Jump to content

bau33

Membru
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

About bau33

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Auto
    fpd Cielo
  1. bau33

    OTTO versus DIESEL

    @andreib - imi pare rau ca ai luat-o in nume personal. Hai sa ne rezumam doar la discutii generice Ideea care am vrut s-o exprim este ca nu este (ce aiurea suna ) un cistigator si un invins intre otto vs diesel si ca sa fim rezonabili trebuie sa comparam motoare din aceeasi generatie (nu peugeotu' diesel din '80 cu kalos-ul din 2003 ). Fiecare ii mai bun la ceva si mai slab la altceva >-
  2. bau33

    OTTO versus DIESEL

    asa-i cu motorul ala - la vw din 96, la bmw din 91 . Dar ii 3 generatii in urma Nu-i common rail nici din prima si nici din a doua generatie si ce sa mai vorbim de turbina cu geometrie variabila . Vorbind serios acuma nu trebuie s uitam ca, cu introducerea common rail-ului la diesel s-a produs o revolutie exact ca si cu trecerea de la benzinarele cu carburator la cele cu injectie. Ai dreptate AND. La noi lumea are o impresie chiar proasta despre diesel-uri datorita faptului ca majoritatea diesel-urilor (90%!) de la noi in tara sunt SH-uri aduse de dincolo cu +200k km care incep sa aiba probleme...nu pornesc iarna, cosuma ulei samd si motorina era proasta in trecut. Un diesel de generatie noua iti porneste la -25 fara probleme si daca alimentezi de la o firma care se respecta (OMV, Shell, etc) schimbi filtrul la peste 30000 km. Culmea ii ca fostul meu Cielo pornea la -25 mult mai greu decit actualul diesel
  3. bau33

    OTTO versus DIESEL

    @andreib - am inceput discutia considerind motoare din aceeasi generatie - nu poti compara dieselul de 2,5 - 150 cp de la VW/BMW de conceptie 1993 cu unul de conceptie 2001-2005. Un diesel din noua generatie de aceeasi putere consuma in afara in mers normal ~6,5-7 %
  4. bau33

    OTTO versus DIESEL

    Da fapt trendul vinzarii masinilor diesel este in crestere iar tinind cont ca anul asta vinzarile au fost 50/50 diesel /benzina inseamna ca de la anul o sa fie in favoarea diesel-ului. Si stii de ce ? dintr-un calcul simplu: presupunem ca pretul motorinei si benzinei ar fi egal si ai avea de mers 1000 km. Cu aceeasi suma de bani pentru combustibil poti conduce un benzinar cu 75 cp sau un diesel cu 150 cp. Ce ai prefera ?
  5. bau33

    OTTO versus DIESEL

    imi pare rau andreib dar eu vorbeam de autoturisme si nu de microbuze, autobuze, camioane, tractoare, buldozere, etc ce folosesc motoare diesel . La orice masina diesel cumperi acum mercedes, bmw, opel,renault schimbul de ulei ii la ~30000 Am mai repetat odata: eu nu sunt fan nici de benzinar nici de diesel dar nu poti zice ca in mod ABSOLUT motorul pe benzina ii mai bun ca diesel-ul sau invers. Fiecare motor are avantajele lui. Cel mai mare avantaj la benzinar ii timpul de raspuns. La diesel cel mai mare avantaj ii randamentul care-i dublul decit la benzinar. Asta inseamna ca daca as avea un diesel care ar consuma la fel ca un Cielo (75cp) as avea 150 cp. Asta chiar conteaza nu-i asa?
  6. bau33

    OTTO versus DIESEL

    fals cu obositul motorului si pompei.. este exact pe dos La diesel sunt facute sa stea la turatie maxima mult timp pentru ca plaja de turatii este mica Iar cu zgomotul am mai spus-o - nu-i mult mai mare decit la 2000 rpm si lasa impresia cu nu-i fortat motorul din toate incheieturile Cit despre costuri - nu are rost sa povestim - sunt mult mai mari la diesel. In schimb sunt mult mai rare. Ca fost posesor printre altele si de Cielo erau lucruri ce ma enervau: schimb ulei 10000 km ?(turatii mari) (cind producatorul de ulei ti-l garanteaza peste 30000 km), schimb bujii 10000 km, schimb filtru benzina 10000 km, schimb fise buji 60000 km, si multe alte schimburi la motor. La un diesel ii mult mai scump dar pina la 100000 km nu se uita la motor (cu exceptia schimbului de ulei la 30000 km si eventual al filtrului motorina - tot 30000 km) Poate cel mai mare ajantaj/dezavantaj la un diesel de azi ii turbina - daca s-a stricat iti vine sa urli de fericire dar si cind merge...mai ales una din generatie noua cu geometrie variabila care iti da un cuplu maxim intre 1500 -3000 rpm..
  7. bau33

    OTTO versus DIESEL

    perfect adevarat. un benzinar are o viteza max mai mare dar nu vei putea merge cu viteza maxima constant sute de km. Pe cind pt un diesel - no problem
  8. bau33

    OTTO versus DIESEL

    Salut chiar imi place topicul asta Eu nu sunt fan nici benzina nici motorina - am avut masini si pe benzina si pe motorina - in schimb trebuie sa recunosc avantajele si dezavantajele fiecaruia: benzinar - ideal de oras (exceptind consumul) - trepte lungi, raspuns rapid si acceleratie buna diesel - ideal pt autostrada sau drumuri pe care se circula cu viteze mari - daca ajungi cu ea la 4000 rpm (putere maxima) - motorul nu este fortat, nici nu face zgomot mult mai mare decit la 2000 rpm In schimb sa mergi cu o masina pe benzina pe autostrada sute de kilometri cu 180-200 kmh ii un cosmar - turometrul la 5000-6000 si urla fiecare bucata de metal din ea Ceea ce majoritatea oamenilor de aici nu observa - nefiind soferi si de benzinare si de diesel - este ca in viata de zi cu zi circuli mult mai tare cu o masina diesel decit una pe benzina ! cu pina la 30 % !. Chiar daca pare surprinzator este cit se poate de logic - in timp ce la un benzinar folosesti in mod uzual (ca medie) ~50 % din puterea motorului la diesel folosesti ~70 %! (ca exemplu: ginditiva ca la o masina diesel schimbi vitezele pe la ~2500-3000 rpm ceea ce ar fi echivalent cu schimbarea vitezelor la 5000 rpm la benzinare - si ginditiva ca la diesel le schimbi tot timpul asa - cit ar tine o benzinara daca ai schimba la 5000 tot timpul ?) Da, cu un diesel ii nasol in oras - ba subturat, ba supraturat, in schimb in afara esti - King of the Road - nici un benzinar nu se poate tine dupa tine (cuplu conteaza mult !!- mai ales cind esti in a IV sau in a V ) Va rog sa tineti cont ca toate cele spuse mai sus sunt valabile in exploatarea normala de zi cu zi a masinii (si nu in "liniute", curse ilegale si alte tipuri de concursuri hormonale de pe sosea ) , si am considerat masini diesel si benzinare noi, din aceleasi generatii
 

×
×
  • Create New...