Jump to content
Sign in to follow this  
dinulescud

"blana" capota

Recommended Posts

Sapatamna viitoare fac un test la drum lung al izolatiei si va spun atunci daca se face condens sau nu. Intre nervurile capotei am mai pus un rand de izolatie cu aluminiul spre capoata pentru a reflecta caldura pe timp de vara. Intre cele 2 izolatii exista un stat de aer ( aerul este cel mai bun izolator ), nu este perfect etans asa ca se face un pic de ventilatie pe acolo, deci nu cred ca are cum sa se faca condens.

 

 

 

 

Capitonajele care exista din fabrica sun facute in asa fel incat sa absoarba condensul sau sa nu-i dea voie sa se formeze ...

Capitonajele din fabrica sunt facute in general pentru motoare diesel, pentru izolare fonica mai mult decat termica, iar materialul din care sunt facute este un material sintetic fara capacitate de absorbtie.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

... materialul din care sunt facute este un material sintetic fara capacitate de absorbtie.

Nici chiar asa :) . E un fel de pisla presata, ignifugata. Absoarbe de o iau dracii, atit apa cit si ulei (iti spun pe PM de unde stiu, daca te intereseaza). Oricum, rolul ei nu este acela de a absorbi condensul de pe capota

Share this post


Link to post

Eu m-am uitat la Renault si Dacia sub capote la diesel, caci benzinele nu au. Mi s-a parut a fi un material sintetic, si de aceea am zis ca nu absoarbe lichide. Daca e ignifuga asta chiar nu stiu. Inainte de a-mi cumpara izopren am cautat o masina cu dauna totala pentru capitonaj, am gasit una arsa, dar nu mai avea capitonaj ( probabil ca luase foc si acela ).

 

 

Share this post


Link to post

Si materialele sintietice pot absorbi condensul. Dar daca il absorb,inseamna ca sunt umede,deci mai bine nu-l absorb.

Dar daca materialul izoleaza suficient de bine,nu are de ce sa se formeze condens

Share this post


Link to post

Eu m-am uitat la Renault si Dacia sub capote la diesel, caci benzinele nu au.

 

Ai pus puncul pe I si nici nu ti-ai dat seama. Izolatia capotei e pentru antifonare, atat, nu are nici o legatura cu izolarea termica a motorului. Unii producatori pun si la motoare pe benzina, trend-ul e ca masinile sa polueze fonic cat mai putin.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Izolatia capotei e pentru antifonare, atat, nu are nici o legatura cu izolarea termica a motorului.

Ba, m-am gandit si la aceasta inainte. Dupa ce fac un test la drum lung am sa vin cu detalii. Eu cred in continuare ca datorita inclinatiei capotei, la Matiz, este necesara o izolatie a capotei pe temperaturi scazute. Am colegi cu Loganuri pe benzina si si-au pus si ei izolatie pe capota confirmandu-mi ca are si un efect termic.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Sunt curios, daca este asa cum zici tu, cum o sa fie temperatura motorului vara.

Share this post


Link to post

Am sa-ti raspund cu un alt raspuns celebru : " Ai vazut vreodata acul de la temperatura trecut de jumatatea ceasului ? ". Plus ca racirea motorului nu se face prin capota.

  • Like 1

Share this post


Link to post

kORIDOANE, acul la matiz nu trece de mijloc nici daca ii dai foc. Sonda de temperatura are comportament aproape liniar de la 80 grade in sus. Ai vazut vreodata sa urce temperatura si sa coboare cat de cat la pornirea ventilatorului?

PS. Se poate rezolva cu o sonda de temperatura pentru Tico, parca am mai zis asta undeva ...headscratch.gif

Share this post


Link to post

Am sa-ti raspund cu un alt raspuns celebru : " Ai vazut vreodata acul de la temperatura trecut de jumatatea ceasului ? ".

 

Leaga-te de curiozitate la un tester sa vezi ca acul nu se misca de acolo indiferent ca motorul are 80 sau 100 de grade.

 

Plus ca racirea motorului nu se face prin capota.

Vezi cum te contrazici...si atunci de ce o mai izolezi?

Edited by argon

Share this post


Link to post

O izolam pentru incalzirea mai rapida sau racirea mai lenta intre doua reprize de condus. Ca obtinem si izolare fonica uneori, e foarte bine.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am sa-ti raspund cu un alt raspuns celebru : " Ai vazut vreodata acul de la temperatura trecut de jumatatea ceasului ? ". Plus ca racirea motorului nu se face prin capota.

 

Pai tu te contrazici singur? :) ) :) )

 

Asa cum au zis si colegii mei, poti avea surpriza ca motorul sa fie incazit la 105 grade si acul intr-adevar, nu se misca din locul ala. Se misca insa cand trece de 105 grade si urca direct pe rosu.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Reedit, pt Closchutza: Racirea motorului se face prin capota si alte fiare inconjuratoare pana se deschide termostatul. Ceea ce vrem de fapt e sa se deschida termostatul cat mai repede; sa se ajunga la temperatura de functionare optima cat mai repede.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Pe bune ca n-am inteles nimic din ce ai vrut sa spui.

Share this post


Link to post

Era vorba de racirea motorului in sezonul cald. Pierderea caldurii in sezonul rece se face fortat prin capota (de aceea am si izolat-o), nu pentru ca asa ar trebui sa se raceasca motorul.

Si la urma nu e obligat nimeni sa isi puna izolatie, plus ca nu vreau sa conving pe nimeni ca asa e cel mai bine. Fratilor, daca nu as avea mai multe argumente nu mi-as pune pe capota asa ceva. Experienta colegilor mei din service ( care au izolatie pe capota avand motoare pe benzina ) + confirmarea lui Tolin imi sunt deajunse sa incerc. Dupa aceea voi trage eu concluziile, daca e bine sau nu.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Argon, despre materiale pentru izolare termica a capotei ai auzit?

Closchkutza, la temperatura estimata de tine, poti ajunge si fara capota.

Sa nu-mi spuneti ca motoarele prevazute cu capitonaj sub capota, sint motoare fierte.

Poate ma faceti si pe mine sa inteleg, cum isi fac racirea motoarele respective. Pina una alta va spun eu, exact ca la a voastre, prin intermediul radiatorului.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Viktor are dreptate , racirea se face prin radiator si prin convectie precum caloriferele la bloc adica prin intermediul aerului.

E drept ca se incalzec si tablele dar e nesemnificativ pt racire iar in ce priveste izolarea capotei , mai ales ca nu exista o incinta perfect inchisa , nu faci altceva decat eventual o izolare fonica desii nici aceea nu are efect spectaculos asupra habitaclului.

closchkutza esti curios cum va fi temp motorului vara daca izoleaza capota?? :) ) la fel ca si fara pt ca daca stai sa te gandesti , aerul cald din incinta este ventilat natural si cel mult capota nu preia temperatura aerului din incinta motor dar in acelasi timp nici nu se incinge de la soare...e ca la casa .( iarna tine cald si vara racoare)

In privinta izolatiei mai repede vad avantaje in cazul stationarii cand putem spune ca cu nu mai ingheata asa usor ceva circuite de racire , ungere sau ceva apa din benzina care sta in sistemul de alimentare , dar si astea sunt destul de evoluate sa nu mai fie cazul ca lla batrana Dacia( ulei 5w , antigel bun , sisteme de alimentare compacte si bine izolate )

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

La masinile fara izolare a capotei cantitatea lichidului de racire , capacitatea radiatorului si puterea suflantei este calculata fara acea izolatie.Improvizatiile de orice fel nu fac decat sa dauneze la buna functionare a motorului.

Edited by DGT

Share this post


Link to post

Exact , mai ales ca , daca era sa fie o facea fabricantul ,fie si pe modelele mai scumpe,.dar n-a facut-o deci...

Share this post


Link to post

La masinile fara izolare a capotei cantitatea lichidului de racire , capacitatea radiatorului si puterea suflantei este calculata fara acea izolatie.

 

Eu cred ca calculele sint facute ca motorul respectiv sa reziste fara probleme pina la o temperatura de XXX° cu sau fara capitonaj. Daca tu ai dovezi in ceia ce sustii, posteazale te rog.

Nu inteleg ce te face sa crezi ca sistemul de racire este proiectat in functie de capitonaj si nu de capacitatea cilindrica.

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post

vedeti-va de treaba cu aiurelile astea,recunosc ca si eu m-am gandit la capitonarea capotei,si nu cred sa se intample cu motorul ceva rau,mai ales ca eu nu am vazut-auzit niciodata sa-mi porneasca ventilatia de pe radiator,cu exceptia ca o data s-a pornit cred ca in mai2007.era prima zi calduroasa din an si motorul era nou (feb2007)dar daca cineva obtine rezultate notabile in ceea ce priveste consumul,rog sa posteze.si mai veniti intre timp cu idei de materiale izolatoare .eu de exemplu am vazut un fel de polistiren extrudat de vreo 5mm cu folie de aluminiu pe o parte din ala care se pune sub parchet,si ma gandeam ca decupat s-ar purea lipi intre nervurile capotei cu silicon in puncte ca la nevoie sa poata fi schimbat

Share this post


Link to post

Mai, tu iti faci casa sau masina?Ce naiba vrei sa faci cu polistiren.Gasesti pe piata tot felul de materiale pentru asa ceva.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Mai, tu iti faci casa sau masina?Ce naiba vrei sa faci cu polistiren.Gasesti pe piata tot felul de materiale pentru asa ceva.

 

hehehehe omu' se joaca cu focul la propriu e ceea ce in amenajari se numeste buret pt parchet si are si folie de aluminiu , adica poliuretan cu aluminiu .

Omuleee calinjack poate iti ia foc taraba OMG :)

Share this post


Link to post

AM o rugaminte, voi care sustineti ideea izolatiei capotei, ce parere aveti de izolarea conductelor de aer condtionat din compartimentul motorului? in sensul daca considerati ca e utila.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...