Jump to content
Sign in to follow this  
ing3r

Espero 1.5 16v Alba

Recommended Posts

Banzay, ce curge de sub masina aia rosie...tuica oare? =))

Share this post


Link to post

Bun, deci am schimbat fisele de la bujii azi...acum o saptamana parca am schimbat si bujiile cu unele NGK! Tot "imi da in nas " un pic cand schimb vitezele... Dar nu stiu de ce... Si la relanti are si un tacanit enervant care se aude din zona bujiilor, sau a capacului culbutori (sau cum ii zice :P ) ... Ala nu stiu de la ce provine, mai ales ca inainte nu imi facea asa... Zilele astea vreau sa schimb amortizoarele fata si arcurile spate, ca e barca rau! Azi am observat ca antigelul are un pic de spuma si mai ales ca temperatura apei se ridica un pic cam prea repede si trece de jumate! Asta , din nou, nu se intampla inainte. Atasez si poze cum aratau bujiile mele noi-noute inainte sa schimb fisele...Mie mi se pare ca nu arata prea bine. Voi ce ziceti?

P.S.: A 3-a poza arata bujiile mele(afumate) vs una din bujiile lui Banzay (curata)... De ce? :o

post-12972-1239753569_thumb.jpg

post-12972-1239753580_thumb.jpg

post-12972-1239753590_thumb.jpg

Edited by ing3r

Share this post


Link to post
la relanti are si un tacanit enervant care se aude din zona bujiilor, sau a capacului culbutori (sau cum ii zice :P ) ...

 

Intreb...din ce probleme am avut si eu la cielo, tacanitul ala nu este cumva axa cu came?!(adk nu-si da duhul?!)...ca la mine asa a facut

Edited by atyqsound

Share this post


Link to post

Aoleu, nu ma mai speria! Ca doar ce i-am facut distributia si garnitura de chiulasa si altele... :(

Share this post


Link to post
Aoleu, nu ma mai speria! Ca doar ce i-am facut distributia si garnitura de chiulasa si altele... :(

Doamne iarta-ma si pazeste-ma...cum crezi ca vreau sa te sperii...acum in postul mare!? tocmai de aceea am intrebat si eu la randul meu...

Da un tacanit in zona aia a avut si telegica mea asta vara, cand i-am schimbat axa cu came...acu ce sa zic nu te alarma si du-te la mecanic, sigur vei avea un raspuns care te va elucida, nu crezi?!

Share this post


Link to post
P.S.: A 3-a poza arata bujiile mele(afumate) vs una din bujiile lui Banzay (curata)... De ce? :o

 

Mergi subturat, de aia.

Share this post


Link to post

@ englisman Sau intr-adevar fisele nu-si faceau treaba.

Apropo de tacanit, sa nu-l confunzi cu zgomotul normal al injectoarelor. Vezi si nivelul de ulei cum e. De obicei la 1.5 daca scade sub minim bat tachetii in anumite regimuri de mers.

Share this post


Link to post

@Englishman: Subturat cu schimburi peste 2500? Eu schimb in general pe la 2800 rpm, si pe gaz pe la 3000. Eu zic ca aceasta varianta poate fi exclusa :(

@atyqsound:maine dimineata ma duc la mecanic si o sa ii spun toate of-urile masinii :) )

@Dj_Dark: Nivelul de ulei e la max. Nu se aude zgomot de tacheti (cred) , acela se aude cand accelerez undeva pe la 2000-2500 de rotatii.Sunt sunete diferite, acesta care se aude la mine la relanti e mai degraba unul mai ascutit, un "tzacanit", ceva de genul tzaca-tzaca ascutit :) ). Problema e ca se aude destul de tare si ma ingrijoreaza :( oricum maine dimineata aflu cateva raspunsuri :( O sa scot si fisele si bujiile sa vad cum arata. Revin cu informatii!

 

Apropo, am cumparat arcuri spate si amortizoare fata + palieri si urmeaza maine si schimbul de ulei, plus ca vreau sa schimb si antigelul, cum a facut Banzay . Daca nici acum nu se misca bine, chiar iau un bidon de 2 L de benzina si ii fac botezul :) )

Edited by ing3r

Share this post


Link to post
... Subturat cu schimburi peste 2500? Eu schimb in general pe la 2800 rpm, si pe gaz pe la 3000. Eu zic ca aceasta varianta poate fi exclusa ...

Nu conteaza la ce turatie schimbi, important este la ce turatie ajungi dupa, iar asta tine de raportele din cutie. Turatia de schimbare depinde de treapta in care te afli, deci, cu cat treapta este mai mica (ca numar), turatia de schimbare trebuie sa fie mai mare. Din cate am citit pe forum si din ce am observat in practica altora, majoritatea schimba treapta a I-a mult prea devreme. Asa cum treapta a I-a este majoritar utilizata in traficul urban, aceasta practica explica multe din necazurile unora (uzuri premature) si consumul exagerat.

Share this post


Link to post

Pai am grija sa schimb in asa fel incat sa ajung la o turatie de cel putin 2000 rpm dupa.Am observat ca in general daca schimb undeva la 3000 rpm acul coboara pe la 2200. Eu zic ca e mai mult decat rezonabil. Sincer as prefera sa merg mai tare un pic cu ea, mai turat , insa mi-e teama de un consum pe masura, mai ales urban.

Share this post


Link to post

In urban, consumul este dat de catre indelungi decelerari si franari frecvente, accelerarile sunt scurte, iar mersul constant este o raritate. Ca sa nu pierzi in decelerare, trebuie sa fii peste 2000 rpm pentru a beneficia de "taierea" injectiei, adica in frana de motor. Decelerarea indelungata sub acesta turatie da consumul de care tie teama. Aplicarea uniforma a relatiei turatie = consum este pagubitoare la un motor cu injectie. Asta patesc toti cei care ruleaza la turatii scazute sau la ralanti, in loc sa fie in frana de motor la orice turatie peste 2000 rpm. In plus, eu consider submotorizata o masina ca Espero cu motor de doar 1,5L, iar lipsa de cuplu se accentueaza cu cat esti la o turatie mai mica.

Share this post


Link to post

Ai perfecta dreptate...din nou! Si mie mi se pare ca motorul de 1.5 e mult prea mic pt gabaritul masinii, toti spun asta...dar asta e.

:ontopic: Ai vazut pozele cu bujiile? Cum ti se par? Sunt intr-adevar innegrite de la mersul subturat, daca acela exista in stilul meu de mers? Eu zic ca e putin probabil si imi indrept atentia mai mult spre pierderi de ulei sau alte nebunii pe la capacul culbutori sau garnitura chiulasa...Sau chiar fisele puteau fi...

Oricum aflu peste 4 ore la service :) )

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Din pacate, din pozele acelea nu prea ai ce vedea. Depunerile pe bujii apar din cauza temperaturii mici, sub o anumita limita, din camera de ardere, temperatura la care nu are loc autocuratarea. Excursiile scurte si rare, specifice zonei folclorice in care ne invartim, determina aparitia depunerilor, iar subturarea exclude curatirea lor. Mai repede acceleratia la temperaturi scazute provoaca amestec bogat si depunerea de carbon.

Share this post


Link to post

Din ce vad eu in poze sunt ngk si intr-adevar arata bine, dar nu ideal. Ideal ar fi o culoare rosiatica. Mai nou si ale mele sunt mai rau ca ale tale si la mine e o problema de avans la aprindere. Vezi cum e avansul reglat si mai da ture si prin afara la ture inalte. Daca mergi preponderent in oras pe distante scurte si motorul nu ajunge la temperatura de regim, ar fi una din cauze.

Share this post


Link to post
eu consider submotorizata o masina ca Espero cu motor de doar 1,5L,

Are doar cu 50 de kile mai mult decat Cielo.

Share this post


Link to post

Revin. Azi i-am facut un reset + idle learn => masina se misca mai bine , accelereaza constant...ceea ce nu se intampla inainte :( . Nici nu prea mai da in nas, iar cand pun frana nu mai scade chiar asa de rau turatia...Si la relanti nu mai tremura asa de urat masina, ca inainte... In plus, cu ajutorul lui banzay, am facut schimbul de antigel, am spalat si radiatorul, acum e totul curat cica ... ma ingrijoreaza totusi ca se incalzeste mult prea repede si acul ce indica temperatura apei ajunge undeva pana la penultima liniuta, dupa care porneste electroventilatorul... Inainte nu se intampla lucrul asta, sa fie oare ca s-a incalzit vremea si motorul se incalzeste mult mai repede ?

Acum 2 sapt am schimbat si arcuri spate (cu unele koreene) + amortizoare fata (originale GM) si pot spune ca se simte diferenta. Am facut un drum de aprox 300 km si pot spune ca la viteze mai mari se simt arcurile noi+ amortizoarele noi cand treci peste denivelarile "soselelor " noastre :D .

Pe langa acestea, am inlocuit si bujii (NGK) si fise (originale GM ) ...Deocamdata atat, sper sa nu mai urmeze alte "reparatii", ci doar imbunatatiri :P .

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Termostatul in ce stare e? Cum lucreaza? incearca sa pui unul nou(nu e scump) si vezi cum merge. Dar sa nu-l arunci pe cel actual ca s-au mai vazut cazuri in care cel nou a mers mai prost decat unul vechi :D

Share this post


Link to post

Pai tocmai asta e marea mea intrebare: termostatul a fost inlocuit in ianuarie, deci e aproape nou ! Acul ajunge la jumatate destul de repede, insa creste mult mai mult decat inainte.Apoi intra ventilatorul si calmeaza spiritele :) )

Share this post


Link to post

Vezi sa nu ai vre-o fisura in instalatie mai nou. Si al meu a inceput sa faca aproape la fel, am mai avut problema asta si numai cand imi curge apa pe undeva si nu am presiune suficienta in instalatie apare acest fenomen la mine. Cel mai bine vezi cat indica testerul temperatura cand pleaca ventilatorul compari cu manualul si in functie de asta vezi daca indicatia e gresita sau intr-adevat ventilatorul pleaca mai tarziu decat normal.

 

PS. O pura curiozitate. Vezi daca e vre-o diferenta intre indicatia acului cu degivrarea pornita si oprita.

Share this post


Link to post
:( . Nici nu prea mai da in nas, iar cand pun frana nu mai scade chiar asa de rau turatia...

 

Vezi sa nu ai pierderi de vacum, deobicei din cate stiu eu asta e cauza pentru probleme de genul asta.

Share this post


Link to post

Da, mi s-a mai spus. O sa verific. Probabil servofrana...

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Intre timp mi s-a mai intamplat o nenorocire: Acum 2 seri am constatat ca s-a scurs tot lichidul de racire din vas si acul de la temp. era aproape pe rosu...Rezultat: a intrat apa in ulei si in capul pistonului. Am scos joja si a tasnit apa, iar la ulei erau mari semne de spuma.

Azi dimineata a venit mecanicul si m-a tractat pana la service unde a concluzionat, dupa ce a demontat chiulasa: chiulasa ovalizata si garnitura de chiulasa arsa. Drept urmare, se vor inlocui urmatoarele piese (unele trebuiau oricum inlocuite):

-garnitura chiulasa

-garnitura capac culbutori

-garnitura galerie evacuare

-garnitura galerie admisie

-garnitura baie ulei

-garnitura delcou (o-ring)

-pompa apa

-furtune pe la servodirectie pe unde curge lichid

 

De asemenea, se va face rectificarea chiulasei (planeitatea0 + schimbul de ulei + antigel.

Revin...eventual si cu preturi pt manopera.

 

P.S.: Vreau sa ii multumesc lui Dj_Dark pt amabilitatea de a-mi acorda niste sfaturi si de a-si pierde timpul cu explicatii...Mersi!

 

Poze:

post-12972-1241455583_thumb.jpg

post-12972-1241455622_thumb.jpg

post-12972-1241455645_thumb.jpg

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Cu placere!. Daca tot ai ajuns acolo zi-i sa-ti verifice si supapa unisens de la servofrana.

 

Inseamna ca eu am fost norocos ca am schimbat singur garnitura fara nici o planare la chiulasa si am 40.000 km cu ea fara probleme > :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

A verificat-o de fata cu mine (supapa unisens). Si am suflat si eu, exact asa cum ai zis...In sensul invers nu trece aerul, deci cred ca nu e de la aia.

Share this post


Link to post

Atunci vezi daca mai face figuri dupa ce faci motorul.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...