Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

Bai nene, care-i treaba cu supapa aia alb-albastru de la clapeta de soc, de nu se gaseste pe nicaieri si nici pe comanda nu o aduce nimeni? O sa mai incerc la magazinul de la gara de nord. Daca nu o au nici acolo, o sa fac o magarie si anume o sa pun supapa veche si inca una portocaliu-negru (care e foarte permisiva).

Share this post


Link to post

Incearca la Filaret sunt curios daca si tie o sa ti spuna acelasi pret... :wallbanger:

Share this post


Link to post

Nu are sens sa dati 100 Ron pe supapa alb-albastra. De vreme ce este doar un jiclor de aer (care are si un mic filtru de aer inauntru) care dozeaza ("gatuie") debitul de aer ce trece pe acolo, piesa poate fi inlocuita cu un simplu robinet de aer.

In poza se vede robinetul de dozaj aer in dreapta, cu albastru. Se gaseste la magazinele cu acvarii, e un robinet care regleaza aerarea acvariului. Pentru ca simularea sa fie completa, imaginati un filtru de aer dintr-o tesatura, vata, ceva, care va fi adaptata pe stutul robinetului.

Asa cum s-a mai spus, clapeta de soc se deschide in 3 faze/trepte:

- prima faza depinde de supapa alb/albastra

- a doua faza depinde de valva B.V.S.V (care se deschide brusc dupa ce lichidul de racire ajunge pe la vreo 60 de grade, parca - vezi manualul)

- a treia faza depinde de termoelementul socului automat.

Calibrarea robinetului adaptat se face urmarind in cate secunde de la pornire are loc prima faza de deschidere a clapetei de soc.

Succes!

post-6669-056811800 1293272681_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Eu am avut supapa alb/albastra infundata... Ieri am facut un experiment, am pus intr un pahar lichid de frana si am scufundat supapa in el, lasata pana azi dimineata am scos o am clatit o cu apa din abundenta apoi suflat aer prin ea cu o seringa, si surpriza acum merge ca un vis... pe fundul paharului s a lasat ca un praf finutz negru... deci de asta am scapat, acum mai am problema cu valva PCV pe care o am montata invers

 

 

 

 

Un Craciun Fericit tuturor!!!

 

 

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Aparent am rezolvat problema opririlor dupa cateva secunde de la pornire. Am pus supapa albastra si inaintea ei pe cea portocaliu-negru si surpriza: porneste la sfert, merge cam 2 secunde inecata, dupa care se stabilizeaza si nu se mai opreste.

Share this post


Link to post

Daca mai sugrumi debitul,s-ar putea sa nu mai mearga inecata

In poza de mai sus,cele din mijloc sunt filtre de aer pt acvarii?

Si in ce directie circula aerul prin supapa albastra originala? Dinspre T,sau inspre el?

Foarte buna ideea cu robinetul de aer =D>

Share this post


Link to post

Am pornit-o acum 10 min (cam 5 grade afara), a luat-o la sfert si n-a dat niciun semn de balbaiala. In alte dati la temperatura asta se cam oprea. Oricum momentan e in teste. Aerul circula dinspre T, spre supapa

Share this post


Link to post

Daca mororul e cat de putin cald,pornirea e mai usoara (ca dupa 2-3 chei se incalzeste suficient cat sa porneasca fara sa mai moara)

Ms de raspuns!

Share this post


Link to post

Am pornit-o si azi de dimineata (cam 2 grade afara) si a mers perfect :D

Share this post


Link to post

Piesele din mijloc sunt, de fapt, valve de sens pentru aeraj acvarii.

 

Atasez o schita cu sistemul vacuumatic al socului automat.

1 si 2 sunt treptele respective ale capsulei vacuumatice care actioneaza clapeta de soc. Dupa cum se poate observa, imediat dupa pornirea motorului, acesta incepe sa traga aerul prin jiclorul alb-albastru, prin T-ul albastru, si incepe sa actioneza incet treapta 1 a capsulei vacuumatice. Astfel se deschide initial clapeta de soc cu 1.8mm.

Daca motorul continua sa functioneze in gol, atunci cand temperatura lichidului de racire ajunge la 18 grade Celsius, se deschide valva B.V.S.V. Prin aceasta valva, vacuum-ul din galerie ajunge (tot prin T-ul de plastic) sa actioneze treapta a doua (a doua membrana) a capsulei vacuumatice care mai deschide putin clapeta de soc. Acum se ajunge la o deschidere de aprox 2.3mm (daca am inteles bine ce spune manualul de service...). In continuare, clapeta continua sa se deschida prin actiunea termoelementului, pe masura ce motorul ajunge la temperatura de regim.

 

Sarbatori Fericite!

post-6669-010844300 1293355301_thumb.jpg

Share this post


Link to post

A pornit azi dimineata pe la -1 grad fara probleme si fara sa se opreasca. Si cu asta cred ca mi-am rezolvat problema clapetei de soc :D

Share this post


Link to post

Salut

 

Ma bucur ca esti multumit, unchiule Sam.

Totusi am o intrebare : Nu cumva ai obturat complet circuitul de deschidere a clapetei prin vacum in treapta 1?

Daca ai facut asa, este posibil sa creasca putin consumul, mai ales cel urban.

O seara buna.

Share this post


Link to post

Nu l-am obturat. Am pus pe cineva sa dea la cheie ca sa ma pot uita cat de repede deschide.

Share this post


Link to post

Nu l-am obturat. Am pus pe cineva sa dea la cheie ca sa ma pot uita cat de repede deschide.

 

Felicitari!

O sa incerc si eu sa gasesc un jiclor prin care sa obtin vacum mai mic pe circuitul de deschidere a clapetei in treapta 1.

Deocamdata merge foarte bine cu "montajul'' descris intr-un post anterior.

Share this post


Link to post

Interesant. Cred ca o sa pun capsula veche la loc sa vad cum se manifesta. Din pacate nu gasesc pe nicaieri pe cea alb-albastru. Am cautat urmatoarele magazine: Hasdeu, Muncii, Razoare si cele doua din Vitan. O sa dau maine o fuga pe la Carpati Auto. Stie cineva codul pentru piesa asta?

cauta la King auto, sunt vizavi de Ager service, la eroii revolutiei, gasesti cam orice la ei

Share this post


Link to post

Salut!a mai reglat cineva carburatorul de tico recent in Bucuresti?daca da unde si ce pret mai e??ms

Share this post


Link to post

La automarcus,in pantelimon,150 ron,3 luni garantie

Share this post


Link to post

A inceput sa mi tremure f rau la relanti...din ce cauza ar putea fi?trebuie sa dau relantiul la cald mai mare?

Share this post


Link to post

Daca apesi acceleratia si tremuratul dispare,da,trebuie crescut relatiul la cand. Daca nu,vezi aprinderea (bujii,fise,capac delco)

Trebuie sa aiba intre 900 si 1000rpm. Iarna preferabil 1000,ca ai si consumatorii porniti (faruri,dezaburire,aeroterma)

Share this post


Link to post

da,cand apas acceleratia se opreste trepidatul ala...!faza e ca nu am surubelnita din aceea mica pt marit relantiul...unde as putea gasi in buc??

Share this post


Link to post

Am citit fel de fel de pareri pe aici in legatura cu reglarea carburatorului, a socului automat! Ca sa nu va mai chinuiti atat va ofer eu cea mai buna solutie! Domnul Costel (de la Carbotest) de la Dacia (spre Comuna Pantilimon, treci de Cora Pantilimon si imediat pe dreapta). Aici o sa vedeti diferenta intre cineva care se pricepe si cineva care o arde aiurea! Ma refer aici chiar si la mecanicii lu' peste de pe la diverse servisuri auto cu pretentii. Are omul carbotest, iti desface carburatorul bucati, il spala, il curata, il pune pe banc, ii regleaza socul automat, ti-l pune inapoi si GATA! Operatiunea asta e recomandata la fiecare 10000 de km. Te costa 140 de RON. Daca problemele tale de relanti, de putere, discontinuitati in functionare, etc. nu inceteaza nici dupa asta, omul iti spune: "Vezi ca masina ta mai are si altceva!" In doua minute s-a prins ce are si iti spune! Nimic mai simplu! Nu mai pierdeti vremea fara rost! Bafta multa! TICO e inca o masina faina si cu investitii minime mege excelent sute de mii de km. Nu stiu daca am voie sa-i dau nr. de tel. aici, insa o sa-l dau cui e interesat.

Share this post


Link to post

da,cand apas acceleratia se opreste trepidatul ala...!faza e ca nu am surubelnita din aceea mica pt marit relantiul...unde as putea gasi in buc??

 

Salut,

Poti folosi o saiba mare si subtire in loc de surubelnita; la mine a mers.

Share this post


Link to post

Am incercat si nu a mers...eu nush de ce dar am mai inghesuit carburatorul acolo fata de alte masini si nu prea am loc...o sa fac o poza!!

Share this post


Link to post

Am incercat si nu a mers...eu nush de ce dar am mai inghesuit carburatorul acolo fata de alte masini si nu prea am loc...o sa fac o poza!!

 

Poate n-ai nimerit surubul care trebuie. Cel pentru reglajul cursei termoelementului este, de obicei mai intepenit.

post-29194-075738000 1294056438_thumb.jpg

Share this post


Link to post

DA de surubul de reglare relanti cald am incercat dar nu e loc...o sa mi caut o surubelnita dar am mai luat si degeaba nu intra...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...