Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Principalul punct forte al dieselului este consumul, in cazul in care se merge economic. In cursele de masini nu prea se pune problema asta... faptul ca dieselul nu prea participa nu inseamna neaparat ca e mai pacalit. Ambele motoare au avantaje si dezavantaje. Dieselul e mai economic, insa mai scump si de cumparat, si de intretinut si in unele tari si la taxe. Fiecare trebuie sa-si faca niste socoteli inainte.

Share this post


Link to post

Sa stiti ca diferenta astea de pret la achizitie intre motoarizarile diesel vs. benzina nu este la toate marcile sau la toate modelele atat de mare pe cat se pare. Am citit pe-aici (si nu numai) chestii de genul "dieselul isi merita banii doar daca faci 100.000 de km in 3 ani" si alte asemenea cugetari. Asa o fi, atunci cand diferenta de achizitie sare de 1000-1200 de euro. Insa unul dintre motivele pentru care am optat pentru Fiesta TDCI este acela ca diferenta fata de benzina este de doar 540 de euro. Ceea ce, avand in vedere diferenta de consum de la 5.5% (pentru ca merg mai mult in oras) pana la 7.5% (cum as scoate probabil cu o bezinara) se amortizeaza in doar 60.000 de km, in care nu fac decat 4 revizii mari si late. Si nici cine stie ce consumabile nu sunt necesare in acest interval. Poate ca este vorba despre o exceptie...nu stiu. Insa in nici un caz nu este bine sa generalizezi spunand "mari diferente la achizitia dieselului fata de benzina", pentru ca intotdeauna se gasesc oferte care sa contrazica afirmatia de mai sus.

Edited by Brainiac

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg cum se poate compara un motor TURBO cu unul ASPIRAT...

Nu uitati ca a fost o vreme in F1 cand se foloseau motoare TURBO, cu cilindeea limitata la 2 L .. si aveau in jur de 1000 CP.. prin 1980... > :)

Share this post


Link to post

Asa-i romanul Radule...n-ai ce sa-i faci...

Share this post


Link to post

@Brainiac In cazul tau, in Romania, dieselul merita, si ar merita si in Franta.

 

Insa iti dau alt exemplu. La acelasi model si motor, cele 4 revizii costa in total 100€ in plus (se schimba de doua ori filtrul decantor de motorina, daca nu ma insel). In fine nu e important.

In Belgia, taxele de drum la benzinara de 1.25 si 75CP (categoria a 5-a fiscala) sunt 150€/an iar la dieselul 1.4 si 68CP 300€/an (categoria a 12-a fiscala) (aproximativ, nu stiu suma exacta). Trebuie sa amortizezi deci cei 540 € initiali + 100€ reviziile + 450 € taxele de drum. Dintr-un foc, cei 60.000km s-au facut 120.000, daca ii faci in trei ani. Daca mergi sub 40.000/an, timpul de amortizare creste.Daca mergi sub 7.000km/an, pur si simplu nu il mai amortizezi nicicand. Iar daca ai ghinionul si ai o problema cu turbina sau cu pompa de injectie (o motorina botezata de ex) te-ai fript.

 

 

@CT_ZDB Ai dreptate, insa benzinarele cele mai comune si mai accesibile sunt aspirate, iar diesele turbo. In plus, sunt comparabile ca putere. Diesel aspirat nu stiu decat de SDI-ul de la VAG.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Intrebare: daca un motor turbo de 2.5-3 litri, pe benzina, ajunge in mod curent la 4-500 de cai, atunci de ce nu se implementeaza acest minunat turbo si pe motoarele mici, cele de 6-700 cc? Care ar urca probabil pe la 150 de calutzi fara nici un fel de efort. Sa fie consumul de vina? :-> Sau faptul ca turbina s-ar praji mult mai repede decat la un diesel? :X

Vad ca multa lume se leaga de acest lait-motiv: "normal ca are cuplu mare la turatii mici dieselul, ca doar are turbo, nu?" . Eu cred ca are turbo doar pentru faptul ca are si consumul de asa natura incat sa poata fi vandabila o astfel de masina. Ca nu stiu cati si-ar permite un matiz cu motor de 0.8 si 120 HP, dar cu un consum dus undeva inspre 15%. Atunci...probabil ca s-ar vedea in mod evident diferenta dintre puterea data de benzina si cea data de motorina, insa...ce te faci cu restul aspectelor?

Share this post


Link to post

sa inteleg ca propui si un sistem sofisticat de aripi? si o parasuta de franare?

 

ps: cred ca ti-am raspuns, nu?

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

sa luam un exemplu:

Singura masina pe care am gasit-o cu motor mic, turbo, atat in varianta diesel cat si benzina este MITSUBISHI Colt CZ3 (nu fac reclama, dau doar un exemplu) :

 

Sursa informatiilor

 

 

MITSUBISHI Colt CZ3 1.5 DI-D Invite

 

Dimensiuni - L x l x h 3810 x 1695 x 1520 mm

Caroserie – nr. locuri

Hatchback, 3 usi – 5 locuri

 

Transmisie

Manuala cu 5+1 trepte

 

Motor: Tip/ nr. cilindri / nr.supape

DI-D (Turbo Diesel Intercooler –Direct Injection Diesel Common Rail) / 3 in linie / 12V

 

Capacitate cilindrica

1493 cmc

 

Putere maxima KW (CP)

70 (95) / 6000 rot/min

 

Cuplu maxim

210 Nm / 1800 rot/min

 

Viteza maxima

180 km/h

 

Acceleratie 0-100 km/h

9.9 s

 

Combustibil

Motorina

 

Consum (extraurban/ urban/ mixt)

4,1 / 6,3 / 4,8 l/ 100 km

 

Emisii CO2 (g/km) (extraurban/ urban/ mixt)

109 / 166 / 126

 

 

 

 

 

MITSUBISHI Colt CZT

 

Dimensiuni - L x l x h 3820 x 1695 x 1520 mm

Caroserie – nr. locuri

Hatchback, 3 usi – 5 locuri

 

Transmisie

Manuala cu 5+1 trepte

 

Motor: Tip/ nr. cilindri / nr.supape

MPI (injectie electronica multipunct) MIVEC, supraalimentat cu turbocompresor si intercooler / 4 in linie/ 16V

 

Capacitate cilindrica

1468 cmc

 

Putere maxima KW (CP)

110 (150) / 6000 rot/min

 

Cuplu maxim

210 Nm / 3500 rot/min

 

Viteza maxima

210 km/h

 

Acceleratie 0-100 km/h

8.0 s

 

Combustibil

Benzina fara plumb

 

Consum (extraurban/ urban/ mixt)

5,7 / 8,6 / 6,8 l/ 100 km

 

Emisii CO2 (g/km) (extraurban/ urban/ mixt)

136 / 203 / 161

 

 

 

 

 

Avem asa: 2 motoare de ultima generatie atat diesel cat si benzinar.

Consumurile date de producator sunt afisate mai sus.. asa ca... sa auzim comentarii!!!

 

P.S. Dieselul are 2/3 (0.633) din puterea benzinarului, rapoartele dintre consumuri sunt: Extraurban: 0.719; Urban: 0.732; Mixt: 0.7059

 

P.P.S. Dieselul in 3 cilindrii ajunge la puterea maxima la aceeasi turatie ca si benzinarul (6000 RPM) !!!

Share this post


Link to post

Este cel mai bun exemplu de la inceperea acestui topic =D> .

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Deci ZDB a cam dat-o in bara ...era vorba de 95CP@4000rpm ...un diesel nu ajunge la 6000 rpm =))

Si consumul urban la OTTO este mai mare cu 36.5 % asa ca nu ma intereseaza ca prinde suta mai repede cu o secunda :) )

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

de la 9.9s pana la 8s sunt aproape 2s, dar unii chiar nu vor sa recunoasca unele lucruri evidente :( .

Share this post


Link to post

Nu am stat sa citesc cu atentie specificatiile in limba romana care oricum sunt un pic gresite la diesel si oricum 2s inseamna ceva dar prefer economia aia de 36.5% :) iar in cazul VAG ajunge la 50% .

Oricum la clasa mica VW & Skoda dieselul ramane cel mai sportiv :)

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
... atunci de ce nu se implementeaza acest minunat turbo si pe motoarele mici, cele de 6-700 cc? ...

 

Arunca un ochi pe la Smart Roadster. Motorul 160.922 are 698 cc, 3 cilindri si scoate 60 de kw. Benzina, nu diesel.

Edited by tatabobu

Share this post


Link to post

Exista turbo mici... motorul de la smart roadster coupe. 0.7L, 101CP, consum mediu 5.2%. Consum o idee mai mare decat mistu diesel, si putere mai mare...

 

Asta nici nu merita amintit...

http://www.fast-autos.net/brabus/brabusroadster.html

 

La mistubishi, comparatia e putin trasa de par; o fi consumand dieselul 36% in plus, insa benzinarul are 57% putere in plus. Consumul specific este mai bun la benzinar.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Atentie la consumuri, cele declarate binenteles. La benzine, mai ales cele Turbo consumul este mult mai mare...

Nici la Diesel nu o sa scoti aproape niciodata consumul dat de constructor, dar macar acesta oricum este mai mic, deci diferenta nu este asa de mare.

Share this post


Link to post

Cred ca ai vrut sa zici ca diferenta este cu adevarat mare :D ...aici ma refer la consum .

Iar voi benzinarilor sa vedeti ce o sa rid daca va cistiga AUDI cursa de la LeMans cu un "tractoras" =))

Share this post


Link to post

Sper sa nu fie din ala care arde motorina si ulei in cantitati egale, cam ca o Mobra :D Asta face parte din traditia VAG in materie de TDI :D

 

Apropo, acum sa redevenim seriosi. Motorasul ala CR, nu PD conform traditiei VAG. Se pare ca pana la urma adopta si ei solutia asta. Sunt curios daca vor pastra si denumirea de TDI sau o schimba si pe asta.

Share this post


Link to post

3.0 TDI e CR2 + piezo , nu ? Si tot TDI ii zice.

Share this post


Link to post

Da, asa e. Probabil pastreaza denumirea, cel putin pana cand vor avea doar CR-uri.

Share this post


Link to post

Denumirea de TDI va ramane pentru posteritate :D

Cit despre arderea de ulei+motorina in cantitati egale o iau ca pe o gluma si nu sar la gitul tau =))

Toata gama de motoare noi de la AUDI este CR de generatia a 3 a nu a 2 a si inca ceva AUDI are cel mai puternic diesel de pe planeta asa ca nu mai aruncati cu noroi in VAG ca nu are rost

Share this post


Link to post

Au pe teava si motorul diesel cu cel mai mic consum specific din lume... din lumea auto. Cel putin, pentru moment. Ma refer la TDI-ul de 170CP, care consuma 193g/kwh

Motoarele navale de acum 30 ani il surclaseaza (motorul rusesc copiat dupa MAN din proiectul meu de diploma consuma 98g/CPh, adica vreo 130g/kwh si e de prin anii '70 catalogul de unde il luasem) insa oricum, pentru amatorii din lumea auto VAG sunt onorabili :D . Ma refer la ingineri. Faptul ca VW au ajuns in coada clasamentelor de fiabilitate se trage de la sindicate, nu de la ingineri. Deh, puterea proletariatului isi cam spune cuvantul in EU asta.

Share this post


Link to post

Nici Mertz sau BMW nu mai sunt in fruntea clasamentelor ADAC dar asta nu inseamna ca sunt proaste ,trebuie sa spunem lucrurilor pe nume VW sh se cumpara grupa mare din vest si le vezi peste tot ,chiar mai multe ca OPEL sau Reno ,e plin Bucurestiul de Passaturi si Golfuri ...oare toti suntem prosti de ne-am luat astfel de masini ? ,eu cred ca nu .Am mers pe fiabilitate si imagine ...problema la VW este ca sunt niste idioti le este greu sa proiecteze la Golf si Passat VARIANT un sistem de spalare al lunetei care sa nu mai inunde portbagajul si sa nu mai strice microswitchul din haion :wallbanger: niste idioti .

Share this post


Link to post

Asta cu e plin Bucurestiul de Golfuri si Passaturi e argument a'la Logan.

Share this post


Link to post

Cred ca sunt mai multe Golfuri & Passaturi in Bucuresti decit Logan ...numai in Vitan sunt 500 de G4 si Passat B5 ...asa ca e multe :D ...si bune .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...