Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Probleme frane Matiz

Recommended Posts

Rog scuzati de greseala. Gratie vigilentei lui ovi_jer am corectat cifrele. E adevarat, 10 mm este grosimea placutei noi si 8mm este minimum pana la care zice producatorul sa se mearga, adica tot o uzura de 2 mm.

 

@alx > S.A.B.E.N.A. era numele unei companii nationale de transport aerian (belgia ? ) care a fost transformat in renume: Such A Bloody Experience Never Again.

Share this post


Link to post

Si asa ca sa ma bag in seama zic: daca problema ta nu dispare in maxim o saptamana de mers zilnic...e bine sa te duci la service sa curetze discurile ( eventual strunjite ) si schimba placutele...Parerea mea...

Mai rau de atat nu are ce sa se intample.E de retinut ca ovalizarea ( sau descentrarea discului ) poate aparea si in urma inei treceri prin apa daca discurile au fost incinse ,in urma unori franari repetate ...

Share this post


Link to post
...E de retinut ca ovalizarea ( sau descentrarea discului ) poate aparea si in urma inei treceri prin apa daca discurile au fost incinse ,in urma unori franari repetate ...

Nu e cazul.

 

Multumesc pt sfaturi. Cind s-o rezolva (de la sine, sau dupa interventii) va tin la curent.

Share this post


Link to post

Acum cateva zile cand am mai luat si matizul sa-l mai scot la plimbare un pic mi s-a parut ca franeaza foarte prost. Sincer sa fiu de la inceput mi s-a parut ca franeaza cam prost masina dar m-am obisnuit cu ea. Dupa o perioada lunga de timp in care am mers numai cu tico mi s-a parut o diferenta mare de tot fata de franele de la tico. Ca sa opresc masina trebuie sa apas pe pedala cu o forta mult mai mare. Ca sa ajung sa blochez rotile trebuie sa apas foarte tare pe pedala fata de tico la care trebuie sa dozez cu atentie forta pentru a nu bloca rotile. La ultima revizie am reclamat chestia asta la service, s-a urcat un mecanic in ea a facut o tura si mi-a zis ca merg normal.

Si inca ceva: am pus o frana mai tare pe gheata si am observat ca doar rotile din fata se blocheaza.

Eu nu am mai condus alt matiz ca sa imi fac o idee despre cum sunt franele.

O avea ceva in neregula matizul meu sau e normal?

Edited by cristi_vb

Share this post


Link to post

Depinde si de starea amortizoarelor, de cat de tari sunt acestea, ce placute ai, ce uzura au, etc. Da, la matiz forta de franare este majoritara pe puntea fata. Dar la mine, cand a fost umezeala aia tampita pe jos(saptamana trecuta), mi s-a dus toata masina sanie, cu toate rotile, nu doar fata.

 

Nu stiu ce sa zic...la mine amortizoarele sunt destul de tari(poate mai tari ca la altii) iar franele merg destul de bine(mai putin cand este AC-on sau cand suntem 4 in masina). Am reusit sa o arunc pe prietena mea odata pe bord iar odata s-a "spanzurat" in centura(la ~80km/h si la 60km/h).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

La mine nu cred ca evreo problema cu amortizoarele.

Mie mi se pare ca la franele propriuzise ar fi ceva in neregula. La mine e foarte greu sa blochez rotile. Chiar si pe gheata trebuie sa apas foarte tare ca sa se blocheze rotile. Nu stiu ce sa zic dar nu imi place deloc cum franeaza. Ma simt ca in raposata dacie 1300 care nu avea servo-frana.

Am apasat cat de tare am putut pe frana si spatele nu se blocheaza. Am incercat si cu spatele ca sa se incarce puntea spate si nimic. Sunt curios ce o sa fac la ITP cand o sa o puna pe standul acela pentru testat frane.

Edited by cristi_vb

Share this post


Link to post
Si inca ceva: am pus o frana mai tare pe gheata si am observat ca doar rotile din fata se blocheaza.

Eu nu am mai condus alt matiz ca sa imi fac o idee despre cum sunt franele.

O avea ceva in neregula matizul meu sau e normal?

 

La marea majoritate a masinilor, spatele franeaza mai putin.

Presupun ca Matizul nu face exceptie de la regula asadar, nu asta e problema la tine.

Share this post


Link to post

Pedala de frana mi se pare cam tare. Cel putin fata de tico este mult mai tare.

Am verificat si nu este niciun pistonas blocat.

Share this post


Link to post

Cristi_vb problema este de la sabotii de pe spate nu lucreaza bine...ori pistonasul are ceva. Asa am patit si eu ca sa blochez rotile trebuia sa apas pedala la podea ( cand am achizitionat masina doar ciupeam frina si inghetau rotile ) asa ca am facut teste,am pus pe cineva sa stea sa se uite la roti in timp ce frinez si se blocau doar cele de pe fata ..spatele nu lucra. Am fost la un mecanic ( in fata blocului ) si mi-a schimbat sabotii si a verificat pistonasele, am schimbat lichidul de frana si garniturile la pistonase si acum masina frineaza cum frana ea de noua...doar ating pedala de frina si are eficienta.

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post

Pai la ultima revizie (40.000 km) mi-au verificat sabotii , i-au curatat, au verificat pistonasele si au zis ca e totul OK.

Share this post


Link to post

Ai inlocuit vreodata lichidul de frana?

Share this post


Link to post
Pai la ultima revizie (40.000 km) mi-au verificat sabotii , i-au curatat, au verificat pistonasele si au zis ca e totul OK.

Dute la un service unde face I.T.P vorbeste cu cel care se ocupa de inspectii sa iti testeze franele de pe spate,iei bonuletul care iese din aparat si te duci cu el peste cei din service ..eu cred ca rotile din spate nu prea franeaza.

Share this post


Link to post

Lichidul de frana a fost inlocuit la insistentele mele la revizia de 40.000.

Acum masina are 45.500 km

Vreau nu vreau tot o sa ajung la standul de frane ca se apropie ITP-ul.

Edited by cristi_vb

Share this post


Link to post

Ai verificat daca la a doua, a treia pedala cursa este mai scurta? Daca da, atunci ai aer in instalatia de franare. Mai exista si posibilitatea sa se fi pus un lichid de frana slab calitativ.

Mai incearca si un reglaj al sabotilor spate, astfel: stand pe loc cu motorul pornit, trage frana de mana la maxim, apoi apasa cu putere de 2-3 ori pedala de frana, iar la final ar trebui sa se aseze sabotii mai aproape de tambur.

Share this post


Link to post

Mi-au pus lichid de frana Texaco. Frana ramane la fel dupa mai multe pedale. Doar cu motorul oprit se intareste rau de tot dupa cateva pedale...

Edited by cristi_vb

Share this post


Link to post

Apropo de frane: Este normal ca atunci cand am piciorul pe frana si fara sa o eliberez trag frana de mana sa se simta o rezistenta mai mica in pedala?

Share this post


Link to post

Frana de mana si frana de picior (pe spate) actioneaza aceeasi saboti pe aceeasi tamburi, evident in mod diferit. Nu ai nicio problema.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

@cristi_vb: Ce fel de placute ai pe masina si cand le-ai schimbat ultima data?

Share this post


Link to post

Nu stiu ce placute sunt. Le-am schimbat la service si nu am vazut ce placute sunt. Au cam 20.000 km acum.

Share this post


Link to post

Circuite de frana neaerisite, nivel lichid in vasul de expansiune ("pahar") necorespunzator.

Share this post


Link to post

Salut ,

 

Am un Matiz SE din 2001 si recent am realizat o problema foarte aiurea. Daca parchez masina inclinata , jumate pe trotuar , sau denivelat , apar aleator probleme la frane . In primele 5 minute , pedala de frana e rigida si frana de picior nu functioneaza. Dupa 5 minute , cu apasari repetate ale pedalei isi revine. Lichidul de frana a fost verificat la ultima revizie , prin toamna .

A mai patit cineva asa ceva ? E cazul sa ma ingrijorez ?

 

 

Merci

Mihai

Share this post


Link to post

Ai lichid in pahar?

Share this post


Link to post

are lichid din ce am verificat ultima oara

Share this post


Link to post

Revin cu problema mea cu franele si anume ca pedala este tare si trebuie aplicata o forta mare pentru a frana. Deci am verificat placute, saboti, am reglat sabotii, verificat nivel lichid de frana, aerisit temeinic. Nici o ameliorare.

Mi-a spus cineva sa inlocuiesc furtunele si supapa de vacuum ca e posibil sa piarda vacuum. E un sfat bun sau le schimb degeaba?

Share this post


Link to post

E un sfat foarte bun. Verifica vizual furtunul de vacuum.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...