Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

Sal all. M-am uitat pe paginile astea cu probleme de caldura in Cielo. Sunt cam varza la mecanica sau la ce e sub capota :P si as avea nevoie de nishte recomandari (pentru ca nu-mi inspira prea multa incredere mecanicul la care ma duc cu masina). Problema e urmatoarea: dupa ce se incalzeste motorul, acul de la indicatorul de temperatura se opreste la jumatate dar caldura in masina nu prea este, indiferent de distanta pe care as parcurge-o. Cel mult caldut se face. Mecanicul zice k trebuie schimbat caloriferul k ar fi infundat(evident asta mi-a zis fara sa se uite la masina) dar am vazut pe autodaewoo.ro k e aproape 3 mil si acum de sarbatori si cu criza asta nu vreau sa-l schimb :P . As vrea ceva recomandari, sfaturi utile sa stiu cum sa-l abordez pe monsieur mecanique :D (in instalatie am antigel diluat, apa in vas e la nivelul corespunzator). Multumesc mult.

Share this post


Link to post

Eu zic ca daca iei un pix si o foaie de hartie, poti nota de pe aceste pagini exact ceea ce trebuie verificat (de tine sau mecanic).

Ex.:

1. Actionarea voletului (cald/rece) functioneaza da/nu

2. Verificare temperaturi pe tur/retur la calorifer

3. Etc.

Share this post


Link to post

Dupa cate vad Cielo tau este din 1996 si sigur nu a schimbat pana acum nimeni caloriferul.Bine,poate sa existe si problemele enumerate mai sus dar cel mai probabil este caloriferul infundat.Asa ca dupa sarbatori(nu cred ca va fi ger pana atunci)sfatul meu este sa-l schimbi.La demontare se va vedea daca nu functioneza voletul rece-cald cum zice colegul mai sus.

Share this post


Link to post

verifica ce a zis @papie la pct 2 inainte de a demonta ceva. Cel putin unul din ele trebuie sa friga.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

verifica si termostatul;cine stie,poate a ramas pe pozitia deschis...

Share this post


Link to post

Inlocuirea caloriferului e destul de anevoioasa. Verifica furtunul care iti intra in calorifer si cel care iese. Daca primul e fierbinte si al doilea mult mai rece, caloriferul are sanse sa fie infundat. Daca e asa, incearca o spalare a sistemului, gasesti destule sfaturi in paginile anterioare. Calgon, forja 30 minute, spalat, iar Calgon, iar forja, iar spalat. Povestea te costa 10-15 lei daca scoti antigelul inainte si pui doar apa + un litru de antigel si apa distulata pentru completare in final.

Share this post


Link to post

Chiar in aceasta seara am vb cu tipul care ma mai ajuta la masina cu diversele reparatii, i-am zis k nu am bani sa schimb caloriferul...i-am zis cate ceva din posturile voastre si apoi a inceput sa-mi explice k caloriferul(scuzati cacofonia) are nishte celule care ...deja eram pierdut evident. Treaba e k dupa parerea lui nu se poate spala caloriferul si sa se rezolve problema. Doar s-ar putea sa mearga bine nush ce perioada scurta de timp. Asa k ...nush ce sa cred, ce sa fac. Oricum, va multumesc foarte mult pentru ajutor, pentru raspunsurile voastre prompte. Weekend placut tuturor

Edited by tolin
scuzam cacofonia, dar nu scuzam ploaia de k-uri.

Share this post


Link to post

Spalarea caloriferului e frectie la picior de lemn sau "Lungeste Doamne boala".Calgonul spala la o masina

de 2 ani cand faci schimbul de antigel dar la una de 12 face un ...

Edited by ovi_jer
Atentie la limbaj pe forum.

Share this post


Link to post

Salutare la toti.

Observ ca este o problema cu caldura la aceste masini dupa anumiti ani de functionare. Am citi pe mai multe locatii probleme si diverse explicatii, am fost pe la mai muti mecanici si nu am fost multumit de nimic. Problema mea persista. Este aceeasi cu a mai multora, nu am caldura in masina. Fata de unii postanti eu am schimbat tot, ambele calorifere cel mare era fisurat, cel mic (cel din bord) la insistenta unui mecanic a spus ca este in fundat, la recomandarea altuia am schimbat pompa de apa si termostatul,... rezultatul final. NU AM CALDURA... Cred ca singura mea sansa si nu numai a mea, este sa schimbam masinile, numai ca pe criza asta nu cred ca mai putem, asa ca trebuie sa ajungem sa mergem in masini imbracati ca eschimosii cum mergea odata bunicu in babaciunea lui de masina :mrgreen: :mrgreen: ...

Recomandare fratilor daca nu stii nu mai deranjati pe altii cu tot felul de explicatii de amatori, lasati pe cei in masura sa raspunda ar fi un castig pentru noi cei care intradevar avem probleme, nu ne mai amagiti cu tot felul e explicatii asa zise stiintifice...

Share this post


Link to post
Observ ca este o problema cu caldura la aceste masini dupa anumiti ani de functionare.

 

Precizare: ani de functionare fara respectarea cerintelor producatorului. Daca nu a fost schimbat antigelul niciodata in 10 ani ... ma scuzi, dar masinile nu au nici o vina !

 

am fost pe la mai muti mecanici si nu am fost multumit de nimic. Problema mea persista.

 

Trist, dar adevarat :( ! La modul cel mai general, nu doar legat de caldura. De asta multi dintre forumisti s-au luat cu miinile de cap si au inceput sa aiba singuri grija de masinile lor.

 

Recomandare fratilor daca nu stii nu mai deranjati pe altii cu tot felul de explicatii de amatori, lasati pe cei in masura sa raspunda ar fi un castig pentru noi cei care intradevar avem probleme, nu ne mai amagiti cu tot felul e explicatii asa zise stiintifice...

 

De cind citesc eu forumul asta si particip la discutii, nu am intilnit pe nimeni sa amageasca in mod intentionat. Cei mai multi dintre cei care s-au lovit de niste probleme si le-au dat de cap sau cei care chiar se pricep au incercat intotdeauna sa ajute !!!. Nu contest, e foarte posibil sa existe probleme ciudate, f. rare si la care cu greu le da de cap un mecanic de fata fiind, nu trebuie sa te iei de unii care incearca sa iti dea un sfat de la sute sau chiar mii de km distanta ! Asta e toata filosofia unui forum ... pina la urma nu platesti pe nimeni ca sa tragi pe cineva la raspundere.

 

PS: daca te-ai saturat de amageli, mergi la un service sa iti puna scannerul pe masina si sa vezi exact ce temperatura are lichidul instalatia de racire, cind deschide termostatul, etc ... Astea ar fi date seci ;)

Share this post


Link to post

O sa va zic "repede" ce am constatat acum, pe seara, cand veneam acasa. Ei bine nu mai doreste caprioara sa mai dea caldura...in schimb aer rece da la greu. Am facut o retrospectiva a momentelor din ziua de ieri si de azi si din pacate nu am ajuns la nicio concluzie. Ieri seara veneam cu un coleg spre casa si pentru ca ne era foarte cald in masina am mai inchis caldura lasand rotactorul pe aer caldut spre rece. A ramas asa peste noapte, la sfarsitul gradatiri albe, langa cea rosie. Astazi de dimieata am pornit spre serviciu si l-am trecut iar la cald si a ramas asa pana seara. Inainte de a pleca acum spre casa am fost plecat la pranz sa mananc si cand am revenit la munca am ocolit o zona cu niste tembeli cu un tir care blocasera accesul pe drumul principal. Am luat-o pe aratura si am turat masina(cutie automata...in viteza 1, de drum greu) si intru-un final, cu greu, caci erau deja santuri facute de jeep-uri, am reusit sa ma parchez undeva. Cand am plecat spre casa dupa vreo 2 km constat ca la mine in masina era un frig de imi inghetase nasul, desi era pe cald si baga la greu... doar aer rece :( . Am ajuns acasa si am incercat cu motorul pornit tot ce se putea pe frig: am dat jos capacul de sub torpedo si am constatat asa(am evitat o cacofonie :P ) cablul care actioneaza sistemul de rece-cald era ok, dar cand miscam de el nu imi mai imi ducea pana la rosu rotactorul de la caldura din bord ci il lasa la finele liniutei albe(cum era ieri seara), am scos siguranta de la cablu si am incercat fara cablu...rezultat ..are rece ...asa ca am verificat si apa ... era la jumatate deci era in parametrii, antigelul e schimbat acum o luna la mecanic...clapita se aude cum functioneaza, respectiv inchide si deschide ceva acolo(aer rece si cald in mod normal, cred) si am cautat si turul si returul de la calorifer dar cum ma pricep ca oaia in zaduf ... nu le-am gasit si m-am lasat pagubas. Am citit aici o gramada aici, si tot nelemurit sunt :( Asa ca va rog, daca mai aveti rabdare doua minute, dupa ce cititi ce v-am zis eu "repede" ( nu mi-a iesit, desi initial am crezut ca in doua randuri ma exprim :P ) sa imi dati si mie un sfat sau poate o posibila rezolvare care sa nu ma trimita la mecanic, v-as fi recunoscator. Gata ... ca am umplut jumatate de pagina...

Share this post


Link to post

@atygsound. Daca butonul nu ajunge pe zona rosie inseamna ca ceva blocheaza clapeta de cald/rece.

Daca zici ca nu ai gasit furtunele de tur, retur atunci recomand mecanicul, operatiunea de desfacere a carcasei aerotermei este complicata.

Ca idee furtunele de tr si retur le gasesti in compartimentul motor, intre motor si panoul dinspre cabina sub caseta de directie cam pe unde iese timoneria schimbatorului. Cel mai bine le vezi de sub masina si cu motorul cald ar trebui sa friga amandoua.

 

PS. Nu te apuca sa faci spalaturi cu calgon pana nu vezi exact de unde e problema. Poate e voletul si faci degeaba spalaturile.

Share this post


Link to post
Se pare ca am facut un pic de progres :) . Dupa inca doua spalaturi, una folosind calgon si inca una cu o solutie de curatat instalatia de la Liqui Moly (nu stiu daca am scris bine), baga caldura suficienta numai sa fie macar un pic turat (cel putin 1500 ture). La relanti vine un aer caldut ...partea buna e ca in timpul mersului acum vine aer fierbinte ...dezavantajul este ca dimineatza ca sa o dezghet tre sa stau in masina sa turez pentru a veni aer cald :) ...oricum se pare ca tot schimbatul caloriferului va rezolva problema complet ...sunt multumit ca tosi am incercat

 

Prima varianta ca nu baga caldura ar fi termostatul dar inainte de al schimba te-as sfatui sa-l incerci daca functioneaza corespunzator sau nu.Poti sa-l verifici fara al demonta in felul urmator:cind motorul este rece (de ex.dimineata)deschizi capota,pornesti motorul (fara al tura)si il lasi sa mearga la relanti iar intre timp pe toata durata de incalzire a motorului verifica (cu mina)furtunele de la intrare si iesire din radiator chiar si radiatorul.Daca acestea se incalzesc aproape constant cu motorul atunci ai nevoie de termostat nou,o aerisire corespunzatoare si problema e rezolvata.

Share this post


Link to post
Prima varianta...si problema e rezolvata.

 

Dj_Dark si viktor va multumesc de ajutor, o sa vad acum de dimineata daca reusesc sa gasesc furtunelele...sincer nu imi doresc un nou termostat caci am citit aici ca se gaseste undeva bine ascuns...si trebuie demontata, iar, distributia...Speram sa fie ceva simplu si sa pot rezolva repede, in fine deci daca am inteles eu bine cand nu este de vina termostatul turul ar trebui sa fie mai rece decat returul, corect?...daca e asa, de vina este caloriferul, nu?...si mai departe o sa va tin la curent si sper ca saptamana asta si cealalta sa nu fie frig prin bucuresti...

 

Daca butonul nu ajunge pe zona rosie inseamna ca ceva blocheaza clapeta de cald/rece.

 

Pai eu i-am scos capacul de sub torpedou si siguranta de la cablu... inchide si deschide volanta, dar desi e la maxim pe cald nu doreste caprioara aer cald...

Share this post


Link to post

Problema este defapt blocarea clapetei sau comutatorului intre rece si cald .

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post
Problema este defapt blocarea clapetei sau comutatorului intre rece si cald .

 

Aha..pai eu am verificat clapeta si am dat manual de ea... asa m-am gandit si eu in prima faza caci dupa cum spuneam mai sus cand intra rotactorul in rosu merge oarecum in gol... cum sa fac sa o repar acum de dimieatza...evident daca de aici e problema, multumesc ovi_jer...

Share this post


Link to post

@viktor. Noi vorbim de calorifer nu de radiator.

@atygsound. Daca acul de temperatura a apei sta bine nu ai treaba cu termostatul.

 

LE. Nu ai de unde sa stii daca clapeta isi face cursa completa la mana. Daca indicatorul nu ajunge pe rosu la maxim clar nu o face. A fost o problema similara cu cateva pagini in urma unde camasa cablului era sarita din prindere la comutator. Vezi cateva pagini in urma.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
@atygsound. Daca acul de temperatura a apei sta bine nu ai treaba cu termostatul....'camasa cablului era sarita din prindere la comutator.

 

1.gut ... sta bine

 

2.pai cum spuneam mai sus ... am scos cablul din siuguranta si am facut treaba asta manual, si am constatat ca se aude un fashit ca si cum ar schimba de pe rece pe cald ... dar nu mai ajunge la caldura la maxim...in fine cum ar trebui sa deblochez volanta, daca ea este blocata?!

Edited by atyqsound

Share this post


Link to post

Geamurile ti se aburesc? Nu miroase a nimic atunci cand dai drumul la caldura?

Share this post


Link to post

Pompa de apa...

Share this post


Link to post

salut,

 

eu am o nubira 1 din 1999,am schimbat anul trecut coloriferul la ea,dar mi-a bagat caldura cam 2 luni...si gata?ce poate sa aiba????????sa fie oare termostatul???

Share this post


Link to post

Daca parcurgi fugitiv topicul o sa iti poti diagnostica singur problema (sau macar elimina o parte din posibilitati).

Share this post


Link to post

Salutare

 

 

Anul trecut am schimbat radiator, calorifer, pompa de apa, furtune etc de la sistemul de racire, de cand am montat noul calorifer (identic cu cel vechi) a inceput sa nu-mi mai bage caldura decat un aer caldut. Acum 1 sapt am descoperit problema o pastila din spatele motorului era fisurata si tragea aer pe instalatie, acum a cedat aproape de tot si mare problema este cum pot avea acces la acea pastila fara a demonta 60% din motor.

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Care este acea, asa numita "pastila" in spatele motorului?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...