Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Pai exact pe consum ne certam! Ce mi-e ca Octavia 1.9tdi 90cp scoate 6L in afara si un Cielo scoate 7L! Unde e marea economie? Repet daca motorina ajunge cu 20% mai mult ca benzina (ca in Vest) s-ar putea sa nu tzi se mai para economica deloc.

Share this post


Link to post

uneori cand omul e obosit mai greseste. Ii consuma 5l la suta in bucuresti, insa despre cei 52l era vorba bucuresti timisoara si innapoi cu mers prin timisoara. Asta este...oricum mi-ati inteles punctul de opinie. Si totusi hai sa nu comparam preturile din vest la carburanti cu cele de la noi, cel putin nu inca..

Share this post


Link to post

1. Consumul de 5% in bucuresti il spun samsarii clientilor mai...necunoscatori(sa spunem :P ). Consuma putin opelul dar asta e gogonata-nu te supara. Iar la 180 sa stii ca estimez un consum de peste 14%(si nu vb de pe pereti)

2. Preturile la carburanti nu mai au atat de mult de recuperat daca nu ai observat...cat e de la 0.92 Eur pana la 1.05-1.1 eur?

Share this post


Link to post

B avoi sunteti mai rau ca toma necredinciosul. Acum vre-o 4 ani avea Cielo, dup-aia a avut un Ford Focus si acum are asta (toate masini de servici), si nu cred ca vinde gogosi cand mi-a spus ca ii consuma 5% in buc. Dar atat am avut de spus ca vad ca orice spun trebuie sa fie cineva sa zica ca nu e asa. Asta este...stiti voi povestirea aia cu vulpea "acrii sunt strugurii cand nu ajungi la ei". Asta am avut de spus, si am terminat aici cu acest subiect.

Share this post


Link to post

Revin cu detalii la obiect care lamuresc problema costurilor de intretinere la un motor Diesel. Azi am facut revizia de 15.000 KM masina avea 14500km rulati...

 

Costuri

 

1 Filtru Aer 420558 lei

1 Filtru Polen 525490 lei

1 Filtru ulei 292309 lei

1 Filtru motorina 539646 lei

5L Ulei TOTAL Quartz 1843150 lei

3 Clipsuri 121569 lei

Manopera 3h - 1482000 lei

 

Total: 5224722 + 19%TVA= 6217419

 

Precizari: revizia urmatoare va fi peste 20000 km sau 2 ani!!!

Kitul de distributie se schimba la 160.000 km!

Pentru referinta vedeti prima revizie la Kalos! http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=2520

Share this post


Link to post

Stai tu 20.000 km cu un singur filtru de motorina si ai sa vezi atunci revizii! :D

Oricum n-ai cum sa ne convingi pe noi , necredinciosii , de diesel .

Share this post


Link to post

Am stat 15mii cu acelasi filtru, daca oamenii spun 20000 atunci o sa stau 20000...Apa se purjeaza din filtru la nevoie, am senzor de apa in motorina...Eu sunt linistit... :thumbl:

 

PS: cel mai jegos dintre toate era filtrul de polen...jaleee #-o incredibil ce putem respira...

Edited by arp

Share this post


Link to post

20000 km cu acelasi ulei?

inseamna ca e altceva fata de benzina...

Share this post


Link to post

Da, e altceva..Bine, uleiul vezi cat a costat...5W40 full sintetic

Share this post


Link to post

Ti se pare mult? Daca iei Castrol TXT 5w40 de la radacini e 500 de mii litrul. Vrei sa vezi factura? :mda:

Share this post


Link to post

Nu, te cred...Cand aveam Cielo il tratam si eu cu Castrol full sintetic pana mi-am dat seama ca nu prea merita, tot la 10000 schimbam asa ca am trecut pe Elf semi sintetic la 600mii bidonul si schimbam la 8000...Si a mers masina brici...

Share this post


Link to post

E chiar putin 20k km intervalul de schimbare a uleiului la citroen.

Opelul are motoare diesel cu interval de schimbare a uleiului la 30k km, dar si consumul de ulei de 0,6 l /1000 km este prevazut in manual de constructor.

Cat priveste folosirea uleiului sintetic , asta nu inseamna ca trebuie tinut mai mult si faptul ca intretine motorul mai bine.

Share this post


Link to post
Iar la 180 sa stii ca estimez un consum de peste 14%(si nu vb de pe pereti)

Opel Zafira diesel cu cruise control activat consuma 8% la 160. Pana la 14 mai este.

Share this post


Link to post
Da, e altceva..Bine, uleiul vezi cat a costat...5W40 full sintetic

 

 

nu la costul uleiului ma refeream...eu bag 0w40...ci la tehnologie.

 

 

 

pt ovjer:

pai 0,6/1000--->6l/10000----->18l/30000km???????????

pai cu 18 l fac ...oare cite schimburi de ulei fac??????

 

cam smecheri astia de la oPEL :wallbanger:

Share this post


Link to post

Mdeah... toti constructorii se protejeaza in perioada de garantie printr-un consum de ulei acceptat. Inca la Opel e putin, Mercedesul spune ca la mai mult de 1l / 1000 km se accepta ca motorul s-a uzat inacceptabil. A patit-o o cunostinta cu un ML care la 1.5 ani consuma 500 de grame la mie. Si i s-a aratat documentatia in care se spunea acest lucru.

 

Toti producatorii sunt o apa si un pamant, sa nu credeti voi ca sunt chiar asa deosebiti...

 

Domne, din punctul meu de vedere, diesel-ul este pentru "barbati adevarati"... Dintotdeauna am iubit sunetul, cum "toarce" el la ralanti. Si eu inca mi-am inceput "cariera" pe un 1.6d simplu, 54cp pe 1.8 tone, despre ce e pe piata in ziua de azi nu mai vorbesc.

Share this post


Link to post

Facusera unii la un moment dat un test de uleiuri, si la cate 1000 de mile scoteau niste ulei pentru a-l verifica, si inlocuiau cu ulei nou. Si nu-si explicau ei cum de calitatea uleiului creste (la anumite faze, nu toate). Si au ajuns la concluzia ca datorita faptului ca puneau ulei nou care imbunatatea caracteristicile practic il puteau tine extrem de mult, doar schimbau filtrul de ulei la 5000 mile. Ajunsesera baietii la vreo 20000 mile cu Mobil1 si inca era ok. Concluzia a fost: daca motorul consuma ulei si completezi poti sa schimbi uleiul mai rar, daca nu atunci te limitezi la cei 10000km sau cei 6000+ mile standard, sau cat zice producatorul.

Share this post


Link to post
Domne, din punctul meu de vedere, diesel-ul este pentru "barbati adevarati"...

 

=)) =)) =)) si benzina pentru ce este? (ai grija ce spui ca ai masina pe benzina)

 

Eu nu pot sa suport dieselurile. Stomac sensibil + vibratii (pe care altfel nu le simt) => senzatie de voma sau chiar voma la coborarea din masina. :scarpin:

Share this post


Link to post
Opel Zafira diesel cu cruise control activat consuma 8% la 160. Pana la 14 mai este.

 

Asta de pe computerul de bord nu? Un zafira care are CX-ul unei caramizi NU are cum(fizic) sa consume ata de putin la 160 decat in decelerare sau la vale. In coloana la 180 3 VAG(un A6 de 1.9TD 110cp, un passat 2.5TD si inca un A6 2.5Benz) toate consumau(pe computer) peste 10-11%.

Share this post


Link to post
Toti producatorii sunt o apa si un pamant, sa nu credeti voi ca sunt chiar asa deosebiti...

Nu-i adevarat! Ei sunt deosebiti la inceput dar cum scoate unul o smecherie prin care inseala clientul si scoate bani din asta cum o adopta repede, ordonati si cuminti toti ceilalti!!! :mda:

 

La schimbul de ulei te frigi prima data! Apoi il cumperi din Metro/Carrefour si o sa ai surpriza sa fie la 60% din pret. Bineinteles ca mecanicul o sa-ti zica dezamagit ca nu e din Germanica ci de aiurea desi e adus de acelasi importator.

 

@arp: cum face Daewoo cu reviziile la juma de an mi se pare jecmaneala pe fata! Dar nici sa stai 20.000 cu masina fara sa vada service-ul nu-i chiar OK. Amicul cu Saxo a facut la fel ca tine: a stat 20.000 pana masina a iesit din garantie. Zbiera in toate partile ca masina lui n-are nici pe draq. La revizie (pe banii lui) i-au rescris software-ul si schimbat amortizoarele, placute de frana + the usual. 20.000 e ok la ei unde in afara de limitatoarele de viteza n-am vazut gropi, la noi trebuie macar sa te uiti la trenul de rulare/frane macar odata pe an, de preferat la iesirea din iarna!

 

Apropo: la preturile date de tine ai iesit exact cat 2 revizii de Cielo.

Iar legat de filtre incearca de curiozitate sa le scoti pe cele dintr-un AC de camera! O sa fii surprins! Eu le spalam din 2 in 2 saptamni cu dusul si odata la 3 luni cumparam altele. Un injiner de la Samsung mi-a spus ca cu filtrele imputite farami compresorul... il suprasolicitezi, basca consuma si mai mult.

Share this post


Link to post
Cat priveste folosirea uleiului sintetic , asta nu inseamna ca trebuie tinut mai mult si faptul ca intretine motorul mai bine

 

Un ulei sintetic isi pastreza calitatile mai multi km fata de unul semi sau mineral.

 

Peste 20000km o sa ma duc la revizia programata dar asta nu inseamna ca nu ma mai uit la masina pana atunci...verific intotdeauna ce este de verificat si pentru iarna si cand aud zgomote suspecte...Iar suflatul filtrelor il fac regulat la cateva mii de km, mai ales ca a venit vara si e jale cu praful asta. Altfel nu prea imi fac probleme, masina este noua...Faptul ca revizia este la intervale suficient de mari face ca pretul reviziei sa devina mai mult decat acceptabil...Comparatia cu revizia la Cielo o stiu pe pielea mea...faceam la 10mii de km si ma costa jumatate...Cu materialele acum stiu cum sta treaba asa ca data viitoare ma duc pregatit...

 

:o fftopic: La 160 consumul pe computer este de 9%, verificat pe distante de cativa km si este constant atat...La 120 este de 5%. La 180 este de 10.5%.

 

Tare faza cu dieselul pentru barbati adevarati...Dau o halba de motorina pentru autor! Pana la fund, prietene! :drinkers:

Share this post


Link to post

Mmmm, halba este pt mine...

 

Eu dintotdeauna am visat un Land Rover Discovery cu motor Diesel.

CHestiile de genul demaraje, liniutze, 0-100 pe mine unul ma lasa rece...

Citeam deunazi despre noul model de Mercedes, CLS, care este echipat cu motor diesel. Si e super limuzina...

Eu nu contest dreptul fiecarui om de a avea preferintele sale...

Mai demult am citit cum ca D-nul FLEX, idolul nostru, :dizzy: spunea ca a mers cu o Skoda Superb TDI 130cp si se ruga de ea sa demareze... Eu zic ca dintr-un test drive nu iti faci o imagine completa a mersului unei masini... Trebuie sa mergi un minim de 10-20k km ca sa poti sa spui ca o masina merge urat sau frumos.

Eu as schimba oricand o masina pe benzina pe una diesel.

Dar, again, eu nu simt nici o placere in a depasi pe toata lumea sau de a merge cu 250 in comunele Romaniei... Eu sunt mai batranel, mai linistit...

Share this post


Link to post
Domne, din punctul meu de vedere, diesel-ul este pentru "barbati adevarati"...

 

Atunci un Mustang din 70 cu motor in 8 cilindri si nu stiu cate carburatoare pt.ce este ? pt.femei ? :D

American muscle !!

Share this post


Link to post

Pentru cei falsi, normal.

Share this post


Link to post

Domnu' expero... eu am incetat demult sa visez la astfel de masini. ma rezum la variantele care mi le permit si pe care mi le voi putea permite intr-un viitor cat de cat apropiat.

 

Visul meu era, pe vremea cand visam, un mustang model 1968. acum, doar un passat tdi de 1-2 ani vechime.

Share this post


Link to post

D-nule ALX daca ai incetat visele cu mustangul asta inseamna ca passatul tdi e pt.barbati mai nou ? in detrimentul Mustangului ? N-as prea .

Eu n-0am zis ca visez la un mustang neaparat ci am zis ca daca motoarele pe benzina nu-s pt. " barbati adevarati " atunci un mustang din 68 pt.cer este ? Pt.vreo femeie sau cum?

 

Hai sa fim seriosi cu sunetul dieselului si cum toarce el la cinspe mii de ture . e un tractoras si atat . Eu nu inteleg cum de s-a ajuns la trendul asta sportiv al dieselului . Cum toarce ? Ala nu toarce ci face zgomot !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...