Jump to content
Sign in to follow this  
marini

Curelele de distributie si alternator

Recommended Posts

Problema - mica, mare, habar n-am.

De ceva vreme se aude un suierat urat atunci cand debraiez, mai ales in vitezele inferioare ( I, II ). Adica: plec de pe loc, cu a`ntaia, debraiez, si suiera, bag a doua, debraiez, iar suiera, bag a treia, debraiez, suiera, incep sa o calc dar fara sa schimb a patra si deodata se opreste din suierat, p`orma, daca nu mai accelerez si apuca de se subtureaza iar incepe sa suiere :( . Mentionez ca nu am observat sa faca asa dupa un anumit tipic (ex. motor rece, frig/cald afara, etc).

 

Si mai am una: ieri, in mers, mi s-a aprins becul care indica bateria (nu ma pricep, dar asa arata becul ala, e o baterie). Am oprit, am repornit, becul tot aprins. Cum nu mai aveam mult pana acasa am dat inainte si azi am luat Reno-ul. Ce poate fi?

 

Scuze daca nu am postat unde trebuia si multumesc pentru eventualele raspunsuri

Share this post


Link to post

Pune mana si schimba cureaua de la alternator.

Share this post


Link to post

Si mai suiera dupa aprinderea becului?

Share this post


Link to post

@ TBird multam de raspuns

 

@ Dj_dark desi suspectez putina ironie, nu, nu suiera, dar cele doua nu cred ca au legatura, faza cu suieratul e de vreo 3-4 luni iar aia cu becul s-a intamplat ieri

Share this post


Link to post

Nu cred ca e ironie.Pur si simplu te-a intrebat daca mai suiera, probabil, pentru ca suspecteaza cureaua de la alternator.Daca aia s-a rupt, masina merge exclusiv pe bacterie, si, normal, nu mai suiera.

Share this post


Link to post

ma rog, ironie, neironie, este bine ca a facut-o pentru ca mi-am amitit cu ocazia asta ca inainte de a se aprinde becul s-a auzit un zgomot ciudat, de credeam ca mi0a picat ceva din motor. Acu citind si ce ai zis tu, nastasaflorin inteleg ca asta poate fi explicatia ambelor probleme:

1) suieratul care se auzea de vreo 3 luni imi indica faptul ca e varza cureaua

2) cureaua a cedat, drept pentru care s-a aprins becul

 

P.S. Tre neaparat sa ridic capota intro-zi cu soare

Share this post


Link to post
... P.S. Tre neaparat sa ridic capota intro-zi cu soare

Tu ai pus toate intrebarile inainte sa ridici, macar, capota la motor ?

Share this post


Link to post

:) ) , bineanteles, e mai fun asa. Plus ca aseara cand s-a intamplat faza era prea intuneric ca sa mai fac ceva si magazine oricum inchise, azi m-am trezit pe la 5 si pe la 6 plecam spre job, acu is inca la job deci nu o sa am timp nici azi...

Share this post


Link to post

Esti foarte tare omule :) . Revin la ce ti-am zis mai sus... schimba cureaua aia si ai sa vezi ca o sa fie bine. Alta data uite-te si tu inainte macar ochiometric asa

Share this post


Link to post

La ridicarea capotei s-a observat lipsa (acuta) a curelei.

Problema rezolvata :) >- . Multumesc TBird :thumbl: pentru pont. Luat curea, 16.5 lei, (BHHEEEEETOOOONNNNN, ma asteptam la vreo 50 lei)montat socru-meu in timp ce eu eram la serviciu, nu mai suiera, becul nu se mai aprinde, masina poate fi birjarita din nou la parametri normali.

Share this post


Link to post
ma rog, ironie, neironie, este bine ca a facut-o pentru ca mi-am amitit cu ocazia asta ca inainte de a se aprinde becul s-a auzit un zgomot ciudat, de credeam ca mi0a picat ceva din motor. Acu citind si ce ai zis tu, nastasaflorin inteleg ca asta poate fi explicatia ambelor probleme:

1) suieratul care se auzea de vreo 3 luni imi indica faptul ca e varza cureaua

2) cureaua a cedat, drept pentru care s-a aprins becul

 

P.S. Tre neaparat sa ridic capota intro-zi cu soare

 

Vad ca te-ai prins singur... mai greu ce-i drept. Intrebarea mea era cu rost, fara ironie. Daca imi raspundeai la obiect urmatorul meu post era sa verifici daca mai ai cureaua.

 

Completare la pct 2 ...s-a aprins becul si s-a oprit suieratul

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

...

 

Iti cer scuze prietene daca te-am ofensat, insa chiar am crezut ca s-a inteles din postul meu ca problema cu suieratul o aveam de mai multa vreme si de-aia m-am gandit ca nu poate avea corelatie cu aprinderea martorului. Este adevarat ca nu am precizat in primul post ca nu suiera tot timpul, ci doar din cand in cand. Adaugand si faptul ca la mecanica/tehnica/mod de operare al motoarelor sunt varza => suspiciunea de ironie si faptul ca m-am prins mai greu. Una peste alta, bine ca s-a rezolvat problema si toata lumea-i fericita.

P.S. scuze de off topic

 

L.E. Sper ca acum s-a inteles ca nu iti puteam raspunde "la obiect" deoarece suieratul nu aparea tot timpul, ci doar cateodata, deaceea nu reusisem sa creez un tipar pentru aparitia/disparitia lui

Edited by tolin
Autocitare !

Share this post


Link to post

Stie cineva la cati km sa schimb distributia la Matiz , si unde?

Am 64.000 km acum. Si ma mai intereseaza daca tre sa schimb si capac de la pompa de apa sau alte chestii de astea pe care eu nu le cunosc.

Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Schimba repede distributia; sau anunta-ne si pe noi cand se rupe cureaua :) . La 60000 se schimba.

Share this post


Link to post

E topic dedicat la "Probleme tehnice Tico si Matiz", asa ca topicul nu-si are rostul. Folositi "search" :grumpy: !

Share this post


Link to post

dvd, e cazul sa schimbi cureaua aia, cum au zis si colegii. Atentie, odata cu asta se pune si o rola intinzatoare noua!

Nu se schimba nici un capac. Daca e defecta (nu se roteste lin sau curge), pompa de apa se schimba cu totul (am impresia ca se schimba si garnitura ei).

Daca tot desfaci acolo, verifica si simeringurile de la axul cu came, cred ca si cel de la arborele cotit si inelul de cauciuc al tevii jojei de ulei.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

le-am schimbat eu ieri:curea 53, rola 60, pompa de apa 90.da-mi pm daca veri sa iti spun magazinul ca sa nu se considere reclama!Manopera a fost 170 la service daewoo.

Share this post


Link to post

Saptamana trecuta, o cunostinta cu Matiz SE, inmatriculat in 2003, 50 mii km, a schimbat toate cele trei curele, la service Daewoo. Scorul 400 lei, din care 270 lei manopera.

Share this post


Link to post

Salut,

Sint si eu nou pe aici, si am o oarecare?, mica-mare problema...

Am cumparat acum citeva luni un Matiz din 2003...

Masina pentru sotie...

Cumparat, dus in service(nu Daewoo), verificat si inlocuit:

kit distributie, curele, filtre, ulei, bujii, pompa benzina, placute frina,revizie frine, directie, suspensie, faruri, becuri, etc...

Rezultat: se comporta ok, dar mi se parea cam putuors...

De citeva zile nu mai porneste...Dau la cheie 15-20 min-nimic...OK, schimb fise+capac delco, nimic...

Dupa n incercari, porneste...nu se tureaza, dar macar sta in relanti...se mai incalzeste, mai stranuta, mai tuseste, apoi e totul OK(cu litere mari OK). Merge de rupe, demaraj in draci(cum nu mai vazusem la el...), scirtiituri de roti, nervi, etc...

Azi dimineata, nu mai porneste...O ia de la inceput, cu toate ca afara e caldut(in jur de 0 grade), si cind erau -15 pornea frumos la sfert de cheie...

Vreo sugestie, idee, ceva???

Edited by tolin
Offtopic !

Share this post


Link to post

Sigur a schimbat toate cele precizate ...

 

Pompa de benzina e ok ? ca dupa simptom inclin sa cred ca-i pompa de benzina.

 

Ce erori sunt stocate in ECM?

Edited by tolin
Nu mai raspundeti la offtopic !

Share this post


Link to post
Stie cineva la cati km sa schimb distributia la Matiz , si unde?

Am 64.000 km acum.

Schimba repede distributia; sau anunta-ne si pe noi cand se rupe cureaua :) . La 60000 se schimba.

In manualul fostului meu matiz scria ca se verifica la 30k si 60k, iar schimbul se face la 90000km sau 4ani jumatate. :)

Share this post


Link to post

La mine scrie ca se schimba la 60.000 sau 3 ani(distributia) Cureaua alternator-40.000 sau 2 ani

Share this post


Link to post

Al meu era din 2004, probabil ca intre timp s'au gandit sa mai indese intervalele ca sa mai scoata niste banuti din service.. ;)

Dealtfel, la ce marca ati mai vazut sa fie reviziile la interval de 6luni? Ce, in Daewoo uleiul se "strica" mai repede? :) )

Share this post


Link to post

Un matiz care parcurge in jur de 10.000km in 6 luni, dintre care jumate sau mai bine chiar in oras tipa dupa o revizie dupa 5-6 luni, asa ca da, cel putin in Matiz uleiul eu zic ca se duce mai repede.

Share this post


Link to post

Corect, insa tu te referi la numar de km.

Daca face 4000km in 6 luni, de ce sa ii schimbi uleiul dupa 6 luni, cand majoritatea marcilor au ca interval de timp 1 an (nu vorbim de interval de km)?

In exemplul tau uleiul nu se uzeaza "mai repede" ca si timp, ci datorita celor 10000km efectuati.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...