Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Exact, sunt obligatorii si trebuiesc lipite pe parbriz si luneta.

Share this post


Link to post

Salut,

 

In special pentru membrii din Buzau...am auzit foarte multe persoane din Ploiesti ca au montat instalatie GPL la firma Sigma Instal din Buzau :o . Voi ce stiti de ei? Sunt seriosi/profesionisti?

 

Am incercat sa caut niste mesaje de lauda/nemultumire despre Marpaco Bucuresti si nu prea am gasit. Asa ca sunt destul de flexibil daca exista referinte.

 

@ ovi_jer: Tu montezi instalatii GPL?

 

Va multumesc.

Share this post


Link to post

ovi jer@ m-a costat 300euro,am montat instalatia in buc. problema e alta eu am sonda lambda pe un motor noneuro...am colegi care au cielo executiv 2002-2003,chiar mai noi si care au montat inst pe sonda lambda cu motoras baipas,acest motoras din cauza gazului sau iarna,se deregleaza sau se blocheaza si atunci masina si consumul o iau razna...au desfiintat acel motoras si au pus robinet manual,consumul e bun si mersul la fel,probleme apar la demaraj si putere...am colegi care au montat instalatie la fel ca a mea pe euro 3,an fabricatie 2005...mai e o problema cu sonda lambda care daca da informati gresite atunci iar apar probleme...eu am luat inconsiderare sfatul tau...tu zici sa montez motorasul baipas electronic pe furtun in loc de cel manual...dar daca poti explica-mi diferenta,in afara de faptul ca va citi pozitia clapetei...masina e cu delcou normal nu cu distribuitor de aprindere(din cel care da scinteia de 2 ori)...un coleg a curatat admisia si iac-ul si a opturat o bucata din mixer,puterea e buna ,dar consumul e si mai bun,adica un maxim 11-11,7% regim taxi...tu si ceilalti ce parere aveti e vorba de espero 16valve...multam ovi jer,poate dai un mesaj pe privat si daca nu te superi poate imi dai si numarul de telefon...

 

Scrie si tu cu majuscule la inceput de fraza/propozitie!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

bella@Nu montez instalatii gpl.Decit repar si reglez :P

77kid@Motorasul nu se deregleaza,ventual se arde sau modulul de comanda din lcs se arde si nu il mai comanda.In functie de tipul de instalatie motorasul lucreaza in functie de valorile senzorului clapetei,sondei lambda sau turatie.

Instalatiile pentru motoare non euro au ca reglaj robinet de debit.

Instalatiile pentru motoare carburatie cu sonda lambda au motoras + robinet de debit in serie.Acestea sant foarte ieftine si montatorii le utilizeaza si pe injectie euro 2 dar in putine cazuri acestea functioneaza bine.

Instalatiile pentru injectie cu sonda lambda au motoras bypass fara robinet de debit.Acestea permit cel mai bun reglaj si se pot regla/diagnostica cu tester sau soft dedicat.

Share this post


Link to post

Juliaen io pana acum am fost cu 2 masini la RAR(o dacie si o nubira) pentru omologarea instalatiilor si tot de doua ori si la ITP si nu a zis nimeni nimic ca nu am lipit autocolantele cu GPL. Probabil depinde de cat de exigenti sunt cei de la RAR sau ITP. Numai bine :thumbl:

Share this post


Link to post

Cred ca am o problema. La verificarea saptamanala clasica (nivel ulei, apa racire si alte fluide) am observat ca apa de la racire are un iz de gaz dar numai cand am desfacut busonul. Dupa aceea s-a dus mirosul. Credeti ca s-a dus vaporizatorul? Instalatia este montata in septembrie 2005 la 185600km.

Share this post


Link to post

Ai presiune in sistemul de racire la desfacerea busonului la vas?Scade nivelul?

Share this post


Link to post

Nivelul nu am apucat sa vad daca scade(era seara cand am ajuns acasa), dar l-am desfacut usor ca sa nu-mi sara in fata si l-am lasat sa fisie vreo 10sec pana s-a dus presiunea si cand am scos dopul de tot dup-aia si mirosea a gaz. Aceeasi verificare am facut-o si in timpul zilei, dar masina statuse cateva ore si cred ca presiunea se dusese. Un mic fis facuse totusi si atunci. Supapa de pe capac cred ca merge ca l-am zgaltiit si se aude miscandu-se.

 

Nivelul la lichidul de racire este fix pe dunga vasului inca din toamna de cand am schimbat radiatorul (avea por) si nu am completat nici un strop la el.

 

Sa intru pe chat?

 

Editez in continuare ca sa nu dau replica noua:

Totusi inclin sa cred ca miroase a gaz. Stiu mirosul de antigel (gen apa statuta cu miros de fier sa zic asa) dar parca are ceva in plus. Din ce inteleg, daca apa cu antigel ajunge in admisie, ar trebui sa urmaresc in timp sa nu pierd lichid. Nu-mi mai aduc aminte in schimb ce culoare avea amestecul apa-antigel cand l-am pus, dar parca s-a mai intunecat la culoare.(impresia mea si din pacate n-am cum s-o verific)

Mentionez ca am si prima segmentare facuta la 193000, si nu pierde gram de ulei.

Edited by midnight_racer

Share this post


Link to post

Teoretic poate ajunge gaz in lichidul de racire de la vreo fisura in peretii vaporizatorului dar practic numai antigelul ajunge in admisie prin spargerea membranei.Esti sigur ca nu e decit un miros urat al antigelului?

Share this post


Link to post

Sper sa nu fu Off toic, dar dupa revizia de 10k cand i-am schimbat toate filtrele si uleiul, inclusiv filtrul de gaz, la prima alimentare cu acelasi tip de gaz ep care il foloses si de la aceeasi pompa, a inceput sa miroasa in habitaclu a gaz. Pana acum in cei 10k nu a mirosit deloc. Sa fie o problema cu filtrul de gaz? sau ce idei aveti?

pls help, nici cu aerul conditionat nu pot sa merg pentru ca ma gazez de tot, trebuie sa merg cu geamurile deschise.

Astept pareri , opinii

dan

Share this post


Link to post

Pierderi de gaz pe la conectori .Mergi peste ei la verificare.

Share this post


Link to post
Instalatia gpl pentru cielo fara catalizator este aceasi ca cea de carburatie si poate fi montata si fara emulator pentru ca ecm-ul nu sesiseaza lipsa functionarii injectoarelor si intradevar merge un releu.Difera decit mixerul fata de carburatie.Pretul instalatiei fara emulator ajunge la 250 euro.

 

pot folosi o instalatie de pe carburatie sa o adaptez pentru injectie? Adeca sa o trec de pe old Dacia pe Espero din '96 (non-euro...cred).

Cu toate ca am folosit celebra functie "Search" daca s-a mai discutat cer :

1 scuze

2 linkul

Share this post


Link to post

Daca si espero este non euro si fara sonda lambda se poate cu mici modificari.

Share this post


Link to post

Vreau sa-mi instalez pe o Nubira 1 o instalatie SECVENTIALA. (motivatia respectivei alegeri - teama de rateuri + consum scazut) TOTUSI la cele cu mixer procentul (de rateuri) ramane ridicat, iar supapa care se instaleaza de regula, nu reuseste sa elibereze acumulare facuta in timpul necesar din cauza diametrului mic ...

 

Caut cea mai buna instalatie si cei mai buni la montaj (ma refer la genul de meseriasi care umbla pt reglaje cu laptopul 20-30Km pt a invata corect calculatorul instalatiei GPL dupa cel al masinii)

Din pacate, toti se baga la montaj si cand vine vorba de reglaje, te trimit la cate unul mai priceput, care e de fapt tot un vanzator de iluzii > :) . Caut un tip, care pe baza cuvantului dat, ca face ce zice, chiar sa FACA !!!

 

Ps.1 Stie cineva un loc discret pt priza de alimentare pe Nubira Break ?

Ps.2 Am vazut intr-o poza o instalatie secventiala si nu avea vaporizator. Era o poza incompleta sau chiar nu mai contine ?

 

Multumiri :drinkers: celor care au prin contributia lor pe acest forum , m-au ajutat sa imi fac o idee despre ce ma asteapta ... Din pacate, nu isi lauda nimeni secventiala. Sunt chiar atat de rare ?

Edited by Assus

Share this post


Link to post

Ti-am zis ca secventiala nu are vaporizatorul clasic asa cum il stii tu. Din pacate montatorii sunt aia care sunt! Si la instalatia mea, montata conform normelor au dat-o-n bara cu un fir pe care l-au legat aiurea si am avut probleme cu el... Mufa nu poti s-o montezi decat in tabla, adica in aripa spate a masinii, de regula pe partea dreapta.

Share this post


Link to post

Assus, exista instalatii Autronic secventiale care au un vaporizator mai special in forma de furtun, si nu sub forma de vaporizator clasic.De asemenea indeplineste criteriile tale de control al injectiei de gas via interfata cu computerul.

Detalii gasesti pe site-ul firmei Autronic respectiv o prezentare pdf la linkul de mai jos

http://www.autronic.it/db/download/mistral2_presentation.pdf

 

Personal, am vazut aceste instalatii montate pe Logan (taxi) si mergeau bine, cel putin asa au spus soferii lor.

Ce instalatie ar merge mai bine pe masina ta, ii rog pe cei mai avizati sa raspunda.

Referitor la modul de prindere a alimentarii, poate te inspiri de aici (click)

post-754-1149574779_thumb.jpg

post-754-1149575147_thumb.jpg

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Prinderea mufei de alimentare cu GPL pe bara este interzisa!

Share this post


Link to post

@Assus

Pentru impresii, arunca o privire la topicul despre Loganul lui Gonty ;) El are GPL cu injectie secventiala.

Share this post


Link to post

Prinderea mufei de alimentare nu este obligatorie pe aripa dr. spate, la mine am montat-o sub coltul capotei portbagaj, in coltul dreapta jos al lunetei.

Share this post


Link to post

Mistral-ul nu merge pe motoare mai mari de 68Kw iar nubira are 78Kw.

Share this post


Link to post
Prinderea mufei de alimentare cu GPL pe bara este interzisa!

Am fost cu masina la omologat. Am trecut fara nici un fel de comentarii din partea inspectorilor RAR si fara sa fi dat vreun fel de spaga, atentie, etc.

Valva de umplere este prinsa de caroserie prin intermediul unui suport metalic si iese prin bara.

Deci doar ca sa fiu sigur ca e clar, o sa repet prinderea valvei de umplere nu este bazata doar pe suportul care il ofera incastrarea in spoilerul spate.

Porobabil ca daca ar fi prinsa astfel ar fi ilegal...

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Din pacate, problema ramane tot mana de lucru. Nimeni din cei gasiti de mine nu se baga la deranjul suplimentar cu laptopul in masina ... Caut in continuare un tip priceput si disponibil.

 

Daca stiti pe cineva, n-ar strica sa-i facem reclama. Decat sa faci 10 drumuri pt reglaje, mai bine unu' si BUN !!! :thumbl:

Share this post


Link to post

Din pacate nu o sa gasesti pe nimeni pentru ca invatarea parametrilor se face pe loc la relanti si 3000 rot/min.In final ce vrei sa reglezi defapt?ceva nu ai inca pe masina?

Share this post


Link to post
Din pacate nu o sa gasesti pe nimeni pentru ca invatarea parametrilor se face pe loc la relanti si 3000 rot/min.In final ce vrei sa reglezi defapt?ceva nu ai inca pe masina?

 

Ideea de baza ramane aceeasi. Cand te duci sa vorbesti cu meseriasu' iti zice ca stie despre ce e vorba, ca a mai pus etc... Cand vrea sa iti deschida capota nu stie nici macar de unde...

 

Nu vreau sa ma las imbrobodit de vrajeala lor ... Caut pe cineva cu experienta si echipament propiu de

reglaj:interfata,soft ...

Edited by Assus

Share this post


Link to post

Nu mai cita mesajul anterior.

Orice dealer care monteaza instalatii electronice trebuie sa aiba interfata si soft pentru relgaje/diagnoza insa majoritatea monteaza instalatii de carburatie pe motoarele cu injectie-catalizator care se regleaza din surubelnita/cleste.Citeste tot topicul si o sa vezi recomandarile pentru instalatiile care se pot regla din soft si cateva raspunsuri de la cei care au gasit service-uri care monteaza astfel de instalatii.

Nu santem obligati sa repetam la fiecare in parte de fiecare data pentru ca nu citeste subiectul de la cap-coada.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...