Viktor Posted December 3, 2019 Share Posted December 3, 2019 O curea supra tensionata (!) atrage frictiune avansata, urmat de temperaturi ridicate ce drept urmare iti termina rulmentii prematur. Drept bonus, inaintea montarii unei curele noi, fuliile trebuiesc degresate. Eu mi-s de-acord ca uneori mai trebuie strinsa cureaua, da' nu cea de alternator. 😀 Link to comment
kikosro Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 Buna seara .. La un cielo din 2005 , cand bag in retur cu farurile aprinse sau stinse mi se aprinde foarte slab martorul de la baterie ... Alternatorul la relantii incarca 14.2V si cu toti consumatorii porniti ajung undeva la 14.0V , eu zic ca incarca bine doar ca atunci pun in retur se aprinde foarte slab si palpaie martorul de la baterie . Posibil sa fie de la ceva contacte imperfecte , oxidate ? Stiu ca am o masa oxidata langa farul din stanga , nu am apucat sa o curat dar urmeaza . Link to comment
Dj_Dark Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Problema de masa, cel mai probabil aia de care zici. Aia e masa principala a caroseriei la baterie. Link to comment
koss_x_treeme Posted November 22, 2024 Share Posted November 22, 2024 (edited) On 9/19/2020 at 2:15 AM, kikosro said: Buna seara .. La un cielo din 2005 , cand bag in retur cu farurile aprinse sau stinse mi se aprinde foarte slab martorul de la baterie ... Alternatorul la relantii incarca 14.2V si cu toti consumatorii porniti ajung undeva la 14.0V , eu zic ca incarca bine doar ca atunci pun in retur se aprinde foarte slab si palpaie martorul de la baterie . Posibil sa fie de la ceva contacte imperfecte , oxidate ? Stiu ca am o masa oxidata langa farul din stanga , nu am apucat sa o curat dar urmeaza . Aceeasi problema o am si eu de o luna de zile dar eu suspectez alternatorul vechi care necesita schimbare. Am verificat contactele si minusul caroseriei si nu sunt corodate. Pur si simplu nu conteaza daca turez motorul sau cand motorul e turat.. martorul la baterie se aprinde slab si atunci cand am aprinsa faza scurta si pun frana la semafor.. daca mai bag si in marsarier.. martorul de la bateriei mai creste in intensitate.. dar tot slab se vede. Nu are rost sa reconditionez alternatorul fiindca are peste 10 ani de viata.. mai bine iau altul nou cu totul.. sau cum se poarta mai nou alternatoarele am vazut ca multe sunt reconditionate din fabrica la multe modele pe care le gasesti in magazine de piese auto. Sper sa mai mai tina iarna asta si la primvara sa schimb alternatorul. Din ce am masurat cu aparatul de masura.. probabil alternatorul nu mai debiteaza amperii necesari ca sa faca fata si consumatorilor de pe masina si la incarcarea bateriei.. Probabil la mine alternatorul mai debiteaza probabil jumatate din puterea lui intitiala care o avea cand era nou. Are vreo 13 ani cred ca merge pe 14 ani.. deci probabil ii ajunge.. am inteles ca mai mult de 10 ani un alternator sa tina e un caz fericit.. Edited November 22, 2024 by koss_x_treeme Link to comment
Viktor Posted November 27, 2024 Share Posted November 27, 2024 Un alternator o poate duce si peste doua'j de ani. E mai comod a schimba un alternator decit a-l reconditiona insa, mai intii trebuie sa ne asiguram ca e intr-adevar o problema serioasa cu acesta. Is multe necunoscute de aceiat trebiue masurat si verificat atent toate cele. Poate fi o cauza banala gen cureaua accesorii patineaza (impuritati, grasimi pe curea spre ex). Rulmenti alternator obositi ce duc la supra-incalzirea alternatorului ce ii altereaza capacitatea de lucru. Multe si marunte. Referitor la cele gata reconditionate, eu as sta departe de ele, in alea nu vom gasi piese de calitate (stiu exact ce spun) iar daca eu as avea probleme cu alternatorul l-as reconditiona pe acesta existent cap coada cu piese pe bunul plac. Cu alte cuvinte, suma ce ar trebui a o investi intr-un intreg (alternator) despre care habar nu am din ce scheleti e compus, as intoarce-o (cu +/-) in favoarea celui existent, astfel stiu exact ce am pe caleasca. 1 Link to comment
Viktor Posted Monday at 08:28 PM Share Posted Monday at 08:28 PM Nu am bec baterie aprins insa cert e ca bateria a plecat in tabara. N-am ideie citi ani are bateria, fu la pachet cu tragaciul cind l-am achizitionat. In iarna mi-a facut o data figura ca s-a descarcat si nu a pornit tragaciul, am incarcat-o si am zis sa ma folosesc de ea vara asta apoi sa.mi iau alta baterie, noua. Ei, acum mi-a facut figura si se pare ca de nu ma folosesc de tragaci doua zile, la revedere curent in baterie, nu mai tine. Treaba e ca nu gasesc (de moment) date referitoare la bateria originala citi Amperi are, din fabrica. Cert e ca alternatorul ii de 80A iar bateria actuala 71Ah. Am o baterie VARTA de 60 Ah aproape noua, iar din cite retin parca era vorba un 10 sau 20% diferenta de capacitate intre alternator si baterie asta nu mai retin. Din sapaturi pe net pentru modelul asta benzinar, Ford Focus Mk 1 de 1.6 16V Kombi DNW 2002, 74 KW 100 LE imi baga o sumedenie de diverse baterii ca si capacitate intre 44 si 75 Ah. De e la zi careva cu raportul alternator - baterie ... Link to comment
Salex Posted Tuesday at 05:42 PM Share Posted Tuesday at 05:42 PM Pe stirea mea, nu e vorba de 10%. Pentru alternator, mie mi se pare putin sa aiba 80A. Daca lucrurile stau asa, personal as recomanda o "baterie" de 50Ah. In functie de cat de mult mergi noptea (mai degraba ziua ...) as zice ca acumultatorul ala de 60Ah deja este putin cam mult, dar o sa isi faca treaba. 1 Link to comment
Viktor Posted Tuesday at 07:31 PM Share Posted Tuesday at 07:31 PM Atit are, Salex. Ii un DENSO de 80A. Am mai cotrobait nitel si observ ca cineva vinde unul SH fix pentru acelasi model de caleasca si tot de 80A. Si la fel de 14V. Mai cotrobai in acest sens, tin a sti cu ce bateria a venit din fabrica, abia atunci ma linistesc. Oricum, bateria de 71Ah o ultima sansa o avot-o azi dimineata la ora 5.00 cind a mornait a jale si caput. Am inlocuit-o cu cea de 60 Ah si cu asta m-am dat pe ulita, faruri aprinse, AC, ventilatorul de racire l-am auzit gingurind in citeva rinduri ... n-am sesizat nimic deosebit, cu exceptia ca o ia la sfert ! 😉 Link to comment
Salex Posted Tuesday at 08:49 PM Share Posted Tuesday at 08:49 PM Dupa capul meu, aia de 71Ah probabil ca a murit prematur pentru ca nu a fost niciodata incarcata cum trebuie. Daca practici drumuri scurte, mai mergi si noaptea si mai pornesti AC-ul ... cu atat mai grav 😄. Link to comment
Viktor Posted Wednesday at 04:32 AM Share Posted Wednesday at 04:32 AM Tragaciul il patronez din toamna lui 2021 si cu bateria asta a venit la pachet, n-am ideie cit timp sa fi avut, cert e ca nu arata prea proaspata bateria (am ceva poze cu compartimentul motor insa nu dau de ele momentan). Un alt aspect ce-l gasesc interesant ii ca suportul bateriei ce-i un soi de cutie se pupa cu dimensiunile bateriei de 71 Ah. VATRA de am montat-o acum ii cu mult mai mica. Mai am de sapat, tin a sti cu ce a venit din fabrica ca pe viitor sa stiu exact ce-i trebuie. Link to comment
Viktor Posted yesterday at 04:38 AM Share Posted yesterday at 04:38 AM (edited) Chiar de nu inteleg (momentan) de ce pe un alternator de 80A se cere o baterie cu o capacitate sa mare, se pare ca astfel trebuie sa fie, toate indiciile catre intr-acolo duc ca necesita o baterie mare luiind in calcul : ce a avut pina in prezent, dimensiunile suport/cutie baterie, ce sopteste amicul Google referitor la DNW-uri (ce-s mai rare) si un site romanos ce pentru acest model de tragaci doar baterii de peste 70Ah scot la interval. Intre timp am dat si de poze cu marimea suportului/cutie baterie, ca ideie ... Edited yesterday at 04:41 AM by Viktor Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now