Jump to content
Sign in to follow this  
dinulescud

"blana" capota

Recommended Posts

Eu am mers mult si cu caldura oprita

E problema ta cum mergi cu masina. Eu, cu copil mic in masina, nu pot merge fara caldura. Oricum povestea cu condensul si cu supraincalzirea nu sunt adevarate.

Share this post


Link to post

Ce te face sa crezi ca fara blana zilele astea la 5-10 grade ai fi mers cu caldura la maxim pentru o temperatura optima in masina? E o problema daca s-ar intampla asta.

 

Revino cu impresii si la -10, atunci au relevanta.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Relevanta are la orice temperatura exterioara, scopul este de-a aduce motorul cat mai repede la temperatura de regim si de-a o pastra. Dar daca dorinta de-a nega legile fizicii si evidentele este mai mare, atunci putem scrie orice constructie care sa ne mangaie orgoliul.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Argon, prietene, nu cred ca cineva vrea sa te convinga sa-ti pui blana pe capota,eu sigur nu. Am si eu o intrebare pentru tine:

- de ce nu-ti pui tu blana la -10°? macar sa poti discuta din experienta. Fa si tu un sacrificiu cu blana, sa te convingi pe tine insuti cum stau lucrurile, care-i treba cu caldura, condensul...

  • Like 1

Share this post


Link to post

scopul este de-a aduce motorul cat mai repede la temperatura de regim

 

Ti-ai pune reputatia la bataie ca motorul ajunge la temperatura de regim mai repede cu blana? PE loc da, in mers e tot aia, de cand ai pornit si pana ajunge motorul la temperatura de regim, capota e rece, deci eu ma indoiesc ca se pierde caldura prin capota in mers, adica cand sub capota sunt curenti reci indusi de viteza d edeplasare.

 

Argon, prietene, nu cred ca cineva vrea sa te convinga sa-ti pui blana pe capota

nici vorba, dar unii se lasa prea mult purtati de placebo. Tocmai de aia am cerut impresii la -10 grade, nu acum cand e cald afara.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Impresiile originale sint cele pe viu, vazute - simtite -traite. Oricum, daca Korydon ti-ar spune ca la -10°a simtit o imbunatatire in ceia ce priveste incalzirea, tot i-ai gasi un nod.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca ai ocazia sa vezi capota unui Kalos pe timp de iarna te lamuresti fara a apela altceva. Kalos are doar o "blana" simpla, antifonica, decupata pe mijloc (un patrat), nu stiu si nu ma intereseaza din ce motiv. Eh, in dreptul acelui decupaj, capota este tot timpul dezghetata dupa ce motorul s-a incalzit, oricat de frig este afara. In rest, gasesti gheata.

Altfel, daca la tine a se incalzi mai repede nu este o consecinta a nu pierde caldura, este optiunea ta si n-am niciun interes s-o zdruncin. La fel, daca pentru tine legile termodinamicii se schimba la -10'C fata de +10'C, nu ma prinzi la o disputa pe tema asta.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

...nu stiu si nu ma intereseaza din ce motiv.

 

Ei nu stii, au gresit calculele sistemului de racire si ... de unde sa tae, din blana, sa-l echilibreze.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu este exclus a fi o gaselnita prin care se muta punctul de roua de sub capota pe capota. N-am gasit in nicio iarna "blana" uda. In schimb, o gasesc de multe ori stropita cu mizerie de pe jos, fapt ce imi confirma ideea fixa ca aerul cald urca.

 

PS @viktor > patratul lipsa din "blana" este inscris in triunghiul (trapezul) de sus.

 

post-402-010422400 1295207793_thumb.png

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Toline, am intinlit si eu astfel de capitonaje decupate, care pe mijloc - care mai intr-o parte, nu retin pe ce modele, mi-am dat seama ca asa sint concepute doar ca nu le-am inteles motivul. Poate reusesc sa fac niste poze si tot-odata incerc sa-i inteleg motivul.

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post

@Viktor > Un motiv banal ar fi sa nu vina in contact cu un cablu, furtun, sa se evite o frecare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Exact, sau o piesa mai inalta in care sa nu "frece", ex. filtru de aer (mertane) ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Viktor > acum, la frecarea cu un cablu electric poate sa vina unul cu 21 ani de activitate care crede ca acestia pot sa inlocuiasca dotarea de la natura si/sau vreo scoala si sa zica: ca ce, ca el n-a vazut asa ceva ? Si oricum, n-are legatura cu aerul cald si incalzirea motorului, nu ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Auziti, nu vreti unul din voi doi noctambuli cu cunostinte bogate in domeniul auto sa ne sugerati noua astora mai "mici" cu ce naiba inlocuim blana originala de la matiz, ca in mod sigur nu se renteaza un drum pana in indepartata Koree, unde sigur se gasesc si Matizuri cu dotari de Mertz.Nu mi-o luati in nume de rau dar nu vad rostul discutiei daca nu gasim o solutie constructiva.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Si oricum, n-are legatura cu aerul cald si incalzirea motorului, nu ?

 

Fiecare sa creada ce vrea muschiuletul lui.

@raven84, exemplul cu mertanul, este decupajul in capitonaj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
... nu vreti unul din voi doi noctambuli ...

Nu vrem ! Asa cum nu suntem pentru uniforme, pentru solutii unice sau pentru ordine (de maine sa faca toti la fel). Doar pe topicul acesta au fost prezentate 4 solutii. Altfel, este pentru prima data cand aud ca unei discutii nu i se vede rostul. Sper ca-i o problema oftamologica.

 

PS ne putem lua "multumiri" de la unii si fara sa le dam vreo solutie. Asa ca, ce interes am avea ? Mai bine o lasam asa si este fericita toata lumea.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Revino cu impresii si la -10, atunci au relevanta.

La -12*C e bine ? Am aceleasi rezultate si la temperaturi mai scazute, vorba lui Tolin : "legile fizicii sunt aceleasi si la -10 *C si la +10*C". Daca dau pe recirculare aer am mai multa caldura in masina dar mi se aburesc geamurile laterale. Consumul extra-urban a ramas aprox. 5 %.

Share this post


Link to post

La -12*C e bine ? Am aceleasi rezultate si la temperaturi mai scazute, vorba lui Tolin : "legile fizicii sunt aceleasi si la -10 *C si la +10*C". Daca dau pe recirculare aer am mai multa caldura in masina dar mi se aburesc geamurile laterale. Consumul extra-urban a ramas aprox. 5 %.

Ce legatura exista intre blana de capota si aerul dat pe recirculare??

Share this post


Link to post

Aerul recirculat pe unde curge?

  • Like 1

Share this post


Link to post

=)) prin habitaclu, ca doar n-o sa vina din compartimentul motor.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Adevar graesti Ionele. Ideia este ca tot prin calorifer va curge aerul daca n-ai comutat pe rece, deci are de-aface cu blana.

Share this post


Link to post

Ce legatura exista intre blana de capota si aerul dat pe recirculare??

Recircularea aerului din habitaclu are legatura cu caldura din habitaclu, care este data de caldura motorului, care la randul ei este conservata cu ajutorul "blanei" de pe capota. Priceput?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Un raspuns de nota 10.

Share this post


Link to post

In cazul asta nu e necesara blana :P Pe recirculare recirculi aer recirculat la 30 grade sa zicem. Unde e pierderea de caldura? Prin geamuri? Caloriferul incalzeste aer deja cald. Ca vara. Ce te faci daca ti se aburesc "ochelarii"?

Edited by augustinionut
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce te face sa crezi ca temperatura aia de 30°se mentine cu un calorifer cald, nu fierbinte. Si da, pierderile temperaturii interioare este cam peste tot, nu doaqr prin geamuri.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...