Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

Arcul este rupt 100%. S-a rupt partea aia finala a arcului care se prindea de o chestie metalica.

Deci practic terbuie sa lipesc arcul de rotita aia alba cu ceva? si va merge?

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

Daca cititi tot topicul sigur veti putea regla carburatorul sa mearga ceas . Mai exista si varianta socului manual (adaptat cu un cablu de soc de Dacie) .

@crysgye : Cate spire sunt rupte ? Ai putea sa il lipesti cu Poxipol si apoi mai slabesti din reglajul rotii dintate . Eventual pune o poza . Arcul nu il gasesti ca piesa de schimb, incearca sa cumperi un carb SH defect si sa ii folosesti rotita .

Edited by vinkator

Share this post


Link to post

Nu merita sa cumpere un carburator pentru un biet arculet...

Arcul se poate manufactura din sarma otelita subtire (ex. coarda Mi subtire de la chitara) sau din nichelina, etc.

Succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Am citit fel de fel de pareri pe aici in legatura cu reglarea carburatorului, a socului automat! Ca sa nu va mai chinuiti atat va ofer eu cea mai buna solutie! Domnul Costel (de la Carbotest) de la Dacia (spre Comuna Pantilimon, treci de Cora Pantilimon si imediat pe dreapta). Aici o sa vedeti diferenta intre cineva care se pricepe si cineva care o arde aiurea! Ma refer aici chiar si la mecanicii lu' peste de pe la diverse servisuri auto cu pretentii. Are omul carbotest, iti desface carburatorul bucati, il spala, il curata, il pune pe banc, ii regleaza socul automat, ti-l pune inapoi si GATA! Operatiunea asta e recomandata la fiecare 10000 de km. Te costa 140 de RON. Daca problemele tale de relanti, de putere, discontinuitati in functionare, etc. nu inceteaza nici dupa asta, omul iti spune: "Vezi ca masina ta mai are si altceva!" In doua minute s-a prins ce are si iti spune! Nimic mai simplu! Nu mai pierdeti vremea fara rost! Bafta multa! TICO e inca o masina faina si cu investitii minime mege excelent sute de mii de km. Nu stiu daca am voie sa-i dau nr. de tel. aici, insa o sa-l dau cui e interesat.

 

salut!

vreau si eu te rog nr de tel. al domnului Costel daca il aveti. Stima!

Share this post


Link to post

Pai da-i un PM lui "morisson" . Nu trebuie sa te pricepi, trebuie doar sa ai rabdare sa citesti tot topicul si apoi il vei regla mai bine decat Dl. Costel bananab.gif .

Pe mine m-a ajutat foarte mult topicul si nu sunt nici pe departe mecanic de meserie .

Ce ti-au zis cei din Targoviste de la service ca are ?

Ce anume inseamna ca nu merge bine la rece? (porneste si imediat se opreste?, e prea turata, sta prea mult timp turata, nu se tureaza cat trebuie? nu sta la ralanti?). Explica mai in detaliu ca sa te poata ajuta cineva.

 

drive.gif

Share this post


Link to post

Pai da-i un PM lui "morisson" . Nu trebuie sa te pricepi, trebuie doar sa ai rabdare sa citesti tot topicul si apoi il vei regla mai bine decat Dl. Costel bananab.gif .

Pe mine m-a ajutat foarte mult topicul si nu sunt nici pe departe mecanic de meserie .

Ce ti-au zis cei din Targoviste de la service ca are ?

Ce anume inseamna ca nu merge bine la rece? (porneste si imediat se opreste?, e prea turata, sta prea mult timp turata, nu se tureaza cat trebuie? nu sta la ralanti?). Explica mai in detaliu ca sa te poata ajuta cineva.

 

drive.gif

 

 

Salut!

Cei de la daewoo targoviste au zis ca au reglat carburatorul dar masine merge si mai prost decat inaite sa ajunga pe mana lor. Adica porneste foarte greu la rece, la a 5-6 a cheie si dupa zeci de pedale ( la cald porneste la sfert), iar dupa ce porneste in primele 8-10 minute daca incerc sa o accelerez se opreste (si o iau de la capat cu pornirea grea). Dupa ce se incalzeste ori scade prea mult turatia incat aproape se opreste, ori nu scade mai de loc si ramane turata foarte multa vreme (ore intregi). Pot face eu ceva (in conditiile in care nu ma pricep aproape de loc sau imi recomandati un specialist. Apropos: nu ma pricep bag seama nici la calc., deci ce e acela un PM si cum sa-l dau?

Share this post


Link to post

PM =Private Message. Apesi pe profilul lui "morisson " si sub poza user-ului ai un link "Send a message" .

Din pacate eu nu stiu nici un mecanic specialist, dar poti incerca si in Bucuresti ca nu este asa departe de Targoviste.

Eu stiam un service bun langa autogara Filaret in Buc , dar nu stiu sigur daca mai exista. Mai cauta pe forum ca sunt vehiculate tot felul de service-uri.

Share this post


Link to post

salutare tuturor

sunt nou pe forum dar am citit cu interes posturile voastre intrucat am o problema la tico al meu

pana zilele trecute cand am ajuns cu benzina la linia rosie masina mergea si pornea foarte bine. am alimentat a doua zi si acum dimineata imi face probleme

pornesc sta 2 secunde se opreste, pornesc a doua oara intra socul automat si se tureaza si apoi daca nu o tin din accelaratie moare.

am urmarit functionarea socului automat dand filtrul de aer jos si daca tin cu mana de clapeta socului sa nu se deschida imediat nu are probleme motorul

sa se fi intamplat ceva de la benzina? mentionez ca am curatat apoi carburatorul de 2 ori cu spray de carburator dar fara rezultat

daca ma poate ajuta cineva

multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Dar dupa ce se incalzeste iti sta relantiul ? Daca nu iti sta si dupa ce s-a incalzit e posibil sa fi intrat un gunoi pe jiclorul de ralanti. Daca iti sta inseamna ca e de la socul automat, e scris si rescris aici pe forum cum se regleaza . Ori pui un robinet de acvariu pe supapa vacumatica care controleaza prima cursa a socului, ori mai reglez de la rotita de plastic cu arc care actioneaza clapeta .

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am luat si eu un Tico acu vreo 2 ani. Sunt "decat" al 5-lea proprietar, cei -atunci - 72.000km nu erau reali, a fost si lovit --> Ce mai, nu a avut o viata usoara, dar e a meu.

 

Si mergea bine, numa la rece trebuia tinut un pic din acceleratie. Pana cand a murit ceva electrovalva in carb, si nu mai tinea relanti-ul. De cand s-a schimbat piesa aia porneste greu si cand accelerez da intai in nas, dup-aia accelereaza normal. consuma intre 6-7, strict prin oras, functie de frig si trafic.

 

In fine, am un mecanic ok, de treaba, dar cand e vorba de carb de tico, zice ca el nu se baga. de cate ori vine vorba de carburator, batman, batman, si incepe cu teoria ca-i un carb f complex si ca nu se poate face nimic. evtl umbla la surubul de amestec.

 

Si recent problema cu pornitul la rece a devenit grava. Porneste extrem de greu, la a n-spea cheie, dupa tz-spe spritzuri, toti sfintii coborati... La cald porneste, dar datu in nas persista...

 

Si deci v-as fi recunoscator daca stiti sa-mi recomandati pe cineva care chiar stie ce face (si daca nu-i din CJ), sau ceva documentatie (am manualul ala pdf pt toata masina, dar vederile schematice de la carb mai mult ma zapacesc - as prefera ceva izometrice).

 

Multam,

dgp

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am luat si eu un Tico acu vreo 2 ani. Sunt "decat" al 5-lea proprietar, cei -atunci - 72.000km nu erau reali, a fost si lovit --> Ce mai, nu a avut o viata usoara, dar e a meu.

 

Si mergea bine, numa la rece trebuia tinut un pic din acceleratie. Pana cand a murit ceva electrovalva in carb, si nu mai tinea relanti-ul. De cand s-a schimbat piesa aia porneste greu si cand accelerez da intai in nas, dup-aia accelereaza normal. consuma intre 6-7, strict prin oras, functie de frig si trafic.

 

In fine, am un mecanic ok, de treaba, dar cand e vorba de carb de tico, zice ca el nu se baga. de cate ori vine vorba de carburator, batman, batman, si incepe cu teoria ca-i un carb f complex si ca nu se poate face nimic. evtl umbla la surubul de amestec.

 

Si recent problema cu pornitul la rece a devenit grava. Porneste extrem de greu, la a n-spea cheie, dupa tz-spe spritzuri, toti sfintii coborati... La cald porneste, dar datu in nas persista...

 

Si deci v-as fi recunoscator daca stiti sa-mi recomandati pe cineva care chiar stie ce face (si daca nu-i din CJ), sau ceva documentatie (am manualul ala pdf pt toata masina, dar vederile schematice de la carb mai mult ma zapacesc - as prefera ceva izometrice).

 

Multam,

dgp

 

Salut,

E complicat dar poti sa-l faci singur daca este numai o problema de reglaje.

 

In principiu, pornirea si functionarea normala a motorului depinde de urmatoarele reglaje ( cauta pe forum cum se fac ):

1) Reglaj deschidere corect-progresiva a clapetei de soc ( acest reglaj este foarte complex depinzand de 3 sisteme: vacum 1, vacum 2 bvsv, termoelement ) S-a scris pe forum despre ele.

2) Reglaj relanti la cald

3) Reglaj amestec

4) Reglaj relanti la rece

 

Eu as incepe cu verificarea inchiderii complete a clapetei de soc cand motorul este rece. Da jos capacul de la filtrul de aer si filtrul; e foarte simplu. Apoi uita-te cum sta clapeta de soc (cu motorul rece). Trebuie sa fie complet inchisa. Daca e asa impinge cu degetul in aceasta incercand sa o deschizi si observa ce rezistenta opune; trebuie sa opuna o usoara rezistenta.

 

Datul in nas ar putea fi de la reglajul incorect al amestecului.

Parerea mea, tu faci cum crezi; oricum iti doresc succes!

Share this post


Link to post

Narcis,

 

merci de ponturi,

 

tocmai m-am uitat, masina e rece si clapeta de soc inchisa (are un joc in lungu axei pe care pivoteaza - adica dreapta stanga cum ma uit la masina - dar presupun ca-i normal).

arcul care o aduce inapoi pare si el in ordine.

aseara, la cald, m-am uitat si clapeta era deschisa. deci de la soc nu pare sa fie

 

ma pun acuma sa caut post-urile despre vacuum-uri...

 

amestecul stiu ca-i simplu de tot de reglat.

eventual sa incerc sa-l dau pe mai gras? sau mai sarac? cum is maxime sansele sa porneasca? sau nu se poate sti sigur, ca nu se stie sigur cum ii acuma fata de optim...

oricum, poate face o diferenta suficient de mare?

si daca da, in care directie e cum? (adica daca rotesc surubul in sensul acurilor de ceas, amestecul va fi mai cum?)

 

multumecs anticipat, toate cele bune,

dgp

Edited by dgp

Share this post


Link to post

Eu am procedat la 3 carburatoare dupa urmatoarea schema:

 

Intai se fac reglajele la cald, de preferat dupa ce a pornit electroventilatorul.

 

La cald avem 2 reglaje: relanti (deschiderea clapetei de acceleratie) din surubul 1 si amestecul (aer+benzina) din surubul 3.

 

- Se regleaza relantiul din surubul 1 pana se obtine o turatie stabila a motorului.

- Se regleaza amestecul din surubul 3 pana se obtine turatia optima.

- Daca turatia este prea mare, se mai desface surubul 3

- Se verifica clapeta de soc daca este complet deschisa

 

 

Reglajul la rece:

 

- Se verifica clapeta de soc sa fie complet inchisa

- Se porneste motorul si se urmareste deschiderea clapetei de soc. Daca nu se deschide prea repede si motorul se opreste, se regleaza fie arcul care o tensioneaza, fie debitul de aer care trece prin supapa albastru-alb

- Se regleaza turatia la rece din surubul 4

- Se slabeste piulita de pe surubul 2 si se strange surubul la maxim, dupa care se fixeaza piulita

- Se asteapta pana se incalzeste motorul, dupa care se verifica pozitia pieselor din imaginea cu sageata verde (semi-rotundul trebuie sa atinga cu coltul de jos acea rotita) si pozitia verticala a clapetei de acceleratie.

 

 

carbtico1.jpg

pc031065.th.jpg

img1666f.th.jpg

nch2.th.jpg

pc031055.th.jpg

pc031056.th.jpg

pc031060.th.jpg

pc031063.th.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

update:

 

am pornit-o dupa ce am tinut bateria in casa

 

si m-am uitat pe intuneric sub capota. zici ca-i 1 decembrie. scantei peste tot...

 

luni (sau maine daca-i deschis la magazin) schimb fisele...

Share this post


Link to post

am si eu o problema la tico.da in nas la accelerari.daca merg constant sa zic cu 50 si o calc, dar nu foarte tare se smuceste de cateva ori si dupa aia accelereaza.am schimbat fisele, bujiile(reglate la 1,0), pompa de benzina, curatat carburator cu decarbusolv, reglat, schimbat capac delcou,rotor.de la ce poate fi?

Share this post


Link to post

dgp, poti sa-ti faci un set de fise artizanal. Ale mele merg de vreo 3 ani pe masina si nu fac "artificii". Cumperi niste cablu litzat, ceva furtun de silicon in care bagi cablul. Refolosesti conectorii metalici si mansoanele de cauciuc de la fisele actuale.

Succes garantat.

 

petrysor, verifica avansul si verifica daca iese jet de benzina pe ajutajul de descarcare al pompei de accelerare, cand apesi acceleratia. Ala e un stut mic de alama, unii il numesc "cioc de papagal" (funny, eh?) pe care il vezi daca te uiti in carburator de deasupra.

 

Succes.

Share this post


Link to post

am micsorat distanta la bujii de la 1,0 la 0,8.parca nu mai da asa tare in nas.oricum bujiile dupa un drum prin oras sunt caramizii putin spre alb.am calculat consumul in oras si mi-a iesit cam 9,5 pe gerurile astea de -10 grade.eu de obicei merg pe distante scurte.e bun consumul?

Share this post


Link to post

am luat fise originale de la magazinul de piese daweoo local. 56 de lei, scrie pe punga matiz si ceva in... coreana (presupun). dar au zis aia ca-i acelas lucru la tico-matiz.

 

si acuma am doua tipuri de vesti:

cele bune - am eliminat o posibila cauza pt pornirea grea. am invatat ceva despre functionarea fiselor auto. am doua seturi de fise functionale.

cele rele - nu erau fisele de vina, ca si pe astea noi se vad aceleasi luminite albe/albastre unde trec pe langa piese metalice. nici pornirea nu-i cu nimic mai grozava.

 

pana acuma singurul efect vizibil a fost cu bateria tinuta in casa. asa ca las deocamdata carburatorul in pace si ma apuc sa vad incarcarea si eventuali consumatori nedoriti. si bateria.

 

pt astea ma mut cu post-urile la alt topic: probleme electrice sau de motor in general

Share this post


Link to post

un numar de telefon al mecanicului de la filaret il are cineva? ma dispera consumul ,ultima oara l am facut in Dorobanti la service ul de langa ASE

Share this post


Link to post

salutare.sunt proaspat posesor de tico si am o problema f mare.am bagat 10 l de benzina si am facut doar 55 km cu ea.ce credeti k e de facut?dak e cineva din galati si ma poate ajuta il rog sa imi dea un sms sau sa ma adauge in lista de messenger.0743601682.lifu_cercelush

Share this post


Link to post

Cred ca ai rezervorul sau o conducta sparta . Consumul tau e de 18%, oricat de dereglat ar fi carburatorul nu are cum sa consume in halul asta. Porneste masina si in timp ce sta la ralanti te uiti pe sub ea si pe la conductele de benzina care duc la carburator sa vezi pe unde curge. Sufla si pe conducta de retur sa vezi daca nu e infundata . Motorul se comporta normal ?

Share this post


Link to post

alexlifu

 

cum ai masurat exact?

vezi si sa nu te fure sonda (care masoara nivelu de benzina) sau jurnalierul/odometrul.

 

1. faci un plin si parcurgi un drum care stii cat mai exact cati km are (cu ocazia asta verifici si jurnalierul/odometrul), vii inapoi si faci iara plinu. cat intra = cat a consumat pe distanta de la ultimul plin. pentru precizie, alimenteaza de la aceeasi statie, de la aceeasi pompa. metoda mea favorita.

TOTUSI, intai verifica cum spunea vinkator daca nu pierzi benzina pe undeva. ar fi pacat de plinuri...

 

2. mergi pana nu mai are deloc benzina (trebuie sa ai canistra cu benzina la tine !!! pe autostrada iei amenda daca ramai fara benzina, plus ca risti sa te fleoceasca vreunu). cand se opreste definitiv, pui o cantitate exacta de benzina, si vezi cat ajungi cu aia. o metoda foarte exacta, dar destul de nasoala... ai riscurile si neplacerile asociate cu ramasul fara benzina. risti sa traga goazele de pe fundu la rezervor. nu recomand. defapt uita ca am zis-o!

 

cheers :drinkers:

Share this post


Link to post

Cred ca ai rezervorul sau o conducta sparta . Consumul tau e de 18%, oricat de dereglat ar fi carburatorul nu are cum sa consume in halul asta. Porneste masina si in timp ce sta la ralanti te uiti pe sub ea si pe la conductele de benzina care duc la carburator sa vezi pe unde curge. Sufla si pe conducta de retur sa vezi daca nu e infundata . Motorul se comporta normal ?

 

Ba poate consuma si 25%. Chiar astazi am reparat si reglat un carburator de genul. Tot ce pot sa spun e ca masina mergea inecat chiar si la cald, pornea foarte greu la rece iar bujiile si teava de esapament erau negre. Problema a fost garnitura dintre admisie si carburator facuta artizanal fara a se respecta orificiu de aer, lipsa garniturii de cauciuc de la surubul capacului, lipsa garniturii de cauciuc de la jiclorul de CO.

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

Am patit si eu o chestie ciudata in dimineata asta mai exact am pornit Ticolina de dimineata sa se incalzeasca un pic inainte sa plec, a pornit la sfert dar foarte turata, am lasat motorul sa se incazeasca cu gandul ca va scadea turatia dar degeaba, clapeta de soc deschisa complet, am desfacut surubul de relanti pana nu mai atingea parghia de la clapeta de acceleratie, parghia clapetei de soc nu mai atingea parghia clapetei de acceleratie deci de acolo nimik, am strans din surubul de CO2 cu gandul ca o sa scada si am strans la maxim dar degeaba a scazut dar foarte putin si am lasat o asa ne avand alta solutie, in schimb pe drum cand am lasat-o pe liber la un momentdat motorul s a oprit, l am pornit in viteza am pornit aerul conditonat sa tina motorul turat si am desurubat surubul de CO2 pana am obtinut un relanti cat de cat acceptabil (bineinteles am oprit aerul intre timp) dar a trebuit sa desurubez destul de mult ~ 6-7 ture - are cineva idee de unde ar putea fi sau ce s ar fi putut intampla??

 

 

 

 

Multumesc anticipat

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Probabilitati...

- cablul de acceleratie agata aleator in camasa lui

- electrovalva de ralanti accelerat (pentru AC) a actionat la pornirea motorului, turandu-l.

- altele...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...