Jump to content
Sign in to follow this  
rich1974

Metode Antifurt

Recommended Posts

acum cateva zile unui cunoscut de-al meu i s-a furat masina in bulgaria chiar din fata hotelului de unde era cazat . este vorba de un vw passat din 2004. cam nasoala treaba...asta e!

eu am un aveo si sincer sa fiu nu as vrea sa patesc asa ceva mai ales ca nu am casco. ma gandesc la diferite metode.

cea mai la indemana dupa mine ar fi sa scot siguranta care comanda demarorul astfel ca la o eventuala actionare a cheii, chiar daca cipul o recunoaste, demarorul sa nu cupleze. dar exista posibilitatea ca hotul sa inspecteze cutia de sigurante (lucru putin probabil) si sa puna siguranta la loc...

atunci am vazut ca in acea cutie masina are releul care comanda pompa de benzina. oare ce se intampla daca scot acel releu?

astept parerile voastre si imi cer scuze daca am deschis un topic aiurea dar nu am gasit in alta parte o discutie de genul asta. va multumesc!

am deschis din greseala 2 topicuri...rog moderatorii sa stearga unul dintre ele

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

Lasand la o parte binecunoscuta metoda de a lua cel putin o roata in casa (cu varianta mai simpla de a le desumfla si lasa pe masina), ceea ce vrei tu se cheama "securitate prin obscuritate". Asta vrea sa insemne ca tu faci un ceva la masina, pe care numai tu il cunosti, ceva fie greu de imaginat de hoti ca ar fi, fie greu de "reparat". Pot fi si cele enumerate de tine, dar nu mai spune la altii, ca incep oamenii sa care dupa ei relee, sigurante, pompe de benzina, etc. de o sa te crucesti intalnindu-te cu vecinul si incercand sa ascunzi de el motorul sub vesta. Noroc ca vine iarna si imbracam paltoane. Sunt mai incapatoare. Numai sa nu ni le fure noaptea din cuier.

Β 

Pe bune, fa-ti Casco si lasa apucaturile ancestrale. Daca totusi nu rezisti, cu siguranta vei primi si sfaturi mai concrete :)

Share this post


Link to post

In 2003 mi-am montat o noua alarma la masina. Tipii unde am montat alarma aveau in probe niste relee foarte destepte. Concret, releele respective AVEAU TELECOMANDA in rest aratau absolut identic cu orice releu din cutia de sigurante. Am incercat unul pe masina mea si a functionat. Din cite imi aduc aminte, imi ziceau ca exista si varianta cu comanda din contact + pedala de frina dar inca nu o adusesera.

Β 

Acum, nu stiu daca gasesti asa ceva, insa mie ideea mi s-a parut super eleganta. Poate sa se uite si tata hotilor la sigurante, nu o sa i se para nimic suspect. Nu mai zic ca scapi de caratul diverselor chestii in casa.

Β 

In Budapesta, 1998, eram un echipaj format din 2 masini. Un Espero (al nostru) si un RAV4. Peste noapte, RAV4 a disparut, eram la cca 150 m de sediul nou al Politiei (asa zisul Interpol). Dupa eveniment am inversat fisele de bujii, am scos discret IACul din conector, etc.

Share this post


Link to post

Chiar, ce se intampla prin Budapesta caci pe unele strazi (centrale) peste 3 sferturi din masinile parcate aveau sistem de blocare a volanului, inclusiv niste vechituri care chiar nu erau tentante macar pentru aurolaci.

Edited by john

Share this post


Link to post

Daca vor sa ti-o ia, ti-o salta si ii dau ei de cap pana la urma.

Β 

Sunt diverse metode... pana la un montaj electronic care sa taie alimentarea bobinei de inductie, pana nu parcurgi anumiti pasi intr-o anumita ordine.

Ex: tras frana de mana, march-arriere, inchis usa soferului, apasat pedala de frana, lasat frana de mana jos. (lucruri de care te poti lega prin contactele existente deja pe masina). Astea sunt si lucruri pe care le poti face fara sa dai ceva de banuit ocupantilor masinii.

Share this post


Link to post

Pune o husa pe ea si scrie Logan pe husa.

Share this post


Link to post

=))

Nu m-am putut abtine...

E genial topicul... Am ras in seara asta mai tare ca in copilarie la Stan si Bran...

Share this post


Link to post
Chiar, ce se intampla prin Budapesta caci pe unele strazi (centrale) peste 3 sferturi din masinile parcate aveau sistem de blocare a volanului, inclusiv niste vechituri care chiar nu erau tentante macar pentru aurolaci.

Β 

Aurolacii lor sunt mai saraci ca ai nostri,... sau mai inteligenti, inca nu mi-am dat seama.

Se fura masini, pe scurt. In principiu, din cate am inteles de la gazda, pentru distractie, de catre tineri. Le "violeaza" bine si le abandoneaza apoi.

Β 

----

Β 

In alta ordine de idei, rich1974, cel mai sigur este sa scoti modulul de imobilizator. O sa innebuneasca hotii in unei alte chestii pentru bypass. Nu os a te ajute, tot o sa iti ia masina, dar macar ii enervezi rau.

Share this post


Link to post

Si sa vezi ce fac ei la nervi... Este evident ca o masina cu parbrizul spart, stergatoarele indoite, toate tablele zgariate, cauciucurile taiate o sa-ti produca o mare bucurie atunci cand o sa vezi ca... nu lipseste.

Share this post


Link to post

sincer sa fiu imi este greu sa cred ca un hot sta sa bajbaiasca pe la masina si sa se intrebe oare de ce nu porneste. cred ca daca vede ca nu porneste pur si simplu o lasa balta si cauta alta mai ales ca omul e croit sa fure o masina, nu O ANUMITA masina. asta cred eu! va multumesc pentru raspunsuri...mai astept!

Share this post


Link to post

2001, spatele blocului, tentativa de furt DIN Espero. Omul vroia doar casetofonul, nu toata masina. Cum ramasesem in urma cu un an fara cassul original (tot furat, evident), ii cumparasem unul si il prinsesem bine de sasiu cu o bucata de platband (prin spate, desigur).

Β 

Finalul: nu a reusit sa scoata cassul insa a bagat surubelnita si cutitul in tot ce a prins: casetofon, consola centrala, bloc comenzi climatizare.

Β 

Nu are mare legatura cu titlul topicului insa intareste cele scrise de AB. Aurolacul ala chiar se enervase dar nici eu nu am fost prea vesel cind a trebuit sa schimb toate cele insirate mai sus

Share this post


Link to post

Bre, sa vaz io pe ala care fura un aveo/lgn/cielo sau orice masina lowcost... Fac misto de el o luna :)

Β 

Iar astora cu passat, asa le trebuie domne ! :D

Share this post


Link to post
oare ce se intampla daca scot acel releu?

Β 

Tinand cont ca ar trebui scos de fiecare data cand parchezi masina, efectul sigur va fi ca in scurt timp nici macar tu nu o vei mai putea porni (gandeste-te macar la jocurile care vor aparea in soclul releului respectiv dupa multe extregeri/insertii)

Mai rau, te-ar putea lasa in plin trafic sau in vreo zona fara un service prin apropiere.

La fel va ajunge capota motorului, carligul de asigurare a capoei si capacul cutiei de sigurante.

In plus, gestul repetat de ridicare a capotei la parasirea masinii va fi sigur remarcat.

Un sfat sincer : mai bine vinde-o decat sa o maltratezi in numele grijii pe care i-o porti, sau ... fa un CASCO.

Share this post


Link to post

Se practica montarea unui switch ascuns (sub scaun, bord, in torpedo etc) care intrerupe alimentarea pe pompa de benzina sau aprindere. Dar vorba cuiva, tot CASCO e mai sfant.

Share this post


Link to post
Pune o husa pe ea si scrie Logan pe husa.

Ce, Loganul nu se fura vrei sa zici? > :)

Β 

Nu stiu daca exista o metoda buna anti-furt. Cred totusi ca exista o combinatie de metode:

Β 

1. O alarma buna (ex:Viper) cu senzor de tractare, perimetru, geamuri sparte care sa contina transmitator radio pt. pager. Daca poate sa contina si GPS pt. localizare masina pe satelit si mai bine.

2. Masina nu trebuie sa contina lucruri de valoare la vedere.

3. Sa fie parcata pe cit posibil intr-un loc luminat.

4. Lant la porcbagaj (vrenuri disperate necesita masuri disperate!)

5. Antifurt mecanic de calitate la roti cit si la pedale si volan

6. Si nu in ultimul rind Casco

Share this post


Link to post
Ce, Loganul nu se fura vrei sa zici? > :)

-----

6. Si nu in ultimul rind Casco

Β 

În primul rÒnd Casco, aş zice eu...

Din ce am vΔƒzut prin statistici, nu prezintΔƒ interes (aşa) mare LGN-ul :D

Share this post


Link to post

Pai frate, s-a dus cu masina in Bulgaria? Cate povesti am auzit de acolo...

Eu stau intr-un cartier nu prea bine vazut prin Bucuresti, si am uitat intr-o noapte geamul la masina lasat pana jos. Am avut un soc cand am ajuns in parcare si am vazut, dar din fericire nu s-a atins nimeni de masina.

Share this post


Link to post
nu prezintΔƒ interes (aşa) mare LGN-ul :D

Β 

Ba va spun eu ca da:

Β 

Caz, destul de rar, dar cat se poate de real si de "sad" :(

Β 

Prieten de-al meu facea taximetrie pe un logan pe cealalta tura facea tatal lui. Acesta a fost OMORAT cu 5 lovituri de cutit pt a-i fura loganul. Masina a fost gasita dupa cateva zile infipta intre niste randuri de vie dupa ce in prealabil a rupt cativa spalieri(cine nu stie sunt acei stalpi de beton pe care se fixeaza sarmele), iar faptasul dupa alte cateva zile.

Β 

In concluzie...."Unii omoara sa fure un logan" :o :o :o

Share this post


Link to post
Pai frate, s-a dus cu masina in Bulgaria? Cate povesti am auzit de acolo...

Eu stau intr-un cartier nu prea bine vazut prin Bucuresti, si am uitat intr-o noapte geamul la masina lasat pana jos. Am avut un soc cand am ajuns in parcare si am vazut, dar din fericire nu s-a atins nimeni de masina.

Β 

Β 

Asa mi s-a intamplat si mie acum 1-2 sapt...Si eu am avut placuta surpriza sa constat ca nu imi lipseste nimic din masina, cu toate ca aveam geamul dreapta-fata deschis aproape complet! Partea mai naspa e ca mi-a plouat in masina =))

Share this post


Link to post

Sistemele mele de siguranta sunt:

1. cipul de la cheie

2. imobilizator volan

3. geamurile si oglinzile inscriptionate cu seria sasiului

E mai mult decat suficient, iar Casco e o porcarie- au prea multe clauze.

Share this post


Link to post

Clauze incoace, clauze incolo... Dar atunci cand se intimpla neplacerea,(nu neparat furt), nu-i totuna sa ramai cu ochii-n soare, sau recuperezi macar ceva bani...

Share this post


Link to post

La CONEX ELECTRONIC (Str. Maica Domnului Nr 48 in Bucuresti), am vazut un releu cu telecomanda, era de fapt o placa electronica cu diverse componente si vreo 2-3 tiristoare de putere, si cu 2 telecomenzi tip breloc. Alimentarea montajului se face la 12 V. Nu mai stiu ce curent pot sa suporte tiristoarele . Treaba e ca am vazut cum cineva si-a montat o chestie din asta pe un Opel Vectra model 1992, acest modul intrerupand in acest caz aprinderea.Telecomanda are un buton verde si unul rosu. Singura grija era ca la parasirea masinii sa apese butonul rosu. Deci ala putea sa dea la demaror cat vroia ca fara sa activeze aprinderea... . La utilajele comercializate de firma la care lucrez avem un modul asemanator , cu telecomanda. si daca se apasa butonul rosu, utilajul nu mai face nimic, nici nu mai intra pe semnalizare de avarie. E un fel de intrerupator general de la distanta.

Daca insa masina este noua, daca montezi asemenea chestie pe ea in spatele blocului, pierzi garantia. Daca este iesita din garantie, poti incerca. Tot CASCO e sfant in cazuri din astea. Sau, pune-ti un LED albastru deasupra bordului, conectat la un blinker ( montaj ce genereaza aprinderea intermitenta a LEDului - se gasesc in comert pe Str Maica Domnului si Academiei si sunt ieftine), si arata ca si cand ar avea alarma! Pune si niste abtibilduri de marca de alarma pe masina si aia e.

Share this post


Link to post

Si sa vezi ce misto face un Opel cand stai cu fundul pe butonul rosu in timpul mersului :D

Share this post


Link to post

Pai stai usor. Telecomanda respectiva e de tip breloc , deci sta de inelul cheii. Numai daca tine telecomanda de rezerva in buzunar...atunci DA.

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

Β 

×
×
  • Create New...