Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

3.Discuri normale neventilate pe fata.

4.Cauciuri 185 si genti de 15 pe motorul de 1,4l(75 CP declarati de uzina) :D  

6.Pe fetele la usile spate sant niste proeminente de 5-7 cm care nu stiu ce rol au dar cert este ca daca sant 3 persoane in spate cele de pe lateral vor fi direct lovite la ficat de catre acestea.

7.Caroseria este patrata .Cat are la baza atit si la plafon.

8.Distanta intra partea de sus a usilor si plafon este de aproape 1 cm.La viteza probabil nu te mai intelegi unul cu altul in masina.

 

3 - fals... pb ca nu stii ce inseamna discuri ventilate (nu au vreun ventilator...)

4. asta e bine sau rau ca eu, in ignoranta mea, consider ca e bine...

6. toate masinile au proeminentele alea noroc ca e spatioasa in spate si, teoretic, nu te vei lovi de ele (pb ca daca ai 3 pers a cate 150 kg NU vor sta comod...

7. Complet fals. analizeaza pozele reale ca vad ca nu vezi bine (ai nevoie de ochelari?)

8. Asa e. Ai dreptate. eu unul agreez pozitia inalta de condus (scaune reglabile pe inaltime) dar asta vine cu dezavantajul ca dau cu capul de plafon. In cazul loganului NU dau. Si daca din cauza asta ar face zgomot mare inseamna ca la kangoo si berlingo ii montezi casetofon degeaba, e ca la elicopter, pasagerii vorbesc prin statii cu casti.

 

 

In alta ordine de idei, daca vreti va puteti duce la orice dealer dacia si sa va urcati in ele sa porniti motorul etc.

eu am fost azi si am ramas si mai incantat de cat eram. Am reglat scaunul de la sofer perfect pt mine dupa care m-am urcat si in spate si, cu piciarele apropiate si tinute drept (nu cracanate) mai aveam cel putin o latime de palma pana la scaunul din fata. Deci este o masina care asigura un confort mai mult decat acceptabil al pasagerilor. Nu si pentru cei de peste 150kg...

Share this post


Link to post

alx, e chestie de gust,

mie mi se pare ca pt. o masina conceputa/realizata in 2004 arata jenant...

Share this post


Link to post
3 - fals... pb ca nu stii ce inseamna discuri ventilate (nu au vreun ventilator...)

4. asta e bine sau rau ca eu, in ignoranta mea, consider ca e bine...

 

3-din pacate pentru un auto din 2004 nu are discuri ventilate pe fatza(discuri ventilate-doua discuri paralele despartzite de nervuri distantoare printre care circula aerul cu efect de turbina) :(

4-cred ca diametrul jantelor e cam mare pentru "motorashul" de 1,4l sau mai bine zis pentru cuplul pe care-l dezvolta dar se pare ca jantele trebuiau sa se potriveasca la senzatia de "masivitate" pe care-o imprastie .

 

Dupa mine designul la Logan se inscrie in noua linie de mashini ciudate pe care Renault vrea sa le impuna pietei . Se pare ca n-au invatzat nimic dela conationalii lor (vezi Citroen) sau mai recent din proprie experienta cu Velsatis . :? La smochinarii din tarile lumii a 3 1/2 s-ar putea sa tina vrajeala ca doar ce stie romanul ce e aia mashina frumoasa(vezi comenzile pe NeVe) cu linii fine si line a la designerii italieni ... ei asta e "micul Franchie" va pedala si pe la noi . :evilfork:

Share this post


Link to post

Din pacate Loganul nu are discuri ventilate (cum are Nova, SupeRNova, Solenza; chiar si papucul cu 5 prezoane la roata are).

Alt minus ar fi discul de ambreiaj prea mic de 180mm (la fel ca la Solenza), spre deosebure de Nova/DSN la care e de 210mm.

Eu personal consider un minus si faptul ca are doar un stop de ceata si unul de mers inapoi, desi era loc destul pt doua din fiecare; dar asta e se face econimie cat mai mult posibil (acelasi lucru e si la SLZ, si acolo se puteau pune 2 cetat si 2 mers inapoi). Si nu ma deranjeaza ca e doar un stop de ceata (si Novele mai noi si DSN la fel au), pt ca de el e nevoie f rar, si oricum ideea e ca in conditii atmosferice de vizibilitate f redusa sa se vada un stop aprins mai puternic, ci ma deranjeaza ca e doar un stop de mers inapoi, pt ca noaptea cand dai inapoi nu mai e luminat asa bine in spate...

Share this post


Link to post

Cu lumina pentru mers inapoi din ce stiam eu asa sunt reglementarile in Europa, si cum noi ne-am aliniat la ele... So, in Europa pentru mers inapoi trebuie sa ai doar o singura lumina de culoare alba. Parca in manualul de Matiz II, ala in engleza, am vazut ca la circuitul lampa mers inapoi erau puse amandoua becurile, dar la cel din stanga zicea in paranteza "not for Europe". Deci nu cred ca s-au apucat sa faca economie aici de capul lor. Motivele pentru care s-a renuntat la semnalul de mers inapoi si pe stanga nu le stiu.

Share this post


Link to post

am fost si eu azi la un dealer dacia (ala din poli) si m-am invartit printre logane...

 

m-a surprins faptul ca seamana mult mai putin cu solenza decat ma asteptam, pb din cauza ca e mult mai mare. asta e al doilea lucru care m-a suprins, cat de mare e. e imensa, cel putin ca latime (in ochii mei, de posesor de tico :D ) , oricum mult mai mare ca sln.

 

in rest, m-am mai apasat si eu pe tabla si nu mi s-a parut asa subtire, iar urme de rugina sau sudura la toba n-am observat.

 

in schimb, mi se pare penibil busonul cu cheie de la rezervoru de benzina, in dulcele stil clasic dacia 1300...

 

dupa ce-am plecat de-acolo, am mers la carrefour si in parcare am vazut 2 bucati kalos. seamana foarte bine cu loganu, si ca dimensiuni, si spatele e aproape identic (spatele adica vazut nu din spate, ci din lateral).

 

parerea mea... :heavydrinker:

:D

Share this post


Link to post

jignesti kalosul cand il compari cu loganul...

si apoi au pus incuietoare la buson, pt. ca altfel li se tot deschidea clapeta (vezi DSN :) )

Share this post


Link to post

din punctul meu de vedere, al unui om care nu poate sa faca leasing, nu incape comparatie intre cele doua, una e vreo 12-14 mii de euroi iar alta e 8000. asa ca sa va bagati kalosul undeva, la banii aia iau megane II si dau rusinik la orice calus...

plus ca e mai mica, am analizat si kalosul, care se poate compara cu slz dar nu cu lgn. la interior ma refer.

 

in ceea ce priveste jantele, avand in vedere faptul ca are 155 mm garda la sol incarcat, se pot pune jante de 14" daca chiar credeti. dar la 75 cp am mai vazut 15" (vezi golful5) si nu am auzit ca cineva ar avea pb din cauza asta.

Eu unul o voi avea pe aia de 1.6l si 90cp 15" si deja ma gandeam ca exista o mare posibilitate ca (,) cauciucurile sa fie de kkt - sunt montana, e adev un model nou M801 si se zvoneste ca ar fi bune dar pana nu vad nu cred. Ma gandeam sa-i pun vreo 205 (firestone sau goodyear) latime daca tot cumpar iar pe 13" de ex e f greu de gasit...

Share this post


Link to post

Ce replica marfa, "design de betzivan"... :lol: :lol:

Share this post


Link to post

alx probabil vorbesti din poze si mai mult ca probabil esti unul care a comandat masina din poze.

1. Nu stii cu ce se mananca discurile ventilate asa ca e mai bine sa te abtii.

2.Am vazut masina in realitate si nu am privit-o ca un cumparator cu capul mare ci ca un mecanic auto pt ca asta imi este meseria.

3.Nu trebuie sa ai pornesc motorul pt ca stiu cum merge cel de solenza.La 6000 tot/min isi ia zborul din suporti.Ca idee eu nu halesc vrajelile lui Stroe cu motoare aduse din Franta care defapt sant de la Istambul sau Ankara.

Cu tot respectul pt gusturile tale dar eu pun accentul pe calitate si mai putin pe imagine.

Si inca un amanunt :P t Dacia Solenza si Logan nu vor exista piese de schimb in magazine sau in alte locuri.Deci mare grija pt eventuali cumparatori .Veti fi mancati de bani 3 ani de zile de catre noile service-uri DACIA-RENAULT cu mecanici adunati de peste tot si platiti cu 3 milioane pe luna.

Sincer eu imi doresc ca DACIA sa fabrice ceva de calitate astfel baietii de la craiova ar fi nevoiti sa ridice si ei standardele si sa scada preturile.

Share this post


Link to post
Cu lumina pentru mers inapoi din ce stiam eu asa sunt reglementarile in Europa, si cum noi ne-am aliniat la ele... So, in Europa pentru mers inapoi trebuie sa ai doar o singura lumina de culoare alba.

 

Vrei sa zici ca trebuie sa ai cel putin o lumina alba pt mersul inapoi (in vechil http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules]regulament[/url]'> de circulatie dinainte re '89 nu era obligatoriu). uita-te si tu sa vezi ca marea majoritate a masinilor (si din UE si din alte parti) au doua stopuri de mers inapoi.

Share this post


Link to post
si apoi au pus incuietoare la buson, pt. ca altfel li se tot deschidea clapeta (vezi DSN :) )

 

Care e legatura intre incuietoarea de la buson si deschisul clapetei? Si el Nova/DSN si la SLZ e la fel ca la Logan. Si la Renault Clio e acelsi sistem (buson cu incuietoare si clapeta peste). Alte masini au incuietoare la buson, dar nu mai au clapeta (Peugeot, Ford,..).

Share this post


Link to post
Cu lumina pentru mers inapoi din ce stiam eu asa sunt reglementarile in Europa, si cum noi ne-am aliniat la ele... So, in Europa pentru mers inapoi trebuie sa ai doar o singura lumina de culoare alba.

 

Vrei sa zici ca trebuie sa ai cel putin o lumina alba pt mersul inapoi

 

Ştiţi voi ceva, dar nu ştiţi exact ;)

 

Nu există reglementări pentru luminile de mers înapoi, să fie una sau două sau trei ... să fie !

 

Reglementarea este pentru stopurile de ceaţă: s-a trecut la folosirea unui singur stop de ceaţă pentru a nu se confunda aprinderea lor cu luminile de frână. Ca atare, montând un singur stop de ceaţă, în tripla cealaltă a rămas un loc liber, deci producătorii au pus acolo lumina albă de mers înapoi, reducând astfel costurile.

 

Eu am 2 stopuri de ceaţă şi 2 lumini de mers înapoi :tongue: .

Share this post


Link to post
Alte masini au incuietoare la buson, dar nu mai au clapeta (Peugeot, Ford)

 

Şi alte maşini nu au încuietoare la buşon, au clapetă închisă automat, cum ar fi Cielo, de Espero nici nu mai zic :P .

Share this post


Link to post
Reglementarea este pentru stopurile de ceaţă: s-a trecut la folosirea unui singur stop de ceaţă pentru a nu se confunda aprinderea lor cu luminile de frână. Ca atare, montând un singur stop de ceaţă, în tripla cealaltă a rămas un loc liber, deci producătorii au pus acolo lumina albă de mers înapoi, reducând astfel costurile.

Saru'mana VAXXi pt. luminarea adusa. Cred ca problema pentru constructori nu ar fi fost atat de mult costul unui bec si a unei sarme, ci faptul ca "tripla" nu ar mai fi fost simetrica, cheltuieli de design, numar inegal de becuri, ei incearca sa economiseasca cat mai mult prin standardizarea liniilor/preselor. Plus faptul ca ansamblul e mai compact.

Am cautat pe Google si am citit ca in anumite zone din Europa stopul de ceata este obligatoriu pe de o parte, si sa fie maxim unul, pe de alta parte. Deci nu se pot pune doua lumini de "reverse" fara a ajunge la numar inegal de becuri pe stanga/dreapta, si s-a ajuns la compromisul asta, care a fost facut cam de toti producatorii, nu doar de Dacia.

Share this post


Link to post

Exact, compromis e bine zis, soluţia e întâlnită la multe alte maşini (iar mie mi se pare urâtă, dar în fine). Nu cred că ăsta e un punct pentru care să fie criticat Logan.

Share this post


Link to post

Totusi marea majoritate a masinilor (inclusiv Renault Clio, Megane, Laguna, Vel Satis...nu stiu cum e la Twingo) au 2 stopuri de mers inapoi si 2 de ceata. Faza cu un singur stop de ceata si unul de mers inapoi se intalneste la masinile cu stopurile mici (in general masinile de dimesiuni mici).

Share this post


Link to post
alx probabil vorbesti din poze si mai mult ca probabil esti unul care a comandat masina din poze.

1. Nu stii cu ce se mananca discurile ventilate asa ca e mai bine sa te abtii.

2.Am vazut masina in realitate si nu am privit-o ca un cumparator cu capul mare  ci ca un mecanic auto pt ca asta imi este meseria.

3.Nu trebuie sa ai pornesc motorul pt ca stiu cum merge cel de solenza.La 6000 tot/min isi ia zborul din suporti.Ca idee eu nu halesc vrajelile lui Stroe cu motoare aduse din Franta care defapt sant de la Istambul sau Ankara.

Cu tot respectul pt gusturile tale dar eu pun accentul pe calitate si mai putin pe imagine.

Si inca un amanunt :P t Dacia Solenza si Logan nu vor exista piese de schimb in magazine sau in alte locuri.Deci mare grija pt eventuali cumparatori .Veti fi mancati de bani 3 ani de zile de catre noile service-uri DACIA-RENAULT  cu mecanici adunati de peste tot si platiti cu 3 milioane pe luna.

Sincer eu imi doresc ca DACIA sa fabrice ceva de calitate astfel baietii de la craiova ar fi nevoiti sa ridice si ei standardele si sa scada preturile.

 

mey intram intr-o polemik absurda si eu ma voi retrage din asta odata cu postul asta...

daca tu ai impresia ca motorul de pe slz/dsn/lgn e un motor prost si esti mecanic sa-mi spui unde lucrezi sa nu cumva sa apelez la tine ca esti un mecanic prost. Sau rauvoitor, daca motorul ar fi prost, tu ai avea de lucru...

despre piese, iar vorbesti aiurea pt ca 1. cat e in garantie esti OBLIGAT sa apelezi la serviceurile autorizate si asta nu e numai pt dacia ci si pt altele, de ex la daewoo esti obligat 3 ani sa mergi numai la ei iar la hyundai 5.

2. au aparut deja piese de lgn in magazine asa ca... qed.

 

Recunoaste "sincer" ca de fapt tu iti doresti ca modelul asta sa fie de kkt din moment ce deja critici cu argumente absurde ceva ce nu ai incercat. Ca sa dau un ex: ce e rau la motoarele facute in turcia? daca te-ai interesa, fabrica de acolo a luat premiul de excelenta in ceea ce priveste calitatea, este complet noua si cu ultima tehnologie disponibila. Eu nu am auzit pe cineva sa se planga de motorul de pe slz sau megane II. Despre alte chestii da, ca scartaie, partaie etc da, dar despre motor eu am toata stima, si cei pe care-i cunosc la fel.

 

Nu am negat ca designul ar fi invechit (spatele il urasc) si ca nu arata ca in visele mele (vezi 407) dar la banii astia rabatul trebuie sa se vada undeva...

 

iar despre kalos, tre sa va explic pas cu pas. daca nu faci leasing (eu unul nu pot si asa e majoritatea cumparatorilor) pretul este de 7996euro+19%TVA=9515+vama (30%)=12369. Mai ai de adaugat accizele care nu stiu cat sunt 0, 1.5 sau 3%. Pai la pretul asta, daca vrei sa elimini lgn, compari kalosul cu nubiraII sau mai pui o mie si iei megane. care nu discuta cu kalosul, cu giugiaro al lui cu tot. Nu ma mai ametiti cu giugiaro... daca vorbim de designeri vorbim de Alfa Romeo, aia e o masina frumoasa nu kalos...

Share this post


Link to post

Pai nu calculezi chiar asa pretul... il iei in leasing si taxele vamale le platesti doar la 20% din valoarea masinii. Ok se mai adauga dobanda pentru un an de leasing, dar ajungi pe la vreo 10500-11000, care e un pic diferit fata de cei 12300 ai tai. Nu vreau sa iau partea Kalosului (desi si eu visez la el), dar daca nu-l iei in leasing inseamna ca nu ai ce face cu banii.

Preluat de pe autoshow: un sedan full options la 8229 EUR CIP te duce la: 12730EUR cu banii jos si 11085 EUR / leasing 1 an + CASCO care nu se pune ca ma gandesc ca la banii astia oricum iti faci CASCO. La leasing pe 4 ani tot nu ajungi la pretul dat cu banii jos.

Si ma rog de ce majoritatea nu pot face leasing? Ca nu au tot salariul pe cartea de munca? S-au inventat trick-uri de ocolire a acestui neajuns.

Share this post


Link to post

Nu zice nimeni ca motorul de pe slz, dsn e prost, dar e demodat, si apoi masina mai are si altceva decat motor...

Pt. Kalos ai dat ex. pt. cel mai scump, care bate in dotari orice Logan, insa Kalos-ul pleaca de la 6100 E CIP. Daca se va produce la Craiova vei mai pune doar TVA-ul si va concura serios goLanul :) Cunosc mai multe persoane care-si permit leasing pt. Kalos (pt. ca e chiar avantajos), desi nu au salarii astronomice...

Ti-am mai zis, e chestie de gust, mie mi se pare ca Renault are reputatia celor mai urate si nesemnificative masini...desi cu shpagarii a reusit sa importe in tara toate modelele fara taxe vamale, in timp de Daewoo nu...

 

Va urez sa fiti fericiti cu daciile voastre, si cu asta, I'm out...

Share this post


Link to post

Ha, i-am prins cu felina în sac :D

 

În PDF-ul dat de ov_jer, şi anume http://www.daciagroup.com/eKontentDaciaXFi.../images/181.pdf , apare cum că motorul de 1400 are 55 kW (75 CP), iar cel de 1600 64 kW (90 CP).

 

Ori, cum ne ajută meşterul Google la convertit unităţi de-astea, aflăm că:

 

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=...wer&btnG=Search

 

64 kilowaţi înseamnă aproximativ 86 CP

 

http://www.google.com/search?q=55+kilowatt...=utf-8&oe=utf-8

 

55 kilowaţi înseamnă aproximativ 74 CP

 

:evilfork:

Share this post


Link to post

ai 4 cai de la mine... :lol:

+ 4 beri!

Share this post


Link to post

Corect VAXXi ; si ca sa fiu mai exact , conversia de la kW la CP se face dupa regula : 1kW = 1.34 CP .

 

Acu' nu ca sunt rau , da' este o diferenta cam mare intre realitate si ce spun ei . Daca ne gandim , pt a se castiga 4-5 CP pe o masina , se platesc bani grei la o firma de tunning !

Share this post


Link to post

Am vazut si eu o aplicatie de "conversie" in care 1kw=1,34CP. Dar corect 1Kw=1,36CP. Nu stiu de unde a aparut valoarea de 1,34.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...