starsteel Posted April 20 Author Share Posted April 20 (edited) Nimic de consemnat de la revizia de anul trecut pana la aparitia cateodata a unui clinchet specific sistemului de franare, am crezut ca-i vorba de roata spate insa dupa un drum la Bucuresti in care am simtit si miros de ferodo am constatat roata fata stanga incalzita, am avut si 2 episoade de vibratiii in volan...mers la un service de pe langa Kauflandul din Aparatorii Patriei pt o constatare, intial roata era usor infranata, la verficare s-a constatat ghidaj gripat la etrier si pistonul etrierului functional dupa 18 ani de exploatare. Cum a fost vorba doar de o constatare nicidecum curatare temeinica urmeaza sa atac problema acasa printr-o curatare generala sau printr-un kit de reparatie etrier in care sa includ si pistonul etrierului, ca sa ajung si la ultima varianta inlocuire etrier mi se pare prea mult. Sa vad ce urmeaza sa fac, cum nu am fost multumit de la inceput de celebrele placute Brembo si le-am vazut destul de uzate probabil o sa le inocuiesc si pe ele. Am facut si un istoric al inlocuirii placutelor, cele originale la 45.200km, cele din imagine de care am fost multumit timp de 46.000km, no name-urile Jakoparts, tot acolo se regasesc si placutele Brembo, am o poza cu ele dupa 22.000km, o s-o pun ulterior Edited April 20 by starsteel 1 Link to comment
Akon Posted April 23 Share Posted April 23 Ia kit direct, la mine curatarea n-a functionat. am facut deja destul rulaj cu kit-ul de reparatie frenkit si functioneaza perfect. 1 Link to comment
Salex Posted April 23 Share Posted April 23 A evalua niste placute de frana, comparativ, si a ajunge la concluzia ca alea care "s-au uzat" mai repede sunt mai slabe mi se pare ca duce la concluzii pripite. Am aruncat efectiv la gunoi placute de frana extrem de dure (probabil ca ar fi putut tine 100.000-150.000 km). Recomand un echilibru bun intre placuta de frana si discul de frana. Aici ori mergi pe acelasi producator, ori analizezi bine variantele. Altfel vor fi resimtite tot felul de efecte secundare: zgomot mare la franare, discuri de frana zgariate si uzate prematur, lipsa de frana in anumite conditii etc. Am experimentat o gama extrem de mare de placute cu varii compozitii si, subiectiv, am ajuns la concluzia ca mie mi se potrivesc placutele ceva mai moi, dar cu coeficient de frecare ridicat. Inevitabil, uzura este mai rapida. Strict din experienta personala, niste placute de frana care sa asigure performante bune (nu de varf !!!) "tin" intre 30.000-50.000km pe fata, in conditiile unei masini doar cu tractiune fata. Pentru o aceeasi masina, placutele spate echivalente (producator, gama) ar trebui sa tina ceva mai mult 2 Link to comment
Viktor Posted April 24 Share Posted April 24 N-arata rau etrierii eia, curatati la singe (sablati) urmat de un kit de reparatii complet cu lamele incluse s-apoi cu anii nu mai fac fente plus fiabilitate, musca din discuri nu alta. Placute noi, discuri cel putin rectificate. 1 Link to comment
starsteel Posted May 1 Author Share Posted May 1 (edited) Am luat placute de frana TRW ca sa fie compatibile cu discurile TRW, kit de reparatie cu tot cu piston pt ambele roti iar tehnica de lucru o sa fie una specifica unui meserias vechi facuta cu rabdare acasa, fac si revizia cu schimbul de ulei inclusiv filtrul de combustibil desi are doar vreo 23.000 si am schimbat filtre si dupa 6.000, am luat si un pivot ca cel de la roata din poza avea un pic de joc...simpatici cei de la "serviceul ieftin" cand le-am cerut pret de manopera la inlocuit placute + curatat sau inlocuit piston etrier 119 + 238/roata, schimb ulei 95, in acelasi timp la receptie imi transmite ca nu curata etriere, le schimba, insa vorbisem cu mecanicul si era dispus sa o faca. Pt informare in privinta preturilor placutelor de frana TRW cod 3330, Autokarma 121, Autoeco 138, epiesa 164, UNIX 210, la kituri de reparatie etrier, Autokarma 84, Autoeco 79, UNIX 63, cam asa sunt preturile, cine vrea sa cumpere ieftin, ca toate vin din acelasi depozit de furnizor, trebuie sa caute reper cu reper! 🤣 La mine intamplarea a facut sa achizitionez din 3 locuri exceptand epiesa! Edited May 1 by starsteel 1 Link to comment
starsteel Posted May 5 Author Share Posted May 5 (edited) Efectuat azi revizia anuala rezumata la schimb de ulei, filtru ulei, inlocuit placutele Brembo de care am fost nemultumit de cand le-am montat cu TRW, alta viata, verificat functionare si stare pistoane etrier, totul ok, inlocuit pivot roata stanga fata, din fericire il aveam, roata dreapta ok, la estetica mi-am colantat manerele la usi si cele 2 plastice de decor de pe volan cu negru carbon asa cum am facut de vreun an si cu emblemele fata/spate. Am constatat din nou ca nivelul de apa a scazut cam cu 0,5l iin rezervorul de apa de racire, dupa ce luna trecuta auzeam un galgait in fata pe care il credeam de la muzica ambientala pe care o ascult, era de fapt vasul cu apa golit pana la nivelul conductei de preluare din rezervor, devine clar ca am o pierdere ppe circuitul apei de racire trebuie sa vad cum descopar pe unde e, sper sa nu fie de la pompa de apa (FAI montata in iul.2023) la care accesul e similar cu efectuarea distributiei. Edited May 5 by starsteel 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now