Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

N-ar fi mai bun in situatia de fata un disc de ambreiaj cu suprafata de contact o idee mai mica? E cam contraintuitiv, dar pe o suprafata mai mica de contact ar creste forta de presiune, si n-ar mai patina, zic eu

Share this post


Link to post

Discutia asta poate sa duca inspre ambreiaj normal vs. ambreiaj sport :) (sau heavy duty). Dupa parerea mea, daca totul este in regula in ceea ce priveste atat discul cat si placa dar, totusi, apare fenomenul de patinare, asta e un semn ca agregatul este mai incarcat decat a prevazut constructorul. In functie de destinatia masinii o placa mai dura poate sa ajute insa nu stiu daca va rezolva complet problema. Din cele descrise de viktor n-as inlatura nici posibilitatea unei lipse de frictiune datorata materialului din care este facut discul. Si uite asa ajungem la genul de discutie de care mentionam la inceputul postului :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Intr-adevar, si calitatea discului isi spune cuvintul. Insa, de luam drept exemplu un disc de calitate medie si aplicam o forta de presare mai mare (redata de placa de presiune) decit cea "originala", reduce frictiunea in sarcina, nu ? Cu cit ... pas, dar ii totusi un bonus.

 

Altfel, de se trece pe un disc cu diametru mai mare, volantrul trebue rectificat pentru a obtine full contact, parerea mea. Personal, nu l-as lasa astfel.

Share this post


Link to post

Interesant ce zice colegul @tuning4life ! Intr-adevar, fizica ne invata ca forta de frecare este egala cu produsul dintre coeficientul de frecare (natura suprafetelor) si forta normala (in cazul nostru - forta cu care apasa diafragma). Atunci, de unde "moftul" cu diametrul discului (tradus in suprafata de frecare) ? Mai mare pt. momente mai mari si mai mic pt. transmiterea unor momente mai mici ?! Raspunsul este de gasit in rezultatele probelor de anduranta la folosirea ambreiajului in situatie de transmitere partiala a sarcinii (adica atunci cand il folosim patinand).

Din cele scrise mai sus se poate deduce si adevarul enuntat de colegul @Viktor (forta de apasare a placii de presiune). Numai ca, atunci cand suntem nevoiti sa recurgem la acest artificiu, putem fi siguri ca ambreiajul in cauza NU a fost bine proiectat sau, daca proiectantul si-a facut bine datoria, componentele prezinta anumite vicii (nu discutam provenienta si natura acestora).

Share this post


Link to post

Ambreiajul vechi la Cielo, Valeo, avea o manifestare ciudata. Daca turam si tineam turat motorul cu ambreiajul calcat si lasam brusc ambreiajul pana sus masina abia se misca putin desi eram cu treapta1 si aveam +5000 de ture. In momentul in care ridicam piciorul de pe pedala de acceleratie, masina o lua din loc cu scartait de roti. Daca o tineam in 5000 de ture statea pe loc pana iesea fum din ambreiaj. Cum scadea sub 2500 deja tasnea si dupa plecare ambreiajul nu mai patina indiferent ce ii faceam, decat daca debraiam si turam iarasi in gol. Acest comportament s-a manifestat de cand s-a pus ambreiajul nou pana s-a schimbat dupa 7 ani. Cu noul ambreiaj se comporta absolut normal.

Asa ca e posibil sa se rezolve problema cu un simplu schimb de ambreiaj, sau cu o plecare usoara de pe loc si abia pe urma talpa la maxim.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Chiar ciudatenie ! Totusi, trebuie sa existe o cauza. Probabil se intepenea rulmentul pe ghidajul prizei ... :-/

Share this post


Link to post

Nu mi-am batut capul. A mers 7 ani asa, la plecare normala nu afecta deloc nici chiar daca era putin mai nervoasa. S-a comportat asa din prima zi in care a fost montat ambreiajul respectiv.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Interesant ce zice colegul @tuning4life ! Intr-adevar, fizica ne invata ca forta de frecare este egala cu produsul dintre coeficientul de frecare (natura suprafetelor) si forta normala (in cazul nostru - forta cu care apasa diafragma). Atunci, de unde "moftul" cu diametrul discului (tradus in suprafata de frecare) ? Mai mare pt. momente mai mari si mai mic pt. transmiterea unor momente mai mici ?! Raspunsul este de gasit in rezultatele probelor de anduranta la folosirea ambreiajului in situatie de transmitere partiala a sarcinii (adica atunci cand il folosim patinand).

Din cele scrise mai sus se poate deduce si adevarul enuntat de colegul @Viktor (forta de apasare a placii de presiune). Numai ca, atunci cand suntem nevoiti sa recurgem la acest artificiu, putem fi siguri ca ambreiajul in cauza NU a fost bine proiectat sau, daca proiectantul si-a facut bine datoria, componentele prezinta anumite vicii (nu discutam provenienta si natura acestora).

Cred ca @tuning4life facea referire la un disc cu acelasi diametru, dar care sa aiba acele "caneluri radiale" mai mari. Astfel, suprafata de contact va fi mai mica decat la un disc obisnuit. Exemplu fortat in poza de mai jos. (e un disc de ambreiaj sport, ca tot a fost adus in discutie mai sus)

ambreiaj-m3-e36-e46-kit-ambreiaj-sport-d

Share this post


Link to post

Da, la asa ceva ma refeream. Suprafata de contact mai mica intre disc si placa, astfel incat presiunea si implicit forta de frecare sa fie mai mare. Sa nu mai patineze in caz de tractari. Nu stiu cum se comporta in schimb, s-ar putea sa fie ceva mai "dur"

Share this post


Link to post

Danutza. Cilindru de debreiere ii prevazut cu supapa ce impiedica debreierile fortate. Odata cu schimbarea kit-ului de ambreaj, nu s-a inlocuit si cilindrul ?

Share this post


Link to post

Nu, ca l-am schimbat eu. S-a schimbat doar placa, rulmentul si jumate de disc, adica am indoit discul nou si am dat jos ferodourile de pe el si le-am pus pe ala vechi.

Share this post


Link to post

Inteleg, Danutza. Cu noul ambreaj l-ai incercat la +5000 turatii si debreiere in forta ?

 

Fenomenul amintit (de mine) anterior se manifesta in mers, intre trepte, ca la plecarile de pe loc in genereal ii cu scirtait de roti, altfel o cam da de gard de nu primeste un bonus acceleratie pentru a urni fieratania greoaie din loc . Ce-i drept prea multe pretentii nu pot avea in tractari la un motor de doar 1.0 cm3. Aceiasi fieratanie fu tractata si cu 1.3 ; si 2.5 ; si cu 3.0 litri. Cu alea din urma ... abia ca se simte ca tractezi, ba chiar te intrebi (si arunci un ochi in retrovizoare) de mai e acatata fieratanie o o ramas pe undeva pe ulita ... :mrgreen:

 

Una peste alta, nu ambreajele trebuiesc schimbate, ci utilajele cu totul. Ii chiar recomandat ca pentru tractari a se opta pentru motorizari de peste 2000cm3 si diesel daca e posibil.

Share this post


Link to post

Offtopic: Viktor, e vorba de 1000 cmc sau 1 litru. 1 cmc e o gradatie pe o seringa!

On: poate ai dreptate cu motorizarea mai mare la tractiune, dar si rapoartele cv au mult de spus in acest sens. Remorca mea are 200 kg goala. Am avut o ocazie sa merg cu peste 600 kg dupa mine (200 kg remorca + 400 kg si ceva incarcatura) + marfa in masina cu ambreiajul original. Cu calm si fara kickdown am reusit sa urc si muntii! Bineanteles, fara abuzuri! Daca as fi mers cu un Cielo clasic cred ca ii terminam ambreiajul!

Share this post


Link to post

M-am exprimat gresit bag seama.

 

1000 Cris. 1000 ; 1300 ; 1.500 (fosta nexia ce am omis-o, cu un comportamant acceptabil pe aceiasi sarcina) 2.500 si 3000 cc. Toate benzinare. Nu retin ce greutate are remorca asta, goala, doar a fost pe cintar in citeva rinduri...

 

Mi-s curios ce greutate are rulota smv-ului .

Share this post


Link to post

Cred ca o parte din discutiile ce se invart in jurul ambreiajului s-ar potrivi intr-un topic nou cum ar fi "imbunatatire transmisie/ tractiune"!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea, daca totul este in regula in ceea ce priveste atat discul cat si placa dar, totusi, apare fenomenul de patinare, asta e un semn ca agregatul este mai incarcat decat a prevazut constructorul. I

 

Una peste alta, nu ambreajele trebuiesc schimbate, ci utilajele cu totul.

 

Fix cam pe acolo batea si remarca mea de mai sus :) . Ma rog, poate nu neaparat in sensul inlocuirii ci mai mult in sensul folosirii cu cumpatare

Share this post


Link to post

Astfel ar trebui, Salex, doar ca nu prea luam in calcul nici ca prajim ambreaje, nici ca se lungeste "trasura" ... Bagam la refuz (cel putin eu unu, da).

 

Da' se poate finisa pe ici - pe colo cred eu, la capitolul ambreaj macar cu o idee mai sanatos, mai de durata.

Share this post


Link to post

Cred ca o parte din discutiile ce se invart in jurul ambreiajului s-ar potrivi intr-un topic nou cum ar fi "imbunatatire transmisie/ tractiune"!

 

De rugam frumos conducerea, cred ca se rezolva.

 

Si asta pina sa ne-o luam in freza ca batem cimpii pe linga ...

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post

 

 

 

Mi-s curios ce greutate are rulota smv-ului .

 

Mma 800kg. Dar nu cred ca am trecut niciodata de 750. Bagajele le pun in masina (cele grele, in spatiul dinspre bancheta si pe aceasta iar cele usoare in portbagaj). Nu este dificil de tras. M-am aventurat chiar pe rampe de 13% (cu regulile expuse anterior).

 

Share this post


Link to post

Din punctul meu de vedere, merita studiat terenul mai in amanunt pentru a aduce un surplus ambreiajului. Personal nu am nici un interes, "trasura" mea ii de oras doar, nu am cirlig si nici n-o sa primeasca, dar dupa cum aminteam anterior, de as avea cirlig de remorcare mi-s indrepta nitel atentia la capitolul ambreaj.

 

Nu am tractat (inca) rulota, dar ca si tonaj ... ma abtin, altfel ma regasesc la stirile de la ora 5. :mrgreen:

 

Sa aduc in discutie batrina skoda din '82? Valeiii ... un ambreaj (hidraulic) de nota zece, si doar 1000cc. Portbagaj full, banchete spate rabatate si full, remorca cu inaltatori si extra full incarcata . Si-apoi dai bice pe coclauri, asa pante abrupte ce-o luat in piept ... da' ambreiajul ala n-o facut fite, nici la a 7-a cursa.

 

Indiferent de motorizare, indiferent de rapoarte si alte cele, de nu te ajuta ambreiajul ... n-ai facut nici o sfiraiala! Cel putin din punctul meu de vedere.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut lume! Eu dețin un daewoo prince cu motor 2.0i 16V cu tracțiune spate, aseară am cam dat in ea,câteva liniuțe, câteva Burnout-Uri și 4 5 cerculețe, după ultimul cerculet am revenit in parcare și am lăsat-o pe liber 1 minut, când sa o bag iarăși in tr.1 sa plec surpriza schimbătorul de viteze zici ca era rupt, îl mișc ca pe lingura in cana de cafea fără nici o reacție, in pedala de la ambreiaj nu se simte nimic diferit, țin sa Menționez ca schimbătorul se mișcă cum am spus mai sus fără ambreiaj călcat,când iau mâna după schimbător 'cade' in jos ca și cum ar fii între tr 2 și 4, vreo părere? Va rog mult !

  • Like 1

Share this post


Link to post

A sarit o parghie de la timonerie.

Share this post


Link to post

Salut , a început sa îmi facă figuri rulmentul de presiune cred de la ambreiaj , huruie și pe liber și când apas sa schimb viteza , ideea este ce kit sa pun..Dacă tot se desface sa fie ceva bun , rezistent , menționez ca este un Cielo din 2004 1.5 8v Executive .

Share this post


Link to post

ia kit de ambreiaj Sachs 3000 951 408. Este cel mai bun.

Edited by paneuroil

Share this post


Link to post

E bun si pentru Cielo GLE 1996, 8V?

Edited by cristidavid

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...