Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Hai domnule ca m-am saturat de Diesele astea. Aici (Bv) toate sculele astea de marca dau in primire la o pornire pe la -20'C. Nu mai vreau baterie de tractor pe autoturism ca sa pot pleca iarna, dimineatza, din parcare, dupa ce am inrosit bornele. In plus, la plecarea de la stop toate scot fum negru. Sunt bune ele, la arat si la semanat, cand mergi de la 2000 rpm in sus. Apoi, motorina noastra este mai proasta decat benzina. Cand am alimentat afara (Agip) faceam 960 km cu un rezervor (3,9%). In RO m-am facut drum mai lung de 700 km cu aceeasi cantitate. Iar cand imprumutam masina, o auzeam de la coltul strazii cand se intorcea. Motorul Diesel este pentru masina de transport marfa, pentru masina de tavaleala sau ca generator (hibrid).

Sunt unul care si-a dorit motor Diesel, care a renuntzat la el si care nu isi va mai lua masina cu asemenea motor. In plus, n-are nici un farmec, ori merge, ori nu merge, n-ai ce-i face, n-ai nici o satisfactie.

Share this post


Link to post

Desi pe un forum Daewoo, firma care n-a produs in viata vietilor ei vreun MAC pentru autoturisme, hai sa vedem ce pareri avem despre tractorase comparate cu aspiratoarele noastre de benzine de cea mai buna calitate :D :D

 

Io zic Diesel NU, fiindca:

- cuplu nu inseamna putere :) ) , senzatia ca te infunda in scaun e inselatoare, se termina prea repede :lavolan:

- la 4000rpm un Diesel se plafoneaza si nu mai faci mare lucru cu el ... la turatia ai, un benzinar trage sustinut

- turbo-lag-ul e infiorator, practic ramii fara motor daca faci on/off cu acceleratia

- nu ofera placerea de a conduce (©BMW :D )

- ce spune tolin :mrgreen:

Share this post


Link to post

In plus:

- mai scump de cumparat ( minim + 2000euro chiar si la cele 1.4, 1.5)

- mai scump de intretinut

- cad turbinele la greu pana si la VW

 

Se scumpeste motorina mai tare ca benzina!

Share this post


Link to post

Randamentul motoarelor Diesel dpdv energetic este mai bun decat la cele Otto... asa spune fizica (pur teorie).

Benzinarele:

- carburant mai scump (deocamdata)

- consumul/km mai mare

- revizii ieftine

- cost de achizitie mai mic pt aceeasi putere a motorului.

- greutatea masinii mai mica

- se renteaza de ce se merge sub 30 000 km/an cu ea

- placerea de a conduce (motor de turatie ridicata)

 

Diesel:

- pe masini de alergat (multi km/an; peste 50 000 km/am)

- costuri revizii cu cca 40% mai mari ca la benzinare

- cuplu la turatii mici si pe o plaja redusa de turatii (de obicei intre 1800 - 3000)

- motorina foarte proasta -> eventuale defectiuni la motor FOARTE COSTISITOARE

- vibratii si motoare destul de zgomotoase (evolutia tehnicii le diminueaza din ce in ce mai mult)

- pt a obtine aceeasi putere trebuie o cilindree mai mare fata de benzina (discutam de aspirat - aspirat sau Turbo - Turbo; Chiar si benzina aspirat >Diesel Turbo) => accize mai mari, casco mai scump

- motoare mai poluante (vezi Athena vara)

Share this post


Link to post

Diesel e pentru moşi, offroad şi tractoare. I rest my case :tongue:

Share this post


Link to post

Hmmmm...

Dezbateri...

Unde-i Wankel (Mazda?!).

Well, nici Otto si nici vin (Diesel) nu mi-au fost prieteni. Dar am trait in Romania (de pe vremuri si pana azi).

Pe vremuri, dl. Diesel nu prea era cunoscut, practicat, fabricat, etc.

Da' pe vremea cand aveam Oltcit (aspirat, dublu corp) am mers si cu un motorinist (VW Passat '88) si a fost o experienta marcanta.

Dupa, mi s-a pus pata. Aia cu motorina era zgarcitii, vezi Doamne eu eral Lord Burel. Argumente: Poluare (de fapt autobuze), ulei (Trabant, nu e nici o legatura, pura abrambureala). Ce sa mai, nod in papura.

Cand sa-mi iau si eu straineza (mai acu' un an), ce sa fie. Benziiiinaaaa. De ce? De chi-chi.

Poate ca prin BV (da' si prin B) circula tot felul de cosciuge (cam macabru, a se citi SH) Dizal. Normal, aia de afara vor sa scape de ele ca sunt presiuni. A se vedea si evolutia pretului la motorina.

Dar asta-i doar politica!!! (as mai pune multe, dar nu-i frumos)

Fiecare motoras are sansa lui, in functie de unde si cum (inclusiv pentru ce scop) este utilizat.

Share this post


Link to post

Diesel imi am avut 2 maini pana acum: passat de 2.5 si Fiat Ducato de 2.5 tdi amandoua. Motoare in general fiabile dar extrem de nemultumite de motorina romaneasca de calitate infecta(filtre schimbate la greu, la passat aditiv in fiecare rezervor ca sa mearga bine). Fiatul are peste 100kkm de cand il am si merge superb la drum(turbo lag f mic), motorul de 118cp si 270nm isi face treaba cu prisosinta, dar totusi e masina de munca, versiunea pe benzina la astfel de masina este NET inferioara. Sentimentul de cuplu este f placut dar se termina f repede(deh, cutie scurta, motor care se plafoneaza). Per total pt masina aia este f bun motorul.

Acum eu imi cumpar masina pe benzina si ii pun GPL deoarece:

1.costuri de intretinere mai reduse(consumabile mult mai ieftine)

2.motor mai elastic(placerea de a simti motorul la peste 5500 de ture este inegalabila)

3.Motor mai simplu si mai usor de reparat

4.Cost de achizitie mai redus

5.Sunet superb al motorului la relanti/in turatie :D

6. Vreau inca un Daewoo :X si nu prea fac motoare diesel astia :P

Share this post


Link to post

la aceeashi putere, un turbo-diesel (fara turbo nu prea mai sunt, e irelevant..)trage mai bine decat unul pe benzina..

asta e..

eu am un turbo pe benzina de ex, iar raspunsul motorului e pe dos fatza de diesel.

MAC'ul trage tare la turatie mica dupa care urca incet, liniar ash spune.

MAS'ul meu turbo trage mai slab "jos" dar de la 3000rpm decoleaza..

 

la aceeashi putere, cred ca ash ajunge la finish cam in acelashi timp cu un diesel..

 

pros:

-consum nenicaaaa

-reprize mishto comparativ cu benzina aspirata (vorbim de puteri identice MAC-MAS)

-uzura mai mica a componentelor motorului datorita turatiei mai mici (la un fiat marea 1.9TD de 101CP eram la 140km/h la 3000rpm..) + zgomot mai mic datorita aceluiashi aspect..

 

cons:

-mai problematic la rece datorita jegului de combustibil din RO (nu datorita conceptiei motorului in sine..)

-troca-troca la rece si din exteriorul mashinii (in interior e comparativ cu otto)

-vibratii un pic mai mari ca la benzina (valabil la MAC de ultima generatie)

-putoarea care iese pe tzeava.. benzina miroase mult mai bine...

 

or mai fi, dar cam atat, ptr moment..

Share this post


Link to post

Daca tot ati pornit discutiile, eu am mai intrebat astea si pe un alt forum, asa ca ii dar doar copy, ca e scris tot de mine :

 

Pai azi venind de la Tr. Severin, dupa Craiova am ajuns sa merg in fata unei fabii. Mergea dupa mine, adica depasea odata cu mine, venea pana la viteza mea (ploua crunt si am calcat-o totusi la 140 unde s-a putut). Zic in sinea mea : asta e ceva un TDI de 100 de CP. Eu am Nubira II. Inainte de Slatina l-am pierdut si pe la jumatetea lui A1 m-a ajuns din urma si m-a depasit. In clipa aceea vad pe spatele masinii : 1.9 SDI !!

Pai la ce buni cei 100 de CP care ii aveam eu sub capota ca ala cu 64 de CP a mers cu mine si pe A1 megea cu ceva peste 160, pt. ca i-am luat urma si am vrut sa merg constant in spatele lui sa ii masor viteza.. .

 

De fapt la dus un Clio symbol m-a depasit si la fel am facut, cam cu aceeasi viteza de aprox. 165 mergea constant si tot DCI de 65 de CP dupa cate stiu eu.

 

Eu nici cu Laguna nu mergeam mai mult de 160 ca facea urat si aia avea 1.9 litri turbo-diesel 120 de CP.

Va intreb, cum merge un diesel fara turbina la 160 ? Usor sau e la maxim ?

Share this post


Link to post

Depinde f mult de stilul de condus: tu probabil nu vroiai sa scoti sosul din masina pe cand ala ere pe la blana (asa merg si eu cu Matizul la 160 si am 52cai dar scot sos din motor . :prr: iar la demaraj cu matizul nu am ce face dintr-o fabia SDI, pe incercate pana la 140). Eu merg din cand in cand cu o nubira 2 Wagon si e masina de firma si se merge cu ea constant 160-180 deci se duce superb, iti lasa stomacul prin portbagaj. :lavolan:

Share this post


Link to post

Pai o Fabia de 1.9SDI are 154km/h max, demaraj pana la 100 18.4 sec , 1125 de kg.(fata de 1060 aia pe benzina, tot Clasic, diferenta de stul de mare de kg.)

Deci clar ca ala era la blana, si sunt convins ca Nubira mai putea lejer. Plus ca demarajul la Nubira tre sa fie undeva la 11 sec, iar diferenta mare.

Share this post


Link to post

Mers cu un Seat Ibiza motor 1.9 SDI ... si va spun ca la demaraj 0 - 100 km/h este conparabil cu o Dacie Berlina '97 (carburatie) da intretinuta bine (se intampla prin 2001 - 2002). Ne-am luat la o "liniuta" si EGALITATE. Am mers cu aceeasi masina de mai multe ori Buc - C-ta .. si de la 150km/h in sus se plafoneaza .. urca f. greu... iar acei 150km/h nu sunt reali%.

Proprietarul mai are un Espero 1.8 L ... si imi spunea ca este mai multumit de Espero decat de Ibiza... Espero il are din '96 .. cca 200 ca km si seatul 2001 - 2002 iar nr. de km ceste cam lafel la ambele. La Ibizza zdrangane toate cele prin interiorul masinii... + e foarte zgomotos motorul Zgomotul e apropiat de cel de la Berlina.

Share this post


Link to post

Asa, daca zic ceva pe aici in calitate de propitar de Diesel si ex propitar de Daewoo (2 bucati) mi-o iau in freza...

 

Parerea mea (spusa cu glas subtire si soptit): HDi - zgomot interior la fel ca la benzina, nu vibreaza, trage mult mai bine la turatii mici si constant pana la 4000rpm dupa care nu e nevoie decat sa schimb, voi pica tot pe turatie de cuplu si acceleratia va fi sustinuta, intretinerea este fix la fel ca la un benzinar (la diesel schimb kitul de distributie la 160mii km!!!), mai putin poluant decat benzinarele, fara LAG de turbina la acest motor...

 

Hit me! :">

 

Clio DCi chiar si la 65cp are turbina...

Edited by arp

Share this post


Link to post

Am acasa un Matiz (benzina - ~50 CP si ~70 Nm) si un Clio Symbol dCI (65 CP si 160 Nm). Am mai avut si un Clio 1.4 8v benzina.

Comportamentul lor e radical diferit

In oras: Deoarece nu ai unde sa dai reprize de acceleratie prefer Clio deoarece la cea mai mica apasare de pedala masina zvacneste (scurt e adevarat) indiferent de treapta de viteza la turatii de la 1200 rpm in sus. Pe scurt masina e comoda de condus deoarece nu ai tot timpul stresul sa stai in plaja de cuplu cu treapta de viteza. La Matiz insa trebuie sa supraveghezi tot timpul prin ce treapta esti ca sa poti face vreo manevra.

 

La drum lung: La drum plan as prefera benzina (desi Matizul la ce motoras are e similar cu dieselul) datorita accelerarilor prelungi (la Clio simt ca i-ar mai trebui o treapta a 6 a). Clio 1.4 8v era bun la drum lung 130-150 kmh confortabil. La dCI zgomotul motorului la peste 130 kmh (peste 3500 rpm) este inconfortabil

La drumuri cu dealuri insa dieselul e suprem. La benzina (Matiz in cazul meu si chiar cu Clio benzen) dai la greu inferioara si turezi masina spre 4000-5000 rpm / treapta 2 max 3 pentru a mentine o viteza constanta (cu masina incarcata). La Diesel masina urca lejer cu treapta 3-4 pe la 1500-2000 rpm (ba chiar accelerezi).

 

Mie Dieselul mi se pare galagios la ralanti si la turatii de peste 3500 rpm. In rest masina e ok, simti ca te serveste fara sa o fortezi. Benzinara este galagioasa la fel doar peste 3500 dar parca de prea multe ori trebuie sa o duci acolo.

Latura economica este de luat in seama mai mult prin prisma consumului mai mic decat a pretului. Clio dCI consuma 7-8 in oras pe cand Clio 1.4 n-a scazut sub 10.

Daca ar fi sa compar strict Clio cele 2 modele as alege dCI-ul deoarece merg 90% in oras. Nu sunt fan sunete motor la 5.500 rpm si sunt si lenes la schimbatul vitezelor. Latura economica la Diesel nu e un criteriu. Pur si simplu mi-a placut cum 'trage' Dieselul fata de benzina.

Parerea mea :thumbl:

Share this post


Link to post

Ok, suntem doi, deja pot sa ies de sub masa... :">

Share this post


Link to post

Eu sunt pentru motoare diesel de cilindree mare gen 2.5 pt masini mari (la astea nu se mai vb de consum...consuma mult oricum). La masini mici sunt pentru benzina, imi place sa vad cum zboara de sub mine la peste 3500 ture si nu trebuie sadescarc sacul de bani la revizii sau la cumparat de consumabile(1 filtru motorina=3-4 filtre benzina si se schimba si mai des---motorina proasta).

Share this post


Link to post

Nu e asa, eu imi fac reviziile la 15.000 km si ma costa ~ 5.5 mil. revizia (fix cat la Kalos)...Un diesel modern nu este mai scump de intretinut decat o benzinara moderna...Mie imi place cum zboara de sub mine de la 1900rpm...Si cum urc un deal fara sa schimb dintr-a V-a intr-a IV-a...

Edited by arp

Share this post


Link to post

Hehe! e pe dos ale naibii, la una tre' sa schimbi in jos ca sa ai cuplu (benzen = turatie mare), la alta tre' sa schimbi in sus, ca sa mai ai motor (motoren = turatie joasa). arp, ti-e frica? :D :D :D

Share this post


Link to post

Mi-e, mi-e ...baietii si-au luat furcile si topoarele sa-i arda pe "tractoristi" > :)

Share this post


Link to post

NU sunt perfect lamurit ce-i cu clio ala de 65 de CP dci, daca are turbina sau nu... :-? Poate mai auzim pareri de cunoscatori...

 

arp, tu ai 2.0 hdi daca nu gresesc, pai ai trecut pragul "psihologic" de 1,... asa ca e motor mai mare, plus ca ai turbina, common rail si altele. Pe cand un SDI nu le are pe nici una (doar capacitatea de 1.9 litri mare). Suntem convinsi ca Citro al tau e scula de masina, ca doar grupul PSA nu e degeaba renumit la motoare Diesel. Eu mers ceva timp cu Laguna 1.9 dci 120 CP si cu 6 trepte, o placere de condus la drum lung, insa in oras ma dispera. Pe vremea aia aveam si Cielo Automat cu care mergeam zi de zi si la Laguna eram tot timpul cu mana pe schimbator, ba imi parea prea turat, ba subturat, iar turat, iar subturat... :wallbanger:

 

andreib : 160 cu Matizul ? Ce ti-a facut biata masinuta ? Pt. cati ani o tii ? :>

Edited by Gica

Share this post


Link to post

Sigur dCI are turbina! In oras intr-adevar, n-ai ce face, trebuie sa intrebuintezi la greu schimbatorul...dar asta e valabil si pentru benzina (daca vrei si un consum decent)...

Share this post


Link to post

Toate pana ai nevoie de demaraj la greu sa iesi dintr-o depasire in care ai intrat cam cu capul inainte!

 

Invit orice om cu diesel sub 2.5 de provenienta VAZ sa simta ce demaraj are Cielo DOHC cu a 3-a intre 90kmh si 130kmh! Faptul ca inca va mai vorbesc se datoreaza acestui demaraj! Traiesc - nu ma mai intereseaza cat a consumat in alea 15-20secunde cand m-am prins ca ma orientasem dupa cel care venea din fata si care era depasit la randul sau de un vitezist nu gluma!

 

In aceeasi ordine de idei eu nu mai intru in nici o depasire in urma unei Fabii! N-au nene demaraj nici o idee (nu stiu ce motor avea pe ea). Se tara unul pe centura la greu.

 

Nu mai judecati ce se intampla pe autostrada sau pe soselele cu 4 benzi! Pe cele cu 2 benzi se simte cine are motor si cine nu!

 

Nu vorbesc de urcat pante ca nu-mi aduc aminte sa fi avut vreo problema. Problema asta e la motoarele mai mici.

Share this post


Link to post

Tovilor, nu trageti in mine, nu eu am deschis aceasta discutie. Nu poate pleca omul de acasa ca se trezeste pe prima pagina. Dupa mine, nici nu exista aceasta discutie. Eu am postat in alta parte unde m-am "inervat" de telenovela de acolo: ce sa faci cu 5000 euroi ? Eu stiu ce as face, daca i-as avea.

Am vrut sa inchid topicul, dar vad ca "se cere", asa ca-l las mai departe, insa sa nu ma considerati pe mine promotor al lui !!!

Share this post


Link to post

Eu de ceva timp am spus asta: "cand imi voi schimba ticozaurul urmatoarea masina va fi un diesel". La cat de mult merg eu cu masina in oras m-am saturat sa tot dau banii pe benzina, mai ales ca de vre-o 2 luni si-a cumparat un amic de-al meu un Citroen C3 (1.4 62CP) si ii consuma 5-5,5 max in oras si 3,5-4 in afara, si acum sincer va spun - nu ma intereseaza ca nu imi trage de la 3000 de ture in sus sau ca face zgomot mare. Va spun asta: incercati voi sa depasiti cu un tico la 100-110 km\h si mai vorbim, sa nu mai zic de zgomotul interior. Am trait cu tico-ul si am depasit cu el sunt sigur ca si cu un Diesel as traii la fel de bine. SI inca ceva, in momentul in care iti iei o masina orice om se gandeste de ce si-o ia (acum presupun ca am bani) o ia pentru consum si pentru oras (diesel clar, masina mica sau medie, motor cilindree mica), o ia pentru familie (diesel de cilindree mare sau benzina) si se preteaza si la drumuri extra urbane sau isi o masina pentru acceleratie (benzina), eu ma incadrez in prima categorie, si cum spuneam mai sus...ma descurc eu cu tico pot si cu altceva.

Share this post


Link to post

Ai dreptate! Sunt foarte multi care stau linistiti in 60cp si mai putin chiar. Daca nu te-ai invatat cu 90cp inainte. Ce se alege din aia 60cp cu AC? :mrgreen:

 

Eu am mers cu cu un Citroen Saxo (predecosrul lui C3) 1.4 pe motorina si il cunosc! In oras n-ai probleme! La drumurile lungi te descurci ca nu o faci in fiecare zi! Numai ca l-a maritat la 2 ani si 38.000 km! Ia ghici de ce?

 

Apoi care este cea mai ieftina masina pe motorina? Symbol la 10.400 euro. Alta ca asta nu e masina! Ar fi cam 12.000, o Fabia sau un Accent! Abia pe la 14.000 prima masina dotata cu 1.9tdi de la VW, si ar fi Octavia 1!

Te uiti un pic la sumele astea si fa o diferenta fata de benzinarele echivalente! Cata motorina iti intra in diferenta de pret?

 

Mai pune la socoteala ca banii astia cel mai probabil nu ii ai pe toti ci te imprumuti de ei >>> o caruta de dobanda.

 

Masina e mai scumpa deci in fiecare an mai dai si ~6% la diferenta de pret pt asigurari. (6% din 2000 euro in cel mai fericit caz)

 

Apoi: pana si 1.4 motorina de pe Saxo scotea 6l/100km in Bucuresti. Solenza scoate 8l/100Km. La fel si motorul de 1.4 de pe Kalos sau 1.4 vvti de pe Corrola! Ultimele doua se invart pe la 95cp. Daca motorina o sa ajunga ca in vest cu 20% mai scumpa ca benzina s-a dus. Cade si argumentul acesta! NU?

 

Eu am facut calculele astea de mi-au iesit ochii! Ma interesa personal. Concluzia mea a fost urmatoarea (in cazul meu fireste): diesel-ul merita luat daca faci 50.000 km/an, il tii numai 2 ani (cat e in garantie) dupa care il mariti.

 

PS: toate service-urile din Romania la diesel daca s-a stricat ceva din cauza apei din motorina (turbina, injectoarele etc) nu acopera nika din garantie. Iar preturile sunt foarte piperate. :scarpin:

Edited by panzer

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...