Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Ce treaba are S2000?! :dizzy: Ala-i aspirat, (insa e misto si asa :D ) , insa noi discutam de turbo...

Ambele linkuri sunt de luna asta...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

BMW-ul se lauda cu motor pe baza de hidrogen de vreo 7 ani si tot n-a facut nimic, nu prea ma entuziasmeaza conceptele lor.

Pai care-i treaba cu 2.3 VTEC-ul turbo de 240 de cai daca inainte au scos 240 de cai din 2 litri la un motor aspirat(pe una din cele mai fiabile masini ever) ?

Share this post


Link to post

Treaba-i ca s-ar putea sa fie foarte economic. In plus, e pus pe un SUV. Motorul aspirat de pe S2000 are cuplul maxim la 7500 rpm, ceea ce pentru un SUV nu e tocmai interesant. Motoarele turbo au cuplu mult mai jos. Iar cele turbo si cu injectie directa consuma si destul de putin avand in vedere puterea dezvoltata.

 

Cred ca BMW vor materializa conceptul, pentru ca concurentii se baga in benzinare turbo din ce in ce mai serios. Vorba aia, noblesse oblige... :)

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Bineinteles ca ma refer la benzinare :) ) , doar nu faceau diesele aspirate. Si M-urile au tot benzinare aspirate.

Uite ca au facut si benzinare turbo! :banana: Detalii si poze :)

"The car often described as ‘Jekyll and Hyde’, “a punch in the kidney’s” said some motoring journalists when the turbocharger suddenly cut-in at just above 4000 Rpm. Famous for it’s turbo-lag, “floor the accelerator and nothing, then suddenly a whoosh of power and off you’d shoot, like a bullet from a gun”. Understandably many ended up embedded in trees, making numbers today even more scarce."

Brosura originala

Share this post


Link to post

@Andrei B toate masinile turbo din lumea asta au turbo lag ...unele chiar mi mare de 2-3 secunde ...cu cit intercoolerul este mai mare cu atit lagul creste ...dar important este sa stii sa conduci o astfel de masina :D

Si sa stii ca nici motorul de Nubira nu rezista la un mers sportiv in fiecare zi ...asa ca nu are nici o legatura daca este diesel tunat sau benzen nici unu nu rezista sa tragi de el ore in sir in fiecare zi .

@Laurentiu eu merg frecvent cind ies afara cu 180km/h nu numai pe A2 ci si pe A1 sau DN1 ...tu pe E85 ar trebui sa zbori ...

Share this post


Link to post

si camerele de pe DN1 ce zic?

 

Nu merg cu 180 pentru ca n-am unde. Cand vad sat-sat-sat prefer sa tin o viteza mai mica decat sa strivesc pedala la fiecare iesire din sat. Dar 120-130 e rezonabil pentru mers afara.

Share this post


Link to post

Depinde cit de repede vrei sa ajungi si cu ce consum ...daca vreau 4% merg cu 66km/h si adorm la volan ...daca vreau sa ajung undeva merg dupa cum merge coloana ...de obicei merg in spatele celor care pot ..ca am CXul prost :D .

Revenind la diesele mie imi plac pt consum in primul rind adica pot merge "normal" si nu ajung in sapa de lemn ...cu Espero sub 8.5% afara nu am reusit la mers "normal" acum merg cu 6% ceea ce zic ca este convenabil .In oras nu mai zic ca este de 2 ori mai ieftin decit cu benzina :P

Share this post


Link to post

BMW 318d, 116 CP, 280 N/m: un diesel catalogat de fanii BMW ca fiind puturos :) . Feel like 2G la acceleratie, 185km/h consum 5.2% constant... autonomie la viteza asta cu un plin 1200 km.

 

Unde mai e diferenta fata de Benzina, poate la turometru.

Share this post


Link to post
Pai care-i treaba cu 2.3 VTEC-ul turbo de 240 de cai daca inainte au scos 240 de cai din 2 litri la un motor aspirat(pe una din cele mai fiabile masini ever) ?

 

Si SAAB'ul are in state un motor otto de 3 litri turbo care scoate 200CP. Dusmanii SAAB'ului au ras cu cooroo.

Ce nu stiau prostii e ca motorul are un cuplu de neam prost, plat pe aproape toata plaja de turatii si, in plus, este garantat in state minim 300mii km pana la ultima piesa. :->

Asa ca daca vezi un motor turbo care nu scoate puteri de circuit, atunci rezonul adaugari turbinei este cresterea si aplatizarea cuplului si consumul redus la mersul in palier. ;)

Share this post


Link to post

Sa zic si eu o impresie intre 1.6 110 CP benzen si 1.5 dCI 80CP (si chiar 1.6 HDI 110 CP din Pejo-ul de drive test). La accelerari normale dieselul mi se pare mai vanjos, mai sprinten, raspunsul masinii e mai prompt datorita cuplului mare. Daca se continua accelerarea peste 2.500 rpm dieselul trage dar nu "crescator" ca sa zic asa, iar benzina pare din ce in ce mai sprintena. Acum la benzinara nu am dat inca peste 3.000 rpm dar potentialul pare mare dupa 3.000. La benzina nu reusesc sa ma impac cu treapta a II a unde eram obisnuit la diesel sa nu o fortez si sa traga, pe cand benzinara daca nu o turezi suficient in a I a sau nu apesi bine acceleratia la a II a pare fara vlaga. Probabil ca trebuie sa ma obisnuiesc eu cu ea. Benzinara este mult mai silentioasa, practic in plaja 2.000-3.000 rpm nu se aude motorul. In contrapartida benzinara consuma peste 10-11% in oras pe cand dieselul ia 6-7%. La drum lung benzinara ia 6.5% la mers pe autostrada 100 kmh constant iar dieselul sub 5%. La benzina se simte un pic daca ai 4 persoane in masina fata de diesel la care nu conteaza. In concluzie desi imi plac diesel-urile benzinara e mai confortabila si mai agila per total cu pretul consumului pe masura. Iarna daca nu ai incalzire suplimentara electrica si mergi distante relativ scurte la diesel faci frigul. La Megane exista incalzire electrica si e ok dar de ex. Pejo are asa ceva doar la 407. Recunosc ca daca nu era diferenta de 2.000 EUR intre benzina si motorina luam diesel dar nu regret nici benzina.

Share this post


Link to post

Singura diferenta intre benzina si diesel este de combustibil.

Nu poti sa faci o diferenta intre cele 2 motorizari, deoarece exista enspe mii de motorizari pe ambele variante, astfel incat poti obtine ceea ce vrei si de la Otto si de la Diesel.

Diferenta s-a aplatizat asa de mult incat nu mai se simte.

 

Noi insa nu ne-am schimbat, asa ca inca mai avem impregnate pe creier pattern-uri de genul asta.

Sa fim seriosi domnilor benzinari pana in varful unghiilor, puneti mana pe un BMW 330 de 2 l diesel ( nu varianta sport, ci cea sedan de familie). Duceti-va un pic pe Splai, calcati un pic acceleratia sa simtiti lag-ul :) , accelerati brusc la 4000 rpm si apoi urcati-va iar pe benzinarul vostru mult iubit. Nici macar sunetul si trepidatia care va irita atat de mult nu se mai simte. Lag? ce e aia? Poate la benzina 8valve. E lenesa la turatii mari? Nu cred ca ati condus un diesel adevarat.

 

Try before judge.

Share this post


Link to post
un BMW 330 de 2 l diesel

 

Hmmm :-?

Share this post


Link to post

Pe mine ma seaca taranii aia care isi iau masina scumpa diesel, platesc de-alde 15-20 de milioane rata lunara la leasing si motiveaza alegerea: e economica. :dizzy: =))

Decat sa dau 15 milioane rata lunara la o masina diesel mai bine dau 10 milioane la una pe benzina si cu surplusul de 5 milioane la carburant merg fara numar, si simt cand calc acceleratia, nu astept :lavolan:

Share this post


Link to post

Bai laurentiu... ce naiba mai... vorbim ca sa ne aflam in treaba... pai unde e diferenta de rata 30% intre un benzinar si un diesel... da-mi un egzemplu concret. nu mai exagera, rogu-te!

Share this post


Link to post

Stai putin, ca nu vorbeam de diferitele motorizari ale aceleiasi masini, ci de masini mai scumpe cu motoare diesel si masini mai ieftine cu motoare pe benzina, eu le prefer pe acestea din urma.

Si trebuie sa recunosti ca e plina tara de taranoi cu Golfuri si cu Passat-uri la care pun motorina de 200 de mii, ca n-au bani. Intre un Golf diesel si un Cielo pe benzina, care e mai ieftin, la costuri totale vorbind, chiar fara a introduce GPL-ul in ecuatie ?

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

pai nu asa se face comparatia laur... se face intre aceeasi masina cu motorizari diferite...

ca daca ar fi dupa ideea ta, mai sus de passat nu ar exista nimic... iar lambo ar fi doar un concept.

Share this post


Link to post

Nu asta era ideea, dar in fine, gata cu offtopic-ul.

Share this post


Link to post

@laurentiu ...despre care taranoi si despre care Golfuri diesel vorbeai :-W

Deci hai sa facem niste comparati la masini scumpe conduse de "taranoi" AUDI A4 2.0 FSI -23240E AUDI A4 2.0 TDI- 24878E adica o diferenta de 5733RON =1686L benzina ...consumul mediu la diesel este de 5.7% ...la benzina 8% .Si acuma diferenta ...la benzen trebuie benzen bun de 3.4 RON ca nu merge cu ala de 95 ca e injectie directa ...deci cost /km =2720lei/km la diesel =1840lei/km deci o diferenta de 880lei/km care se amortizeaza in fix 65.ooo km iar masina dupa cum zisesi tot tu este in leasing deci o tin macar 3 ani deci in cei 3 ani scot diferenta ...acuma o sa-mi zici ca serviceul este mai scump la diesel ...da este cu maxim 200RON loa revizie deci in total e vorba de 5 revizi si 1000RON ...dar la revinzare o sa scot cei 1000RON cu virf si indesat la diesel ...iar la benzen nu .Doi la mana consumul dat de fabricant este ireal ...un benzinar de 130CP si 1.5 T nu va consuma combinat 8% in Romania nici batut ...deci diferenta creste cu cel putin 10-20% asa diferenta se va amortiza in fix 50.ooo km ...nu mai vorbesc de sutele de litri de ulei care trebuie bagate la benzinarul AUDI care are blocul motor din aluminiu si un consum foarte mare de ulei ...adica 0.7-1L /1000km deci in 65.ooo km mai completez si 65L ulei care nu este chiar ieftin adica este chiar scump ...58RON 1L .deci 37milioane diferenta numai la ulei ...concluzia benzinarele AUDI nu sunt o afacere ...injineri AUDI stiu asta dar deh sunt usoare ca am motorul din aluminiu la dieselele noi de 2.0 consumul ajunge in rodaj la 0.2 L -1000km dupa care ramane la 1.5L -10.ooo km .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Bai da simtiti mai sunteti frate, ataca omul pe cativa prosti si acu trebuie sa se simta si restul?

Daca te simti ca pui motorin de 200 de mii ca n-ai bani de mai mult si mergi 3-4000 de km pe an asta e, te incadrezi. Despre astia vorbeam. Dar ma indoiesc ca te incadrezi, asa ca nu inteleg de ce te oftici. Nu ma adresam tie.

 

P.S: da chiar atat de proaste sunt motoarele alea cu bloc din aluminiu de la Audi incat torni ulei ca la motoarele in 2 timpi? :) )

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Hmmm :-?

Sau incercati un BMW 530 d cu motor de 3 litri si cutie automata, care la afundarea pedalei in podea te afunda proportional in scaun, iar daca te mananca in dos sa decuplezi dsc-ul si faci manevra respectiva la 60 la ora scartaie rotile sub tine si fuge fundul intr-o parte. Raport cuplu/ turatie mai bun decat la dieseluri nu cred ca se poate obtine dintr-un motor pe benzina never ever.

Share this post


Link to post
Bai da simtiti mai sunteti frate, ataca omul pe cativa prosti si acu trebuie sa se simta si restul?

Daca te simti ca pui motorin de 200 de mii ca n-ai bani de mai mult si mergi 3-4000 de km pe an asta e, te incadrezi. Despre astia vorbeam. Dar ma indoiesc ca te incadrezi, asa ca nu inteleg de ce te oftici. Nu ma adresam tie.

 

P.S: da chiar atat de proaste sunt motoarele alea cu bloc din aluminiu de la Audi incat torni ulei ca la motoarele in 2 timpi? :) )

Frate nu ai cum sa ma jignesti ca eu intru in alta categorie ...eu am Golf IV dric :D asa ca nu ma incadrez ...si bag 3000km/luna din care 1000km bag la OVI_JER la mici ...restul in Bucuresti si imprejurimi (Predeal) ...si pentru mine dieselul e sfint prin prisma consumului care este acum in medie de 8% ...adica aproape de 10% in oras si 6% afara ...ulei nu papa nici macar 1L in 10.oookm deci nu am de ce sa ma pling si fug nu stau mai ales ca am invatat un lucru ...masina trebuie sa o folosesti si sa te bucuri de ea poate si mai ales sa o respecti si un diesel il respecti mergind cu maxim 4000rpm .

 

PS>cind o aparea Porsche diesel sigur imi voi permite unul =))

Share this post


Link to post
si pentru mine dieselul e sfint prin prisma consumului care este acum in medie de 8% ...adica aproape de 10% in oras si 6% afara ...

 

:-? te lauzi la diesel cu consum de benzinar?

Share this post


Link to post

Tu cam cit ai vrea sa consume o masina de 1.5 T ?????cit un Tico :D

Oricum la stilul meu de condus 10% este acceptabil ...cind aveam Espero si mergeam asa aveam un consum de 15%-16% deci mult mai mare si oricum nu aveam 120CP sub capota si nici nu mergeam frecvent cu +180km/h cum merg acum .

Share this post


Link to post

@Mircea

Pune langa BMW-ul ala un Subaru cu motor benzina turbo de 2.5 si comparam :) Doar nu vrei sa compari un diesel supraalimentat de 3kile cu un benzinar aspirat de 1.6. Si turbatele pe benzina au cuplu la turatii joase cat sa te bage in scaun. Mai mic decat dieselul, e adevarat, insa pana la roata e multiplicat de cutia de viteze mai mult decat la diesel. Important e ce ajunge la roata, nu ce se masoara la flansa motorului.

 

@Alx

care e diferenta de pret si de consum la un Reno Clio sau Modus, intre 1.4 98CP si 1.5 dci 100CP? Daca tot comparam, sa comparam puteri apropiate, ca o comparatie intre un benzinar de 100CP si un diesel de 65 e lipsita de sens.

 

@Bogan

Chestia cu valoarea de revanzare nu e universal valabila. Prin alte parti, procentul de devalorizare e cam acelasi si dintr-o masina mai scumpa (diesel) pierzi de fapt mai mult, chiar daca in valoare absoluta o vinzi mai scump. In plus, exista suspiciunea ca proprietarii de diesel le-au rulat mult. Daca au km multi se vor vinde ieftin pentru ca sunt uzate, iar daca au km putini apare dubiul ca sunt reali. Nimeni nu cumpara diesel ca sa mearga 10000/an. In plus, sunt multi care se tem de diesel SH pentru ca reparatiile sunt mult mai costisitoare.

Piata SH in romania nu e un exemplu bun. La noi, datorita politicii guvernului oferta este redusa si preturile exorbitante, dublu poata fata de cele occidentale. Piata SH romaneasca nu poate fi folosita ca argument intr-o discutie diesel vs benzina generalizata. Da, poate in Ro dieselul e mai avantajos, insa nu e la fel peste tot.

 

Toata discutia asta e oarecum lipsita de sens. Simplul fapt ca se vand amandoua demonstreaza ca ambele au avantaje si dezavantaje. Alegerea depinde de profilul fiecarui cumparator, de tara in care este, etc.

 

PS

la noua honda civic, si dieselul de 2.2 si 140CP si benzinarul de 1.8 140CP au acelasi pret :) Ma intreb care-i schepsisul si cum spera sa vanda si benzinarul pe o piata predominant dieselista...

 

PS2 @Bogdan

Pe mine nu m-ar mira prea tare sa apara un Porsche diesel... avand in vedere ca VAG au de gand sa participe la Le Mans cu motor diesel :) Strange bani oricum, ca italienii sunt hotarati sa bage multijetul de 3L si 300CP pe Maseratti.. daca tot te pasioneaza dieselul sport :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...