Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Mi-au Spus Doi Vecini

Recommended Posts

Crezi ca anvelopele au avut de-a face cu frinarea la inspectie? Atunci cum se explica faptul ca duc masina la verificare,aparatele indica "frine OK",iar dupa citeva zile merg la inspectie si indica "frinare insuficienta pe spate" (cu aceleasi anvelope si fara a umbla la sistemul de frinare)?Baetii de acolo au zis sa o scot un pic la plimbare, dupa care sa intru din nou sa masoare.In faza a doua totul OK. :o .

N-are sens sa reiau si sa aprofundez subiectul. Dupa cum ai vazut, mi-am argumentat parerea si cu date exacte si cu impresii personale subiective, deci cred 100% ceea ce am scris. Daca tu la masina ta nu ai bagat de seama ca anvelopele de iarna "blocheaza" mai usor pe timp de vara la frinare, atunci probabil ca masina mea o fi avind o problema. Posibil insa e putin probabil, chiar am frine super bune :)

Share this post


Link to post
Crezi ca anvelopele au avut de-a face cu frinarea la inspectie? Atunci cum se explica faptul ca duc masina la verificare,aparatele indica "frine OK",iar dupa citeva zile merg la inspectie si indica "frinare insuficienta pe spate" (cu aceleasi anvelope si fara a umbla la sistemul de frinare)?Baetii de acolo au zis sa o scot un pic la plimbare, dupa care sa intru din nou sa masoare.In faza a doua totul OK. :o .

Da' tu te-ai intrebat de ce anvelopele de iarna se fac vara guma iar cele de vara se fac iarna plastic?

Share this post


Link to post

Structura fibrei de cauciuc diferita.

La mine folosirea cauciucurile de iarna in sezonul de vara :zgomot la rulare,uzura rapida,scaderea performantelor in viteza (miroase cauciucul pe la 140km/h),si..si..o franare de toata jena..ma duc sanie cu ea,mai ales pe marginea drumului.La viraje mai din scurt trebuie sa fiu cu ochii in patru..plus ca la fiecare frana mai brusca le aud cum scarataie.Fenomen observat pe durata a aproximativ doua luni.Dar asta am auzit ca depinde foarte mult de acele riduri (crestaturi) de contact.La cele de vara suprafata de contact cu soseaua este net superioara celor de iarna.Deci in cazul meu cade chestia asta cu "franare mai bune vara cu cauciucuri de iarna".

Edited by Denied

Share this post


Link to post
Da' tu te-ai intrebat de ce anvelopele de iarna se fac vara guma iar cele de vara se fac iarna plastic?

 

Anvelopele de iarna contin o doza mai mare de silicon (asa stiu ca silicon au,sau poate altceva) decit cele de vara.Deci cele de iarna sint fabricate pentru temperaturi scazute(-) si datorita dozei mai mari de "silicon",fata de cele de vara, la temperatri inalte(+) se face guma "vara".De aici se intelege de ce cele de vara se fac "plastic"iarna.

Share this post


Link to post

Si daca franezi pe "plastic" iarna, in loc de cauciuc si pe "guma" vara, in loc de cauciuc, cum o fi franarea, mai buna sau mai rea?

Share this post


Link to post
Crezi ca anvelopele au avut de-a face cu frinarea la inspectie? Atunci cum se explica faptul ca duc masina la verificare,aparatele indica "frine OK",iar dupa citeva zile merg la inspectie si indica "frinare insuficienta pe spate" (cu aceleasi anvelope si fara a umbla la sistemul de frinare)?Baetii de acolo au zis sa o scot un pic la plimbare, dupa care sa intru din nou sa masoare.In faza a doua totul OK. :o .

 

La tine problema e alta, e stiut ca frana spate la cielo e proiectata cap-coada prost,

s-au mai asezat tamburii spate dupa cateva franari si tras eventual de frana de mana. :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Avem la servici o Toyota Land Cruiser .Are cutie automata.Nu poti sa dai la automat pana nu pui piciorul pe frana. In alta ordine de idei ,are din fabricatie un buton 2ndSTART.Se foloseste iarna pentru a nu porni masina din prima cheie.Prin "a rupe"uleiul m-am referit la faptul ca fiind uleiul mai gros amorsezi mai usor pompa de ulei si urci un pic uleiul in rampa ininte de a porni masina si a intra in turatie. Poate ziceti ca sunt mai invechit si cu idei mai vechi ,dar eu le-am pus in practica si m-au ajutat de-a lungul timpului.Asa este ca nu aveam masini asa de sofisticate .La SR-114 invarteam de 2 ori motorul cu manivela si apoi ii dadeam la automat.Alte timpuri.Se lipea mana de manivela din cauza gerului!

Eu stau si ma gandesc daca nu cumva mai rau este, pentru un motor obisnuit, actual, sa faci chestia asta. Eu stiu o chestie, din "vecini", sa zicem: pornirea este cel mai nasol moment pentru un motor, iar iarna este si mai nasol. De ce sa-mi torturez motorul punandu-l sa mearga pe "semi-uscat" de 2 ori, cand pot sa o fac o singura data?? Oricum minimul de presiune de ulei il vei avea la cel putin 5-600 rpm, si oricum dureaza 1-2 secunde ca uleiul sa ajunga peste tot in motor, de ce sa dau la cheie de 2 ori? Nu cumva ii fac mai rau? Sa nu mai vorbesc de vapori de benzina care ajung aiurea in catalizator, etc. Si mie imi porneste masina din prima, scurt, fara ambreiaj apasat, si nici daca pornesc cu ambreiajul apasat si apoi il eliberez dupa 2-3 secunde dupa ce motorul a pornit nu se simte cum se simtea la dacie(sa vrea sa plece masina de loc, dar avand cutia pe liber). Decat sa fac prostia aia cu ruptul uleiului, prefer sa las motorul sa mearga la ralanti pana cand turatia de ralanti coboara aprope de valoarea normala si apoi sa merg urcand in ture moderat si accelerand lent, pana motorul si uleiul se incalzesc(de asta cu uleiul cam nimeni nu tine seama insa el se incalzeste dupa ce motorul ajunge la temperatura de regim).

Share this post


Link to post
La tine problema e alta, e stiut ca frana spate la cielo e proiectata cap-coada prost,

s-au mai asezat tamburii spate dupa cateva franari si tras eventual de frana de mana. :)

 

Chestia asta am patit-o acum 2 itp-uri - frane slabe si dezechilibrate pe spate - la sfatul mecanicului de-acolo am plecat si am accelerat pana la 100+ apoi frane puternice - repetat de cateva ori - apoi a iesit perfect eficienta buna si dezechilibru 1%

 

la itp-ul de acum un an jumate m-am dus "cu lectia invatata" si a iesit perfect

 

Deci eu as fi al treilea vecin care confirma acest lucru :) )

Share this post


Link to post

Eu totusi nu sint convins de faptul ca prin schimbarea anvelopelor de iarna cu cele de vara (sau invers) as obtine un rezultat mai bun la verificare sau la inspectie.In cazul meu (explicat mai sus) tin sa cred ca sa intimplat ceva "in sensul bun al cuvintului" la sistemul de frinare,de ex:cind am scos masina la plibbare (cum au zis baetii de acolo) fortind frina de serviciu cit si frina de mina de nenumarate ori,cred ca regulatorul automat (piulita acestuia) a sarit cu un dinte mai sus,fapt care sa obtinut o cursa mai scurta a cilindrului(lor) de frina si o eficienta mai mare de frinare (spate).Cred ca acelasi lucru sa intimplat si la Salex.Binenteles asta e doar o opinie.Ceia ce se intimpa pe drum,iarna sau vara,anvelope de iarna sau vara, eficienta frinarii etc. e cu totul altceva de ceia ce se intimpla la masuratori (masurarea eficientei sistemului de frinare).

Share this post


Link to post
Recomand ca iarna sa calcati ambreiajul la prima pornire.

 

Motoarele mele au pornit dintr-o singura cheie, fara ambreiaj decuplat si fara ca masina sa aiba tendinta de a o luat inainte la -25'C.

 

:o Wow, asta nu ma asteptam, mai ales de la Tolin. INTOTDEAUNA calc ambreiajul cand pornesc motorul, fie iarna , fie vara.

Share this post


Link to post
Cred ca acelasi lucru sa intimplat si la Salex.Binenteles asta e doar o opinie.

Imi pare rau sa iti spun asa direct : ESTE O OPINIE TOTAL GRESITA ! Eficientele pe care le-am precizat au fost inregistrate pentru ROTILE FATA ! Deci nu au absolut nici o legatura cu ce spui tu. In plus, la Leganza, frina de mina este COMPLET independenta de frina de serviciu. Frina de mina are un sabot propriu in vreme ce frina de serviciu are placute de frina. Deci ...

 

Ceia ce se intimpa pe drum,iarna sau vara,anvelope de iarna sau vara, eficienta frinarii etc. e cu totul altceva de ceia ce se intimpla la masuratori (masurarea eficientei sistemului de frinare).

Asta deja nu mai are legatura cu vecinii ... dam in basme :)

 

PS: Daca vrei sa te convingi, de ce nu te duci la un test de frine cu anvelopele de iarna si apoi cu cele de vara ;)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cunosc si acel sistem de frinare cu discuri pe spate,dar fie asa cum zici tu.Eu am inspectia in luna decembrie si nu stiu cum am sa-i conving pe cei de la comisie, sa ma lase cu anvelope de vara.

Share this post


Link to post
Cunosc si acel sistem de frinare cu discuri pe spate,dar fie asa cum zici tu.Eu am inspectia in luna decembrie si nu stiu cum am sa-i conving pe cei de la comisie, sa ma lase cu anvelope de vara.

Nu trebuie sa fie cum zic eu, combate-ma cu argumente serioase :) Cit despre revizie facuta in decembrie cu anvelope de iarna, nu ar fi o situatie similara in a face revizia in Iulie cu anvelope de iarna ?

 

Si doi la mina, daca tot sintem aici incinsi pe altarul stiintei si tehnicii, nu poti face un test de frine in afara reviziei ? Ce conteaza 10 EUR cind aperi un pincipiu :) ?

Share this post


Link to post

Din primele rinduri scrise de cei doi vecini eu inteleg faptul ca la testul de frine,avind montat pe masina anvelope de iarna,rezultatul testului a fost de 53%, putin peste minimul admis (de 50%).Problema sa rezolvat prin schimbarea anvelopelor de iarna cu unele de vara, fapt care sa obtinut un rezultat mai bun (67%). Oare anvelopele de iarna sa fi fost problema? Nu cumva a fost ceva (o problema cit mica) pe la sistemul de frinare ce sa ameliorat de la sine,pina la cel de-al doilea test? Daca intr-adevar anvelopele de iarna au adus acel rezultat scazut (de 53%) si nici-decum sistemul de frinare,atunci cred ca 90% din cei care se prezinta la inspectie cu anvelope de iarna,au sansa ca rezultatele testului sa iasa sub 50%.

Eu cred ca daca la sistemul de frina totul e in regula, la test,vom obtine rezultate bune sau foarte bune,indiferent de tipul anvelopei (de iarna sau vara) ori marca acesteia.Inca un lucru de care nu sint lamurit si as intreba pe cei doi vecini:

Cum se explica faptul ca avind "frine super bune" (ca doar frina de mina e tot frina nu?si face parte tot din sistemul de frinare) sa fie respins la revizia tehnica?

Cred ca parerile colegilor ne-ar fi o mina de ajutor sa vedem cit mai clar lucrurile.Probabil gresesc in cele spuse mai sus,dar totusi nu prea cred.

Share this post


Link to post
Daca intr-adevar anvelopele de iarna au adus acel rezultat scazut (de 53%) si nici-decum sistemul de frinare,atunci cred ca 90% din cei care se prezinta la inspectie cu anvelope de iarna, au sansa ca rezultatele testului sa iasa sub 50%.

Daca mergi la test vara cu anvelope de iarna! Asta ar confirma exact ce ti-au zis tie vecinii tai ;) Desi ma repet, convinge-te singur facind testul cu masina ta.

 

Inca un lucru de care nu sint lamurit si as intreba pe cei doi vecini: Cum se explica faptul ca avind "frine super bune" (ca doar frina de mina e tot frina nu? si face parte tot din sistemul de frinare) sa fie respins la revizia tehnica?

Aici as intreba si eu citiva vecini care au avut sau au Leganza sau Nubira (cu discuri pe spate). Dupa parerea mea, sistemul frinei de mina este destul de prost conceput, motiv pentru care la multi dintre vecinii mei am auzit ca la masinile astea frina de mina are probleme. Probleme care se pot remedia, in cazul meu la reverificare masina A SARIT pur si simplu de pe stand la folosirea frinei de mina. Din moment ce ai spus ca stii sistemul aflat in discutie, nu vad de ce te mira ca poti fi respins la revizie din cauza frinei de mina dar sa ai totusi frina de serviciu super buna :) Daca ai fi in Bucuresti te-as invita sa testezi tu insuti, banuiesc ca daca ti-ar confirma aici doi vecini care au condus masina mea tot nu ai fi increzator :)

 

PS: Imi vin chiar acum in minte 3 posesori de Leganza si colegi de forum care "vorbesc numai de bine" frina de mina si care au avut exact aceleasi neplaceri ca si mine. Ne-am adunat deja 4 vecini ;)

Share this post


Link to post

Salut vecine.Vad ca un raspuns ferm,scurt si la subiect se cam ocoleste la intrebarea pusa de unul din vecini,sau sa inteles gresit.Tin sa repet aceiasi intrebare la care nu sa gasit un raspuns clar:

 

Faptul care,rezultatul testului de frina a fost scazut(foarte slab) 53% (aproape de minimum permis de 50%) sa datorat ANVELOPELOR ? Ne multumim si cu un raspuns scurt, prin DA sau NU.

 

Intreb acest lucru,ca pe viitor,atit eu cit si vecinii nostri,in cazul in care la inspectia tehnica sintem respinsi pentru faptul ca la masurarile sistemului de frinare nu ne-am incadrat in parametrii admisi(permisi) sa stim ce avem de facut.Ex: Verificam instalatia de frinare SAU schimbam anvelopele? -sa retinem un rezultat bun. ;)

 

Aici vreau sa inchei aceasta discutie si te invit la o bere, asa ca intre vecini :drinkers:

Cer scuze colegilor,pentru ocuparea acestui spatiu, cu basme de-ale mele.

Share this post


Link to post
Este cit se poate de adevarat, din constatarile mele ...

 

Din motivele de mai sus, parerea mea este ca : a circula vara cu anvelope de iarna = tentativa de suicid; a circula iarna cu anvelope de vara = tentativa de suicid :D

 

 

... deci cred 100% ceea ce am scris ...

 

 

...Deci in cazul meu cade chestia asta cu "franare mai bune vara cu cauciucuri de iarna"....

 

Eu cred ca au fost destule raspunsuri clare :) . Argumentele lui Mircea sint si ele destul de clare. Dar daca vrei un raspuns monosilabic si foarte clar atunci asta este DA, in cazul meu este un DA mare ! Poti sa ai instalatia de frinare OK si sa obtii rezultate slabe in contextul in care l-am discutat. Daca mai ai si o mica defectiune, chiar poti sa pici testul.

 

In rest ... Dreher sa fie si foarte rece :D , te insotesc cu mare placere.

Share this post


Link to post

Doar asa la o bere.

PS.Eu totusi ramin la ideia ca,indiferent de tipul anvelopei (de iarna sau vara) cu care este echipata masina,la inspectia tehhica,in ceia ce priveste sistemul de frinare,rezultatul trebue sa iasa pozitiv.Aceasta parere o pastrez si va ramine pentru mine.

Share this post


Link to post

Asaaa, ia sa va mai zic eu de noii mei vecini.

 

Cica vine azi pe la mine un vecin tare mandru de al sau Logan 1.6 16V, si ma intreaba daca pot sa-i spal motorul, ca vrea sa o vanda. Ii zic ca da, ca il costa 21 de lei si ca sa aduca masina in curte. Aduce vecinu' masina in curte, da nu se opreste decat in hala, in capatul service-ului, de am sarit ca arsi cu totii. In fine, ma duc eu la el, ii zic ca el personal nu are ce cauta in hala, ii fac apoi spalarea la motor si scot masina afara. Se uita asta, si vede capitonajul de antifon de pe peretele din spatele motorului "aicisa", fix deasupra casetei de directie, apoi in spatele pompei de servo, "aicisa" si in spatele bateriei urme de mizerie "aicisa" si ca nu-i multumit, cum adica sa se duca el la evaluare la buy-back cu mizeria aia? Mentionez ca Loganul avea maxim 15 mii de km, fiind luat de 1 an, si foarte multa mizerie nu avea.

In fine, chem eu baiatul sa-i spele din nou pe unde reclamase vecinu', care in 20 de lei avea pretentia sa-i spalam motorul cu limba. Bine, i-am fi facut noi bucurosi o opera de arta cu furtunul, da masina era in garantie si n-aveam chef sa-i intre apa la bobinele de 300 lei/bucata.

Apoi ii aratam ca are parbrizul crapat, cam 30 de cm crapatura, n-a comentat (de parca era ceva neinteresant in evaluarea unei masini), si ca un proiector nu-i merge. Ii zic ca il costa 141 de lei becul de proiector, el isi aminteste ca are bec de rezerva, si se duce la portbagaj si imi arata intr-o punga un bec H4 cu soclu rotund, cum se puneau pe vremuri la dacii. "Sa ti-l bagi in fund, poate lumineaza", imi zic eu in gand. Ii zic eu ca nu se potriveste, in fine, pleaca asta si scap de el, deja imi facuse 1000 de draci.

Am uitat sa zic ca si-a amintit vecinu' ca in urma cu cateva luni, la revizie, reclamase el nustiuce ca nu-i merge pe partea electrica si ca sigur de acolo i s-a stricat becul. "Da nu are becul garantie?" =)) Ma uit eu in istoric, dar nu gasesc nimic de asta, si imi zice ca "o sa caut eu acasa si va aduc actele si va zic eu ce s-a umblat ca sa rezolvam". In gandul meu, dute invartindu-te si poate te hotarasti sa-ti iei altceva decat meceveul dorit, sa nu te mai am de client.

Oricum, moaca lu' vecinu cand s-o fi dus mai apoi la buy-back si i-o fi oferit aia de acolo vreo 4000 de euro pe minunatia lui de Prestij cred ca a fost priceless. =))

 

Mai puteam sa zic si de vecinul care avea bani de un Symbol nou, sau chiar de un Megane chel de 1.4 16V, dar care a preferat un Megane dci rulat numai afara, superafacere, doar o turbina si un sistem de injectie ii trebuie, dar am zis ca nu se prea incadreaza cu ideea topicului.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

În caz că nu ştiaţi, am aflat eu zilele trecute, de la un vecin, căruia i-a spus fi-su' (posesor de Vectra C ), că e musai să-şi schimbe la maşină (Opel Agila) şi ... (atenţie mare) filtrul de polen de la ABS :wallbanger: =))

Share this post


Link to post

Poate are ABS cu aer conditionat incorporat sa raceasca discurile de frana =)) =))

Share this post


Link to post

Mi-a spus un vecin si am vazut alti doi facand asta.

Se practica mai nou, acum ca ninge si e inghet, lasatul stergatoarelor ridicate peste noapte. Rationamentul ar fi : sa nu inghete lamela.

 

Dupa mintea mea...procedand asa, in timp, arcul stergatorului nu va mai asigura forta necesara de apasare pe parbriz. Alta sansa ar fi sa se formeze gheata pe interiorul arcului, iar stergatorul nu va putea fi asezat la loc pe parbriz.

 

Voi ati observat acest obicei ?

Share this post


Link to post

Eu folosesc metoda asta de ani buni. Pina acum totul e OK, arcurile isi fac datoria in continuare. Nu mi s-a format niciodata gheata in interiorul arcului

Share this post


Link to post

Cum o las seara in parcare, asa o iau dimineata.

Dar mi-au spus 2 vecini ca e bine sa dezlipesc stergatoarele de pe parbriz inainte de prima utilizare.

Nu prea imi place sa las in aer stergatoare tip lamela. Arata cam prea tentant.

GoogleSearchIconShadow.gifSuperSearchIconShadow.gifGoogleSearchIconShadow.gifSuperSearchIconShadow.gif

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Nu tre' sa le alsi in aer, poti baga ceva intre ele si parbriz. Un carton, o carpa..ceva. Sa nu se lipeasca de sticla.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...