric" la revizie sau cand incep sa scoata sunete :) .Exista un singur senzor pentru nivelul uleiului de frana si atunci se aprinde martorul ala cu semnul exclamarii/pentru frana de mana.

Share this post


Link to post

Scaderea nivelului lichidului de frana in vasul de expansiune nu inseamna uzura placutelor de frana ? Cand se aprinde becul acela trebuie schimbate placutele si nu completat lichidul.

Share this post


Link to post

... SI completat lichidul, totusi.

 

Adica daca placutele se uzeaza exista pierderi de lichid pe la etrieri, Tolin? Sau exista pierderi de lichid pe undeva?

 

LE: Adica, daca ma gandesc mai bine...

4buc x 2 mm (min, uzura)... in coloana de lichid... Ma rog, nu stiu diametrele pistonaselor si nici a furtunurilor pentru un calcul, dar e posibil sa scada lichidul de frana in vas datorita uzurii placutelor, fara a avea pierderi. Totusi e o metoda cam ciudata aleasa de fabricant. Mare scofala daca puneau si ei o pastila metalica in placutele de frana pe post de "senzor".

 

Mengelaus? Ulei de frana? Sau lichid de frana? Nu cred ca te-ai referit la uleiul instalatiei de servofrana si la lichidul de frana. Asta ca sa ma asigur ca n-am vorbit prostii nitelus mai sus.

Edited by ldarius

Share this post


Link to post

Nu exista pierderi, diferenta de grosime la placute se completeaza cu lichid de frana (pistoanele sunt mai iesite). Daca completezi lichidul, te pacalesti. Cand schimbi placutele, trebuie sa scoti lichid din vas, daca ai completat dupa mintea mecanicului din service. Cine nu face asta nu va avea frane. Poti rade linistit, atata timp cat n-ai trecut prin asta. Dupa aceea, iti trece rasul.

 

Metoda aleasa de catre constructor tine de cati bani ai dat pe masina. Circuitele electrice de legatura cu placutele si mai ales montarea lor, costa bani. Asa ceva o sa gasesti la masini de, cel putin, 2x mai scumpe.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Deci da, asa ma gandeam si eu cu privire la scaderea nivelului de lichid in "borcan". Adica fara pierderi, din cauza subtierii placutelor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...