Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Pune bani deoparte de un pet de bere si roaga-l pe tolin :P . O sa te indrume spre sumatorul lui abramburel, topicul cu turometrul pentru matiz euro 4, unde parca cred e data ordinea firelor la bobine. Succesuri :D

Share this post


Link to post

Ok, am facut masuratori. Am ca plus cel portocaliu.

Cifrele arata asa:

+ -> P1 - 0.6 ohm; P1 -> + - 0.6ohm;

+ -> P2 - 0.6ohm; P2 -> + - 0.6ohm;

+ -> P3 - 0.6 ohm; P3 -> + - 0.6ohm;

-------------------------------------------------------

S1 - > P1 - 0ohm; P1 - > S1 - 0ohm;

S2 - > P2 - 0ohm; P2 - > S2 - 0ohm;

S3 - > P3 - 0ohm; P3 - > S3 - 0ohm;

------------------------------------------------------

+ - > S1 - 0ohm; S1 - > + - 0ohm;

+ - > S2 - 0ohm; S2 - > + - 0ohm;

+ - > S3 - 0ohm; S3 - > + - 0ohm;

 

P1, P2, P3 - primarele(firele A, B, C, din mufa, de la stanga la dreapta) si S1, S2, S3 - secundarele, de la stanga la dreapta.

Ce fac mai departe?

Share this post


Link to post

post-402-039594700 1293388964_thumb.png

post-402-072320800 1293388975_thumb.png

 

Pinul 1 este comunul (plusul). Deci, masori:

- 1->2, 1<-2, 1->3, 1<-3, 1->4, 1<-4 ;

- 1->B1, 1<-B1, 1->B2, 1<-B2, 1->B3, 1<-B3.

Este suficient atat.

Share this post


Link to post

Undeva ai gresit: De la secundare la primare se afla pe traseu diodele, care nu conduc decat in tr-un singur sens, deci nu are cum sa citesti 0 ohmi de la secundar la primar, si tot 0 ohmi de la primar la secundar, pastrand firele multimetrului in aceleasi maini. Zero ohmi inseamna traseu direct, scurt, diode strapunse etc.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Cine a vorbit despre zero sau alte valori, asa cum zero este interesant, tot asa este si oo este interesant sau ceva de ordinul sutelor sau miilor de ohmi.

 

Altfel interesant este bere la PET din asta http://www.heinemann-dutyfree.com/frankfurt_en/spirits/whisky/american-whiskey/jack-daniel-s-silver-select-100-proof.html

Share this post


Link to post

B1, 2, 3 = secundare, nu, adica iesirile spre bujii, nu?

 

Si mie imi place berea aia  <img src= )"> .

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Deci closckhutza n-a masurat oo-le, sau a inversat bornele multimetrului concomitent cu ale bobinelor :D Si n-ai gusturi rele la "bere". Eu prefer ginul. Tonic.

Share this post


Link to post

B1, 2, 3 = secundare, nu, adica iesirile spre bujii, nu?

Asa. Secundarele trebuie sa fie de ordinul kohmilor.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ok. am refacut masuratorile, asa cum a zis tolin.

Sper ca am inteles bine, luand Pinul 1, de la stanga la dreapta(in pozitia in care se vede in poza) ca + si restul, in ordine 2, 3, 4.

post-5484-052212300 1293392005_thumb.jpg

Asa cum am zis mai sus, B-urile le-am luat ca secundare, la fel, de la stanga la dreapta, incepand cu 1.

 

Rezultatele sunt:

1 -> 2: 1,1ohm; 1 <- 2: 1,1ohm;

1 -> 3: 1,1ohm; 1 <- 3: 1,1ohm;

1 -> 4: 0,6ohm; 1 <- 4: 0.6ohm;

------------------------------------------------

1 -> B1: 0.L(a se vedea in poza) 1 <- B1: 0.L (a se vedea in poza)

1 -> B2: 0.L(a se vedea in poza) 1 <- B2: 0.L (a se vedea in poza)

1 -> B3: 0.L(a se vedea in poza) 1 <- B3: 0.L (a se vedea in poza)

 

post-5484-017531100 1293392046_thumb.jpg

Avand in vedere lipsa mea de cunostinte in domeniul asta, am luat 0.L ca 0 (zero).

Ce inseamna cifrele obtinute mai sus?

Multumesc pentru ajutor, tolin si augustinionut. Multumesc mult.

Share this post


Link to post

In desen apare mufa de pe cablu, mama. Pinul 1, tata, din poza ta se afla in extremitatea dreapta ! Sa refaci toate masuratorile, nu e bune.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ok, am refacut masuratorile luand ca pinul 1 primul din dreapta si pinul 4 primul din stanga(1, 2, 3, 4 de la dreapta la stanga).

Cifrele sunt:

1 -> 2: 1,2/1,3ohm; 1 <- 2: 1,3ohm;

1 -> 3: 1,2/1,3ohm; 1 <- 3: 1,3/1,4ohm;

1 -> 4: 1,2/1,3ohm; 1 <- 4: 1,3/1,4ohm;

--------------------------------------------------------

 

Pentru 1->B1, 1->B2, 1->B3 si invers sunt exact la fel ca mai sus.

Share this post


Link to post

Instrumentul are optiunea de masurare dioda ? Daca da, incerca pe scala aceea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

post-5484-005661600 1293398091_thumb.jpg

Asa arata multimetrul. Din pacate nu stiu care este optiunea de care zici tu. Daca o are, zi-mi te rog care este.

Share this post


Link to post

Fix deasupra pozitiei din poza. Adica a 4a de la stinga la dreapta.

Share this post


Link to post

Ok, pe acea optiune sunt doua moduri de masura(prin apasarea tastei Func): unul in V si altul in ohmi. Pe cel in V primesc urmatoarele:

1 -> 2: 0.000V; 1 <- 2: 0.000V;

1 -> 3: 0.000V; 1 <- 3: 0.000V;

1 -> 4: 0.000V; 1 <- 4: 0.000V;

Pe cel in ohmi primesc urmatoarele rezultate:

1 -> 2: 0.8/0.9ohm; 1 <- 2: 0.8/0.9ohm;

1 -> 3: 0.8/0.9ohm; 1 <- 3: 0.8/0.9ohm;

1 -> 4: 0.8/0.9ohm; 1 <- 4: 0.8/0.9ohm;

De asemenea, apartul bipaie cand ambele fire sunt asezate pe pini.

 

Pentru 1->B1, 1->B2, 1->B3 si invers sunt exact la fel ca mai sus in ambele moduri(.0L pentru modul in V si 0L. pentru modul in ohmi).

Share this post


Link to post

Din pacate, nu poti masura diodele celea cu aparatul acesta, valoarea curentului pe care-l injecteaza in montaj fiind prea mica pentru a deschide semiconductorul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Deci..am ajuns de unde am plecat . :( Multumesc mult pentru ajutorul si indrumarile date. Maine o sa incerc sa fac rost de un set de bobine sa-l pun pe masina, sa vedem daca dispar intreruperile. Pana acum, se pare ca reprezinta suspectul numarul 1. Dubios este ca dupa ce am umblat la bujii prima data n-am mai gasit nici una plina de benzina. De la injector nu cred ca are cum sa fie, asa ca ramane aprinderea adica blocul de bobine.

Share this post


Link to post

Am mai facut astazi un test: am pus bujii noi-noute si i-am dat o cheie. A pornit repede insa mergea rau, sacadat, ca un motor in 2 timpi. S-a aprins si check-ul cu aceeasi eroare, P0300, la ~30 secunde de la pornire.

Am lasat-o sa mearga ~2 minute si am oprit-o. Am scos toate bujiile din nou. 1 si 3 erau curate si uscate. 2 era umed si mirosea a benzina(cred ca era si ceva ulei pe ea, dupa culoare). Am avut noroc ca pistonul de la cilindrul 2 era sus si m-am uitat cu lanterna: era umed si el si oarecum murdar. Celelalte 2(am vazut franturi din ele) erau uscate si curate.

Ideea este, avand in vedere cele relatate, si faptul ca bujiile sunt acum noi, fisele la fel si verificate, ce ar mai putea sa fie de vina pentru acest comportament, in afara de blocul de bobine? Problema se manifesta doar pe cilindrul 2, cilindru la care vineri am gasit fisa intrerupta, dupa ce joi au inceput problemele.

 

Chestia este ca nu gasesc un bloc de bobine cu care sa fac o proba si trebuie sa comand astazi blocul de bobine, daca vreau sa il am inainte de sarbatori.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Odata cu venirea sezonului rece am constatat cateva mici probleme la Matiz. Voi incerca sa o iau pe rand.

 

Supozitorul fiind pe GPL, am obiceiul ca inainte de a-l porni dimineata, sa-i scot fundul mai intai din garaj doar si sa-l las sa se incalzeasca putin, trecerea pe GPL facandu-se la 30C in motor, fiind ca un semn ca pot porni de pe loc. Stiu ca nu se considera necesara incalzirea motorului mai mult de 30 de secunde, insa totusi, chiar si injectia suplimenteaza cantitatea de benzina, care banuiesc ca mai poate trece in baia de ulei, contaminandu-l. Si oricum, se aude mult mai placut un motor incalzit 2 minute la relanti. Lasandu-l la relanti, si trebaluind prin garaj, am bagat de seama ca dupa vreun minut incepe sa se auda dintr-o data un tacanit usor ca de masina de cusut, care nu se aude la pornirea motorului. Cand motorul e cald tacanitul nu se mai aude.

 

O alta problema am constatat-o in diminetile in care n-am mai stat sa incalzesc motorul si am plecat., se intampla sa mai moara la relanti. Asta se intampla la temperaturi cumva intermediare, pana ajunge la regim, si s-a intamplat si pe benzina si pe GPL, desi o banuiala mica ar fi si ca electrovalva incearca sa cupleze instalatia GPL, deoarece nu face asta imediat dupa pornire.

 

O alta chestie putin dubioasa este si urmatoarea. Cureaua alternatorului patineaza usor. Cauza o stiu, cand mi-au instalat GPL-ul, baietii de la Agrom au scapat putina apa cu antigel pe fulie. Asta vara am sters spalat pe acolo cu apa si sapun, si foarte rar mai scartaia cureaua. Oricum asta se intampla doar la pornirea motorului. Acum, cand este frig afara, pana sa se incalzeasca bine compartimentul motor, am surpriza sa patineze cureaua si in frana de motor uneori. Cand scartaitul dureaza nitel mai mult, incepe sa tacane si electrovalva GPL, de obicei nu apuca, pentru ca calc usor ambreiajul si ii dau drumul la loc, si cureaua se potoleste. As vrea sa curat bine fulia aceea, cureaua e buna si bine intinsa, accesul la ea este mai dificil, cum se recomanda sa fac curatarea? Daca e necesar schimb si cureaua alternatorului, desi cred ca o curatare a fuliei e deajuns. Exista vreun spray degresant, ceva care sa inlature urmele de antigel? Stiu ca WD-40 nu merge, deoarece are si un rol usor de gresare. Ce legatura poate fi intre patinarea curelei si electrovalva GPL?

Edited by Mircea
Data viitoare posteaza de la bun inceput unde trebuie!

Share this post


Link to post

in legatura cu oprirea motorului, eu te sfatuiesc sa faci jocul la culbutori, eu fac asta odata pe an avnd tot GPL pe matinozaur, acesta deregleaza in draci supapele.

Share this post


Link to post

Nu este de la blocul de bobine de aprindere. Am pus astazi un bloc nou-nout si masina a mers la fel de prost ca si pana acum, aparand din nou P0300. Am scos si fisa de la bujia 2 si am constatat ca scanteie vine la bujia numarul 2, motorul mergand in continuare, insa putin-putin mai prost ca inainte sa o scot.

Am vorbit si cu mecanicul meu si maine ma duc sa fac test de compresie. Oricum, sunt deschis la idei, cine mai are.

Ca o curiozitate: dupa ce am scos fisa de la bujie arcul nu aparea regulat, asa cum m-as fi asteptat ci oarecum aleatoriu, la intervale neregulate de timp.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Verifica distanta dintre electrozi sau schimba bujiile cu unele noi.

Share this post


Link to post

Am zis mai sus: fisele sunt noi si masurate, bujiile sunt noi-noute.

Share this post


Link to post

Vrei sa repet ce am scris? Si eu am pus bujii noi (NGK) la Cielo si dupa cateva mii de km imi palpaia check-ul. Nu toate bujiile noi sunt ok.

 

 

Share this post


Link to post

Man, care este posibilitatea ca din doua seturi de bujii, unele ce s-au aflat pe masina pana ieri(mers cu ele vreo 5500 km) si unele noi montate ieri ambele sa contina cate o bujie proasta care sa ajunga la cilindrul 2? In plus, am luat bujia de la 2 si am mutat-o la 3 insa tot cea de pe 2 arata nasol, desi initial, cand am scos-o de la 3 arata bine.

O sa-i zic totusi maine mecanicului sa le verifice, avand in vedere ca eu nu am lera.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...