Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Chestia asta nu inseamna neaparat ca "e bune", ci mai degraba reflecta ideea romanului ca masina germana e stanca, mai ales VW. SI VW a profitat de pe urma imaginii Golfului 1 si 2 care se stiau a fi masini destul de robuste, usor de intretinut, piese ieftine. Situatia financiara a VW (care au trebuit ajutati de catre Porsche ca sa nu fie preluati) acum nu prea e deloc roza, si chiar ei au recunoscut ca Golf 5 nu face banii.

Share this post


Link to post

Eu ce nu inteleg este cu ce compara romanul cind zice VW nu e bun ????Comparativ cu ce ...cu Avensis care te indoaie la intretinere ?

VW GOLF 4 este o masina care se poate repara in fata blocului si care nu pune probleme ,daca schimbi uleiul la 10.000km impreuna cu toate filtrele care costa fix 3mil nu ai nici o problema cu motorul dar daca incepi obsesiv sa sufli filtrul de aer la fiecare 5000km ...sa pui filtre sport sau alte prosti pretul creste fix cu un MAF care costa ceva ,daca te zgircesti si nu faci CASCO iarasi te costa cit nu face ...

Share this post


Link to post

Da, VW nu e bun in comparatie cu Toyota sau alte firme asiatice, in special japoneze. Sa nu uitatm de legea care in Japonia impiedica produsele de calitate indoielnica sa paraseasca tara si care se aplica si la masini.

Daca reduci comparatia la pretul reviziei trebuie sa afli ca preturile de care vorbesti tu se refera la Bucuresti. In realitate nu te rupe deloc intretinerea daca stii unde sa o faci. Si nu vorbesc de intretinere in fata blocului, nu are rost, nu toti sunt mecanici. La PBN intretinerea la VW e scumpa rau, deci argumentul asta pica.

Man, si vezi ca suflatul filtrelor de aer dauneaza, nu face bine ;) .

Chiar vrei sa impingem discutia pe fagasul asta? E o discutie pe vwforum in care un user din state arata ca acolo au pierdut lupta deocamdata in comparatie cu asiaticele.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Bogdan, nu doar romanu' zice ca VW scartaie. Arunca un ochi si pe reliabilityindex, TopGear, JDpowers sau Consumer's Report. Au date statistice obtinure de la garaje sau societati de asigurare si comparatii facute pe zeci de mii de masini, nu se bazeaza doar pe ideea "VW-ul meu e nemuritor' sau 'Toyota mea nu se strica niciodata". Poti vedea si de cate ori crapa (statistic), si cat costa (insa asta depinde de piata), subansamblele care pun probleme, etc.

 

In multe clasamente de fiabilitate, fie ele europene sau americane, Daewoo sta mai bine ca VW :D

 

Argumentul privind vanzarile n-are prea mare valoare. Daca aruncati un ochi pe carsurvey.org la BMW, sa zicem, o sa vedeti ca trei sferturi dintre cei care au avut probleme URATE cu ele si-ar cumpara BMW inca o data. Imaginea se pare ca e mult mai importanta decat fiabilitatea. Ceva imi spune ca nici cumparatorul de Passat nu se uita intai pe siteurile specializate inainte sa aleaga.

Share this post


Link to post

Mai, Daewoo sta mai bine ca VW la fiabilitate pentru ca are mai putine zdranganele prin el si nu prea are ce sa pice. Din pacate Daewoo Koreea a sucombat. Nu trebuie sa ridicam in slavi firma de masina care a contruit-o pe cea proprie.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Pai nu e chiar asa ...la Toyota Hilux D4D revizia (ulei+filtre) se face la 7500km si costa fix 8mil ...in Cluj ...oameni au renuntat la garantie si acum costa revizia 3 mil deci este ceva ...mai ales ca este vorba de o masina spartana care plimba muncitori la un gater in Apuseni .

PBN care sunt cei mai mari tepari din RO o revizie la un ALH ca al meu este 4.5 mil dar se poate sa nu-ti schimbe nimic :-W dar eu vorbeam aici strict de SHuri unde nu ai de ce sa mergi la reprezentanta iar daca ai o Toyota Avensis nu poti merge in alta parte decit la Toyo Motors .Nasul meu are Avensis D4D ,este o masina deosebita dar tot a avut mici probleme cu ea ...strict legate de muncitorii romani care nu au fost in stare sa stringa niste suruburi ,cind iese din garantie o vinde :D

In concluzie ,NU contest ca Toyota este mai buna decit VW dar nu ai o retea nationala de serviceuri bine pusa la punct iar piesele sunt foarte scumpe la VW gasesti pe toate drumurile .

 

@Mr_ nu mai citi teste din SUA ca este egal cu 0 ...acolo au fost mari probleme cu motoarele 1.8T care picau pe capete ...in SUA sunt MADE in MEXICO asa ca nu are nici un sens discutia asta si nu o iau in considerare .

@ALL vorbesc de fiabilitatea Diesel unde VW este in TOP ,am vazut sute de VW cu 500.000 km fara reparatie capitala .In Romania cele mai mari probleme le are Skoda Octavia care este un rebut dar care este in TOP in UK asa ca iarasi este egal cu zero .

Eu am facut deja 12.000 km cu golful meu (1500km cu el chipuit) si in afara de filtre + ulei + multe becuri (3buc) nu am schimbat nimic ...trebuie sa schimb discul de ambreiaj la anu` pt ca sunt bou :D

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Pai discutia nu e despre SH si cum sa scapi mai ieftin reparand in garaje la curtea nustiucui, ci de cazul ideal, adica masini noi , service facut la reprezentanta. Piese gasesti pentru orice, crede-ma.

Referitor la pretul reviziei, exemplu meu e Hyundai Accent care s-a tot batut toba pe forumuri ca o revizie e 1x milioane. Am sunat la o ruda de a mea care lucreaza la dealerul Hyundai in Ploiesti si are 2 Hyundaiuri personale, stie despre ce e vorba. Concluzie, revizia obisnuita e ~3 mil, cu tot cu ulei, etc.

 

Tot respectul pentru motoarele VW non-PD care sunt un exemplu de fiabilitate si sunt usor de intretinut, dar cu urmatoarea generatie au cam dat-o in bara si ei stiu asta. La fel si cu motoarele pe benzina, pana sa scoata FSI-urile erau in urma rau. Baga tractoare in competitii si fac motoare de astea mari pentru publicitate, cred eu, tehnologia PD e history.

 

Man, ma indoiesc ca ai vazut sute de VW fara RK. Nu ca nu ar fi in stare, dar e greu sa gasesti masini personale cu acel rulaj. Si la un motor PD te rupe intretinerea pana in 500.000 km mai mult ca sigur.

 

Si man, in Mexic s-au facut putine modele , cum ar fi Polo, majoritatea sunt importate(Golf, Jetta, etc). Si au valoare respectivele surveyuri.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

PDul are consum specific de ulei asta este motivul pentru care sunt probleme ,ca romanu da talpa si nu se mai uita in bord ca e aprins ca un pom de craciun :D

PS AUDIul pentru LeMans are CR 3 .

@Esperatul ...te implor nu mai scrie de dragul de a scrie please ci priveste un GOLF facut in America de SUD http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showto...7527&hl=mohican

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Ok, cand o sa termini sa minti cu sutele de vw-uri fara rk la 500k km pe care le-ai vazut, K?

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

VW Passat B4 1.9 TDI 90 cp au fost cele care ajungeau lejer la 500.000 km ,am vazut in Germania la mai multe centre de vinzari .

Ok .nu mai zic nimic :D

PS> B99GKB are 525.000 km o sa-i fac o poza la bord si mai sunt multe de la aceiasi firma dar au fost vindute .Nu toate aveau peste 500k km dar peste 400k km aveau toate .

Share this post


Link to post

De la am vazut unul la am vazut sute e cale lunga. Asa am vazut si eu in Bacau Espero cu cifre similare , pe taxi.

Si ti se pare ceva anormal sa schimbi setul motor inainte de 500k km la un motor bun cand acei km de obicei sunt facuti in extraurban? Chiar si la un benzinar.

Si daca vorbim de motoare, de ce ar fi mai proste cele facute in Mexic, decat motoarele din Ungaria (incusiv V8-ul de 4.2 litri) ?

 

priveste un GOLF facut in America de SUD

BTW, Mexico e in America de Nord, check the picture ;)

post-775-1134826585_thumb.jpg

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

@Esperatul Nu ridic in slavi masina proprie... si nici nu incerc sa denigrez VAG, intamplator am in curte un Seat :D Pur si simplu am facut o constatare care poate fi veificata: In majoritate statisticilor americane sau europene, Daewoo sta mai bine decat VW. Statisticile astea nu le-am facut eu, pot fi verificate, si nu incerc sa insult pe nimeni.

 

@Bogdan

Recomanda-ne si noua niste statistici corecte, pentru ca asta e un aspect foarte important cel putin pentru mine atunci cand imi aleg o masina.

Cele din SUA au fost asumate inclusiv de conducerea BMW si Mercedes, nu au indraznit sa spuna ca-s incorecte desi i-a facut de kko. In plus, fiabilitatea unei masini nu vine doar de la motor.

In UK skoda e top la satisfactia clientilor, nu fiabilitate. La fiabilitate e parca Honda.

 

Nu contest ca exista VW-uri care au dus peste 200-300k fara prea mari dureri de cap, insa asta era acum 10 ani. De pe la Golf4 in sus au inceput problemele, si in multe din statisticile europene alea incorecte VW au fost facuti de kko.

 

Problema fiabilitatii VW sunt tocmai ca sunt fablicate in Germania, iar conducerea lor o stie. Productivitatea muncii este scazuta datorita supraincarcarii schemelor, sindicatele se opun sistematic oricarei reforme, si pentru a pastra preturile cat de cat competitive se fac mari compromisuri la calitatea subansamblelor.

 

Ca sa dau un exemplu, am un amic care a lucrat la Mecaplast Monaco, care fac componente din plastic. Spune ca cei mai duri privind standardele de calitate sunt de departe japonezii, nemtii fiind mai atenti la pret decat la calitate. Printre partenerii industriali ai laboratorului unde am lucrat este si Lisi Automotive Belfort, fost Former, care fac piese turnate pentru industria auto si care spune acelasi lucru: goana fabricantilor europeni este scaderea preturilor si nu cresterea calitatii.

 

VW nu sunt singurii in situatia asta. Renault au inchis cea mai veche uzina in Rranta, si cu ocazia asta s-a lasat cu scandal. Atunci au fost facute publice date care arata ca "jegurile" turcesti respecta de fapt mult mai strict normele de calitate impuse decat cele frantuzesti. E si normal, la urma urmei, uzina din turcia fiind cea mai moderna si mai avansata tehnologic dintre uzinele Renault.

 

Fiat Bravo e fabricat in Italia, si Brava in Turcia. Bravo este in topul TopGear pe locul 84 iar Brava pe 17, desi masinile sunt practic identice tehnic.

 

Ideea asta ca ce-i facut in UE = calitate e doar o prejudecata care de multe ori se dovedeste falsa.

Share this post


Link to post

OK, ce va rog e sa nu va aprindeti prea tare... Asta una...

A, si Nepoate: in ultimii ani pe primul loc la SH la vanzari in RO, de departe, a stat si sta Opel, cu Vectra si Astra... Nu zic eu, zic statisticile facute de profesionisti... Acum 2 ani parca se vandusera cam 25000 Vectra si 25000 Astra. O fi bine, o fi rau?

Share this post


Link to post
De la am vazut unul la am vazut sute e cale lunga. Asa am vazut si eu in Bacau Espero cu cifre similare , pe taxi.

Si ti se pare ceva anormal sa schimbi setul motor inainte de 500k km la un motor bun cand acei km de obicei sunt facuti in extraurban? Chiar si la un benzinar.

Si daca vorbim de motoare, de ce ar fi mai proste cele facute in Mexic, decat motoarele din Ungaria (incusiv V8-ul de 4.2 litri) ?

BTW, Mexico e in America de Nord, check the picture ;)

 

1.Era vorba de Brazilia :) ) in Mexic se fac numai Jetta ...de gresit am gresit dar un post mai sus :) )

2.In SUA VW a dat-o rau in bara cu modelul Golf 1.8T care avea mari probleme la turbina ,majoritatea masinilor au fost rechemate si s-a remediat problema DAR scaderile s-au dus la vale ... acest model buclucas era produs in Brazilia .Dupa care din anul 2003 a reinceput o campanie publicitara agresiva a lui VW in care promoveaza Golf 4 1.9 TDI ..care se vinde foarte bine in SUA mai ales de cind cu tornadele astea .

 

@Unchiuleee (Viper) in anul 2004 conform APIA VW a vindut mai multe autoturisme noi decit OPEL la SH cred ca Opel a vindut mai mult ...mult mai mult .

 

Asta este, am o masina proasta ,care este de kko dar culmea care nu mi-a creat nici o problema in 12.000 km ,oare masina mea nu cunoaste statistica :D

Share this post


Link to post

Pai de SH am scris si eu, destul de clar. La cele noi nu ma intereseaza decat ca in Vestul Europei Astra H a depasit Golf 5 la vanzari :P

Share this post


Link to post
Asta este, am o masina proasta ,care este de kko dar culmea care nu mi-a creat nici o problema in 12.000 km ,oare masina mea nu cunoaste statistica :D

 

 

Sa-ti traiasca! :D

 

Insa faptul ca nu ai avut dureri de cap 12000km nu inseama nimic. In 12000km nu pune probleme nici dacia berlina.

 

Oricum, statistica nu se aplica in cazuri individuale. Este foarte posibil sa nu ai dureri de cap nici 210.000km, chiar daca VW sunt la furat in statistici... ceea ce-ti si dorim :) Statisticile astea spun cu oarece precizie cate probleme au 100.000 Golfuri, insa nu pot ghici nicicum daca si cand iti va face figuri Golful tau.

Share this post


Link to post
PDul are consum specific de ulei asta este motivul pentru care sunt probleme ,ca romanu da talpa si nu se mai uita in bord ca e aprins ca un pom de craciun :D

Pai romanu' da talpa la diesel ca n-are cum altfel. La diesel imping turatia pana la 3000 de ture cand schimb vitezele, n-am ce sa fac. Normal ca se duce si nivelul la ulei. Am masina ca sa-mi fac treaba cu ea, nu sa car morti. Daca nu-i convine la vw ca o turez, sa-i fie de bine. Inca pe vw forum se recomanda schimbarea la 3500 de ture. Turatia maxima e 4750. Adica il turez pana la 63% din turatia sa maxima ca sa pot merge normal. Daca as schimba la 2000 de ture (nu imi dau seama ce minte bolnava a putut scrie asa ceva in manual) si eventual as avea o panta cat de mica de urcat mi-ar crapa motorul. Asadar e cam fortat motorul, mai ales in trafic urban. Aici se vede diferenta dintre diesel si benzinar. Sa nu se inteleaga insa ca arunc cu noroi in diesel, il consider un motor bun, eu sunt destul de calm la volan si m-as impaca bine cu el, dar sa spui ca faci raliu cu dieselul mi se pare o mare aberatie.

Este regula ca la tdi sa ai bidonul de 1 litru de ulei la tine. In primii 15 mii de km a consumat 1.8 litri si inca 1 litru pana aproape de 30 de mii (se apropie revizia). Nu au pus degeaba bec pentru nivel scazut la ulei.

 

1Asta este, am o masina proasta ,care este de kko dar culmea care nu mi-a creat nici o problema in 12.000 km ,oare masina mea nu cunoaste statistica :D

Comparativ cu cat costa, nici matizul nu mi-a pus probleme.

 

Acum la revizie trebuie sa ma duc sa-mi schimbe telescoapele de la portbagaj, ca s-au gripat. Si la revizia de 15 mii de km, in loc sa le schimbe, au preferat sa le bage nusce solutie (nu ca nu le-as plati de-alde 15 meleoane lunar, de cumparam un camion de telescoape). Daca acum nu mi le schimba, cred ca ii *** in ***, ca in februarie se termina garantia, zgarcitii naibii. Aceeasi problema si la cealalta masina luata in acelasi timp.

 

La alt vw din firma, luat in 2001, a ramas in drum la 4000 de km pe motiv de injectoare infundate daca imi amintesc bine. Apoi a stat masina vreo luna in service in Bucuresti, nu se stie ce i-au facut. cu o saptamana inainte calcase pe la service sa-i monteze alarma si reclamam tremuratul motorului la relanti, tremurat ce disparea la pornirea AC-ului. S-au multumit sa o puna pe tester, testerul (normal) a zis ok si i-au dat drumul: masina este buna. :mda:

 

Insa faptul ca nu ai avut dureri de cap 12000km nu inseama nimic. In 12000km nu pune probleme nici dacia berlina.

 

Inseamna ca ai avut dacie buna, la mine nici daca scot un zero nu ma pot lauda. :mda:

Share this post


Link to post
Sa-ti traiasca! :D

 

Insa faptul ca nu ai avut dureri de cap 12000km nu inseama nimic. In 12000km nu pune probleme nici dacia berlina.

 

Oricum, statistica nu se aplica in cazuri individuale. Este foarte posibil sa nu ai dureri de cap nici 210.000km, chiar daca VW sunt la furat in statistici... ceea ce-ti si dorim :) Statisticile astea spun cu oarece precizie cate probleme au 100.000 Golfuri, insa nu pot ghici nicicum daca si cand iti va face figuri Golful tau.

=)) pai eu o mers cu ea 12.000 km dar ea saraca are peste 200.000 km reali ...pe bord doar 167k km ,statisticile gasite de tine sunt despre Golful 1.8T ...depre Golful 1.9 TDI ALH o sa gasesti numai de bine ,in orice statistica ,problemele la Golf 4 sunt legate de trenul de rulare care se strica destul de repede in RO comparativ cu G1 sau G2 acestea din urma avind un sistem rudimentar mult mai spartan ai mai sunt unele probleme la stergatorul de parbriz de pe haion dar nimeni nu spune nimic de finisajele de calitate ,de tinuta de drum si mai ales de confortul deosebit de clasa medie pe care il ofera .Pentru o masina de 1.4T eu sunt multumit de consumul de 6,75% in oras fata de 12.5% cit i-mi oferea Espero .

Share this post


Link to post

Mai oameni buni aici vorbeam de Dieselar vs. Benzinar... Nu de Golf... sau Matiz, sau altceva.

Nu va mai luati de Golf, pentru ca pana la urma este o masina buna, dar asta nu inseamna ca este cea mai buna compacta. Are si ea hibele ei... asta e.

Si eu ma vad nevoit sa atac modelele VAG in momentul in care apar unii care le ridica in slavi, dar de data asta BogdanG chiar si-a sustinut parerile cu argumente si s-a referit strict la motorizarea de 1.9 90 care este chiar foarte buna la capitolul fiabilitate.

Share this post


Link to post

In Autoshow Franta scrie ca exact strict motorizarea 1.9 TDI 90 CP are cele mai mari probleme, alaturi de 1.4 70CP. Nici 1.9 110 si 115 CP nu sunt scutite. Si acceptabile (spune ei) sunt 1.9 100, 105 si 130CP.

Tocmai asta ar putea fi una dintre probleme: De unde sa stii pe cine sa crezi?

 

Uite, altii care confirma acelasi lucru: Cautati motorizarile cu probleme grave

 

http://www.321auto.com/Occasion/Fiabilite/...p?modelID=38627

 

E drept, asta nu e un studiu serios, fiind pe un numar prea mic de masini, insa arata o oarece tendinta.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Nu mai citi atita pe afara mai bine intra pe VWforum.ro si ai sa vezi ce probleme sunt la VAG si inca ceva si la SLK pica debitmetrul de aer .

In general la VAG sunt probleme mari la schimbarea distributiei care presupune schimbarea curelei,rolelor si pompei de apa acest lucru se face NUMAI daca ai o cheie speciala pe care in RO nu o au decit citeva serviceuri din aceasta cauza sunt foarte multe cazuri in care se rupe cureaua cauzind pagube de peste 1000E .Acest lucru este valabil si la OTTO si la Diesel .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Citesc si eu pe ce pot pune mana... Pe VW forum nu ma inscriu pentru ca seatul meu e prea vechi ca sa apara pe acolo. Nu cred ca sunt prea multe in Ro.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Pai si GOLF I ce este ? O fosila vie care inca merge :) )

:ontopic:

Asta este peste tot in lume ...vedem ce este rau la orice iar ce este bun dam deoparte .

Orice masina are bune si rele problema este ca noi vedem numai relele si nu vedem si partea buna ,adica placerea de a conduce si chiar placerea de a surubari :D

Share this post


Link to post

@Bogdan

 

Golful 1 pe care il ai tu e o legenda auto... jaful meu de seat desi se tine inca bine, e o masina fara nici o valoare comerciala si nu foarte populara mai ales la noi.

 

Daca iti place sa surubaresti ai facut o alegere buna; Conform whatcar.com

http://www.whatcar.com/news-special-report...350&EL=3142817#

 

GIV aflat pe locul 72 a reusit sa-si bata lejer stramosul GIII care e pe un "modest" loc 27 in materie de fiabilitatem desi varsta medie la GIV la jumatate fata de GIII...

 

Tot acolo se vede cum turcescul Brava e mai breaz decat "Made in UE" Bravo.

 

Si tot acolo se vede Daewoo pe locul 8 pe piata europeana :banana: In urcare doua locuri din 2004

Dintre modelele Daewoo, whatcar spune ca Matiz e cel mai fiabil, devansand Nubira si Leganza.

Share this post


Link to post

Pe topicul asta nici nu mai stii cand esti on sau off topic. Oare cine l-o fi deschis ? Daca stiam ca Daewoo e pe loc 6 la fiabulitate in evropa si Matizul e cel mai fiabil Daewoo, atunci poate ii spuneam Matiz vs orice Diesel. Noroc ca Matizurile noastre sunt facute la Craiova si nu se compara cu Matizurile lor. Alea-s facute probabil in Vietnam, India sau Kazakstan, tari de mare traditie la vehiculele pe 2 roti sau pe 4 picioare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...