Jump to content
Sign in to follow this  
dinulescud

"blana" capota

Recommended Posts

dsign... in sfarsit am ajuns amandoi unde trebuia... la catzi bani am dat pe masini merg bine, si la catzi bani avem, asa le inbunatatim.. momentan de-abia ii bag benzina de 100'mii si alte tunninguri nu fac, dar lasa ca vine ea vremea aia...

scuze ca eu vazusem masina aia de iasi si discutam pe tema asta, sper ca la tine sa fii iesit mult mai bine, ca aia aveadecat scotch, si atat si mai tebuia lucrat la ea. dar idea e buna, mult mai buna decat chestile cu dura-lube

Share this post


Link to post

s-a mai lucrat intre timp la capota masinii de iasi. omul imi este amic si spune ca se simte imbunatatire, chiar si dupa faza cu antifonu cauciucat.

de sapt viitoare ma apuc si eu de dat cu antifon cauciucat, sa mai reduc zgomotele la rulare.

Share this post


Link to post

dupa o discutie aprinsa, iata-ma la aprox 1000 km parcursi utilizind blana pt capota confectionata in my garage, si nu se simt decit imbunatatiri. fara incingere a motorului, fara ca blana sa aiba urme ca s-ar deteriora de la asa zisa caldura data de motor.

 

atasez poze (daca pot) din timpul si dupa terminarea lucrarii

am montat si un cheder pe marginea de jos a capotei (se inchide capota peste el)

picture_155_thumb.jpg

picture_030_thumb.jpg

Share this post


Link to post

am uitat sa spun ca nu mai intra in rezonanta la 100 km/h, si nu mai imi da senzatia ca "cere" sa schimb in a sasea (pe care de altfel nici n-o am!)

Share this post


Link to post

sigur? da' poti sa-ti pui...

Share this post


Link to post

vai, glumetule care esti... astept un tutorial scris de tine cu si despre adaptarea unei cutii cu 6 trepte pe dacia logan (de preferinta cutie cu craboti, secventiala)

 

ii astept cu replici pe cei care m-au contrazis...

Share this post


Link to post

si hai sa vorbim strict la subiect, ca daca m-as apuca sa va critic buburuzele...avem sectiune de diverse...

Share this post


Link to post

strict la subiect:

1. de ce nu ai folosit o blana de DSN (am inteles ca aia se gaseste de cumparat - stii si tu asta)

2. alta metoda decat power tapeul ala nu ai gasit?

3. se incalzeste mai repede motorul?

Share this post


Link to post

1. blana de DSN cerea multa munca de convingere ca sa o adaptez acolo, si nu era asa de eficienta. (si era si mai scumpa)

2. nu am alta metoda avind in vedere ca este destul de cald acolo, totusi. oricum nu-mi fac griji pentru ca nu se vede de afara ca as avea powertape pe capota.

3. nu se incalzeste mai repede motorul, ca altfel nu ar mai monta nimeni asa ceva din fabrica... s-ar putea ca in viitor sa existe pe logan diesel asa ceva. Reamintesc faptul ca am montat si un cheder...

 

Inca o data: racirea motorului nu se face prin capota ci prin circuitul de racire ce are ca principal actor radiatorul. asata se raceste prin grila din spoiler.

Share this post


Link to post

prin ce am construit eu am obtinut un plus de eficienta din faptul ca am astupat si gaurile dintre nervuri. powertape are rolul de a proteja impotriva apei ce s-ar putea scurge pe sub "blana"

Share this post


Link to post

1. de ce? cate de scumpa?

3. de ce nu ar mai monta?

 

stiu pe unde se raceste motorul. ideea era: se pastreaza sau nu mai mult temperatura lui? adica daca il lasi o ora dupa ce ai mers 30 de km, de unde pleaca acul de la apa? mai de sus decat inainte?

Share this post


Link to post

mey satori da' incapatzinat esti... :)

gandeste-te si tu ca ai in stg tabla, in dr tabla, in spate tabla, in fata tabla, dedesubt tabla, sus BLANA. tu cam ce crezi, se raceste altfel decat daca ar avea tabla si deasupra? se raceste probabil cu 0.5% mai incet daca pui blana - nerelevant.

Relevant ar fi daca ne-ai putea spune Dsign daca suna ca un clio sau megane inauntru sau tot se aude motorul. Adique, o face sa sune motorul CONSIDERABIL mai incet sau doar reduce zgomotul, sa zicem, cu 2-3%...

Share this post


Link to post

pai asta e clar: nu il reduce semnificativ decat daca mergi cu geamul deschis probabil :D

pentru asta iti trebuie antifonare motor-habitaclu nu capota.

Share this post


Link to post

ideea era ca daca mergeam cu 100 km/h facea in interior niste rezonante care dispareau o data cu cresterea sau scaderea vitezei. cine are dacie mai veche stie despre ce e vorba. rezonanta respectiva a disparut, relantiul in interior este mai infundat. Nu este nici o diferenta dpdv al caldurii. o sa vad la vara cam cum sta treaba.

de DSN probabil ca nu se potrivea la nervurile de ranforsare ale capotei, si s-ar fi adaptat mai greu fiindca e facuta din ceva presat exact pe forma aia. in viitorul apropiat o sa incerc sa imbrac si peretele habitaclu-motor, si pe interior si pe exterior.

 

va spun sincer: munca nu a fost in zadar. o sa vedeti daca mai vin pe la intilnire. am avut ceva treaba si nu am venit de multicel...

Share this post


Link to post

sunt sigur ca nu a fost in zadar. nu pot sa zic ca este estetica treaba dar sigur e buna. problema la mine este ca eu nu am gaurile repective in capota si de aceea ma gandeam ca pot sa potrivesc cam orice... mai cercetez.

Share this post


Link to post

domnu'...

pozele astea sant mai relevante.. se vede ca sat mai bine lucrate decat masina ce o prezentasei si de care comentam eu..

asa e altceva, nu ?

bravo tie.. un lucru bine facut si se pare si bun

Share this post


Link to post

mersi... satori, eu nu inteleg de ce iti trebuie tie asa ceva. si nu poti adapta de la alta masina. eu ma ofer sa te ajut daca vrei, mergem impreuna sa masuram si sa cautam prin vitan. dar de dat gauri tot trebuie sa dai.

 

cea mai inestetica treaba, aveti dreptate este banda adeziva. avind in vedere ca "multi vede, putini cunoaste" e bine si asa o s-o las. daca vine cineva cu alte idei, va rog si va multumesc.

Share this post


Link to post

las-o asa si inspecteaza din cand in cand starea benzii adezive sa vezi. asta ar trebui sa te tina trouble free.

Share this post


Link to post

banda adeziva este ok. pionierul Klaus a vazut capota mea si a fost impresionat. si sorin stie bine cum merg cu masina, sa-ti spuna el

Share this post


Link to post

Salutare ! Pe la inceputul topicului , domnul Danielson spunea ca pe la 80 km/h , intr-un matiz sunt 70 de dB . Parerea mea este ca sunt mai multisori , iar comparatia cu zgomotul coolerului de procesor este totul irelevanta ( nu toata lumea foloseste acelasi tip de cooler , considerand ca toata lumea stie ce este acela un cooler ) , la masina depinzand f mult de : tipul de cauciucuri folosite , carosabilul pe care ruleaza masina ( tipul de asfalt ) si multe alte zgomote specifice ( rezonante ale motorului , ale aerului - gen viteza/directie , fasaituri pe la chedere si muuulte altele ) . Am mers si inca mai merg cu dacii cu si fara blana si sunt mari diferente ( cu precizarea ca a fsot pusa blana si intre compartimentul motor si aeroterma si la cutia de viteze ). Vara se poate scote blana respectiva daca se ajunge la concluzia ca impiedica prea tare racirea compartimentului motor ( desi ma indoiesc ) . Eu as sugera blana permanenta si cel putin o fanta de aerisire centrala sau doua mai mici pe laterale ( desi putine persoane vor sa le faca ) . Cat despre zgomotul care se doreste redus , concluzia la care am ajuns eu este ca intr-adevar se reduc f mult rezonantele ( mai ales la dacii sau masini de puteri mai mari decat gandacelul de care vb . ) . Practic zgomotul nu mai are mediu de propagare . Eu as merge mai departe cu blanitza si mai pe partea dinspre habitaclu adica pe peretele despartitor . Totodata am instalat cu un prieten si aparatori din cauciuc ( sau fibra de sticla - dar asta se sparge mai usor la pietre ) la contra-aripi si la fel s-a constatat o diminuare a zgomotului de rulaj la orice viteza . Despre cum se comporta blanita iarna pot spune ca nu se mai raceste atat de repede motorul ( de ex , in loc de 30 min , poate dura efectul de racire cam 40 ) . Alt efect mai este si prelungirea vietii capotei , din punct de vedere al vopselei si al luciului care se pastreaza mai mult timp . Se poate observa ca , din cauza temperaturilor cu mult mai crescute decat pe restul suprafetelor din tabla , capota de la motor isi pierde stralucirea , luciul si se matuieste mult mai usor decat alte suprafete . Acest lucru l-am observat cand mi-am facut tratament cu polish si imi aduc aminte ca atunci cand ploua si stau la semofor , la mine se vad aburi pe capota iar capota este aproape uscata . Eu as incerca la gandacel materialul care se pune in usi pentru difuzoare + izoprenul de care se vorbeste ca ar fi ignifug . Ca material de lipit sunt perfect de acord cu dsign , dar eu as vopsi toata blana cu vopsea neagra / gri inchis sau ceva de genul antifon cauciucat dar la spray ( cel din urma nu arde si rezista f bine la temp mari ) . Bafta !!!

Share this post


Link to post
... nu se incalzeste mai repede motorul, ca altfel nu ar mai monta nimeni asa ceva din fabrica... s-ar putea ca in viitor sa existe pe logan diesel asa ceva. Reamintesc faptul ca am montat si un cheder...

Inca o data: racirea motorului nu se face prin capota ci prin circuitul de racire ce are ca principal actor radiatorul. asata se raceste prin grila din spoiler.

dsign a scris un lucru adevarat, vizibil la multe masini si demonstrat practic. Felicitari pentru realizari. Oare de ce trebuie sa vina cineva care n-a demonstrat practic ceva si sa conteste asta ? Doar ca sa faca scoring la postari din filosofia chibritului suedez ?

Share this post


Link to post

fiindca suntem la capitolul antifonari capote cu blanite, am realizat acelasi lucrru si pe la capota portbagajului, cu pisla intre nervuri si cu 2 straturi de izopren. in curind voi schimba cu burete de incinta acustica (ala care seamana cu cartoanele de oua)

 

am mai pus pisla si izopren pe sub mocheta care acopera tabla de sub luneta si vreau sa spun ca aceste 2 operatiuni au facut minuni pentru muzica: imi cumparasem statie pt cele 2 difuri jbl, crezind ca nu da unitatea bine. acvum imi dau seama ce era de fapt, intra tabla in rezonanta si nu aveam fidelitate...

Share this post


Link to post

Pana la urma a gasit cineva pe undeva blana pt antifonarea capotei de matiz?

Share this post


Link to post

Am gasit izopren aluminizat de 3 mm la Proges la 3lei/m. Ma apuc de izolat capota sa vedem ce rezultate obtin.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...