Salex Posted May 28 Author Share Posted May 28 Gata, acusi am inteles :). Totusi, nu as compara mere cu pere. La Zafira aia motorul e de 2.2l, clar mult mai relaxat. In plus, e clar si ca discutam de alta generatie in sensul ca alta era viziunea legata de durabilitate in timp a agregatelor. Cel mai probabil, discutam si de o provenineta ceva mai putin exotica :)). Relevant ar fi fost sa pot compara doua agregate cvasi-identice, dar nu am gasit un geaman pentru BEE in Romania. PS: din ce vorbeam cu tipii de la atelier, si ei constata o scadere continua a calitatii pieselor, cel putin in cazul masinilor de buget. Desi, ce sa zic, am vazut si masini suparate pe la ei, nu le-as fi evaluat la sub 100.000-120.000 euroi bucata. Link to comment
Viktor Posted May 28 Share Posted May 28 Fara indoiala calitatea pieselor ii diminuata dramatic. Daca si niste amarite de bucse din cauciur az crapat intr-un hal fara de hal in mai putin de o juma' de an ... episodul saboti frina, cap planetara si multe altele ce doar eu le-am constatat pe viu, in ciuda faptului ca am evitat produse "meid in ciaina". Ori, probabil asta sa fi fost greseala ca nu avu legatura cu orezul. Mai sa fie, asta chiar ma pune pe ginduri ... Link to comment
Salex Posted May 28 Author Share Posted May 28 😂 Motorul lui BEE e facut in China. A mers impecabil pana cand s-a marit doza de bio-combustibil si au aparut depuneri pe cozile supapelor. Totusi, problema cu blocatul supapelor NU a avut nicio legatura cu turbina originala, aia a picat cu un an inainte ! Aici imi e clar ca proeictul a fost foarte bun (probabil nu a fost facut in China ...), manopera a fost in regula (ma gandesc ca liniile de fabricatie au fost OK si ele) ... dar a picat partea de calitate a materialului. Link to comment
Viktor Posted May 29 Share Posted May 29 Parca foloseai adeziv in rezervor tocmai pentru a evita astfel de neplaceri, nu ? Link to comment
ches Posted May 29 Share Posted May 29 On 5/27/2025 at 10:03 PM, Salex said: Chestia aia cu schimbul complet al capacului culbutorilor nu o gust ... de ce sa nu schimb tot carterul superior :))) Vezi daca nu exista posibilitatea sa schimbi doar membrana supapei/ supapa PCV. La Captiva am gasit la niste polonezi. Din nefericire am crapat priderile capacului de plastic care tine membrana, deci pana la urma am platit 550 lei pe un sistem nou aftermarket. Poate la tine e mai rezistanta saracia, vezi daca gasesti ceva tutorial de schimbare, altfel nu m-as baga, exista riscul sa il strici de tot 🙂 . Ce ziceau la serviceul de turbine cu filtrul epurator este la BMWuri si alte masini "mai rasarite". La Opel/ Chevy este doar supapa PCV si un labirint de plastic pt decantarea uleiului si reintoarcerea in carter 😉 1 Link to comment
Akon Posted May 30 Share Posted May 30 Ca tot ziceai de wastegate, nu e chiar acelasi lucru dar majoritatea benzinarelor turbate au o slabiciune in zona aia, de exemplu la multe zornaie tija, am 2 xTSI si la ambele zornaie in anumite momente, cine nu stie ar zice ca este scapata o saiba in motor 😃 Link to comment
pompiliu92 Posted May 30 Share Posted May 30 On 5/29/2025 at 12:17 AM, Salex said: 😂 Motorul lui BEE e facut in China. A mers impecabil pana cand s-a marit doza de bio-combustibil si au aparut depuneri pe cozile supapelor. Totusi, problema cu blocatul supapelor NU a avut nicio legatura cu turbina originala, aia a picat cu un an inainte ! Aici imi e clar ca proeictul a fost foarte bun (probabil nu a fost facut in China ...), manopera a fost in regula (ma gandesc ca liniile de fabricatie au fost OK si ele) ... dar a picat partea de calitate a materialului. Benzina MaxxMotion 100 de la OMV are mai putin bio-combustibil. Link to comment
Viktor Posted May 30 Share Posted May 30 32 minutes ago, pompiliu92 said: Benzina MaxxMotion 100 de la OMV are mai putin bio-combustibil. Doar OMV si doar MaxxMotio folosesc doar ca de 95. De la alta benzinarie cind nu am OMV in preajma si mi-s constrins a alimenta. Link to comment
Salex Posted May 30 Author Share Posted May 30 (edited) 23 hours ago, Akon said: Ca tot ziceai de wastegate, nu e chiar acelasi lucru dar majoritatea benzinarelor turbate au o slabiciune in zona aia, de exemplu la multe zornaie tija, am 2 xTSI si la ambele zornaie in anumite momente, cine nu stie ar zice ca este scapata o saiba in motor 😃 Vezi mai sus in topic ... Exact asa facea si BEE la prima turbina . Usor amplificat zgomotul de deformarea tijei actuatorului. La BEE actuatorul vacumatic " de fabrica" nu se termina cu filet + ochet reglabil. Ovalizarea ochetului fix a dus la zornaiala suplimentara + imposibilitate (aparenta 🙂 ) de reparatie. Am in plan o filetare a tijei, dar trebuie investigat mai serios. Azi am intervenit putin la BEE. S-a lasat cu ceva surprize, urmeaza sa mai aprofundez zilele urmatoare si revin. Edited May 31 by Salex Link to comment
Salex Posted Sunday at 11:03 PM Author Share Posted Sunday at 11:03 PM (edited) Bun ... continuam cu BEE ... oricum Naluca e OK, deci ar fi doar cateva chestii amuzante. @Viktor speculeaza matale in legatura cu bocancul greu, pe datele din pozele urmatoare: Parcurs: Aldesti (inainte de Rm. Valcea) - Valea Oltului - (sat mai sus de ) Sibiu A doua zi s-au mai adaugat cam 40 km, aici incluzand Sibiu, cumparaturi piata etc. Acum, revenim la chestii grele ... @ches N-am ajuns la membrana, la PCV ... pentru ca am ajuns la un moment din categoria "Soc si groaza" ! La Naluca compartimentul motor este aerisit si se vede clar cum intra in furtun simplu (dinspre capacul culbutorilor) in tubul de admisie aer care se duce la intrarea in turbina. Deci, ne incadram in categoria masini ieftine 😆. Dar sa vedem care e faza cu "soc si groaza". In weekend am scos tubul de admisie din turbina lui BEE si imediat am reperat urme serioase de ulei. Am sters putin cu un servetel de hartie, nu mi-am imaginat ce va urma. Si acum, "socul". Doua mici canistre, cu furtunurile sertizate ... Deci, iete ca BEE are niste chestii smechere pe care Naluca nu le are :)). Cat le-am intors pe toate partile m-am trezit cu o groaza de ulei (clar ca iesea din canistrele alea). Am facut o evaluare rapida, mi-am zis ca o sa scot tot uleiul si il las sa se scurga pe un servetel de hartie. Si aici a inceput "groaza" ! Mult mult ulei si urme de apa. Ca atare, am trecut la arme ceva mai grele, le-am luat in timpul plimbarii prin Sibiu. Nu faci treaba buna fara un trio solid ... Am plusat cu un spray de frane, deja incepusem sa ma panichez Am dat la greu cu sprayul de carburator si ala de frane in canistrele de mai sus, dupa care altfel a iesit mizeria. Ar fi fost o idee sa scot canistrele si sa le curat individual, dar nu aveam coliere la mine, asa ca am preferat sa bag spray de frane in ele si sa le pun la compresor, pana nu am mai iesit nimic din ele. Daca tot am curatat furtunul de intrare si cele doua canistre, m-am dus mai departe, spre turbina, nu degeaba am luat spray-ul ala dedicat. Poza am facut-o pentru uleiul care curgea efectiv din turbina dar, in interior, de vad si palele turbinei, incarcate cu mizerie. Cu motorul pornit i-am dat cateva "fas-fas"-uri cu sprayul dedicat, ocazie cu care nu am putut sa nu ma inec cu un miros puternic de amoniac. Daaar ... super mistor si eficient !!! Am repetat procedura de 3-4 ori, se vede cum a evoluat curatarea palelor Ca sa ma asigur ca ajunge agent de curatare suficient in turbo-cooler, i-am bagat pe gat cam tot ce aveam in materie de spray-uri. Mai departe am scos furtunul de dupa intercooler si i-am dat cocktail si direct in clapeta de acceleratie. A scos ceva fum alb, inecacios, oarecum de asteptat. A scuipat si ceva mizerii prin esapament. Evident, m-am ales si cu un Check aprins, pentru ca am scos cativa senzori in timpul interventiei, ca sa nu risc rupere de cabluri/mufe. Am lasat agregatul sa se odihneasca peste noapte, in ideea ca se curata cum trebuie tot ce inseamna intercooler, tubulatura etc. A doua zi am plecat sa alergam putin. In mod inexplicabil motorul s-a incalzit mai greu decat de obicei, dar fara probleme in functionare. L-am alergat putin pe autostrada tinut in 4500-5000 RPM, ca sa ma asigur ca trage si arde toate mizeriile de dupa curatare. Rezultatul a fost partial spectaculos. Nu am sesizat o scaderea a consumului, dar nici nu am mers prea mult dupa interventie. Notabila a fost schimbarea comportamentului motorului. Intra aproape instantaneu in frana de motor (cf. CB, consum instant, deci a contat curatarea clapetei) si a devenit extrem de liniar, nu se mai simte "golul turbo" nici la turatii apropiate de 1000 RPM. Ideea e ca trage mult mai de jos, ceea ce imi spune ca si intercoolerul s-a bucurat de curatare. Super placut impresionat de spray-ul ala pt turbina ! Desi nu am gasit pe nicaieri procedura de curatare a canistrelor aratate mai sus, o sa devina o obisnuinta, macar la 40.000km tot o sa o fac. De Check am scapat in 30 secunde cu interfata OBDII disponibila in curte. Edited Sunday at 11:08 PM by Salex 2 Link to comment
Viktor Posted Monday at 06:53 AM Share Posted Monday at 06:53 AM Pai da, cu cit te lasi mai greu in accelerate > cu atit ajungi mai repede la destinatie > cu atit consumul ii mai mic. 😉 1 Link to comment
Salex Posted Monday at 09:33 PM Author Share Posted Monday at 09:33 PM Off: Iete pe cineva care, indirect, imi da dreptate atunci cand zic ca nu este relevant consumul dat sub forma de litri/suta de km ! Mereu am zis ca trebuie introdus si timpul in relatia asta ... Nu de alta, dar "time is money" 🙂. Cumva si producatorii imi dau (mascat) dreptate, pentru ca indica mai multe consumuri, in functie de o viteza fixa ... Si legat de topic: azi BEE a parcurs traseul Sibiu-Ploiesti (DN1 pana la Sambata, apoi pe un drum "sub munte" pana la Zarnesti -> Paraul Rece -> Predeal) cu 3,5lt/suta km. Fata de Valea Oltului aici am urcat destul de mult. In regim de utilizare normala se confirma tot ce am scris anterior, cuplul e prezent foarte jos, reprizele sunt mult mai puternice, se pot face depasiri rapide intr-o treapta superioara. Se confirma succesul curatarii descrise mai sus, acum sunt curios cam cat de repede s-or umple canistrele alea. Nu merita sa imi aloc timp si efort pentru a "inventa" un sistem de drenaj, in stil "oil catch can" pentru ca oricum nu e prea mult spatiu in compartimentul motor al lui BEE si este necesara demontrarea tubulaturii de admisie. Ramane ca mare plus experienta castigata. Link to comment
Viktor Posted Tuesday at 07:06 PM Share Posted Tuesday at 07:06 PM Chiar vroiam sa intreb de nu se merita un decantor. As mai fi curios sa vad in cit timp se umple canistrele alea mici. Oare sa nu se merite tinute departe acele urme de apa ? Mai ales ca are vlaga ma jos cin e curata. Link to comment
Salex Posted Tuesday at 07:31 PM Author Share Posted Tuesday at 07:31 PM (edited) Am un "oil catch can" ramas de pe vremea Leganzei, nici la aia nu am reusit sa il pun. La BEE e imposibil de montat, spatiul nu imi permite, dar o sa ma uit mai cu atentie la Naluca, acum ca tot am constatat ca e masina ieftina si nici macar canistrele lui BEE nu le are :)). Dupa tot ce am descoperit in weekend la BEE, chiar sunt intrigat la ca la Insignia nu au pus ceva similar ... E aceeasi generatie de masini si motoare, poate ca vorbesc cu pacat si ascunde niste chestii pe care inca nu le-am identificat. De amibitie, cu prima ocazie scot furtunul de admisie si din turbina Nalucii, sa vedem ce balauri se ascund. Sunt la fel de curios in cat timp se vor umple canistrele alea. Mi-am propus sa verific la fiecare schimb de ulei intrarea in turbina, pana cand o sa constat ca apar urme de ulei/vapori de ulei. 101% de acord cu partea de infestare cu apa si ulei, nu doar ca nu se simte bine, dar ma tem si de socuri hidraulice. M-am gandit la un sistem de purjare a canistrelor, dar nu cred ca merita efortul si nici riscurile (adica sa gauresc canistrele in partea inferioara si sa montez un surub de purjare ...) . Demontarea e super facila, curatarea la fel, mananca maxim 10 minute cu totul si nici nu risc sa busesc ceva pe acolo, asa ca o sa ramana nemodificate, dar vor fi intretinute ceva mai rigid. Ramane un semn de intrebare privind interiorul canistrelor si cat de eficienta e curatarea pe care o pot face cu solutii/spray-uri. In "oil catch can"-ul mentionat mai sus am gasit un fel de "lana de otel" - parca ii zice - ceva care seamana cu buretii de bucatarie din inox. Presupun ca dracia are un rol in condensare ... Nu prea am cum sa verific daca in canistrele astea mici s-a gandit mesterul sa bage ceva similar ... si chiar daca as afla tot degeaba ar fi, nu am acces sa schimb ... Edited Tuesday at 07:34 PM by Salex Link to comment
Viktor Posted Tuesday at 07:47 PM Share Posted Tuesday at 07:47 PM Da, pe mine nu m-ar lua somnul de n-as sti de canistrele alea is goale ori ba. Daca ar fi goale ce rol au ? De vinturat gaze doar ? Poate dai de vreo poza pe net cu acele canistre sa studieze si bajeatu', ca si material de studiu, documentare. "Io noaptea n-am somn". Link to comment
Salex Posted Wednesday at 06:35 AM Author Share Posted Wednesday at 06:35 AM (edited) Rolul e clar, fac exact ce face "oil catch can" ... Condenseaza si acumuleaza vaporii de ulei, la fel si apa ...In intelepciunea sa, GM insa le-a facut fara golire pe principiul ca la fiecare 100.000 km le schimbi ... Doar nu iti fac gaura in buzunar 150-200 EUR. GM poate nu a auzit de spray-ul de curatare carburator/injectie/turbina 🤣 PS: Am gasit acum pe net si rectific, cam 350 EUR Edited Wednesday at 06:51 AM by Salex 1 Link to comment
Viktor Posted Wednesday at 02:55 PM Share Posted Wednesday at 02:55 PM Le-am dat canistre, doua chiar. He - he, ce-mi plac glumele mele ! Zise GM. Link to comment
Salex Posted Thursday at 01:11 PM Author Share Posted Thursday at 01:11 PM Ieri am luat turbina de la atelier, nu merita, din punctul meu de vedere, reparatia. Pe langa faptul ca nu au gasit partea "calda" a carcasei, o estimare facuta prin comparatie cu alte modele similare a dus la concluzia ca reparatia ar urca la minim 2200-2500 lei. In conditiile in care am luat turbina noua, OE, la mai putini banuti, o sa repet procedura anterioara cand va fi cazul ... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now