Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

N-are nimic...poti incerca, vezi cand pui siliconul (silicon rosu rezistent la temperatura spcial auto)sa cureti bine suprafetele sa nu aiba grasime ca nu prinde bine.

 

 

 

 

mai incerc si variata asta si nu o sa mai am variante de incercat daca nu merge nici acum :( am incercat cam toate variantele posibile...offf...

 

 

 

Share this post


Link to post

Tu ai incercat cu alt carburator si dupa ce ai dat galeria jos sa vezi ? Ca daca iti mergea cu altul inseamna ca nu pe acolo iti trage aer fals .

Share this post


Link to post

Tu ai incercat cu alt carburator si dupa ce ai dat galeria jos sa vezi ? Ca daca iti mergea cu altul inseamna ca nu pe acolo iti trage aer fals .

 

deci am pus un alt carburator sa vad daca merge dar din pacate nu i mergea socul lui si carburatorul ala statea cu clapeta inchisa mereu,,asa merge si al meu daca i tin clapeta inchisa!

Share this post


Link to post

Pai gaseste un carb bun de test ca sa fii sigur ca nu iti intra aer fals pe la admisie.

Share this post


Link to post

deci am muncit astazi la carburator am reglat tot perfect,chiar si socul...si degeaba...cred ca de vina nu e carburatorul...de vina e alceva :( ce ar pute fi nush...am incercat absolut toate canalele in carburator toata merg nu sunt infundate...am reglat si socul si relantiul la cald si relantiul la rece si amestecul degeaba...problema mea nu e de la carburator :( ....multumesc celor care m am ajutat cu informatii :(

Share this post


Link to post

a incercat saracu toate variantele cu mine prin telefon ore intregi si face la fel. Eu cred ca daca motorul e cald si clapeta de soc este deschisa iar amestecul e la 3 ture deschis al naibi carburator tre sa stea la ralanti chiar daca consuma mult sau chiar daca are socul dereglat . La cald socu nu mai actioneaza daci iasa din schema , eventual difera turatia de ralanti dar ar trebui sa stea. Nu mai inteleg nimic , am verificat tot traseul de ralanti , l-a suflat de sus pana jos ii vine benzina , electrovalva acuma merge ca inainte nu mergea ca nu avea masa doar plus . Am luat masa din alta parte si acuma electrovalva merge dar carb nu. Am reglat acuma totul ca la carb meu ce merge perfect si tot nu sta la ralanti. Nu stiu ce se mai poate face avind in vedere ca alt carburator nu are. Poate sa vina la mine la Craiova sa il pun pe al meu. Nu stiu am devenit obsesiv de problema asta, daca imi va face si mie asa?

Share this post


Link to post

Dar din acceleratie poti tine motorul in turatii normale? Vezi ca socul ala actioneaza si asupra acceleratiei,de fapt cred ca acolo este problema.

Acum chiar nu stiu,nu am inspectat,cumva mecanismul de la soc tine in permanenta acceleratia?

Share this post


Link to post

Aer fals ,asta este cauza dar trebuie sa depisteze locul !

Share this post


Link to post

Aer fals ,asta este cauza dar trebuie sa depisteze locul !

 

 

 

 

Sa speram ca este de la aer fals...M am saturat sincer :(

 

 

 

Share this post


Link to post

Aer fals ,asta este cauza dar trebuie sa depisteze locul !

 

Asta e, aer fals ca acum imi dau seama ca el a umblat la galerie si una din tevile alea mici de trage gazele din carterul motor cred ca e devina sau poate galeria nu s-a etansat bine. Mi-am dat seama cand de nervi ca nu reusim sa il facem m-am dus la masina si cu motorul pornit am tras de toate furtunele alea sa vad ce se intampla si apoi mi-am adus aminte ca am patit si eu asa cand mi-a iesit furtunul acelea cu supapa unisens afara si tragea aer fals prin teava aia mai mare .Va dau o poza sa vedeti care

post-13668-011359300 1290796807_thumb.jpg

Share this post


Link to post

lughy, descoperirea neetanseitatilor pe unde intra aer fals se face cu motorul cald, nu rece.

- Dupa ce-l incalzesti, roaga pe cineva sa tina motorul in mers din acceleratie (maneta schimbatorului de viteze pe liber).

- Te duci la motor cu sprayul ala de pornire sau WD40 sau ce vrei tu, dar sa fie inflamabil.

- scoti filtrul de aer si apesi cu mana clapeta de soc suficient pentru ca prietenul de la volan sa ia piciorul de pe acceleratie.

- deschizi usor clapeta de soc (nu de acceleratie) pana da sa se opreasca motorul si o mentii in aceasta pozitie.

- acuma dai cu spray pe cate o latura a carburatorului, intermitent, si urmaresti daca creste turatia cat de cat; daca nu, dai cu spray pe la cate un furtun, pe la prinderea galeriei pe chiulasa, etc, pe rand. Faci treaba asta etapizat: dai cu spray si asculti, astepti sa se evapore sprayul, apoi dai din nou, etc.

- daca simti o crestere de turatie, atunci insisti cu spray in zona respectiva. Dai cate putin, mai sus, mai jos, si asculti de fiecare data, pana gasesti neetanseitatea. E ca la jocul ala: "rece-rece, cald-cald, fierbinte".

Lucreaza cu atentie si fa-l pe tovarasul Tico sa mearga odata!

Succes.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Asata incerc si eu sa l fac sa mearga odata si BINE :D ....maine o sa incerc si operatiunea asta ca zilele astea numai de carburator am stat si nu am rezolvat nimic.!ms

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior. Foloseste ADD REPLY din partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post

dar stiti care a fost chestia frumoasa? ca a avut si electrovana aia de relanti care nu mergea deci mult timp eram convinsi ca de acolo e.

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior. Foloseste ADD REPLY din partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post

MULTUMESC TUTUROR CELOR CARE M AU AJUTAT IN SEPCIAL LUI   cgamberea ! am avut un furtun care era taiat si pierdea aer in spatele galeriei si de aceea nu mergea la relanti!

Share this post


Link to post

<br><br><br>ok nu ai pentru ce, te astept sa facem si ceasul de temperatura.

Share this post


Link to post

MULTUMESC TUTUROR CELOR CARE M AU AJUTAT IN SEPCIAL LUI   cgamberea ! am avut un furtun care era taiat si pierdea aer in spatele galeriei si de aceea nu mergea la relanti!

Deci a fost aer fals ,mai precis ce futun era taiat ?

Share this post


Link to post

Deci a fost aer fals ,mai precis ce futun era taiat ?

 

Dap :( cel din spatele galeriei acela micut si negru care facea legatura cu furtunul care ducea la electiovalva aia din partea stanga a carburatorului...! acum merge ok,,,,dar trebuie reglat la relanti ca imi trepideaza.Faza nasoala e ca mi s a rupt sarmulita de la reglaj amestec si acum pana maine cand o sa mi comand nu am ce face :D !

 

 

Ms si tie Topser pt timpul si rabdarea acordata!

 

 

Share this post


Link to post

O neclaritate in ceea ce priveste sistemul de functionare al carburatorului: Furtunul care iese din capacul carter, din filtru aer, si coboara la supapa unisens si care ajunge dupa carburator in galeria de admisie, ce rol are?

Intreb pt. ca daca scot filtru de aer si binenteles furtunul respectiv il deconectez, motorul incepe sa functioneze ciudat, neregulat, da sa se opreasca. La fel daca il scot din capacul carter. Supapa unisens se blocheaza cand incerc sa trag aer. Cand suflu nu se intampla nimic. E corect? :-?

 

E un motor care functioneaza pe sistem vacuum inchis?

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

O neclaritate in ceea ce priveste sistemul de functionare al carburatorului: Furtunul care iese din capacul carter, din filtru aer, si coboara la supapa unisens si care ajunge dupa carburator in galeria de admisie, ce rol are?

Intreb pt. ca daca scot filtru de aer si binenteles furtunul respectiv il deconectez, motorul incepe sa functioneze ciudat, neregulat, da sa se opreasca. La fel daca il scot din capacul carter. Supapa unisens se blocheaza cand incerc sa trag aer. Cand suflu nu se intampla nimic. E corect? :-?

 

E un motor care functioneaza pe sistem vacuum inchis?

 

are rol de a capta gazele de ulei din carterul motor si a le baga pe admisie ca sa se arda, acei vapori ajuta la ardere. Supapa e unisens cu violet in jos iar daca scot filtru de aer la mine merge la fel dar daca scot tot furtunul ala cu supapa cu tot din teava aia de mai jos motorul se opreste. Aer fals, Deci mare grija la etanseitati, la furtunelul asta mic in forma de litera F sa nu fie crapat. Eu aici am coliere deoarece odata a scapat fiind ulei pe el si la cald a iesit din teava.

Share this post


Link to post

Treaba cu captatul gazelor o inteleg, insa nu pricep ce rol are bucata de furtun care intra in filtru. Ca doar nu scoate gaze carter care sa le bage in filtru dupa care prin supapa unisens in admisie. :-?

Share this post


Link to post

Chiar daca se scoate de tot piesa de plastic in forma de T (sau F, ma rog) NU intra aer fals pe nicaieri. Insa intra aer NEfiltrat in carburator prin stutul din carcasa filtrului de aer si prin valva P.C.V. (si scapa gazele de carter in atmosfera).

Vorbim de aer fals atunci cand acesta intra pe undeva SUB clapeta de acceleratie a carburatorului.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

cred ca se face o diferenta de presiune intre partea de sus si partea de jos , si in functie de asta lucreaza supapa.

Edited by cgamberea
  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca scoti valva PCV, intr-adevar, intra o cantitate mai mare de aer pe acolo, nedozata de valva. Intrucat teava valvei duce in galerie, sub carburator, acesta se poate considera aer fals.

Rolul ramului din mijloc al "F"-ului este de a introduce in carcasa filtrului de aer gazele de carter pe care valva PCV nu le poate dirija in galerie. Acest lucru se poate intampla din diferite motive: fie valva PCV se strica, se infunda, fie cantitatea de gaze de carter produse de motor creste, datorita uzurii segmentilor. In orice caz, debitul de gaze de carter "suflate" de motor prin stutul din capacul culbutorilor variaza, la orice motor. Dar debitul mediu creste in timp, datorita uzurilor.

Discutia despre valva asta se pot continua pe topicul dedicat.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Salutare ..din nou . Legat de pornirea cand este mai frig afara: vechea problema cu pornitul la rece si apoi opritul imediat (de 2 ori trebuie sa ii dau pana sa fie ok ).

Carbul e ok, la cald merge super n-am probleme, socul automat functioneaza ok (se tureaza bine dupa ciclul de oprire imediata ) .

 

In acest sens am marit amestecul putin cate putin(am rotit surubul in sens trigonometric pana nu prea se mai opreste,cel putin se comporta mult mai bine) , dar a aparut alta problema acum si anume ca acum la cald cu surubul de ralanti la cald desurubat maxim sta turata peste cat trebuie(cam 1100 rpm) . Mai mult nu pot sa-l slabesc(clapetele sunt inchise la maxim), dar ramane turata . Daca strang surubul de amestecul pot regla ralanti-ul cum trebuie dar se opreste cand e rece imediat. Cum rezolv compromisul asta ? :wallbanger: .

Ma gandeam sa mai reglez din tija socului automat (sa tina si mai mult clapeta deschisa cand porneste la rece) ???

Share this post


Link to post

Ti-as recomanda sa procedezi cam asa: regleaza-l la loc sa mearga bine cand e motorul cald. Motivul pentru care se opreste imediat dupa pornirea la rece este urmatorul: clapeta de soc este actionata elastic de catre pinionul ala de plastic alb prin intermediul unui arc spiral aflat in el care-i permite clapetei sa se deschida putin la pornire ca masura antiinecare. Arcul ala spiral fie s-a slabit putin si sub actiunea aerului absorbit clapeta de soc se deschide prea usor si prea mult saracind astfel amestecul, fie pinionul nu are pozitia corespunzatoare pe sectorul dintat si clapeta de soc sta putin deschisa (cu motorul rece trebuie sa fie complet inchisa). Pentru remedierea problemei ti-am atasat o poza binecunoscuta care arata cum trebuie pozitionat pinionul pe sectorul dintat. Tensiunea acelui mic arc spiral si deci masura in care clapeta de soc poate fi putin deschisa de catre curentul de aer se regleaza slabind surubul indicat cu sageata si actionind sus-jos capatul piesei pe care acel surub o fixeaza. Din tija socului automat (mai exact din surubul pe care acea tija il impinge se regleaza doar timpul dupa care clapeta de soc va fi complet deschisa (3-4 minute pe vrme rece e bine).

Ca sa verifici totusi ca reglajul necesar e cel pe care l-am descris, fa asa: scoate filtrul de aer si, cu motorul rece tine clapeta de soc apasata cu degetul ca sa stea inchisa in timp ce rogi pe cineva sa dea la cheie. Pun prinsoare ca motorul nu se va mai opri imediat. Succesuri.

 

P.S. N-am descris nimic nou, tot ce am zis ai fi gasit si singur daca studiai bine pe aici, problema a fost dezbatuta si razdezbatuta.

post-1922-001477100 1291030304_thumb.jpg

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...