Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

mi-am pus luni gpl pe cielo.

cat de repede tre' sa ma duc la RAR sa-l omologhez?

chiar e necesar?

Share this post


Link to post

Este necesar :) .

 

Ideal este sa mergi cat mai repede...pt ca daca te prind de ex cei de la RAR care mai fac in trafic controale...e mai nasol.

 

In alta ordine de idei, eu am mers 1 an si ceva cu masina fara sa fie instalatia in carte si am avut noroc.

Share this post


Link to post

merci.

stau prost cu timpul liber.

oare rar-ul are prog. si sambata sau duminica?

cred ca toata lumea s-ar inghesui... > :)

 

am o instalatie gpl zavoli.

pentru reglaj are (din cate am vazut) un surub metalic pe corpul vaporizatorului si unul de plastic pe conducta care intra in admisie.

stie cineva cum se regleaza (batraneste, nu cu viteza luminii, ca la service) consumul de gaz?

cat si cum trebuie dat de acele suruburi?

Share this post


Link to post

Cel de pe vaporizator regleaza relanti-ul.Are o singura pozitie unde merge bine exact cum este cel de aer la carburatoare.

Cel de pe furtun este de debit si afecteaza consumul si performantele.

Se regleaza la turatia de 3000 : se stringe pina incepe sa scada turatia si apoi se deschide inapoi 1/2 sau 1 tura intreaga.

Reglajul se face exact dupa 1000 km daca instalatia e noua.

Share this post


Link to post

merci, ovi :) >-

Share this post


Link to post

Sal Ovi

 

Am o intrebare: La cielo al meu non-euro cu sonda lambda, pe furtunul de gaz care intra in carburator am surubul acela de care se vorbeste dar mai am si motoras pas cu pas. Eu pot sa ii fac regrajul asa cum ai scrsi mai sus ?

Edited by vlivius1

Share this post


Link to post

Da este exact acelasi reglaj.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

M-am hotarat sa-mi pun si eu Gpl pe masina, un cielo non-euro din '95, pentru ca e jale cu benzina.

 

Ma intereseaza sa stiu -

in comutatorul din masina ar trebui sa fie 3 pozitii:

benzina; GPL; benzina-GPL;

 

In pozitia "benzina-GPL" ar trebui sa streaca numai dupa o anumita turatie pe alimentarea cu GPL, respectiv sa revina la benzen sub respectiva turatie insa in pozitia "GPL" ramane alimentata cu gpl pe toata plaja de turatii (800-900 min. pana la 4-5000)?

 

De asemenea pe pozitia "GPL" poate sa si porneasca direct pe GPL (cu motorul incalzit)? si sa ramana pe GPL indiferent de turatie, bineinteles...

 

Multumesc!

Edited by SysOp

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu functionarea este urmatoarea:

 

1.Pozitia benzina, logic merge numai pe benzina

2.Pozitia GPL merge(inclusiv pornirea) numai pe GPL

3.Pozitia benzina-GPL...aici porneste pe benzina si la o turatie aleasa(reglabila) trece automat pe GPL. Deci nu revine cand turatia scade sub acel prag.

 

 

Cam asta e functionarea din cunostintele mele.

 

Numai bine.

Share this post


Link to post

Salut

 

Masina este din 96 cu sonda lamba. Cei care mi-au pus instalatia (Bigaz) mi-a pus motoras pas cu pas pe furtunul de gaz vreau sa stiu daca ceilalti cu masina non-euro cu sonda lambda au acest motoras. Mai vreau sa stiu cine imi comanda acel motoras daca eu nu am ecm la instalatie sau este pus degeaba :rolleyes: .

 

Thanks

Edited by vlivius1

Share this post


Link to post

De unde stii ca nu are calculator instalatia?

Share this post


Link to post

In actele mele de la instalatie nu scrie nimic la rubrica "modul de comanda electronic". Iar la motor am 2 casetute mici patrate iar pe una din ele scrie emulator (asta sigur este pt sonda) iar pe cealalta nu scrie absolut nimic.

 

P.S In manualul instalatie scrie ca acele cutii sunt: Milano Electronic Lambda control, Milano Emulator ED 401

Edited by vlivius1

Share this post


Link to post
Ma intereseaza sa stiu -

in comutatorul din masina ar trebui sa fie 3 pozitii:

benzina; GPL; benzina-GPL;

 

Pai nu prea ar avea rost 3 pozitii. Normal sunt 2: benzina si GPL.

Cand e pe benzina, asta e.

Cand e pe GPL, ar trebui sa porneasca pe benzina si apoi sa faca trecerea pe GPL automat, in functie de cativa parametri.

Pornirea direct pe GPL se poate face, dar nu este recomandata.

 

La instalatiile obisnuite, cam asa arata.

Share this post


Link to post

La mine sunt 2 pozitii GPL sau benzina.(lovato)

Cand e pe gpl porneste pe benzina o turez trece pe gaz si gata.

Share this post


Link to post

vlivius1@ LCS(Lambda control sistem) este cel care controleaza si comanda motorasul.S-a discutat de cateva ori aici in subiectul acesta ce reprezinta fiecare piesa in parte la instalatiilor gpl si ce rol au.

Moshu@Toate instalatiile de ceva timp incoace trebuie sa aiba obligatoriu intrerupator cu 3 trepte adica si pornirea directa pe gpl indiferent ca e intrerupator digital sau mecanic.La inceput a fost pentru pornire de urgenta apoi a devenit o necesitate pentru pornirile cu motorul cald.Nimeni nu recomanda sa nu se porneasca pe gpl.

Share this post


Link to post

Salut

Am aflat cam tarziu dupa ce mi-am pus instalatia Bigaz pe masina.Avand sonda lambda vreau sa stiu daca pot adauga la instalatie un ECM pentru gaz asa cum scrie pe forum si daca merita. Cat ar costa?

Share this post


Link to post

Scump, peste 200 Euro. Practic se schimba toata instalatia, mai putin butelia, conductele si mixerul.

Share this post


Link to post

Naspa deci am facut-o de oaie.

Dar daca pune-am instalatia cu ECM ce avantaje aveam?

 

DOar ECM-ul separat nu se poate monta?

Edited by vlivius1

Share this post


Link to post

O mult mai buna gestionare a reglajelor efectuate, posibilitatea modificarii setarilor instalatiei, toate facute din laptop. In plus o instalatie moderna si usor de configurat cu un consum mai mic. Astea fiind instalatiile Stag 100. Despre ele iti pot spune muuuult mai multe ovi_jer si wolfman :)

Share this post


Link to post

Mirce spune-mi te rog in momentul cand merge motorul in accelerari si decelerari motorasul de pe furtunul de gaz lucreaza si el, sau lucreaza numai la pornirea pe gaz?

Share this post


Link to post

In mod normal da ,asa trebuie sa lucreze dar am intalnit cazuri la instalatiile astea cand modulul de comanda din LCS se arde si nu mai comanda motorasul.

Share this post


Link to post

Stie cineva unde poate fi gasit un soft care se cheama Monio - pentru reglajul instalatiilor GPL koltec-necam?

Share this post


Link to post

Care e cea mai buna solutie pentru motor fara sonda lambda ca al meu?

Share this post


Link to post

@Ovi

Am incercat, asa de amorul artei si o tipa amabila de la daewoo mi-a spus sa discut cu teleflex.

Iar aia nu mi-au raspuns... nu au raspuns de fapt niciodata pana acum.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...