Jump to content
Sign in to follow this  
ing3r

Espero 1.5 16v Alba

Recommended Posts

Asa am sa fac! O sa fiu cu ochii in 4 si cu urechile in 12!

P.S.: La lista aia se adauga si rola de la A/C care are joc mare si mi se parea mie ca scartaie.

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Am revenit de la service:

1. Masina se misca mult mai bine, accelereaza bine, e mai vioaie.

2. Mi se aprinsese martorul check in bord dupa ce am plecat de acolo, am mers cu el cativa km prin oras si dupa ce am oprit masina si am pornit-o de abia statea la relanti, murea motorul...Dupa aceea a fost in regula, relanti-ul sta bine acum.

3. Mi se abureau excesiv geamurile (afara ploua cu galeata), insa temperatura de afara nu era asa de joasa incat sa fie un motiv pt asta. Insa pana acasa (cativa km) a tot iesit abur de sub capota de la uleiul si apa care se evaporau de pe motor si angrenaje...Si pe la aeratoare vine miros de ulei ars sau incins...

4.Mi-a inlocuit si rola de la A/C, insa aceasta scartaie enervant de tare. Mi-a verificat-o si a doua oara, a strans-o bine, insa tot scartaie, mecanicul zicea ca daca nu isi revine pana maine e posibil rola sa fie de vina.

5.O perioada a scos ff mult fum alb pe la esapament, mai ales cand o turam. Mecanicul mi-a spus ca e normal, pt ca evacuarea a fost plina cu apa (de cand a curs pe la garnitura de chiulasa) si ca mai dureaza un timp asa si pe urma nu mai scoate...Intr-adevar, nu prea mai scoate deloc, insa nici nu prea mi-am putut da seama prea bine ca a plouat ff tare dupa ce am luat-o de la service.Probabil e normal sa faca asa...

 

Un fenomen ciudat : Am pornit masina (fara sonda lambda conectata) si a ost ok. Dupa ce a conectat si sonda lambda nu a mai vrut sa porneasca deloc. Se arsese siguranta de la injector (cea de 20 de la blocul de sigurante de sub volan) . E normal?

 

P.S.: Tot mi se intampla cand apas pedala de frana sa imi scada relanti-ul sau sa imi moara motorul...Mecanicul mi-a zis ca e o problema electrica. Voi ce ziceti?

P.S.2 : Dj_Dark poti pune o poza cu acul de la temperatura apei din bord cand e scos contactul(cu motorul oprit) ? Sau oricine altcineva cu Espero...ma gandesc ca imi arata mie acul gresit temperatura. Desi nu cred. Mi s-a ridicat acul de la temperatura pana la linia din poza de mai jos , unde intra apoi electroventilatorul si coboara acul pana deasupra celei de-a doua linii... E bine ? In cea de a doua poza arat cam unde sta acul de la temp cand motorul e oprit si contactul off.

 

Intrebari :

2. De ce mi s-a aprins martorul check in bord? (ramanea aprins) Mufa de la filtrul de aer era conectata. Eu ma gandesc sa nu fie vreun senzor ceva...sa nu fie conectat sau ceva de genul...

3. De ce mi se abureau geamurile? Asa mi s-a intamplat si inainte sa mi se arda garnitura de chiulasa...mentionez ca (,) caloriferul e schimbat de cateva luni.

4.A mai patit cineva asa cu rola de la A/C ?

 

 

Mentionez ( ca un raspuns la niste posturi din topicul cu pierderi de antigel ) ca mecanicul mi-a spus ca a verificat si rectificat planeitatea si la chiulasa si la blocul motor! Rectificarea m-a costat 180 ron...E mult, e putin?

post-12972-1241715457_thumb.jpg

post-12972-1241715647_thumb.jpg

Edited by ing3r

Share this post


Link to post
... mecanicul mi-a spus ca a verificat si rectificat planeitatea si la chiulasa si la blocul motor! Rectificarea m-a costat 180 ron...E mult, e putin?

Mie mi se pare enorm ! Anul trecut, cam tot pe vremea asta, m-a costat 60 lei. 250 lei era cu tot cu rectificare supape/scaune si inlocuire simeringuri supape

Share this post


Link to post

Eu nu aveam nici cea mai mica idee cam cat ar putea costa o astfel de interventie la chiulasa si bloc...Poate astea sunt preturile pe aici, sincer nu m-ar mira...

Share this post


Link to post

Nene, eu m-aş orienta, pe viitor, către un alt service/mecanic.

Pe lângă faptul că diferitele remedieri ale problemelor tale au fost cam piperate, nu consider normale răspunsuri de genul "o fi de la electrică", "e normal, în timp trece... sau nu", "lasă că mai vedem până/şi mâine" şi altele asemenea, venite de la cineva pe care îl plăteşti să te ajute să remediezi problemele maşinii.

Share this post


Link to post

Asa e , poate ai dreptate, insa omul m-a ajutat de fiecare data cand a putut, ba chiar a venit de la service si m-a tractat...de 2 ori! Nu stiu cati mecanici ar fi facut asta ... Si el mi-a si spus: e doar pe partea de mecanica "specializat", a zis ca la partea electrica nu se baga, are un electrician de recomandat...

Recapitulez:

1. Masina "inca" merge ff bine, se simte diferenta in mers.

2.Martorul check engine se aprindea din cauza ca nu era mufa de la senzorul de viteza (traductorul probabil) bagata. Am depistat-o si "am introdus-o" ( =)) ) si acum merge bine.Mufa aia sigur a uitat sa o bage tipul care il ajuta pe mecanic la montat/demontat (de obicei pe ala il pune la treburile astea mai usoare). Tot el mi-a uitat-o si data trecuta X( .

3. Nu se mai aburesc geamurile.

4.Rola de la A/C tot scartaie , ma duc luni sa faca ceva cu ea.

5.Nu (prea) mai scoate fum alb pe esapament, e ok acum.

Se pare ca mecanicul a cam avut dreptate cu ce mi-a zis. Antigelul e la nivel acum, o sa monitorizez zilnic sa vad daca scade. Acul ce indica temperatura la apa nu mai urca asa sus ca ieri, acum sta pe la jumate constant (ca in poza de mai jos, unde e semnul cu negru) si nu se ridica asa repede ca inainte dupa ce pornesc masina. Deci e ok.

:o fftopic: O singura problema am : imi scade relanti-ul cand pun frana sau cand misc de volan stanga-dreapta, chiar si pe loc. Si se mai aude si un vuiet (ca si cum nu ar avea lichid de servodirectie) , nu foarte puternic. Eu banuiesc pompa de servodirectie sau vreun furtun ceva pe acolo care trage aer fals...

post-12972-1241818936_thumb.jpg

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

update: I-am dat un reset ECm + idle learn si am observat ca nu mai scade relanti-ul cand pun frana . Insa cand misc de volan stanga-dreapta scade totusi...mai putin, dar scade. Si se aude si un vuiet incet , cred ca e de la pompa de servo.

Am in vedere niste jante pe 15... Si xenon. Insa sper sa gasesc ce vreau eu...

Share this post


Link to post

Suntetul la servo il am si eu de cand stiu masina si nu am probleme la servo.

Share this post


Link to post

I-am inlocuit vasul expansiune , se desfacuse stutul acela in care intra furtunul de retur si pierdeam apa pe acolo. Acum, problema e ca nu mai curge pe acolo insa nivelul temp. apei din bord se ridica destul de mult peste jumatate , pana porneste electroventilatorul si scade la jumatate...Sta acolo un pic si pe urma iar se reia ciclul. Deja ma enerveaza ca termostatul e schimbat acum 3-4 luni si apa nu pierde. Posibil pe la buson, pe la supapa aceea... Vreau sa ii fac o curatare a instalatiei de racire , am cumparat 2+2 rdiator super flush :D si zilele astea ii fac si o curatare profi in service. Sa vedem dupa aceea!

 

In curand, peste cateva zile sper, o sa o pun si pe tester . Sa vedem atunci ...

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

s-ar putea supapa din buson sa fie de vina

de obicei genul asta de comportament e dat de nepresurizarea instalatiei de racire

Share this post


Link to post

Urca prea sus. Daca indicatia acului e corecta, la pozitia aia avea aburi prin supapa aia defecta. :D . La tester prin comparatie e baza. Vezi la ce temperatura porneste ventilatorul, astfel verifici cat de reala e indicatia acului.

Share this post


Link to post

Este posibil sa fie si acul 'destabilizat'. Era dereglat si l-am reglat noi. L-am dat peste cap pana unde nu mai mergea si dupa l-am pus in dreptul liniei de jos sau un pic sub nu mai tin minte exact, ne zice Nicu cand vine. Acum intrebare: care este mijlocul? Un pic deasupra primei liniute, cum este linia neagra din poza lui Nicu?

Share this post


Link to post

Din spusele altora cam pe acolo e. Dar tot din spusele acelora...cica ar trebui sa porneasca ventilatorul cand ajunge acul acolo. La mine nu se intampla asta, porneste mult prea sus. Lasa ca in cateva zile o pun pe tester, vedem atunci!

Share this post


Link to post

Vezi ca ai doua optiuni :) termostatu care e mai ieftin,si termocupla .

In rest km fara numar fara alte belele majore :)

Share this post


Link to post

Mersi.

Am fost azi la service autorizat Daewoo si am pus masina pe tester Scan 100. Am verificat ABS si da o eroare la un motoras de la ABS (cum ca nu ar functiona sau ceva de genul...) , caz in care trebuie inlocuit tot ansamblul ABS sau , dupa unele sugestii, se poate repara. Oare ? Atasez si poza 9e mai veche, dar e buna) referitor la ce a zis mecanicul...

De asemenea, ventilatorul porneste la 95 grade, cam tarziu dupa parerea celui de la service...si dupa a mea. Din cate am inteles, ar trebui sa deschida undeva pe la 87 grade (corectati-ma daca gresesc) , insa mecanicul mi-a spus ca nu ar fi ceva foarte grav, doar deschide un pic mai tarziu decat ar trebui. Eu nu sunt impacat cu ideea asta, fapt pt care am cumparat azi un termostat nou (scrie 87 grade celsius pe el :P ) si luni as vrea sa il montez, pt linistea mea.

Mi-a mai spus cineva ca ar putea fi de la termocupla . Aici nu stiu, nu ma bag. Sper doar sa fie termostatul de vina, desi are doar vreo 4 luni.

post-12972-1242514726_thumb.jpg

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

La 95 e normal sa plece pe prima treapta la espero. Motorul tau merge cu apa la 90 grade, asa a fost proiectat. Nu mai schimba termostate aiurea, vezi ce are acul indicator.

 

PS. Termostatul la espero e deschis complet la 87 grade spre difereta de cielo care deschide pe la 82 daca imi aduc eu bine aminte. Oricum, eu am de cielo acum pe masina dintr-o greseala si nu e bine, in afara, la viteza mare, apa scade la jumatate din indicatia normala a acului.

 

PS2 Espero nu are termocupla. Comanda ventilatorului o face ECM-ul pe baza senzorului de apa aferent aflat pe chiulasa(care difera de cel de ac).

Motorul de espero e diferit fata de cel de cielo prin mai multe chestii, zi-i mecanicului tau asta.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pai nu mi-a zis mecanicul de termocupla.Omul unde fac eu reparatiile in general mi-a zis ca e normal sa se ridice apa asa, ca porneste ventilatorul si o scade...si tot asa. Cel de la service-ul unde am facut scanarea mi-a zis ca termostatul deschide un pic cam tarziu, dar ca nu e chiar asa grav.

Ieri am mers cu masina ceva mai mult si am obs. ca daca am A/C pornit acul nu mai creste mai sus de jumatate, acolo ingheata. Cum scot aerul, cum se ridica acul :( .

Din cauza asta, tind sa cred ca indicatorul arata bine, din moment ce ajunge la jumatate si ramane acolo. Deci pe tester la linia aia de sus (3/4) temp. era de 95 grade.

P.S.: Senzorul ala de pe chiulasa nu poate fi de vina? Sau daca ala pica, nu mai afiseaza acul de la temp ?

Edited by ing3r

Share this post


Link to post
...

Mi-a mai spus cineva ca ar putea fi de la termocupla .

 

La asta era raspunsul meu.

Daca ai umblat la ac mai mult ca sigur ca de-acolo e problema ta. Cand e rece unde sta "parcat"? Trebuie sa fei cativa mm buni sub ultima linie de jos.

 

Daca scanner-ul a aratat ca la 95 grade porneste ventilatorul instalatia ta e perfecta. Acul e optional, daca e suparator, incepi cu acul in sine si apoi senzorul (care e tot pe chiulasa).

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Dar e normal sa tot porneasca ventilatorul? Mie pot sa jur ca nu mi s-a intamplat nici macar o data la matiz sa porneasca ventilatorul nici dupa km intregi de mers la blana pe autostrada...Si pana acum nici la cielo. Ce e drept il cam iert, mi-e mila sa o calc... :)

Share this post


Link to post

Nu am inteles ce vrei sa spui. Nici la espero nu porneste in conditiile expuse.

 

Daca stai pe loc e normal sa faca asa, de unde racire? porneste la 95 grade si se opreste putin sub 90. In mers cu minim 60 la ora radiatorul se raceste datorita curentului de aer, chiar mai mult decat ar fi nevoie, si aici intra iar termostatul care inchide circuitul pentru a mentine o temperatura optima a lichidului.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Termocuplul (nu termocupla) este un anumit tip de senzor de temperatura, foarte des intalnit. Nu este un senzor anume din motor.

Share this post


Link to post

??. Presupun ca raspundeai la postul #142.

 

Probabil ai dreptate insa exista si termocupla, cielo are. Rolul ei este de a porni ventilatorul peste o anumita temperatura si e pozitionata pe radiator.

Share this post


Link to post

La ala denumirea inginereasca e tot termostat. E echivalentul presostatului pentru ... temperatura. :D Sau poti folosi denumirea "termocontact" ~ "temperature switch".

 

Asta asa, pentru conformitate si uniformitate.

Share this post


Link to post

:o fftopic: sorry ing3r

 

Si manocontactul ce e inginereste?

 

Tot asa...cum spui tu mai sus :P .

Share this post


Link to post

Pai tocmai porneste masina. O tine ce o tine si se incalzeste...porneste electroventilatorul dupa o vreme. Pana aici nimic anormal. Vine cu masina dupa 2-3 km prin oras, o lasa 2-5-10 min la relanti si incepe iar ventilatorul. E normal? La mine nici la cielo si nici la matiz nu am intalnit comportamentul asta... Sau or fi motoare diferite si deasta? Si nici la relanti de cate ori am stat, cat am stat (si 20-30 min, mers cu 1-2 km la ora cel mult si in plina vara cu matizul) nu mi s-a intamplat asa ceva!

 

Sa ne zica Nicu cam cand porneste ventilatorul, el stie mai bine si sa faca o comparatie cu motorul meu. In rest de faza cu ventilatorul, motorul lui trage super, nu mai tremura, merge bine.

 

Sper ca din postul asta s-a inteles ceva...am obiceiul sa fac tocanita din cuvinte :|

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...