Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Când (dacă) ai schimbat lichidul de frână ultima oară ?

Share this post


Link to post

Si dupa 10 km sa se dea jos sa sufle in rotile din spate sa se raceaasca nu? :scaunlacap:

Share this post


Link to post

Iti spun ceva sigur: Ceva nu-i in regula :-D si lasand gluma la o parte nu te juca cu franele. Mergi la service sau incearca sa rezolvi singur probema. E as da rotile din fata jos sa vad intai ce trocane. Si eu mai cred

ca ai o placuta sparta sau numai carpata.

Parerea mea !

Share this post


Link to post

In orice caz NU MAI MERGE CU MASINA!!!

 

Este foarte posibil la un moment dat sa ramai fara frane de tot.

Du-te cu ea in service URGENT!

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema partial,in sensul ca franale merg bine,dar tot troncane.Problema va fi rezolvata in totalitate prin avans la o octavia 1,9 tdi :-D

Share this post


Link to post

Bravo, dar spune-ne si noua cum ai rezolvat franele.

 

Da, si ne intereseaza si cum ai faci bani de Octavia ... :-D :-D :-D

Share this post


Link to post

Franele au fost aerisite,lichidul de frana schimbat.Mecanicul zice sa las placutele asa cum sunt pentru ca nu are ce sa se intample...cica s-ar fi subtiat discul de frana.Mentionez ca masina are 180.000 km

Share this post


Link to post

nu e korekt... si mi-emi faceau figuri franele la tico si m-am ales cu o supernova...

dup-aia imi faceau franele figuri la dsn si mi-am luat un logan...

 

tu cum ai trecut de la cielo direct la octavia???

Share this post


Link to post

Pai mie mi se par echilibrate perechile :lol:

Share this post


Link to post

Pai a decis tatal meu ca Cielo va inghite de acum incolo prea multi bani pentru chestii marunte(actuatoare,si ce mai are stricat prin ea),troncane ingrozitor toata masina,si a zis ca la transport de medicamente e buna.Masina pe care o sharuiesc cu mama va fi o Skoda Octavia Tour 1,9 tdi 90 cp(mentionez ca mama circula odata pe luna).Deci nu eu sunt cu plata :)

Share this post


Link to post

Zilele trecute am facut ITP-ul iar graficele de franare au confirmat cele discutate aici si anume ca frina spate este prost proiectata ( la franare spate se ridica foarte putin curba de frinare), in schimb frina fata este in limitele bunului simt pentru o masina care cintareste putin peste o tona. Citez spusele inginerului de la ITP " Cielo este o masina excelenta dar care are doua dezavantaje: frina spate si consumul urban ridicat."

Share this post


Link to post

Frana PROASTA la Daewoo Matiz si Cielo. Efortul la apasarea pedalei prea mare, frana spate mai mult decat o gramada, lipsa de siguranta la franare. Ce numiti voi frana progresiva nu e decat o aberatie coreana:nu trebuie sa apesi cu forta pe frana, ea trebuie sa raspunda promt la apasare. La franare o masina normala se lipeste de asfalt, coboara botul si fundul simultan pe cand la Daewoo se balanseaza ca o Dacie.

Share this post


Link to post

Pai daca uitati ca lichidul de frana mai trebuie schimbat si ala.Eu inainte sa vand cielo trebuia sa fac itp-ul asa ca am schimbat lichidul de frana si reglat sabotii pe spate si la inspectie totul a fost ok.Daca vreti coeficient la fel de mare si pe spate ca pe fata dati jos limitatoarele pentru circuitul spate si la prima franre in curba o sa derapati ca o dacie 1300.

Share this post


Link to post

Sa stiti ca normele RAR la franare sunt minimale, sa poata trece si un rapan de Dacie. Eficienta la franare o vezi in mers, la diferite viteze si la Daewoo nu e suficienta si de asta nu e vinovat lichidul ci sistemul de franare prost conceput si trenul de rulare slab.

Share this post


Link to post

Nu inteleg, andreib. Ai cumva probleme sa blochezi rotile la matiz? Se blocheaza instantaneu daca iti pui mintea cu ele si apesi ferm pe pedala dar nu asta trebuie sa faca iar rotile din spate practic nu trebuie sa se blocheze niciodata. Pt a preveni aceasta exista niste repartitoare de forta de franare in functie de greutatea incarcata in masina. Astfel in caz ca masina e mai incarcata, deci are o inertie mai mare, forta de franare repartizata la rotile din spate este mai mare. Cand masina este goala forta de franare este diminuata astfel incat spatele sa nu fuga de sub tine.

Edited by Zmeu

Share this post


Link to post
Ce numiti voi frana progresiva nu e decat o aberatie coreana:nu trebuie sa apesi cu forta pe frana, ea trebuie sa raspunda promt la apasare. La franare o masina normala se lipeste de asfalt, coboara botul si fundul simultan pe cand la Daewoo se balanseaza ca o Dacie.

Masina de care vorbesti tu este o masina preparata pentru racing. Acolo frana este beton (discuri mari si ventilate). Inertia, a doua lege, dupa cea a gravitatiei, care se aplica in tzara asta, face ca o masina normala sa-si continue miscarea in timp ce rotile raman in urma. Masina ideala de care vorbesti are arcuri tari, cu raza variabila, doua randuri de amortizoare speciale pe fiecare roata si doua bare stabilizatoare. Doar suspensia costa de 2x cat un Matiz. Deci, n-are rost sa vedem filme diferite in acelasi topic.

Share this post


Link to post

Off-topic

Sincer nu inteleg de ce unii oameni cumpara un anumit model de masina care il cunosc din punct de vedere tehnic ca apoi sa isi dea seama ca ai nemultumeste total.Cielo,tico,matiz sau espero au fost masini pentru segmentul de piata care a circulat 20 de ani cu dacie 1300 si si-a dorit o masina mai buna , accesibila la pret si usor de intretinut.Acum omul mai devine si calic pe deasupra adica vrea calitate si fiabilitate maxima cu intretinere zero.

Aceste lucruri le spun la modul general si sper sa nu se supere nimeni.

Share this post


Link to post

Mai eu masina asta nu am cumparat-o pentru mine ci pentru mama dar deoarece ea nu conduce m-a ramas mie. Sunt multumit de motoras, de interior dar nu de frane si tren de rulare(trebe amortizoare de firma ca ce face Daewoo e infect).Eu compar tinuta de drum la franare a Daewoo Matiz si Cielo cu fosta mea masina: un Renault 21. Masina aia are o frana super sensibila, simti ca vrea sa opreasca cand pui piciorul, se lipeste de asfalt, nu trebuie sa apesi sanatos pe ea. Cine a mai condus renouri stie la ce ma refer. Ce reprosez in primul rand franelor de la Daewoo este:

1.efort mare la apasarea pedalei de frana

2.Cand masina e incarcata efortul apasarii franei creste exponential si trebuie sa te proptesti bine pe pedala

3.Frane subdimensionate ce duce la sensibilitate la franari repetate

Am incercat sa franez mai brusc cu Matizul fortat de circumstante si a franat uniform si eficient dar prea tare este pedala, ceea ce pentru mine inseamna un minus la placerea de a conduce.

Share this post


Link to post

Pe mine ma intriga diferentele dintre modele. Eu am un Espero al meu si un Cielo EXE de serviciu. Diferentele de performanta ale instalatiilor de franare sunt imense, si am observat ca si tzinuta de drum al masinilor are un cuvant de spus in obtinerea unei frane bune si sigure.

Espero ingheatza pe sosea. Frana e puternica si bine dozata, iar stabilitatea pe traiectorie e impecabila.

Cielo e dezastru. Masina e destul de noua, nu s-a intervenit cu nici un fel de inventii si inovatii la frane, dar nici la directie sau trenul de rulare. Insa pur si simplu e periculoasa, si chiar am avut un accident serios din cauza franelor. Oprirea e foarte lunga si directia este nesigura la frane puternice.

Am citit si testele AMS referitoare la frana de la 100 km/h si am gasit o diferenta de 10 m in favoarea lui Espero, in timp ce Cielo franeaza mai slab ca... Dacia Nova !!!

Singura solutie ramane conducerea prudenta. Inlocuirea elementelor franelor nu cred ca se poate numi interventie rationala... cine se simte in siguranta intr-o masina cu frane modificate pe caramida in fatza blocului e cel putin nebun...

Ca si concluzie, Cielo nu are deloc frane bune, este perfect neadevarat... verificati testele facute de revistele de specialitate sau mergeti cu o masina cu frane in regula...

Nu vreau sa-i supar pe posesorii de Cielo, doar sa la atrag atentia ca din acest punct de vedere masina lor poate fi o surpriza neplacuta. Mergeti cu grija !

Thanx 4 your time !

Share this post


Link to post

De ce mi-au spus alte persoane de la intalnire ca la mine tin f. bine franele??? Si nu i-am fact absolut nimic... inafara de schimbul placutelor si a lichidului de frana. A... mare grija la cauciucuri... Masina poate sa aibe frane super bune, dar de ce cauciucurile nu pot sa trimita forta de franare la asfal... Si apropo... Lichidul de frana nou chiar isi spune cuvantul!

Pedala este progresiva... si simti masina inainte sa rupa aderenta care se produce destul de tarziu.

 

Pe langa Cielo al meu mai conduc ocazional Un Ford Fiesta 2004... cu tot ce inseamna sisteme electronice de franare... si... NU-MI place cum franeaza... Te da cu capul de bord la cea mai mica atingere a pedalei de frana. E drept ca si suspensia e mult mai tare decat la Cielo.

 

O frana ideala ar fi ceva de genul o suspensie moderata ca "tarie" si o frana progresiva, care sa NU blocheze rotile la o apasare normala a pedalei de frana pana la fund... fara "a te cantari pe ea" sa nu blocheze rotile, dar sa ofere forta maxima de franare (cu cauciucurile cu care vine masina, pe carosabil uscat si curat)

Share this post


Link to post

Ca o concluzie, pentru a abtine tot ce este maxim posibil de la sistemul de franare de la Cielo ( la care aproape toti suntem de acord ca este deficitar ) se recomanda urmatoarele :

- inlocuirea la timp a placutelor de frana si a lichidului de frina ( produse de calitate )

- curatirea periodica a sabotilor

- echiparea masinii cu anvelope de " firma"

- conducere prudenta ( personal eu nu ma simt in siguranta in Cielo la viteze de peste 120 km/h)

Share this post


Link to post

Personal nu am de ce sa ma plang de sistemul de franare de la Cielo (GLE).

Dar pentru o buna functionare este nevoie ca pistonasele de la etriere sa nu fie blocate. Am avut aceasta problema si masina nu avea frane bune deloc. De la umezeala acestea ruginesc si se blocheaza. Daca la franare se blocheaza rotile din spate (sau una dintre ele) trebuie verificate si schimbate supapele de presiune.

Edited by asorin

Share this post


Link to post

... "ruginesc" de lichidul de frana prost (ieftin, vechi, falsificat)

Share this post


Link to post

Sistemul de franare la Espero este impecabil pt. o masina la nivelul ei, la 140km/h, am blocat franele intr-o situatie limita, fara urmari doamne ajuta, era sa calc o turma de oi, pe care in ultimul moment vazand ca e liber pe contrasens am ocolit-o. Singura problema am avut-o la 190 km/h cand am calcat frana la 140 deja avea un fading pronuntat, a fost nevoie de frana de motor si dupa aia de vre-o 4 km sa se raceasca franele si sa dispara efectul de fading complet, in rest daca franezi controlat se opreste de la 130 km/h suuper repede, cu conditia sa nu pierzi aderenta, dar daca esti atent e simplu sa nu o pierzi.

Iar la cielo, am vazut Cielo din 99 cu discuri pline din fabrica, acum nu stiu poate nu am vazut bine, dar nu cred ca sunt prost.

 

Bafta!!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...