Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

@Andrei cred ca e cazul sa mai citesti si prin alte parti ...de exemplu iti recomand TDICLUB.COM ...dupa care mai vorbim ...si apropo exista o masina in Bucuresti cu motor 1.9 TDI si peste 200CP si nu am vazut piese in urma masinii .Nu e vorba de nici un orgoliu daca pica asta este merg in Germania si-mi iau alt motor sau masina nu este nici o problema dar trebuie sa te mai documentezi putin cind scoti asa perle .Si doi la mana motorul V6 de 2.5L este cel mai prost motor diesel al grupului VAG impreuna cu 1.9 PD de 105 CP ...cel de 2.5 este atit de bine echilibrat incit nu stimti ca ar avea ceva si te trezesti ca ramai cu el in drum ...pina si VAG a recunoscut acest lucru ...si apropo au fost de 150CP-163CP si 180CP toate cu aceiasi problema de ungere la nivelul tachetilor hidraulici care ramaneau frecvent fara ulei dupa un drum de 1000km .Si inca ceva nu am zis ca ajung la 150CP din "laptop" trebuie schimbate diuzele si remapat ...pentru 180CP trebuie turbina VNT 17 ...si pt +200CP trebuie intercooler mai mare ...pentru +200CP trebuie peste 2500E ...dar pt 150CP doar 500E .

@Laurentiu ...motorul de 100CP pe care il are tatal tau este cel mai prost de la VAG ...are consum specific de ulei 1L/1000km ceea ce duce la o uzura prematura a motorului .

Share this post


Link to post
@Andrei .. dar trebuie sa te mai documentezi putin cind scoti asa perle .

Si doi la mana motorul V6 de 2.5L este cel mai prost motor diesel al grupului VAG impreuna cu 1.9 PD de 105 CP

@Laurentiu ...motorul de 100CP pe care il are tatal tau este cel mai prost de la VAG

 

Trei concurenti pe prima treapta Bogdane!

 

 

Mie bunul simt imi spune asa:

Ford scoate 130 cai din 2000cmc.

Volvo scoate 165 de cai din 2500cmc si 5 cilindri.

Ce drequ is astia asa prosti?

Share this post


Link to post
V6 de 2.5L este cel mai prost motor diesel al grupului VAG impreuna cu 1.9 PD de 105 CP ...

 

Ce inseamna "PD" ? Pompe Duse ? Nu sunt toate TDI-urile actuale PD ? Ca am vazut ca la 1.4TDI scrie PD, iar la 1.9 doar TDI... :scarpin:

Share this post


Link to post

@Tommy ...grupul VAG are cele mai puternice motoare diesel(putere litrica) de pe piata ...adica 170CP din 2000cmc sau 3L si 235CP pe AUDI ...toate EURO 4 si cu filtru de particule .Am vazut ieri un 307 HDI de 2L cu 180CP pe dyno si avea doar chip si intercooler marit deci e simplu de tunat un diesel dar foarte costisitor in cazul HDI sau PD la cele cu pompa rotativa clasica este mult mai simplu .

 

@Gica acum toate TDI urile sunt PD sau CR ...PD=pompe duse ...si este o prostie dar deh trebuie EURO 4 iar in state sau vindut numai nonPD pina in 2006 adica ALH exact ce am eu ...si fiind de 90CP americani au simtit nevoia de putere si au facut chiar o industrie din chestia asta ...adica o industrie de TDI tuning ...vezi Kerma de exemplu ...care duce lejer un ALH de 90CP la 180 CP fara a creste poluarea ...pentru a putea trece de testele de poluare draconice din SUA .

Share this post


Link to post
@Laurentiu ...motorul de 100CP pe care il are tatal tau este cel mai prost de la VAG ...are consum specific de ulei 1L/1000km ceea ce duce la o uzura prematura a motorului .

Anexez aici un mic document facut de tatal meu cu evidenta consumului de benzina si ulei la dieselul meu. Pana la primul schimb a consumat 1.6 litri, pana la al doilea a consumat 1.3 litri, in nici un caz 1 litru la 1000 de km, daca ar fi consumat atat era demult motorul franjuri din lipsa de ulei. Masina vede in mod curent 3000 de ture, se vede si in consum, mers economic nu prea vede, ca nu-i simtim nevoia.

Evidenta_consum_de_motorina_si_ulei_autoturism_WV_Passat.doc

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
...care duce lejer un ALH de 90CP la 180 CP fara a creste poluarea ...

Si atunci explica si noua, la prostu de rand de ce cei de la vw(investind sute de milioane de dolari in cercetarea si dezloltarea motoarelor) le dau drumul cu 90 cp de pe portile fabricii cand ele ar putea sa aiba dublul puterii fara sa consume mai mult sau sa aiba noxe mai ridicate de un nene care nu are nici 1 la mie din puterea economica a concernului si din cunostiintele inginerilor ce l-au facut. Noi asta nu prea intelegem...

Share this post


Link to post

@Laurentiu iti atasez aici un screenshot din manualul de intretinere VAG post-725-1143232165_thumb.jpg scrie clar "consumul de ulei poate ajunge la 1L/1000km" si se intimpla frecvent la cei care aduc masini din Germania si merg forja pe autostrada timp de 10-12 ore si in Ungaria se aprind beculetele ca la pomul de craciun ...in Ro nu ai unde sa faci 10-12 h constant cu 150-180km/h

 

@Andrei iti raspund printr-o intrebare simpla : de ce nici o masina din lumea asta in afara de Lexus nu vine cu o sonorizare buna ?

Share this post


Link to post

Acest consum de 1L/1000 km se da la orice motor. Unele consuma cativa ml, altele cateva sute. Cand ajungi sa bagi ulei la fiecare alimentare se cheama ca ai motor in 2 timpi.

Share this post


Link to post

Nici in Germania nu ai unde sa faci 12h cu 180km/h constant. Nu de alta, dar se termina tara si vecinii stau vecinii la panda cu radarele :D

 

Totusi, intrebarea lui Andrei ramane valabila. Chiar si meseriasii de la VAG, ca sa scoata niste CP in plus au marit motorul si i-au facut 16V. Daca era atat de simplu sa scoata 180CP din TDI 1.9 8V, pentru ce sa se mai chinuie sa scoata 170CP din TDI 2.0 16V? Desi stiu ca tuningul e real, undeva trebuie sa existe o explicatie mai buna... Pentru diferentele mici de putere, exista justificari fiscale, praguri care nu vor sa le depaseasca ca sa nu sara in sus primele de asigurare sau taxele, etc... insa daca tot au facut un motor mai puternic, pentru ce atata efort cand putea fi atat de simplu?

Share this post


Link to post

Pai foarte simplu ...hai sa le luam pe puncte ca sa inteleaga toata lumea .

1.trebuie motorina deci se schimba diuzele cu unele facute de niste italieni ...Frateli Bosio care fac diuze pentru TDIuri

2.trebuie pompa de injectie de 11mm ...care este pe versiunile automate de la VAG

3.trebuie turbina VNT17 care este numai pe motoarele de 130CP si 150CP

4.trebuie Front Mounted intercooler .

5.schimbat softul pentru aceste componente

Cu toate cele enumerate mai sus se poate ajung la 210-220CP ...exista o astfel de masina in Bucuresti ...exista si in lumea raliurilor astfel de masini http://www.rallyvw.com/ (asta merge cu BioDiesel) ...dar problemele aici apar ...ca sa ai aceasta putere trebuie sa ai un intercooler(IC) mare ...care iti ofera multi cai dar si un turbo lag de 2-3 secunde ...ceea ce este de neimaginat pentru omul de rind ...si la mine dupa remapare lagul este de 1-2 secunde si este deranjant cu cit pui IC mai mare cu atit lagul creste astfel senzatia de sportivitate scade dar viata turbinei creste .

Deci in concluzie este ceea ce este scump pentru oricine la VW se inmulteste de 10x ...deci daca un casetofon Alpha costa 200E cu 50E iei acelasi lucru nou dar Blaupunkt desi este acelasi lucru .

Este vorba de marketing un 1.9 TDI poate avea nici o litera rosie sau toate totul se rezuma la marketing si la bani .Motoarele VAG de 150 CP nu au fost puse niciodata pe Passat pt ca acolo era pus cel de 2.5L care iar avea 3 puteri deci iarasi marketing .

Problema cea mai simpla este cea legata de turbo lag si de viata turbinei ...de aceia masinile de raliau au overbost valve ...care arunca afara suprapresiunea din turbina la schimbarea vitezelor pt protejarea turbinei ...costa fix 30$ acest lucru si te salveaza de distrugerea turbinei dar deh face zgomot si nu este acceptata decit de Impreza :D .

Motorul 2.0 TDI este la inceput de drum inca se mai fac cele de 1.9 care se vind ca painea calda pentru ca lumea nu are inca incredere in cel de 2.0 ...care se mapeaza greu fiind EDC16 :D

In concluzie daca vrei putere ...primesti TURBO LAG .

Share this post


Link to post

ca fapt divers masina de care vorbea bogdan este amsina lui shaggy(peugeotul verde in 3 usi care a fost la siab la sosrizare), care avea la baza 90cp

Share this post


Link to post
Cu toate cele enumerate mai sus se poate ajung la 210-220CP ...exista o astfel de masina in Bucuresti ...exista si in lumea raliurilor astfel de masini http://www.rallyvw.com/ (asta merge cu BioDiesel) ...dar problemele aici apar ...ca sa ai aceasta putere trebuie sa ai un intercooler(IC) mare ...care iti ofera multi cai dar si un turbo lag de 2-3 secunde ...ceea ce este de neimaginat pentru omul de rind ...si la mine dupa remapare lagul este de 1-2 secunde si este deranjant cu cit pui IC mai mare cu atit lagul creste astfel senzatia de sportivitate scade dar viata turbinei creste .

In concluzie daca vrei putere ...primesti TURBO LAG .

Stai putin, mie 2-3 sec lag mi se pare enorm, ce dracu, joc un joc si merge in reluare? Inseamna ca trebuie sa fac sah cu masina, sa gandesccu ceva timp iainte oice manevra vreau sa fac...

 

Ai cumva o curba de cuplu/putere pentru un astfel de motor, sunt f curios.

 

Problema se pune cati km mai tine un astfel de motor? Cat ar tine condus la limita, la vmax pe autobahn? Dupa gandirea mea supui motorul unui stress mult mai ridicat si unei uzuri exponential mai mari iar rezultatele la o crestere atat de spectaculoasa de putere nu se vor lasa mult asteptate.

 

 

PS: Nu mai lua ca exemplu casetofoanele auto pt ca sunt un un caz prost. Un cass de nubira original sare de 200eur, o combina sare de 400eur si nu sunt cine stie ce scule (cum, de altfel, alfa este un...hmmm...jeg).

Share this post


Link to post
@Laurentiu iti atasez aici un screenshot din manualul de intretinere VAG scrie clar "consumul de ulei poate ajunge la 1L/1000km" si se intimpla frecvent la cei care aduc masini din Germania si merg forja pe autostrada timp de 10-12 ore si in Ungaria se aprind beculetele ca la pomul de craciun ...in Ro nu ai unde sa faci 10-12 h constant cu 150-180km/h

Soarta acum.

Pai la un motor de 100 cp pus pe o masina de 1.4 tone ce pretentie sa am sa merg cu 180 la ora sute de kilometri? Daca voiam sa nu-mi scuipe pistoanele prin capota (sau ce dreaku mai pateam) imi luam 2.5 tdi de 180 de cai sau, mai simplu, Passat W8 pe benzina cu 279 CP. Dar si 21% in oras. :dizzy:

La 180 la ora am fix 4000 de ture, unde limitarea imi intra la aproape 5000. Pai nici un benzinar nu se simte prea bine sa-l tii la 4/5 din turatia sa maxima sute de kilometri, d-apai diesel.

Passat-ul este luat pentru drumuri lungi in afara orasului, confort, siguranta, etc nu pentru viteza, pentru asta, mersul cu 140 la 3000 de ture, eventual 150 e foarte rezonabil. Pe DN cam 100-120. Daca voiam sa merg cu 180 sute de kilometri nu luam motor de 100 cp, dar cum nu voiam... merge foarte bine si asta. Daca vreau o depasire retrogradez si gata. Se descurca dar e fortat. Ideea la masina asta era economia, nu puterea. 180 la ora a vazut de 2 ori la viata lui, total vreo 5 km, doar pe A2. In alta parte nici n-am pe unde sa merg asa tare, nu prea cred ca va iesi vreodata masina din tara.

Iar faza cu 1 la mie e la toate masinile vazute pana acum in cartile tehnice, orice masina incepe sa pape ulei cand e tinuta la maxim timp indelungat.

Share this post


Link to post

@AndreiB: Daca si Alfa e un jeg... atunci masinile noastre sunt niste cazane

Share this post


Link to post
@AndreiB: Daca si Alfa e un jeg...

Si inca o dovada ca nimeni nu citeste posturile :-W . Daca citeai postul meu si a lui bogdan vedeai ca vb de casetofonul alpha de pe vw nu de alfa-romeo .

 

pS: Din viteza nu a scris alpha ci alfa...dar cred ca era usor sa-ti dai seama despre ce vorbeam...

Share this post


Link to post

BogdanG: Motorul 2.0 TDI este la inceput de drum inca se mai fac cele de 1.9 care se vind ca painea calda pentru ca lumea nu are inca incredere in cel de 2.0 ...care se mapeaza greu fiind EDC16

Cat cumparatori au habar sau au auzit de EDC16, cel putin pina in momentul cumpararii?

E vorba doar de pret, nu de incredere sau cunostinte.

 

OFF-TOPIC:

Am vrut sa-i spun lui pedala.. alfa ala de-i neam cu khastan ;)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Apropo de Alfa, se spune ca au pe teava un nou multijet de 3L si 300CP. Asa, ca sa le dea (iar) de lucru celor de la VAG si BMW...

 

Oricum, nici benzinarele nu stau pe loc. Tot Alfa se lauda cu un 2.2JTS twin turbo de 310CP. Adevarul e ca combinatia turbo + injectie directa e tare seducatoare... fie ea JTS de la Alfa, FSI VAG, BMW sau ce-or mai scoate Honda...

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Adevarul e ca combinatia turbo + injectie directa e tare seducatoare... fie ea JTS de la Alfa, FSI VAG, BMW sau ce-or mai scoate Honda...

BMW nu face motoare turbo. Si pe Honda S2000 motorul de 240 de cai din 2 litri e tot aspirat.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Legat de titlul topicului. In ce ma priveste, fara dubii - Otto.

Share this post


Link to post

@AndreiB: Greseala de ortografie din partea ta, nu a mea.

Share this post


Link to post
BMW nu face motoare turbo.

Te referi la motoare pe benzina sau diesel? :-? Diesel face sigur, iar benzinare turbo daca nu ma insel au pus pe seria M

Share this post


Link to post

Bineinteles ca ma refer la benzinare :) ) , doar nu faceau diesele aspirate. Si M-urile au tot benzinare aspirate.

Share this post


Link to post

Cu toate ca au zis ca nu vor face in viitor motoare Turbo, cei de la BMW au anuntat ca vor scoate si ei astfel de motoare. In prezent in afara de Diesel, nu au alte motoare Turbo

Share this post


Link to post

@Esperatul

http://corporate.honda.com/press/article.a...d=2006010451080

;)

Si BMW se lauda cu supermotoare turbo si cu injectie directa.

http://www.greencarcongress.com/2006/03/bmw_unveils_new.html

 

Si mitsu ar trebui sa fie tari la capitolul asta, ca sunt printre primii care au redescoperit injectia directa si sunt tari si la turbo.

 

Combinatia asta injectie directa (si posibilitatea de ulta-lean combustion) - supraalimentare mi se pare bestiala. Fara ea, benzinarele ar fi inghitite cu fulgi cu tot in curand de diesele.

 

De la diesel, astept cu interes primul motor in doi timpi pus pe masini :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Moshu, vezi ca la Honda am zis doar de S2000, la ce ma ajuta linkul ala?

Ok, au avut on motor turbo in 1973, fain dar nu mai au demult, resul e doar la stadiul de concept.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...