Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

mai nene... tocmai am facut un astfel de calcul mai sus. citeste si tu postul meu, pls. ai facut multe greseli in calculul tau.

amortizarea diferentei se face in 25.000 de km.

Share this post


Link to post
Eu sunt foarte mulţumit (consum calculat recent: 8 litri la sută la drum întins, schimbat la peste 3500 normal sau peste 4500 în depăşiri, cu bagaje în maşină, viteză medie 130 km/h, viteză maximă 160 Km/h). Am mers c-un Ford Focus nou (Ford, maşină americană, începe de la 11000 CIP), şi atunci mi-am dat seama că în ziua de azi, cel mai scump lucru la o maşină pare să fie spaţiul interior. Iar pentru 1-2 litri de benzină în minus la suta de kilometri, n-am de gând să stau cu genunchii la gură zâmbind fericit c-am economisit 50 de mii de lei.

=D> Prietene, aprob! Ai spus-o cum nici eu nu puteam sa o spun mai bine!

Cine s-a lafait macar odata intr-o salupa nu mai apreciaza deloc ingramadeala din Clio Symbol.

 

Eu mai schimbam Cielo-ul cu Solenza (de la firma) si mai loveam cu capul prin pereti. Cam claustrofobica dpmdv!

 

alx: calculul tau e corect cu cateva precizari. Refa-l ca iese altfel!

1. Diferenta intre Clio Symbol Authentique 1.5dci si 1.4mpi 8v e de 1000euro dar benzinarul nu are Servo Directie! (inca o minune a renault-ului) Atentie! Ca mai sunt si acolo bani. Iti spun eu ca diferenta e de 2000euro de fapt si creste pe masura ce creste masina si puterea. Oricum sunt convins: ca nu vei da 9400euro pe un Clio Symbol fara AC. Ii vei pune si AC ceeace il face 10.500euro. MUULT doar pt 1.5dci de 65cp chelutz (nici RCD nu are)!

2. In majoritatea cazurilor (al meu sigur) diferenta de bani trebuie IMPRUMUTATA. Banii aia mai poarta si dobanda, deci intra la calcul.

3. Nr de km NU face diferenta. Nr km/an face diferenta! Prinzi skepsis-ul? Daca faci 15-20.000 an nu se va amortiza niciodata pt ca in 6-7 ani Clio Symbol-ul nu va mai fi rentabil de intretinut. CAD alte piese si cu totii stim politica Renault cu pretul pieselor.

 

Sunt mai multe lucruri de luat in calcul decat consumul pe km. Dincolo de cifrele seci pe mine m-a oprit si RISCUL: prinzi un plin prost (desi de la aceeasi benzinarie de la care alimentezi zi de zi, scump crezand ca e si bun deasemenea) si te-ai ars de o caruta de bani: reparatiile la diesel adica.

 

Stiu ca asta este un caz particular dar am trecut si eu prin el. Nu am spus-o dpdv comparatie Benzinar - Diesel ci dpdv masina pe benzina sau masina pe diesel. Poate cineva care vrea diesel mai citeste si ce au gandit altii!

Share this post


Link to post

Eu zic ca, din considerente Eco (poluare, gauri in ozon, d-astea) incetisor-incetisor asa cum deja vedem, motorina egaleaza benzina si in prelungiri constructorii vor mai umbla putin la preturi ca sa intretina mirajul asta al "economiei de carburant", iar intr-un final dum-diz-dum-diz va dispare din oferta de consum "casnic".

(cit. 403/12, Proorocul voinicel)

 

Late edit: (pentru cine a apucat sa citeasca) intre Eu si Ei nu e nici o diferenta!

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post
mai nene... tocmai am facut un astfel de calcul mai sus. citeste si tu postul meu, pls. ai facut multe greseli in calculul tau.

amortizarea diferentei se face in 25.000 de km.

 

 

gai sa facem asa... facem comparatie intre Toyota Corolla SDN LINEA TERRA motor Diesel 1.4L D-4D (pret chip 13 880E) si Benzina 1.4L VVT-i (dohc) (pret chip 12.380E) ... Diferenta de consum in regim mixt intre cele 2 modele (date de pe http://www.toyota.ro/WBStorage/Files/Toyot...orolla_2005.pdf ) este de 1,9L/100 KM in favoarea Diesel-ului.

 

Sa acceptam ca reviziile se fac la acelasi nr de km in cazul ambelor masini si ca in cazul Dieselului revizia e mai scumpa cu 1 000 000 ROL fata de benzinar (ceea ce e putin credibil)

 

BUUUN...

Diferenta intre preturile DDP (acciza 3% pt motorina, 1% benzina

Benzinarul: 14862 VS Diesel: 16658 = 1796 E pt benzinar!!!

 

sa consideram asigurarea CASCO 6% din valoarea masinii (nu cred ca o sa gasim asa ceva vreodata.. da marog...)

Diesel: 1000E

Benzinar:892

Adica 108E/an pt Benzinar!!!

Sa consideram restul de taxe si impozite ca fiind egale. Avem asa:

 

1796+108=1904 EURO ... ambele masini la 0 km... iar diferenta de consum este de 1,9L/100 km. ... deci inseamna la 1E benzina=motorina ... 1904L benzina cu care se merg cu un consum mixt a masinii de 6.7 L/100 km exact 28419 KM...

 

Deci: Ca sa egalam costurile celor 2 modele...

Benzinarul are la bord 28 419KM, iar dieselul va avea 0KM...

Cum dieselul consuma mai putin ca benzinarul cu 1,9lkm... Dieselul ar trebui sa mearga 98 000 km...costuri de carburant cu care benzinarul merge 70 000 km (cu diferemta de 1,9l rezuntata din dif. de consumuri, cu un consum mediu de 4.8L/100km dieselul mai poate parcurge 40 km! ... adica de ce benz parcurge 100km, dieselul parcurge 140 km... deci la 70 000 km parcursi de benzinar, dieselul parcurge 98 000 km)

 

deci avem asa:

benzinar: 28419km + 70 000 km = 98419 km

Diesel 98 000km

 

de ce s-ar face intr-un singur an Benzinarul inca ar fi in avantaj datorita costurilor mai reduse din revizii (cel putin 3 rezizii =>3 000 000 ROL)

 

de ce se fac acesti km in mai multi ani... benzinarul are costuri mai reduse... pt ca asigurarea CASCO e mai mica in cazul sau) ...

 

asa ca...oricum am da-o benzinarul e mai ieftin dupa 100 000 km!!! ... deci pt o medie anuala de 20 000 km pt o perioada de 5 ani! asa ca .. alx .. mai arunca un ochi pe calcule!!! cei 25 000 km sunt doar cat mergi cu benzinarul ca sa ajungi la pretul Dieselului!!!

 

Deci .. am demonstrat cu cat e mai "ieftin" un diesel fata de un benzinar... pt o masina utilizata de o persoana fizica, in interes personal! In cazul masinilor de firma care sunt alergate 50 000km/an... e alta mancare de peste!!!

 

Sorry pt lungimea postului.. da macar sa clarificam odata subiectul asta.

 

PS. Masinile alese in cazul acestei demonstratii sunt IDENTICE ca echipare, performante dinamice mai bune in cazul Benzinarului (97cp/6000rot/min vs 90cp/3800rot/min si 130Nm@4400 vs 190@1800-3000) ambele motorizari fiind rezultatul celor mai moderne tehnologii (ultima generatie de motoare) !!!

Share this post


Link to post

Ha, mi-am mai adus aminte ceva.

Hm, a mai zis cineva ceva asemantor, dar e loc si pentru mine, ca totusi e o diferenta:

- Daca imi scotea cineva in cale o masina noua Diesel, ,la acelasi pret cu al lu' Kalosul meu, atunci cand l-am luat, o luam pe aia!

Morala: In mintea unui roman de rand (ca mine) TCO (Total Cost of Ownership) is a f...ing sh..t.

But this is not the full story, better watch the policy makers (pentru English corner).

Share this post


Link to post
Ma da tu ai boala pe diesel-uri nu gluma!

Ca sa intelegi mai bine voi face apel la o alegorie. Inlocuieste motorul Otto cu un cal si cel Diesel cu un magar. Primul, daca ii acorzi ingrijire si afectiune, te poate face castigator de curse. Cu al doilea o faci in zadar, cand nu vrea el nu merge nimic. La primul poti sa experimentezi, sa incrucisezi rase, sa obtii exemplare de colectie, pe cand la al doilea trebuie sa-i dai doar "apa, paie si bataie" si va face tot cum vrea incapatanarea sa. Primul este salbatic, trebuie strunit si apoi calarit, pe cand despre al doilea se poate spune doar ca are extremitatile mari, dar asta nu-i ajuta la nimic, mai mult il incurca, la mers. Din aceste motive, primul este cel mai vechi prieten al omului, iar al doilea a ramas doar animal de povara.

Share this post


Link to post

:dizzy: :) ) =))

Share this post


Link to post

Pina acum am citit numai aberatii ,nu dati cu pietre este parerea mea .

Concluziile mele sunt urmatoarele :

1.cine vrea consum mic se orienteaza catre diesel

2.cine vrea sportivitate se orienteaza catre benzina

3.cine vrea cu adevarat sportivitate are nevoie de cel putin 200cp

4.un diesel nu este mai scump de intretinut ,un diesel prost DA .

Share this post


Link to post

Salut

chiar imi place topicul asta :)

Eu nu sunt fan nici benzina nici motorina - am avut masini si pe benzina si pe motorina - in schimb trebuie sa recunosc avantajele si dezavantajele fiecaruia:

benzinar - ideal de oras (exceptind consumul) - trepte lungi, raspuns rapid si acceleratie buna

diesel - ideal pt autostrada sau drumuri pe care se circula cu viteze mari - daca ajungi cu ea la 4000 rpm (putere maxima) - motorul nu este fortat, nici nu face zgomot mult mai mare decit la 2000 rpm :)

In schimb sa mergi cu o masina pe benzina pe autostrada sute de kilometri cu 180-200 kmh ii un cosmar - turometrul la 5000-6000 si urla fiecare bucata de metal din ea :)

Ceea ce majoritatea oamenilor de aici nu observa - nefiind soferi si de benzinare si de diesel - este ca in viata de zi cu zi circuli mult mai tare cu o masina diesel decit una pe benzina ! cu pina la 30 % !. Chiar daca pare surprinzator este cit se poate de logic - in timp ce la un benzinar folosesti in mod uzual (ca medie) ~50 % din puterea motorului la diesel folosesti ~70 %! (ca exemplu: ginditiva ca la o masina diesel schimbi vitezele pe la ~2500-3000 rpm ceea ce ar fi echivalent cu schimbarea vitezelor la 5000 rpm la benzinare - si ginditiva ca la diesel le schimbi tot timpul asa - cit ar tine o benzinara daca ai schimba la 5000 tot timpul ?)

Da, cu un diesel ii nasol in oras - ba subturat, ba supraturat, in schimb in afara esti - King of the Road :) - nici un benzinar nu se poate tine dupa tine (cuplu conteaza mult !!- mai ales cind esti in a IV sau in a V )

Va rog sa tineti cont ca toate cele spuse mai sus sunt valabile in exploatarea normala de zi cu zi a masinii (si nu in "liniute", curse ilegale si alte tipuri de concursuri hormonale de pe sosea ) , si am considerat masini diesel si benzinare noi, din aceleasi generatii

Share this post


Link to post

Cuplul conteaza mult, dar, exceptand cazul in care cand ai plecat de acasa ai luat si blocul cu tine, un diesel va fi depasit ca vmax de un benzinar, fara probleme (aceiasi capacitate, aceiasi generatie - daca se poate spune asa).

Share this post


Link to post

perfect adevarat. un benzinar are o viteza max mai mare dar nu vei putea merge cu viteza maxima constant sute de km. Pe cind pt un diesel - no problem :)

Share this post


Link to post

Daaa...Mergi tu cu diesel la viteza maxima sute de kilometri sa vezi ce placut e:

1. zgomot ridicat

2. obosesti motorul si pompa care nu sunt gandite sa stea la turatie ridicata perioade lungi

3. scoti consum de MIG (la passat la 200 in jur de 20-22% pe computer)

Share this post


Link to post

1.Un motor pe benzina rareori ajunge la turatia maxima in treapta maxima superioara.

2.Intotdeauna un diesel merge la turatia maxima ca sa atinga viteza maxima .

Da intradevar un set motor la diesel tine mai mult decit la unul pe benzina.Dar o turbina la un diesel nu trece pragul de 200k km nici in cele mai bune conditii de exploatare si costa mai mult decit un set motor de motor pe benzina.

Share this post


Link to post

fals cu obositul motorului si pompei.. este exact pe dos :) La diesel sunt facute sa stea la turatie maxima mult timp pentru ca plaja de turatii este mica :)

Iar cu zgomotul am mai spus-o - nu-i mult mai mare decit la 2000 rpm si lasa impresia cu nu-i fortat motorul din toate incheieturile :)

Cit despre costuri - nu are rost sa povestim - sunt mult mai mari la diesel. In schimb sunt mult mai rare. Ca fost posesor printre altele si de Cielo erau lucruri ce ma enervau: schimb ulei 10000 km ?(turatii mari) (cind producatorul de ulei ti-l garanteaza peste 30000 km), schimb bujii 10000 km, schimb filtru benzina 10000 km, schimb fise buji 60000 km, si multe alte schimburi la motor. La un diesel ii mult mai scump dar pina la 100000 km nu se uita la motor :) (cu exceptia schimbului de ulei la 30000 km si eventual al filtrului motorina - tot 30000 km)

Poate cel mai mare ajantaj/dezavantaj la un diesel de azi ii turbina - daca s-a stricat iti vine sa urli de fericire :) dar si cind merge...mai ales una din generatie noua cu geometrie variabila care iti da un cuplu maxim intre 1500 -3000 rpm..

Share this post


Link to post

Ce diesel aveai tu de schimbai uleiul la 30kkm, eu la passat schimbam aral sintetic 0w40 la 10kkm... :-? Unde este ulei in Ro garantat 30kkm ca ma duc acum sa-l cumpar? Eu nu vad decat 10(diesel) max 15kkm(benzina) uleiuri sintetice de firma (castrol, aral, mobil1, penzoil, elf etc).

De ce schimbi la 10kkm bujiile (folosesti Sinterom?) cand ele tin 30kkm fara nici un fel de pb?

De ce schimbi filtrul de benzina la 10kkm? Daca la benzina il schimbi la 10kkm atunci la diesel max 5000km si e gata(mai proasta motorina). Eu la diesel schimbam la max 10kkm iar la benzina la 20-30kkm si numai filtre mann sau bosch (la ducato max 5000km cu un filtru).

Cu turbina inca nu am avut probleme dar stiu ca nu tine o vesnicie si cum acum vand si ultimul diesel din familie nu ma mai doare capul :D .

 

PS: Daca tie iti place cum face un motor diesel la peste 4000 de ture nu mai am ce zice...Mie mi se rupe inima cand il aud atat de fortat. La ducato nici nu mai urca in ture, pur si simplu intr-a patra la 90-100km/h iti spune: buhaiule degeaba te chinui eu vreau a 5-a si gata, mai mult de atat nu merg :) ) . La passat urca pana la limitare dar facea un zgomot de tir ambalat(daca aveai geamul deschis il auzeai cum urla.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

imi pare rau andreib dar eu vorbeam de autoturisme si nu de microbuze, autobuze, camioane, tractoare, buldozere, etc ce folosesc motoare diesel :) . La orice masina diesel cumperi acum mercedes, bmw, opel,renault schimbul de ulei ii la ~30000

Am mai repetat odata: eu nu sunt fan nici de benzinar nici de diesel dar nu poti zice ca in mod ABSOLUT motorul pe benzina ii mai bun ca diesel-ul sau invers.

Fiecare motor are avantajele lui.

Cel mai mare avantaj la benzinar ii timpul de raspuns. La diesel cel mai mare avantaj ii randamentul care-i dublul decit la benzinar. Asta inseamna ca daca as avea un diesel care ar consuma la fel ca un Cielo (75cp) as avea 150 cp. Asta chiar conteaza nu-i asa?

Share this post


Link to post

Schimburile de ulei la Citroen HDI se fac acum la 20000km...Uleiul este Total Quartz si este garantat 30000km, si costa ~400k lei/L. Restul filtrelor se schimba tot la 20000km...Revizia costa 6.2 milioane inclusiv tva, am scris intr-un post anterior...La Kalos revizia costa 5.2 milioane si se face la 15mii km. Asa ca nu este cu mult mai scump, ba e chiar la fel...Iar masina eu nu intentionez sa o tin mai mult de 100.000 km...

 

PS: raspunsul motorului la apasarea pedalei este instant la acest model! Daca esti pe turatia de cuplu si o calci se duce fara nici o milisecunda de intarziere...Eu nu am sesizat diferenta fata de benzinar..

Edited by arp

Share this post


Link to post

Probabil se refera la lagul turbinei.

Share this post


Link to post
Asta inseamna ca daca as avea un diesel care ar consuma la fel ca un Cielo (75cp) as avea 150 cp. Asta chiar conteaza nu-i asa?

Pai eu nu vorbeam de Ducato ci de Passat din 2000 cu motor de origine audi(montat la vw incepind cu anul 2000) de 2.5 TDI si 150 cp. Uleiul il schimbam la 10kkm iar consumul la motorul de 150 cp era de, tinetiva bine, mediu intre 11.7 si 12.5. Masina nu era calarita ci un mers decent cu pana in 160 iar in oras nu foarte grabit. Nu sunt impotriva diesel in nici un caz dar spun ca uleiul poate tine la fel de mult(daca nu mai mult) la benzina decat la diesel. Cand scot uleiul din diesel e varza: negru si subtire ca vai de capul lui pe cand din motor pe benzina arata muuuuuuult mai bine.

Share this post


Link to post

Da fapt trendul vinzarii masinilor diesel este in crestere iar tinind cont ca anul asta vinzarile au fost 50/50 diesel /benzina inseamna ca de la anul o sa fie in favoarea diesel-ului. Si stii de ce ? dintr-un calcul simplu: presupunem ca pretul motorinei si benzinei ar fi egal si ai avea de mers 1000 km. Cu aceeasi suma de bani pentru combustibil poti conduce un benzinar cu 75 cp sau un diesel cu 150 cp. Ce ai prefera ?

Share this post


Link to post

La lagul turbinei se refera ei iar eu le spun ca nu se simte acest lag, nu la acest motor! O fi la altele...sau poate e folclor...nu se simte nici la HDI de 1.6/110cp...

Share this post


Link to post

@andreib - am inceput discutia considerind motoare din aceeasi generatie - nu poti compara dieselul de 2,5 - 150 cp de la VW/BMW de conceptie 1993 cu unul de conceptie 2001-2005. Un diesel din noua generatie de aceeasi putere consuma in afara in mers normal ~6,5-7 %

Share this post


Link to post

Cred ca vorbim impreuna si ne intelegem separat: eu vorbesc de motorul V6 de 310nm de la Vw/Audi care a fost introdus prima data pe Audi A6 in 1996 ca si varf de gama (pe varianta diesel) si care exista si acum cu anumite modificari si produce 180cp. Nu cred ca exista motoare mai destepte genul 1.9 Tdi sau HDi la ora actuala ca acela. Ce vreau sa spun este ca motoarele diesel de putere mare consuma pe masura. :-W . Chair si un passat manual si tractiune fata cu motorul acela consuma peste 10 mediu. Oricum motorul NU SE COMPARA cu nici un diesel de 1.9 cu care am mers.

Share this post


Link to post
Oricum motorul NU SE COMPARA cu nici un diesel de 1.9 cu care am mers.

Asa si trebuie sa fie. Cand merg cu passat-ul (1.9 TDI 100 cp) pe acasa stiu ca dureaza mai mult sa traversez orasul fata de cand merg cu matizul. e muuult mai lenes in oras. si parca nici cand ii dau talpa prin oras nu e cine stie ce. dar cand vreau sa-l depasesc afara pe unul de merge cu 90-100 la ora cu a 4-a se simte tata diferenta, la matiz ar fi trebuit a 3-a si tot nu stiu daca se ducea la fel. turbina face toata treaba. a porpos, la ce turatie intra turbina?

si intr-adevar parca se ducea mai repede motorina cand mergeam mai sportiv cu el. asa sa fie oare? altfel la mers constant imi ia si 4.5% afara din ce-mi spune taica-miu, ca pe mine nu ma prea tenteaza sa o conduc.

 

Inca ceva: spunea cineva ca viteza ideala a unei masini este cu vitezometrul exact vertical. la Passat la mine e la fix 100 la ora :dizzy: :scarpin:

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Passat-ul la greutatea lui e submotorizat la 100cp. Ideal e TDI-ul de 130cp. Cred ca lumea nu prea are o impresie corecta despre diesel-uri si cai putere. De exemplu , un Clio Bicorp , d'ala micut , echipat cu un 1.5 dCi de 80 cai , se infige prin oras de nu-ti vine sa crezi! Un 307 HDI de 110 cp alearga de te doare capul ..si asa mai departe!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...