Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Antigel Tico si Matiz

Recommended Posts

Deci nu ar trebui sa nu-mi fac griji ca nu s-a respectat procedura? Ma gandeam sa fac cumva sa verific cat este: daca deschid capacul de la radiator cu motorul rece, nu ar trebui sa fie radiatorul plin?

Share this post


Link to post

Cu motorul rece,termostatul nu e inchis? Si in cazul asta s-a scurs si lichidul din motor si din radiatorul din habitaclu?

Esti sigur ca singura cale de comunicare a chiulasei cu radiatorul este prin termostat ?

Share this post


Link to post

...daca deschid capacul de la radiator cu motorul rece, nu ar trebui sa fie radiatorul plin?

 

Din cite stiu eu la acest sistem radiatorul se mantine plin. La un alt sistem asemanator prevazut cu buson de umplere pe radiator dar fara vas de expansiune, nivelul lichidului in radiator se mentine ceva mai jos, adica nu chiar plin, au si un nivel maxim prevazut, vizibil, in radiator.

Share this post


Link to post

Cu motorul rece desfaci busonul radiatorului si vezi cit lichid ai, altceva ... intii vezi despre ce-i vorba.

LE. De ai lichid in vasul de expansiune, cu siguranta ai si in radiator/instalatie.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

@Salex -stiu ca mai e si furtunul din partea de jos a radiatorului. Semnele de intrebare le-am pus ca nu sunt 100% sigur

Share this post


Link to post

Cu motorul rece, desfaci busonul la radiator, verifici nivelul antigelului (completezi daca e cazul), dupa care ridici vasul de expansiune cat iti permite furtunul de legatura si sufli pe furtunul de aerisire pana vezi ca vine lichid in radiator.

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu antigelul acum 2 saptamani pus SUPERSCHUTZ albastru, am scos radiatorul (cu ocazia asta a curs toata apa) si vasul de expansiune, l ea am curatat pe ambele, am pus lichidul in raport 1:1 apoi pornit motorul cu capacul de la radiator deschis si am completat si in radiator si in vas, in vas pana la MAX iar in radiator pana a dat p afara, am asteptat sa porneasca electroventilatorul iar cand s a oprit am mai completat un pic in radiator si apoi am pus capacul si am strans usor de furtunele radiatorului sa iasa tot aerul cu capacul la vasul de expansiune pus la sfarsit am mai completat un pic dupa ce motorul s a racit de tot sa vad exact cat este maxim (nivelul in vas scade cu motorul rece) si asta a fost tot

Share this post


Link to post

M-am gandit cum fac:

- deseara, cu motorul rece, desfac capacul de la radiator

a. nivelul lichidului este la maxim(aproape de gura de umplere): pornesc motorul, cu respectivul capac scos, si il las pana porneste ventilatorul de racire. Trebuie sa se mentina nivelul de antigel sus, langa gura de umplere. Daca e asa, e ok..Opresc motorul si pun capacul.

b. nivelul antigelului nu este maxim in radiator: completez pana umplu radiatorul si apoi pornesc motorul cu capacul scos. Tin nivelul antigelui la maxim in radiator si las motorul sa mearga pana porneste ventilatorul. Apoi il opresc si pun capacul.

Gresesc undeva?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Te complici prea mult, sistemul se aeriseste singur, toate bulele ies in borcan cand merge motorul(daca ai borcan cu 3 furtune)

Edited by argon

Share this post


Link to post

Te complici prea mult, sistemul se aeriseste singur, toate bulele ies in borcan cand merge motorul(daca ai borcan cu 3 furtune)

 

Da, sunt 3 furtune: unul vine de la gatul busonului de umplere de pe radiator si intra prin capacul vasului de expansiune, unul pleaca de la gatul vasului de expansiune si se termina in aer(are rol de supraplin) si unul vine din partea de jos a vasului de expansiune si intra in zona gatului busonului de umplere de la radiator.

 

Voi ziceti ca, in eventualitatea ca nu a fost introdus suficient antigel in sistem, el si-a tras totusi cat i-a mai lipsit din vasul de expansiune, eliminand aerul ce exista in sistem din cauza umplerii partiale?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

puteti pune poze cu furtunele? eu n-am vazut pana acum la vreun tico sa aiba 3 furtune la vasul de expansiune

Share this post


Link to post

Daca sunt 3 atunci e similar Matiz, si parca tu ai zis similar Tico. Isi trage el cat trebuie si se completeaza doar in vas pana la nivel, verifici de 2-3 ori dupa cate o tura de mers pana nu mai scade, nu mai trebuie sa faci altceva, asa e la Matiz, Logan, Cielo, Espero, etc.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Gresisem eu numarul de furtune. De fapt sunt doar 2: unul care vine de la gatul de umplere al radiatorului la baza vasului de expansiune(montat mai jos decat gatul de umplere) si altul care vine din capacul vasului de expansiune si se termina..in aer(supraplin).

 

Vineri seara am verificat pe acolo. Am gasit asa:

- radiatorul era plin(motor rece).

- nivelul in vasul de expansiune scazuse de la plin aproape la jumatate(intre minim si maxim). Am completat pana la semnul de maxim.

Se pare ca si-a tras singur, pana la urma, cat avea avea nevoie si a eliminat aerul. Am mers zilele astea cu masina si nici un semn de supra-incalzire. De asemenea, vineri seara am pus scanerul pe ea si am monitorizat in mers incalzirea motorului. A crescut liniar temperatura pana la 84 grade si apoi mai lent pana la 96 unde a pornit ventilatorul. Dupa asta a tot oscilat intre 90 si 96 grade.

Sper sa fie ok.

Share this post


Link to post

Se pare ca si-a tras singur, pana la urma, cat avea avea nevoie si a eliminat aerul.

 

Umblau zvonuri pe-aici ca asa se va intimpla si e normal se fie asa. Cu cit mai mult ajuti instalatia manual, cu atit mai putin lichid iti ea din vasul de expansiune, de nu o ajuti absolut deloc - e posibil sa-ti ia tot din vas.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Dupa o vizita la service Sebastian, m-am ales cu 2 litri antigel albastru Valvoline (etilen-glicol) peste cel roz din fabrica... adica s-a golit sistemul vreo 50% (s-a scos furtunul de sus al vasului de expansiune, iar prin ştiuţul vasului s-a bagat aer comprimat, lichidul vechi fiind scos prin acest furtun care leaga partea de sus a radiatorului cu vasul de expansiune). Abia au mai intrat apoi 2 litri de antigel..

 

Am intrabat mecanicul daca are ceva ca pune lichid albastru peste roz si mi-a zis ca e ok, singura diferenta este ca cel verde rezista doar la -40 pe cand cel roz la -45.. am cam stambat eu din nas insa m-am uitat pe ambalajul antigelului si scria etilen-glicol.. am zis ca e cum recomanda manualul si i-am last sa bage..

 

Acum, citind articolul acelo in engleza in din acest topic, in care spune ca in niciun caz sa nu amestecam culori diferite ca reactioneza, imi pare rau ca i-am lasat sa amestece antigelul...

 

Intrebare: sa incerc sa nu mai folosesc masina pana nu schimb tot antigelul?

 

E cineva dispus sa ma ajute in Bucuresti, contra cost desigur, sa schimb antigelul "ca la carte", cu bagat apa pana iese curata si cu termostat deschis si tot ce trebuie?

 

Multumesc frumos!

Edited by alex_axn

Share this post


Link to post

Antigelul anorganic nu se amesteca cu cel organic. CItind si partea cu antigelul, pe langa 80w90 in cutie, iti sugerez sa nu mai calci in service-ul Sebastian pentru ca nu au nimic in comun cu mecanica.

Share this post


Link to post

aia care sunt cam vis a vis de nick center?

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

Sunt pe la metrou Brancoveanu.. str Imparatu Traian... am mers la ei ca sunt sau au fost dealer Daewoo si am zis ca or sti cate ceva macar despre daewoo.. acum cred ca mi-a ajuns..

 

Incerc sa schimb eu singur ca nu mai vreau sa stau cu cocteilul asta in motor.

 

Spuneti-mi si mie va rog, trebuie sa golesc circuitul pe jos, la furtunul gros de la radiator, dupa ce am incalzit bine motorul (parca asa am citit in manualul service, ca sa se deschida termostatul) si apoi pun doar apa? Incalzesc iar motorul, dau iar drumul pe jos, eventual iar umplu iar dau drumul, adica umplu de doua ori doar cu apa distilata, e suficient? Dupa care pun amestec 1:1 antigel / apa distilata?

 

Mai e posibil sa ramana pe undeva lichid vechi?

 

La matiz euro 3 colierul ala se desface cu surubelnita sau cleste?

 

Multumesc!

Edited by alex_axn

Share this post


Link to post

E cineva dispus sa ma ajute in Bucuresti, contra cost desigur, sa schimb antigelul "ca la carte"

Normal ar fi, ca macar aici, sa nu se perceapa "taxe" ,nu ? Rationamentul tau este bun in ceea ce priveste schimbul de antigel. Daca ai manualul de service si cateva scule nu iti trebuie service pentru lucrarile simple.

 

Mai e posibil sa ramana pe undeva lichid vechi?

Este imposibil sa scoti tot lichidul de racire.

Share this post


Link to post

Bagi apa (distilata) ca sa clatesti instalatia

Antigel rosu poate fi si d-ala si d-alalt

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Am studiat eticheta antigelului folosit de mine si zice asa: Valvoline Coolant AF Extra Concentrate is a low silicate premium grade antifreeze/coolant which can be used in cars with aluminium and light metal engines. It fulfils the requirements of most leading car- and truck manufacturers. The product is free of nitrites, amines, and phosphates. Valvoline Coolant AF Extra Concentrate can be mixed with demineralized water or even tapwater up to a 50/50 mixture, and protects ferrous and aluminium cooling-systems against frost, corrosion and overheating. Suitable for open and closed cooling systems and mixable with other coolants on basis of ethyleneglycol. Contains 1,2 ethane diol. Pe site-ul valovoline am gasit ca este G11.

 

de pe wikepedia: "Ethylene glycol (IUPAC name: ethane-1,2-diol) is an organic compound widely used as an automotive antifreeze and a precursor to polymers."

 

Fiind "low silicate" si "free of nitrites, amines, and phosphates" tind sa cred ca este vorba despre un "Group 3 - the group of hybrid OAT coolants called G-05. They do not have 2-EHA but use other organic acids and add a little silicate. Silicate is desired because it provides quick-acting protection for aluminum surfaces. Silicate will also repair minor surface defects. Chrysler, Ford, and many European manufacturers are using these hybrid OATs. In your local parts store, you will find Group 2 OAT coolant being advertised as universal in its ability to mix with other coolants. This is true, it will mix. But the 150,000-mile advantage deteriorates if you mix it with Group 1 or Group 3."...

 

Incotro sa o mai apuc? :)

 

O zi buna!

Edited by alex_axn

Share this post


Link to post

ce antigel puneti? pot sa fac si eu asta sau trebuie numai la service? matizul meu are AC, dar dupa parerea mea antigelul ala e negru, nu portocaliu cu am inteles ca se pune la astea cu AC. se aeriseste singura? (cineva m-a intrebat asta)

Share this post


Link to post

Ai postat gresit

 

http://www.gmclub.ro...c/1563-antigel/

http://www.gmclub.ro...-antigel-matiz/

http://www.gmclub.ro...-tico-si-matiz/

 

Antigelul se schimba la 2 ani cel cu silicati, la 4-5 ani cel fara silicati. Antigelul nu este negru(poate a devenit din cauza faptului ca nu a fost schimbat), la origine ai avut antigel verde sau albastru.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior. Folose?te AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post

Povestiri:

Duminica dimineata vad o pata de antigel sub masina...deschid capota si stupoare furtunul de tur la calorifer spart vreo 2 cm curgea intr-o veselie. Am dat jos tot antigelul, si am lasat-o pana ieri. Am reusit sa scot colierele apoi am taiat furtunul(nu iesea tras si nu am vrut sa risc stutul de la calorifer). Dat fiind faptul ca nu am gasit furtunul respectiv prin magazine am luat un furtun de Dacia 1300 de calorifer, am taiat furtunul dupa cel vechi ca sablon si l-am montat (este al dracului de greu de bagat in spatele motorului), nu am folosit colierele vechi fiindca, din experienta acestea nu mai strang bine dupa ce te "joci" cu ele. Cost : 10 lei furtun, 3 lei coliere :) . Momentan vad ca, "coafura" rezista.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...