Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

Gingirica tu ii dai vreu spritz dimineata inainte sa o pornesti?

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Gingirica tu ii dai vreu spritz dimineata inainte sa o pornesti?

 

ii dau 2, apoi cheie. porneste 7-8 secunde apoi se opreste. Se repeta operatiunea de 2-3 ori. Daca o accelerez usor a murit

Share this post


Link to post

Se pare ca e o problema generala asta - si la mine face la fel - parca s a mai vorbit pe aici de chestia asta ceva legat de evaporarea benzinei din carburator daca nu ma insel...

Share this post


Link to post

Tocmai am rezolvat eu problema asta cu pornirea-oprirea , trebuie reglata rotita alba care actioneaza clapeta pe pozitia corecta :rolleyes: .

Share this post


Link to post

In ce sens? La mine cerculetul este aliniat cu dungulitza... deci zic eu ca este reglata, in plus clapeta sta inchisa bine...

Share this post


Link to post

Tocmai am rezolvat eu problema asta cu pornirea-oprirea , trebuie reglata rotita alba care actioneaza clapeta pe pozitia corecta :rolleyes: .

 

si la mine la fel e, rotita e pe poz corecta, dar tot la fel face. chiar nu stiu ce sa-i mai fac

 

si la mine la fel e, rotita e pe poz corecta, dar tot la fel face. chiar nu stiu ce sa-i mai fac

 

si inca ceva, dupa ce a porn it ieri, m-am uitat la clapeta de la soc, si deja dupa 3 min clapeta de la soc era 3/4 deschisa. cred k e arcul acela slab si numai actioneaza cum trebuie clapeta, se deschide prea repede

Share this post


Link to post

Mai reglati si din surubelul termoelementului (desurubare) sau in cazul meu am mai sarit un dinte de la semn . Prin desurubare actioneaza o cursa mai mare si tine arcul in tensiune mai mare.

Share this post


Link to post

Mai reglati si din surubelul termoelementului (desurubare) sau in cazul meu am mai sarit un dinte de la semn . Prin desurubare actioneaza o cursa mai mare si tine arcul in tensiune mai mare.

 

cel care actioneaza parghia de metal cu dintzi?

Share this post


Link to post

post-26719-078602600 1292837761_thumb.jpg

 

Da , cel care actioneaza pe termoelement. Si mai ai un reglaj la bratul care misca rotita de plastic .

Edited by vinkator

Share this post


Link to post

Aceeasi problema ca gingirica am avut-o si eu,murea imediat dupoa pornire si la accelerare. La mine era supapa alb-albastra prea permisiva si diverse jicloare erau infundate (inclusiv cel de sprit)

Share this post


Link to post

post-26719-078602600 1292837761_thumb.jpg

 

Da , cel care actioneaza pe termoelement. Si mai ai un reglaj la bratul care misca rotita de plastic .

 

La termoelement e o tziganie puternica, trebuie sa dau carburatorul jos, k nu am nici o sansa acolo.

In poza se vede k are si o contrapiulitza, la mine lipseste cu desavarsire. Singura solutie...desfacut si reparat totul

Masina asta a fost chinuita rau la viatza ei si neingrijita, chiar nu imi dau seama cum a putut merge asa.

 

Aceeasi problema ca gingirica am avut-o si eu,murea imediat dupoa pornire si la accelerare. La mine era supapa alb-albastra prea permisiva si diverse jicloare erau infundate (inclusiv cel de sprit)

E schimbata si aia, e noua, Am schimbato cand am cumparat masina, si pe cea neagra.

Il dau jos si gata, dar o sa fie distractiv in fatza blocului pe frigul asta. si problema e ca nu stiu cum o sa ajung la suruburile de fixare al carb pe galerie. Din ce am vazut eu pe forum trebuie desfacut acolo, local pe bucati, lucru neindicat in fata blocului.

Share this post


Link to post

Daca vrei sa te apuci de operatiune, gasesti manualul pe forum . Ai deasupra 4 suruburi de 13 in colturi , le desfaci pe toate 4 si il iei cu totul in casa, dupa care la caldurica il desfaci bucati (se deschide in 3 parti, vezi ai grija ca o sa iti cada o biluta sa fi atent sa o pui la loc).

Share this post


Link to post

am un prieten care a lucrat la radacini vreo 10 ani, si m-a speriat sa nu il desfac ca se deregleaza rau de tot si nu ii mai da nimeni de cap!

Din pacate e plecat vreo 2 sapt ca il puneam pe el.

Ma duc azi sa vad ce ii fac, daca nu, deja am vb la dezmembrari si imi mai iau unu, sa fie de rezerva

ms mult

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

Daca umblii cu atentie , nu are ce sa se deregleze . Faci poze inainte sa desfaci ceva (iti va folosii in caz ca nu mai ti minte unde sa pui anumite piese) .

Share this post


Link to post

Nu erau de 12 suruburile de prindere?

@gingirica -unde ai gasit supapa alb-albastra?

ms

Share this post


Link to post

salut...am observat astazi ca am toate bujiile afumate...din ce cauza???????/ sa fie oare din cauza ca am umblat la amestec????

Edited by lughy

Share this post


Link to post

@Uncle-Sam - unde ai gasit supapa alb cu albastru? Ca si la mine e deschisa si trebuie inlocuita,dar n-am prea gasit-o :osanale:

La magazinul de piese Daewoo-Oltcit de la Hasdeu. Mie insa mi-au dat una negru cu portocaliu

 

Nu prea am rezolvat, tot n u vrea sa porneasca dimineatza si sa isi tzina ralantiul. Am niste nervi pe ea de nu stiu ce sa ii mai fac! Ieri dim am ascutzit o surubelnitza si am desfacut ambele suruburi cu ajutorul unui ciocan. Am pozitionat semnul pe punct, am chemat un prieten cu alt ticalos si am vazut pozitia clapetei si a arcului. A pornit perfect, a stat in soc cam 8-9 min apoi sa linistit. Am plecat cu ea, merge perfect, trage si bine, porneste la cald o minune! Peste vreo 7 ore am pornito iar, la fel, sfert de cheie nu s-a mai oprit merge ceas. Azi dim, la a 3 cheie deabia am reusit sa o pot accelera usor pana a intrat socul. Nu am putut verifica sa vad daca clapeta era deschisa sau daca sa intamplat vreo tziganie pe acolo. Acum porneste ceas, nu are nicio greatza, merge impecabil, dim chiar am venit pe centura cu 120, nici nu se aude motorul. Acum am coborat pana la ea, la fel, porneste sfert. Daca mai vreo idee...eu nu stiu ce s-ai mai fac.

 

Exact asa patesc si eu dupa ce l-am montat si reglat si anume: Duminica dimineata pe la minus cateva grade, trebuie sa-i dau 2-3 chei destul de lungi ca sa porneasca si dupaia vechea poveste cu tinutul din acceleratie ca sa nu moara. Azi dimineata, desfac intai sa ma uit la pozitia clapetei de soc, care era actionata de acel vacum cu Teu la care e legata supapa de care intreba Dr.L. Scot furtunul de la vacum si surpriza...se inchide clapeta. Pesemne ca acea supapa nu permite "depresurizarea" ei. Bun...se inchide clapeta, pun furtunul la loc si dau la cheie. O ia la sfert si se opreste in momentul cand s-a actionat vacumul si a deschis putin clapeta.

In manual zice ca ea are pana la pozitia de deschis complet, inca 2 pozitii intermediare. Prima atunci cand pornesti motorul, iar urmatoarea cand a ajuns pe la 18 grade.

Mai are cineva vreo idee?

Share this post


Link to post

Mie la carbotest mi-a scos furtunul care intra in mijlocul teului,pana cand schimb supapa. Si asa motorul nu mai moare dupoa pronire. Dar pornirea inca e lunga (dau ceva la demaror). Daca supapa alb-albastra e prea perminsiva (ca in cazul meu) se deschide prea repede clapeta si moare motorul

Supapele acelea sunt diferite,altfel nu ar arata altfel.

Ms de informatie!

Share this post


Link to post

La magazinul de piese Daewoo-Oltcit de la Hasdeu. Mie insa mi-au dat una negru cu portocaliu

 

Supapa negru cu portocaliu este supapa care se monteaza la electrovalva de marire a relantiului, in concluzie nu cred sa fie buna in locul celei albastru cu alb, eu am avut o montata acolo si cu ea si fara ea este acelasi lucru... La mine acea supapa sau filtru ce Dumnezeu o fi era blocata complet si oricum eu cand am luat masina socul automat nu functiona deloc... :wallbanger:

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Salut,

Am avut sieu aceeasi problema. Iata ce se intampla in cazul meu, poate te ajuta:

 

Socul automat este actionat la pornire de vacum din galeria de admisie in doua trepte si abia dupa aceea de catre termoelement. Treapta 1 incepe sa deschida clapeta de soc, dar - aici e secretul - nu imediat dupa pornire ci dupa cateva secunde (4-5). Acest vacum este dozat de acea supapa - jiclor alb albastra. (Daca incerci sa sufli pe furtun o sa crezi ca aceasta este blocata, dar nu este asa, adevarul este ca aceasta dozeaza vacumul foarte fin.) In mod normal acest vacum trebuie sa deschida clapeta nu mai mult de 1,8 maxim 2,5- 3 mm pentru treapta a 2-a. Fenomenul care produce oprirea motorului, la mine, era deschiderea clapetei mai mult de 3 mm. Deci, logic, motorul murea pentru ca vacumul in treapta 1 deschidea clapeta prea mult. O solutie simpla care am folosit-o cand a fost foarte frig a fost sa scot furtunul de vacum pentru treapta 1, obtinand o pornire si un relantiu excelent pentru cateva minute, dar aceasta poate duce la un consum mare pana la deschiderea socului de catre termoelement. Alta solutie care am aplicat-o eu, momentan. a fost montarea unui sistem care sa limiteze/ regleze actiunea vacumului. Aceasta se poate face fara sa afecteze cursa clapetei actionata de termoelement.

Am dat o gaura cu bormasina in tija care tine cablul de acceleratie exact in fata tijei de vacum. Am introdus un surub lung si subtire cu piulita si contrapiulita pentru reglaj capatul acestuia fixandu-l de capatul tijei de vacum. L-am reglat in asa fel incat sa permita o deschidere a clapetei de soc prin vacum de max 2,8 mm. Desi am procedat asa momentan sunt de principiul sa pastrez originalul, deci voi cauta exact piesa care determina deschiderea prea mare a clapetei de vacum si o voi repara sau inlocui.

Share this post


Link to post

Interesant. Cred ca o sa pun capsula veche la loc sa vad cum se manifesta. Din pacate nu gasesc pe nicaieri pe cea alb-albastru. Am cautat urmatoarele magazine: Hasdeu, Muncii, Razoare si cele doua din Vitan. O sa dau maine o fuga pe la Carpati Auto. Stie cineva codul pentru piesa asta?

Share this post


Link to post

Piesa pare sa fie cea de la pozitia 9 de la acest link http://www.autoware...sie%20gaze%20vi - si codul: (E) valve comp-check P.NO.: 95569A78B00-000 - daca o gaseste cineva sunt si eu foarte interesat - eu sincer am gasit o de "cumparat" la Filaret dar mi au cerut 100 Lei pentru dar mi se pare extrem de mult... Daca are cineva timp sa dea un telefon sau ii este la indemana sa mearga pana acolo sa intrebe poate am inteles eu gresit... :mda:

 

 

 

 

LE: si o intrebare acea supapa alb/albastra are un sens anumi in care lasa sa treaca aerul? Sau este doar un jiclor?

 

 

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Salut la toti !

 

Cum anulez si eu IAC-ul? Daca-i scot mufa de curent nu mai merg ledurile verde si rosu; ramane verde si galben cu toate ca motorul merge mai rotund. Totusi am o nelamurire cu motorul meu : parca merge un pic intrerupt. Stie cineva de ce ? Trebuie sa fi atent ca sa-ti dai seama. Multumesc, astept ceva raspunsuri

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Pai normal ca daca-i scoti mufa desactivezi sistemul euro 2 si merge cum a ramas IAC-ul (deschis sau inchis). Scoate mufa abea dupa ce opresti motorul si bazaie iacul,ca sa fi sigur ca a ramas inchis.

Intreruperile sunt probabil de la aprindere

 

@b52jgp -pozitia 9 pare mai degraba supapa portocalie-neagra

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Nu are cum sa fie supapa portocalie/neagra deoarece aceea se duce direct in electrovalva - asta este montata in schema intre doua T-uri...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...