Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

hai vere, da-o-n-masa... chiar atat de departe a ajuns prostitutia jurnalistica? sa emiti ineptii pe bani?

 

astia parca erau editia rom a lui "auto motor und sport" care stiu ca e o revista respectata in germanika. Nu ar trebui sa fie profesionisti?

 

Ei sunt plini de aberatii si eu ma amuz ca pica o gramada de fraieri in plasa lor propagand la stadiul de zvon tampeniile lor.

Share this post


Link to post

o intrebare...alx...tu ai atins viteza maxima in viteza a 5-a? sa lamurim odata acest "mit" :-D

Share this post


Link to post

NU. eu nu am de gand sa depasesc 160 in ro. Dar te asigur ca nu ajunge la 160 (ba chiar 140 sustineau ei) rugandu-te de ea. Ok nici in 6 sec nu face suta...

 

Iti pun si eu o intrebare: Tu ai crezut chestia asta?

Share this post


Link to post

Va rog nu deviati de la subiect :!:

Share this post


Link to post

Pai nu deviez deloc dar daca incepem sa ne batem in articole de pseudoreviste de auto eu ma retrag...

Share this post


Link to post

si uite asa cu aceste preturi mici :lol: la piese revizia la LGn se duce spre 10000000 lei :lol: dupa cum va spuneam :lol:

Share this post


Link to post

Ai vrea tu... Atunci vor jubila toti "criticantzii"...

Din pacate cred ca vei f dezamagit... eu mai am vreo 12k km pana la revizie deci mai ai de asteptat sau sa zic - aruncat cu pietre/facut teorii conspiratie/dat cu bata in balta -. Eu chiar nu inteleg ce aveti de castigat aruncand cu kkt. Va da daewoo vreo masina moka aluia care critica mai mult? Sau sunteti gelosi ca concurentul masinii pe care o aveti voi "AR PUTEA" sa faca o masina ieftina si, poate, buna...

E adevarat ca loganul va trebui sa faca un minim de 100-150k km ca sa se compare la fiabilitate cu cielo dar ce ma uimeste cel mai mult este ca oamenii cu matiz sunt cei mai vehementi. Si matizul nici macar nu e concurent cu loganu'...

Share this post


Link to post
Doar 100 euro (~ 4 mil) parbrizul de Espero? La SRN e 2 mil (cu montaj), iar din cate stiam eu la Cielo e vreo 9 mil.

 

La Cielo parbrizul e 2,5 bulioane... Si nu. nu suntem gelosi pe "concurentul" golan, ne este doar mila de cei ce-au pus botul la campania de marketing ce-a facut-o Rino' si-au luat teapa (sau sunt pe cale s-o ia)...

Pai la costurile pieselor ce se vehiculeaza cati or sa le poata suporta? 2 bulioane un pivot de Logan (270k la Cielo) ? Nu uita ca multi posesori de golan sunt fost posesori de Dacia Berlina care avea costuri mici de intretinere... Pai 7 ani rate pentru un fier care sta in ploaie si-i scade valoarea lunar cu 2 (doua) milioane de lei si in care va trebui sa mai bagi ceva bani dupa ce iese din garantie...

Si eu intentionam sa iau un golan peste 2-3 ani, dar cand am vazut cum arata si ce preturi au piesele am zis PA taraboantei si ma orientez tot catre un Cielo (din 2002-2003, deci tot SH) peste 2-3 ani cand imi voi schimba masina.

Share this post


Link to post

mey...care stersesi postul lui alx... :spume: :maso:

chiar inainte de cel al lui wolfman...mai era un post

pe bune...erau 2 unul dupa celalalt...

Share this post


Link to post

Oamenii cu matiz sunt cei mai multi pe acest forum... cred ca mai

multi decat toti ceilalti la un loc. De aceea tzi se pare ca sunt cei mai critici.

 

Frate alx, acum ai ajuns sa crezi in teoria conspiratiei. Totusi suntem decenti. Si ne laudam si noi fiarele! :P

 

Cielo nu MAI are costuri de cercetare-dezvoltare, costuri de renovare-reutilare a fabricii, foloseste subansamble Korea, SUA (care vin pe us$) si nu romanesti sau europene (care vin in euro) si tot e mai scumpa decat Logan. E o smecherie pe undeva! Parerea mea. Nu stiu inca unde este: la piese, la revanzare, la fiabilitate? Timpul ne-o va arata.

 

Pana acum m-am prins de 3 smecherii la Logan:

1. tabla e najpi! Si subtire si vopsita prost. O sa ai surprize. Iti dau voie sa nu ma crezi. :oops:

2. are multe puse pe ea dar nu toate sunt la aceeasi parametri: de exemplu: materialul bordului e superb pt segmentul asta "budget". Dar calitatea plasticelor in rest e reprobabila: fete usi, oglinizile de curtoazie etc... Iar Montanele alea chiar sunt cauciucuri de 850k lei/buc. Nici cu Rombat-ul cela n-o sa fii prea multumit! (daca ii pui vreun CD 4x55w rms mosfet te sfatuiesc sa nu asculti muzica la iarba verde) Si asta numai din ce se vede.

3. preturile pieselor numai de masina "cel mai ieftin de intretinut" nu sunt. Ma uitam intr-un catalog ausgburg si am vazut ca piesele Renault sunt considerabil mai mari decat la concurenta. Aprope tare de Audi. Pe langa ele piesele de Espero par maruntis. Se pare ca si piesele de Logan se apropie de cele Renault.

 

Deci lasa incrancenarea si ignorai pe cei care fac afirmatii gratuite.

La rece: de ce e LOGANul mai ieftin decat Cielo? :scarpin:

Share this post


Link to post

Incerc si eu sa-mi imaginez ... vizitind forumurile reno si dacia destul de asiduu, cred ca se incearca manevra clasica Renault: masina ieftina => piese scumpe, alta explicatie nu prea gasesc ...

 

Eu banuiesc totusi ca marja de profit pe Cielo e destul de consistenta, mai ales ca au inceput sa faca la Craiova tot felul de cacanarii de prost gust cu economia (vezi garnitura buza capota, scoasa de pe Exe).

 

Timpul cred ca va vorbi in cazul Loganului ... se pare ca e realmente un fenomen cu pretul :shock:

Share this post


Link to post

Tot in favoarea Logan-ului ar fi integrarea pe platforma la Colibasi a multor furnizori de subansamble.

 

Totusi ei trebuie sa isi scoata cei aproape 600mil euro bagati in Dacia (cifra pe care a facut-o public EuroNews) si in dezvoltarea Logan. Ar mai fi inca pe atat bagati de furnizori in RSR. Banii astia trebuiesc recuperati! Marjele de profit nu pot fi prea mici pt Logan...

 

Iar politica asta a Renault cu preturi scumpe la piese s-ar putea sa intzarce in cazul in care Comisia Europeana va desfiinta monopolul la piese...

 

Si ma mai freaca pe mine un gand! Cum vor ajunge la 200.000 pe an + 150.000 chituri CKD fara sa automatizeze fabrica? Vor sa angajeze 50.000 persoane sau cum?

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea, nu e numai politica renoului ci a tuturor producatorilor de autoturisme.

Pe vremea lui Ceausescu am cunoscut (prin taica-meu) o exploatare forestiera din sibiu care si-a construit din piese un ARO. Era foarte greu sa obtii o masina noua pe vremea aia (aprobari, chefuri, etc) si si-au cumparat piesele si au asamblat-o ei. Pe langa faptul ca a iesit un cercopitaur adique era mult mai varza decat cele iesite pe poarta fabricii (care oricum erau varza) au si iesit DUBLU ca pret. Asta in conditiile in care manopera a fost gratis. Iar preturile la piese erau controlate si muuuult mai mici decat in ziua de azi.

 

Ce face renaultul si acum si dacia ca e detinuta de ei, probabil ca este o recuperare mai mare a unui procentaj din pretul de productie al masinii, fata de alte marci. De facut, toti fac asta: recupereaza o parte din costul de productie printr-un adaos suplimentar la pretul pieselor de schimb. Chestia este ca oriunde in lume este considerata o masina buna si atunci probabil ca ei au succes cu reperele de inlocuit in cazul unui accident care oricum 99% sunt platite de asigurari. Cine e stupid sa-si ia masina de 10-15k euroi si sa n-o asigure.

Share this post


Link to post
Pana acum m-am prins de 3 smecherii la Logan:

1. tabla e najpi! Si subtire si vopsita prost. O sa ai surprize. Iti dau voie sa nu ma crezi. :oops:  

2. are multe puse pe ea dar nu toate sunt la aceeasi  parametri: de exemplu: materialul bordului e superb pt segmentul asta "budget". Dar calitatea plasticelor in rest e reprobabila: fete usi, oglinizile de curtoazie etc... Iar Montanele alea chiar sunt cauciucuri de 850k lei/buc. Nici cu Rombat-ul cela n-o sa fii prea multumit! (daca ii pui vreun CD 4x55w rms mosfet te sfatuiesc sa nu asculti muzica la iarba verde) Si asta numai din ce se vede.

3. preturile pieselor numai de masina "cel mai ieftin de intretinut" nu sunt.

1. da, pb. nu stiu sigur decat ca e cam subtire. cat de proasta e nu pot sa spun ca nu stiu ce intelegi tu prin proasta. Daca intelegi subtire, da e proasta. Daca intelegi, cum inteleg eu, grosime galvanizare si calitatea acesteia, care dupa capul meu conteaza cel mai mult, NU STIU. Dar considerand ca e aceeasi tabla de pe DSN (Cehia) nu e chiar varza pt ca deocamdata eu nu am vazut rugina pe o DSN nefiind lovita.

2. calitatea plasticelor este acceptabila dupa normele mele de apreciere. Nu te impresioneaza sa-ti aduci aminte noaptea despre cat de misto era atingerea volanului dar nici nu-ti e scarba sa pui mana pe ele - asa cum era la DSN. Sunt ok, dupa parerea mea... Oricum la prima figura voi schimba bateria cu un Bosch Silver. La fel si cu cauciucurile, le voi schimba in primavara pt ca am fost incantat cum trag montanele pe noroi - datorita profilului mai ciudat. Deci sunt bune de zapada si noroi.

3. dupa parerea mea, cand cineva zice despre o masina ca este ieftin de intretinut se refera la consumabile si la costul reviziilor. Oricum pe primii 3 ani si pe 100000 km nu discutam pt ca intra in garantie TOT. Asta inseamna ca piesele au durata minima de folosinta 3 ani. Cu ce ma indispune faptul ca dau cu 2-3 sute de mii mai mult pe un pivot daca el tine 3 ani si 100000km? Pai stai sa vezi preturile la piese de tico si dup-aia mai vorbim.

Share this post


Link to post

Esti convins ca garantia de trei ani acopera TOT (inclusiv pivotii, bucse, amortizoare, etc)? Scrie asta undeva? Si diferenta nu era de cateva sute de mii ci de 1,7 milioane...

Share this post


Link to post

Da, sigur acopera TOT. Pai si la dsn si slz acoperea TOT.

 

da, pretul a crescut intr-adevar asta daca ce e pe turatii.ro nu e fals pt ca nu prezinta sursa informatiilor si nu am cu ce sa compar.

Share this post


Link to post

SIGUR nu acopera TOT: este o garantie extinsa (ca si la Woo)... Nu ma lansez in afirmatii gratuite dar amicului meu cu Logan i-au spus ca nu se merita: piesele acoperite de garantia extinsa oricum nu vor cadea!

 

In premiera: azi am vazut primul taxi Logan (bineinteles ca nu era galben)!

 

Evident ca iesi mai scump daca faci masina din piese. Patania flacailor cu ARO mi se pare chiar HILARA. :P

 

Totusi: marja de profit pe piese la Renault e mai mare decat la ceilalti (francezi sa zicem - Peugeot si Citroen de ex) pt ca masinile sa le iasa mai ieftine. E intr-un fel tricky. Megane II de exemplu iese mai bine pe hartie decat concurenta directa! La final (considerat 5 ani si 150.000 km in conditiile lor) afli ca pretul pe km e cam acelasi. Asta vroiam sa spun.

 

Si cum nu cred in minuni pe piata auto: cred ca si Logan-ul va ajunge in 5 ani la acelasi pret/km ca si Cielo. Deja primele de asigurare o apropie mai mult de Cielo decat de surioara mai mica Solenza (in continuare campioana cu cel 2.4% negociat de Dacia).

 

Legat de tabla: nu numai faptul ca e subtire conteaza ci tratamentul.

 

Sa n-ai surprize: daca bateria este tot minunea de pe Solenza (20cm) o sa gasesti mai greu Bosch sau Varta pe dimensiunea asta. (va trebui sa pui ciocanu' pe suportul ala de baterie). Sigur eu n-am gasit Delcor pe 20cm. Oricum tine minte: daca ii schimbi CD playerul insista sa iti monteze si condensator chit ca mai dai ceva banuti...

Share this post


Link to post

alx, vezi ca un cauciuc bun in noroi (unde conteaza numai profilul mai sculptat) nu e obligatoriu bun pe zapada, din cauza temperaturii de lucru care ii reduce drastic aderenta; Montana M801 care le ai tu nu stiu cit de bine se adapteaza la temperaturi scazute.

 

De pe forumul Dacia stiu ca garantia Extenso acopera TOT, intr-adevar, poate amicul lui panzer a fost tepuit de dealer, chit ca nu vad sensul ...

Share this post


Link to post

Pana acum m-am prins de 3 smecherii la Logan:

1. tabla e najpi! Si subtire si vopsita prost. O sa ai surprize. Iti dau voie sa nu ma crezi. :oops:  

2. are multe puse pe ea dar nu toate sunt la aceeasi  parametri: de exemplu: materialul bordului e superb pt segmentul asta "budget". Dar calitatea plasticelor in rest e reprobabila: fete usi, oglinizile de curtoazie etc... Iar Montanele alea chiar sunt cauciucuri de 850k lei/buc. Nici cu Rombat-ul cela n-o sa fii prea multumit! (daca ii pui vreun CD 4x55w rms mosfet te sfatuiesc sa nu asculti muzica la iarba verde) Si asta numai din ce se vede.

3. preturile pieselor numai de masina "cel mai ieftin de intretinut" nu sunt.

1. da, pb. nu stiu sigur decat ca e cam subtire. cat de proasta e nu pot sa spun ca nu stiu ce intelegi tu prin proasta. Daca intelegi subtire, da e proasta. Daca intelegi, cum inteleg eu, grosime galvanizare si calitatea acesteia, care dupa capul meu conteaza cel mai mult, NU STIU. Dar considerand ca e aceeasi tabla de pe DSN (Cehia) nu e chiar varza pt ca deocamdata eu nu am vazut rugina pe o DSN nefiind lovita.

2. calitatea plasticelor este acceptabila dupa normele mele de apreciere. Nu te impresioneaza sa-ti aduci aminte noaptea despre cat de misto era atingerea volanului dar nici nu-ti e scarba sa pui mana pe ele - asa cum era la DSN. Sunt ok, dupa parerea mea... Oricum la prima figura voi schimba bateria cu un Bosch Silver. La fel si cu cauciucurile, le voi schimba in primavara pt ca am fost incantat cum trag montanele pe noroi - datorita profilului mai ciudat. Deci sunt bune de zapada si noroi.

3. dupa parerea mea, cand cineva zice despre o masina ca este ieftin de intretinut se refera la consumabile si la costul reviziilor. Oricum pe primii 3 ani si pe 100000 km nu discutam pt ca intra in garantie TOT. Asta inseamna ca piesele au durata minima de folosinta 3 ani. Cu ce ma indispune faptul ca dau cu 2-3 sute de mii mai mult pe un pivot daca el tine 3 ani si 100000km? Pai stai sa vezi preturile la piese de tico si dup-aia mai vorbim.

 

Mai Alex iti arat 5 din zece SRN sunt ruginite in 2 ani de zile !!Pariu!!

Share this post


Link to post

vom trai si vom vedea. eu pun pret mai mare pe cauciucuri de asfalt bune si dup-aia pe cele de iarna.

la primavara o sa-mi iau niste "slick"uri si in iarna aviatoare unele ca lumea de iarna.

 

bateria e de 60 (sau 66) de Ah iar loc e berechet nu mai e ca la DSN pt care a trebuit sa-i rup o tabla si sa leg boschul cu sarma.

 

cd playerul l-am schimbat... si, ma rog, de ce ar fi trebuit sa-i pun un condensator?

 

@zeu pai si a mea dupa 2.5 ani de ce NU avea rugina pe nicaieri??? Scuza-ma daca ma bazez mai mult pe experiente personale decat pe vorbe aruncate in vant. Poate tu ai vazut Nova...

Share this post


Link to post

pt ca diferenta de consum intre philips-ul original si unul calumea (care chiar consuma 4x55 de ex) e mare ... cam afecteaza bateria. Din experienta bro :oops: : faramaram deja un Rombat de Solenza cu un Alpine la iarba verde... cam 2 ore a tinut.

Share this post


Link to post

"bro", am avut si moi scula ca lumea pe dsn da' nu d-aia a murit bateria ci de batranete... Era veche de cand au pu-o pe masina...

Si nu mai zice de 4x55 ca stii doar ca aia e max power... adique un fel de pmpo. NU e rms. Si acum am un Alpine. 4x16Wrms sau, conform vrajelii Carrefour, 4x50W. Oricum la mine in masina nu ajunge nici macar la 1/3 din vol maxim. Am pb cu urechile - probleme vechi.

Share this post


Link to post

Asta nu e articol comandat de Auto Center sa le faca reclama la instalatiile lor GPL?

Share this post


Link to post

Nu stiu de cine este comandat dar " Dupa mai multe mii de kilometri, la Logan nu s-au descoperit probleme tehnice majore, in afara de un usor blocaj al directiei, defectiune care este sporadica si a fost pusa pe seama computerului de bord. " este o mare tampenie. Ce treaba are CdeB cu directia?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...