Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

Salut!! Sunt nou pe aici si bineinteles am nevoie de ajutorul vostru. De curand am cumapat un Tico din 2000 cu euro 2 pentru peietena mea. Masina a fost lovita si statea de vreo 2 ani. Asa ca m-am apucat de el si l-am facut tot. Cand am pus motorul sus a inceput sa scoata fum, asa ca i-am schimbat semeringii la supape si segmentii. Motorul nu mai scotea fum dar mergea prost. L-am dus la cineva sa-l regleze, l-a reglat dar mie unu nu-mi place cum merge. La relanti trepideaza tare, are un tacanit ca de tacheti dar pe aia i-am reglat de 3 ori deja si astazi am observat ca daca scot fisa de la pistonu 1 nu se intampla nimic. Am scos bujia, era curata, arsa. Am schimbat-o si la fel. Singurul lucru care mai ramane este alimentarea. Ma poate ajuta si pe mine cineva??

Share this post


Link to post

Verifica daca vine scanteie la cilindrul 1. Chiar daca bujia e buna, se poate sa nu ajunga scanteia la ea. Verifica daca fisa ei nu este intrerupta, eventual schimba setul de fise, capacul si rotorul delcou.

De asemenea, verifica daca avansul e cel normal.

Abia dupa aceea te apuci de reglat carburatorul. Pe topic sunt destule informatii pentru asta.

Succes.

Share this post


Link to post

Astazi am schimbat capacul delcoului, fisele si bujiile. Masina mergea la fel. Am dat jos carburatorul de pe galerie si m-am pus sa schimb toate furtunasele de vacum si ce or mai fi pe acolo. Multe erau crapate de la vreme si caldura. Dupa ce am schimbat si furtunele si am montat totul la loc, masina parca a inceput sa prinda putina viata. Am mai incercat sa reglez carburatorul, dar oricat invart de acel surub de amestec nu va ramane niciodata pe verde si galbenu sa clipeasca, ci doar verde cu galben aprinse constant. Daca-l turez se aprinde si becul rosu. In momentul de fata masina merge, doar ca la relanti are un tepidat putin ciudat, iar cand vrei sa-l turezi mai intai da sa moara si apoi se tureaza. Nu stiu de la ce mai poate fi asta. Ma gandeam la pompa de sprit. Poate ma puteti ajuta voi, de la ce poate fi, sau daca e de la pompa de sprit unde se afla aceasta

Share this post


Link to post

Nu strica sa verifici si sonda lambda !

Vezi ce tensiune iti iese de la sonda lambda (0-1 V)!

Share this post


Link to post

tm86srg, de ce vrei sa iti clipeasca verde si galben? Vrei neaparat sa ai orga de lumini?

Faptul ca verde si galben clipesc indica spre un regim tranzitoriu. Atunci cand culorile stau aprinse continuu, asta indica spre un regim constant (un amestec constant).

Deci cred ca trebuie sa urmaresti ca verdele si galbenul sa stea permanent aprins.

Daca totusi motorul trepideaza, atunci poate e prea sarac amestecul. In acest caz, cand motorul e cald si merge la ralanti, reglezi in asa fel incat sa obtii cea mai stabila si "rotunda" turatie, dar ledurile sa ramana totusi pe verde si galben.

Ezitarea la accelerare poate avea mai multe cauze. Insa una importanta ar putea fi un avans la aprindere prea mic. Incearca sa mergi la un service sa ti-l regleze pe stroboscop. In lipsa, incearca sa maresti un pic avansul, rotind de corpul delcoului putin spre parbriz si vezi apoi cum accelereaza motorul.

De asemenea, verifica filtrul de aer, sa nu fie imbacsit.

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Salutare membrii !!!!

A un tico luat SH ,am schimbat filtrul de aer si am observat ca a doua clapeta de la acceleratie nu se misca (nici cu motorul pornit) 20000000.gif

Aveti idee ce modificari sa fi adus carburatorului vechiul proprietar ?

 

Referitor la turatie ,imi da impresia ca este turat...de ce oare ?(din cauza ca este in trei pistoane ? vechiile daci parca pareau mai linistite in relantiu)

Multumesc anticipat !!!!!

 

 

Am gasit ceva ...sper sa fie vorba despre acest topic http://www.gmclub.ro...?showtopic=3227

 

Am verificat acel furtun ...nu este infundat , cred ca este vorba de un reglaj care se poate face acolo ...

Clapeta actioneaza doar la turatii foarte marii.

Pe zona rosie se sprijina bratul clapetei, iar la capat (verde) scapa si intra in actiune .(in functie de cat cere capsula cu arc)

post-27381-127091181751_thumb.jpg

 

Teoretic am aflat cum stau lucrurile (din acest post : http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=20732&st=20

 

Carburatoarele dublucorp sunt de mai multe feluri si cu mai multe utilizari. Unele aduc un plus de putere, fara sa intereseze economicitatea, altele incearca sa creasca economia fara sa altereze prea mult puterea maxima.

La primele, cele doua camere (corpuri) se deschid simultan, de obicei prin comanda mecanica si au frecvent diametre egale. Daca vrei putere maxima, pur si simplu infigi piciorul in pedala de acceleratie. Amestecul se imbogateste foarte mult, motorul va consuma asisderea, dar nu iti pasa, pentru ca esti la raliu. Ideea e sa ajungi primul, sa invingi.

In al doilea caz, diametrele sunt diferite, iar comanda este vacuumatica, cu deschidere progresiva, alimentand motorul doar dupa necesitatile lui si nu dupa dorinta soferului. De obicei, difuzorul primului corp este mai mic (si clapeta de acceleratie) ajutand la o pulverizare optima, crescand astfel economicitatea (diametrul lui este chiar mai mic decat al unui carburator monocorp calculat pentru acelasi motor). La apasari mari ale pedalei, vacuum-ul deschide gradat clapeta celui de-al doilea corp, suplimentand amestecul carburant. In regim de oras rareori avem nevoie de acest "supliment", asa ca anularea corpului II nu prea se simte si poate aduce o mica economie

 

Am totusi o rugaminte. Daca este cineva amabil sa faca o poza la masina lui cu acea zona , sa vad daca este la fel si la mine.

 

Multumesc !!!

Edited by sallee

Share this post


Link to post

Imi poate face si mie cineva poze cu motorul de tico euro 2. Cat mai multe cu furtunele de vacum, ca nu sunt sigur daca sunt toate la locul lor

Share this post


Link to post

De ce suspectezi ca nu ar fi la locul lor?

Nu ar fi mai bine sa faci tu o poza la carburatorul tau, sa vedem daca sunt in regula?

Share this post


Link to post

Suspectez ca nu sunt bine puse pentru ca eu am luat masina intr-un hal fara de hal... le-am pus cum am crezut eu de cuvinta si as vrea sa ma conving daca asa trebuie sa fie sau nu 

post-26969-127177896556_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Da, asa e, masina nu arata prea bine...

Totusi, nu inteleg nimic din poza aia... E neclara si luata prea de la distanta. Scoate carcasa filtrului de aer si fa o poza mai de aproape, bine focalizata. Sa se vada furtunasele alea pe care le suspectezi.

Toate cele bune.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ledurile se afla pe laterala dreapta a cutiei Lovato care se afla in partea stanga (cum te uiti din fata masinii) in apropiere de amortizor. Este o cuie neagra din plastic pe care scrie Lovato.

Share this post


Link to post

In cutia aia neagra,din partea stanga a bobinei de inductie

Te uiti pe laterala dinspre bobina. Si sa stergi partea cu ledurile,ca daca e prafuita nu se vad ledurile

Share this post


Link to post

M-am uitat ca vitelul la poarta noua dar nu am gasit nici o cutie pe care sa scrie lovato sau leduri.Va rog frumos sa ma ajutati cu o poza daca se poate .Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Pai poate ai tico noneuro,care nu are aceasta unitate

Share this post


Link to post

uitete in poza stanga langa amortizor cutia lavado,daca nu o ai nu e. euro 2al tau decinu ai treaba :)

post-4301-127600853188_thumb.txt

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Corect nu am aceea cutie dar am o mufa neagra ce ramane in aer!Deci ori fostul proprietar a luat-o ori nu are euro 2!Masina este '99 fabricatie

Share this post


Link to post

Buna ziua,

Am un Tico Sl 1998(non euro) si am ceva probleme cu masina:

1)a inceput sa consume mult(8-9% urban);

2)face autoaprindere la oprire.

Mentionez ca am curatat carburatorul cu un spray 2+2, am schimbat cu ocazia desfacerii carburatorului toate garniturile... dar nici o schimbare.

Poate ca ar fi nevoie de ceva reglaje la el asa ca mi-ar fi de folos daca cunoasteti un meserias/service bun la carburatoare de Tico.

Daca aveti posibilitatea va rog sa-mi dati cateva recomandari/sfaturi.

Edited by ionut_che

Share this post


Link to post

Intre timp am mai "sapat" pe forum si o sa ma duc la AMG Pantelimon pentru un reglaj pe banc al carburatorului.Sper ca asta va rezolva problema...voi reveni cu vesti dupa ce voi merge cu masina la ei.Multumesc.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!
  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut ! A venit vremea rece si au inceput carburatoarele sa se ambaleze.

De vreo 6 luni mi-am permis si eu un Tico SL din 99, stare buna, consum rezonabil ( 4,5 cu 6,5 ), dar ma supara turatia la rece, parca vrea sa-si ia zborul.

Dupa 5 min de la pornire, relantiul este ok, masina raspunde bine. Vara nu ma deranjeaza, dupa 2-3 min relantiul este ok.

 

Iata o scurta descriere a pornirii la rece (sub 15 gr C afara) poate si altii se regasesc in aceasta situatie:

Pornesc.Porneste la sfert. Se tureaza puternic 10 sec. Se opreste. Pornesc iar si incerc s-o tin pornita din pedala.Reusesc. Nu se mai opreste dar se tureaza nebuneste. O las cat mai putin pe liber ca sa nu mai faca precum avionul. Din pacate am un semafor in apropiere. Opresc motorul sa nu-si ia zborul. O tin in stresul asta pana se incalzeste si intra in regim la ''cald"; apoi relantiul este OK si merge super.

La cald ramane totusi o problema: are inertie de turatie dupa ce iau piciorul de pe pedala cam 3-4 secunde; mi se pare mult.

 

Am urmarit topicurile despre carburator inclusiv cele cu reglajul la rece, la cald. Am incercat reglajul la rece dar fara rezultat. Am apreciat mult explicatiile lui Kinetix.

Apreciez mult simplitatea acestei masini, dar sunt nostalgic dupa carburatorul de dacie pe care-l reglam atat de usor.

Astept sugestii. Multumesc.

Share this post


Link to post

 Ei bine eu am facut alta ghidusie, am reglat surubul minune al socului asa incat aceasta sa nu fie deloc turata la relanti cu motorul rece, dar, am folosit electrovalva si un banal buton, pe electrovalva comanda este data pe un fir de minus asa incat am legat inca un fir acolo si printr un buton la masa - asa incat dimineata ii dau o singura pedala o pornesc tin un pic accelerat si cand se simte ca motorul nu mai are tendinta sa se opreasca (acceleratia constanta dar creste turatia), cuplez acel buton, electrovalva se deschide si motorul ramane turat - turatia se poate regla de la surubul de pe dreapta carburatorului, cel care merge la acea membrana (poza 2) - avantaje: turatia poate fi reglata cum considera fiecare de cuviinta la fel si timpul de actionare - eu il tin de regula 1-2 minute sau mai mult daca vreau ca motorul sa se incazeasca mai repede.

 

Am uitat sa specific - firul de minus este cel inspre motor, cel dinspre habitaclu este de plus permanent (cu contactul pus)

 

post-29784-025964500 1288095720_thumb.jpg

post-29784-033247400 1288095726_thumb.jpg

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Multumesc de idee. O studiez.

Share this post


Link to post

 

1)a inceput sa consume mult(8-9% urban);

2)face autoaprindere la oprire.

Cam asa facea si la mine, mai putin consumul care nu era chiar asa de mare - vezi aici http://www.gmclub.ro...o/page__st__260

 

 

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...