Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

Matale ar trebui sa intelegi ca fiecare face ce poate sa ia ochiul cumparatorului :)

 

Nu am zis nimic de alte marci, dar afla ca la aceleasi puteri si greutati mitsubishi si toyota scot in jur de 10 secunde suta :)

Inclusiv motorul de 1.6 copiat dupa o versiune veche de la toyota nu da performante decat pe hartie :D

 

Deci nu e de la masa, e de la intinsul puterii pe grafic din pix, tocmai sa umple golurile de aer self-nerestrictionate :) )

 

Ca si la scosul restrictorului.. mult zgomot pentru nimic =))

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Ok.

Treaba sta in felul urmator. Ieri, de plictiseala, dupa 8500km facuti fara restrictor, am zis "ia hai nene sa-l pun io la loc".

Apoi am facut un reset ECM si un Idle Learn and... BOY WHATTA DIFFERENCE!! Masina merge mai rotund, trage mai bine de jos, e mult mai placuta in utilizare.

Concluzia mea: Lasati "restrictorul" la locul lui. Are el un rolisor acolo. ;)

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Nu e placebo. Cand l'am dat jos am simtit imediat ca e mai lenes la turatii normale. Mai degraba placebo referitor la performantele obtinute fara restrictor. Insa pierderea cuplului la turatii mici se simte. :)

Share this post


Link to post

Sa stii ca si eu am simtit un tremurici mai accentuat cu restrictorul scos si parca cateodata e mai lenes la turatii joase. Dar nu stiu ce sa zic ... alta data parca se simte mai bine masina cu restrictorul scos.

Share this post


Link to post

Eu am scos restrictorul si pana acum am numai impresii bune. Se infige mai bine (lucru confirmat si de cativa prieteni pe care i-am plimbat sa le arat marea inginerie), astfel placebo cred ca pica in situatia mea, nu mai tremura si suna de parca ar fi un mic porsche :D

Acum ramane de vazut consumul, insa din cate banuiesc eu nu are sa creasca mult. Depinde si cat de turat mergi cu ea. E posibil ca multora sa le fi consumat mult deoarece au profitat "din plin" de "cum se infige" si e normal sa traga mai multa benzina. Oricum, am sa merg la fel ca inainte sa vad diferenta de consum.

Am sa revin cu informatii. ;)

Edited by lupulnebun

Share this post


Link to post

Am scos si restrictorul si rezonatorul.

A rezultat cel mai mic consum pe care l-am inregistrat intr-un an de cand am Matizul.

Consumul pe ultimele 3 plinuri a fost de 8,1-8,3. Inainte, de la 9 in sus, in aceleasi conditii de trafic.

Sunt foarte multumit.

Share this post


Link to post

Am citit si rascitit topicul asta, si pana la urma, la aproape o luna de cand am matizul, am comis-o si eu. Alaltaieri seara, la un pahar de vin cu viitorul socru, si el matizar, am zis hai sa incercam. AM cautat racord flexibil de 60, da am gasit numai de 50, asa ca am scos restrictorul, rezonatorul si gura aia de alimentare, si a ramas numai cutia aia in care e filtrul, aerul intra direct in ea. Nu stiu daca e bine sau nu, io am riscat.

Ce sa zic, la prima cheie, a sunat asa de tare motorul ca s-a si pornit alarma la un logan de langa :) ) . Super frate, ca un motor de porsche boxter, hehe.

Si dimineata am facut un reset si idle learn... parca tremura mai tare la relanti... da se infige domle', de nu-i adevarat. Am facut un drum Valcea-Dragasani si nu mi-a venit sa cred, urca f bine, mult mai bine in turatii, si sunetul e dementia. Poate o fi de vina si bujiile cu 4 electrozi, pe care le-am schimbat tot atunci, da oricum, e beton, nu cred ca il mai pun la loc. SI mi se pare ca si consumul a mai scazut o tzara...

 

P.S. A, un tip cu Solenza se tot invartea pe langa mine sa ii spun ce am facut, de suna asa de demential motoru, sa faca si el, hehehe.

 

A, si inca ceva. Socrumeu are un matiz din 2000, el zice ca are 60.000, da l-a luat cam de un an din Vitan, deci... Eu zic ca are peste 120.000, arunca ulei pe la chiuloasa, nu se infigea deloc. Cu marea schimbare, nu i-a venit sa creada cum merge masinuta, si sincer nici mie. Se infige muuult mai bine.

Edited by muscarul

Share this post


Link to post

Revin... Ii bai oare ca intra aerul direct in cutia in care e filtrul sau nu? Tot asa l-am lasat, nu i-am mai pus nici un racord flexibil

Share this post


Link to post

Decamdata nu e mare bai dar la vara o sa fie pentru ca va trage aer incins de sub capota. Eu as fi pastrat cura aia de admisie si as fi inlocuit rezonatorul cu un racord flexibil.

Share this post


Link to post

Ma gandesc sa fac cum zicea Tolin, cu un racord sa trag aerul din partea de jos de undeva, nu mai stiu de unde, da aflu io pana la vara :D

Share this post


Link to post

Solutia data e tolin e f buna mai ales daca masina este FARA AC, daca are ac tubul va fi ingramadit pe acolo. O alta pb mare a acestei sol este apa: daca treci printr-o balta mai mare e de rau.

Share this post


Link to post

A mea e cu A/C... Cat despre beti, ma gandesc ca pot sa intorc cumva capatul tubului in sus, si astfel, cand trec prin balta, exista sanse mari sa nu intre apa. Cel putin teoretic :D

Edited by muscarul

Share this post


Link to post

Pe astra mea am scos din cutia filtrului un cot care era sub filtru si o strangulatie care era deapura filtrului. Ca prima impresie, motorul scoate un zgomot mai puternic, mai gutural, creste parca o idee mai repede in ture, respira f bine la turatii mai mari, dar si tremura o idee mai mult si parca merge o idee mai putin "rotund".

 

Acum vad ca la voi e mai mult scos, acel air in-take cred ca e un must mai ales vara pt ca daca motorul va trage aer cald, va merge mai prost decat daca ar trage mai putin aer, dar rece.

 

Oricum, eu ma aproprii de prima revizie si tare sunt curios daca o sa zica cineva ceva in leg cu cutia filtrului :roll:

Share this post


Link to post

@ KAnh - Sa stii ca si la mine la matiz tremura mai tare fara alea.

SI eu trebe la vara sa pun priza de aer la loc, ca ma omoara aeru cald din compartimentul motor. Sau adopt solutia lui Tolin, da la mine e mai greu, ca e cu A/C si nu prea am loc de compresor

Share this post


Link to post
Sa stii ca si la mine la matiz tremura mai tare fara alea.

Nu la toate matizurile, iar unele tremura si cu toate piesele pe el. Cauza este in alta parte.

Share this post


Link to post

AM mai schimbat ceva...

Inainte, dupa cum am scris mai sus, aerul intra direct in cutia filtrului. Am facut si eu cum am vazut pe forum, cu racord flexibil intre cutia filtrului si priza de admisie a aerului, am facut reset si idle learn si nu mai tremura :) .

Parca nu are acelasi zvac, da nu stiu, poate mi se pare.

Am incercat sa aplic modificarea lui Tolin, dar din pacate nu mi-am putut baga manutele pe acolo, ca a mea e cu A/C si e plin de tevi si furtune.

Una peste alta, e ok, sunt super sastisfacut.

Share this post


Link to post

Asa e, nu mai are acelasi "zvâc", trage mai lesinat la turatii mici-medii si, cum matizul este folosit in majoritatea timpului in utilizare urbana, eu m'am decis sa pun la loc restrictorul. Recunosc ca la turatii inalte se simte ca trage un pic mai bine, insa acolo mai rar ajungi in oras, iar afara nu fac "reising".. :P

Share this post


Link to post

Am ceva probleme cu zgomotul pentru ca nu mai pot sa pun capacul isonorizare de sub torpedo--fostul propietar folosea zgomotul de la motor pe post de turometru, eu as vrea sa-i iau un turometru digital... Stie cineva de unde? cat? si unde as putea sa-l montez?

In ce priveste inventia cu racordu:

1As vrea sa fac si eu modificarea asta, dar al meu e pe gaz...E vreo problema? si 2 daca nu ma pricep ar putea sa ma ajute cineva?

Share this post


Link to post

Discutia despre turometru pentru Tico si Matiz se poarta aici, in topicul dedicat.

Share this post


Link to post
--fostul propietar folosea zgomotul de la motor pe post de turometru

Deh, fostul proprietar stia ca zgomotul de la motor este cel mai bun turometru.

Share this post


Link to post
Deh, fostul proprietar stia ca zgomotul de la motor este cel mai bun turometru.

 

 

Cu asta m-am consolat eu, ca pot folosi gaura aia pe post de turometru, desi imi dau seama ca zgomotul a inceput sa ma deranjeze, imi da senzatia ca merg cu un bondar, intrucat are un bazait specific. Faza e ca fostul propietar a descoperit gaura cu ajutoru nevestii care, cica, mai solida fiind, si-a bagat picioarele pe acolo si a desprins capacul de isonorizare, desi nu-mi dau seama cum a facut treaba asta. Desi am incercat sa-l pun la loc dupa ce l-am gasit pe sub covoras, problema e ca are clemele rupte si nu l-am gasit sa-l cumpar nici macar de la reprezentanta din Craiova. Tipu de la magazie a zis ca nu a vazut asa ceva, ba chiar mi-a vanturat tot catalogul cu piesele plansei de bord si de sub. :(

Share this post


Link to post
Asa e, nu mai are acelasi "zvâc", trage mai lesinat la turatii mici-medii si, cum matizul este folosit in majoritatea timpului in utilizare urbana, eu m'am decis sa pun la loc restrictorul. Recunosc ca la turatii inalte se simte ca trage un pic mai bine, insa acolo mai rar ajungi in oras, iar afara nu fac "reising".. :P

 

Strumfuadi, eu am pus numai priza de aer pe care am legat-o du un racord flexibil la cutia filtrului (racord de la romstal, mari hotomani si astia), nu am pus restrictorul la loc. Deci la mine a iesit din ecuatie restrictorul si rezonatorul. Inainte era iesita din ecuatie si priza de aer si racordul asta flexibil, si tragea muult mai bine, acuma parca e un pic mai lesinat, hehe. Oricum, decat cu restrictor... e lux. SI pare-mi-se mie, sau a scazut consumul cam cu un litru fata de situatia in care aerul era tras direct din compartimentul motor... Mai studiem.

Share this post


Link to post

Dupa ce-am citit forumul, m-am hotarat, o comit si io maine, si nu mai am rabdare... > :)

 

Revin cu detalii si impresii...

Share this post


Link to post

Am facut ceva experimente cu/fara restrictor si cu/fara rezonator asa ca urmeaza concluziile pariale:

 

- fara restrictor si fara rezonator: zgomot demential, parca mi-s fi pus turbo...trage mai bine (mai usor) la turatii joase si medii, nimic la turatii mari

 

- fara restrictor, dar cu rezonator: motrul se aude mai rotund si parca mai putin decat in varianta originala...se tureaza mai repede(nu f mare diferenta), dar trage simtitor mai bine la turatii mici si medii, iar la turatii mari nici o diferenta

 

Cred ca mai mult ca inainte nu are cum sa mearga cu modificarea asat, adica maxim 150-155km/h, doar ca ajunge mai usor un pic la ei.

 

!!! Diferentele sunt mici, abia sesizabile, nu a devenit porche, le observ pt ca imi cunosc masina.!!!

 

Restrictorul de aer face o balanta intre turatii medii si inalte din punct de vedere al cantitatii de aer pt a oblica sistemul de admisie sa consume echilibrat (parerea mea) datorita formei pe care o are, adica regland prin accelerarea sau franarea cantitatii de aer introdusa in admisie(are aceeasi forma cu o camera de carburator, in zona difuzorului de aer)

 

Rezonatorul cred ca-si face treaba f bine, adica asigura o rezerva suficienta de aer pt admisie, cat si accelerarea ei si cred ca e f util acolo...am si vazut diferenta cu/fara el.

 

Astept sa vad consumul, asta e cel mai important...daca creste simtitor montez restrictorul la loc, si o sa fac eperiente cu un restrictor de 20-15 mm, sa vad daca scade consumul

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...