Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Salut!...am o problema cu matizul meu euro 2, 2003...in aceasta dimineata a fost foarte frig(-15->-20 grade)...asa k pana nici bateria care e noua(de vreo 2 luni) nu a rezistat, fiind necesar sa folosesc alta baterie pentru a porni. Dupa ce am mai facut 3 opriri si porniri fara probleme...am parcat si am lasat motorul sa mearga pentru a se incalzi in masina...in scurt timp, turatia a inceput sa scada treptat iar motorul a murit. De atunci si pana acum nu am mai reusit sa il pornesc chiar daca am facut diferite lucruri si am dat reset ECM si Idle learn... Precizez ca anul trecut am avut probleme cu ansamblul delco, respectiv "senzorul optic" din ansamblu. Cu ajutorul acestui forum am reusit sa aflu contributia acelui senzor astfel incat sa`i fac un diagnostic complet. Am schimbat ansamblul delco, bobina, bujiile, fisele...etc. Ma intreb daca problema ar putea fi de la lichidul din bobina...dat fiind faptul ca a fost incredibil de frig afara...

Edited by duduu

Share this post


Link to post

Eu as face o verificare serioasa la sistemul de incarcare, cabluri, etc.

Share this post


Link to post

Salut!...am o problema cu matizul meu euro 2, 2003...in aceasta dimineata a fost foarte frig(-15->-20 grade)...asa k pana nici bateria care e noua(de vreo 2 luni) nu a rezistat, fiind necesar sa folosesc alta baterie pentru a porni. Dupa ce am mai facut 3 opriri si porniri fara probleme...am parcat si am lasat motorul sa mearga pentru a se incalzi in masina...in scurt timp, turatia a inceput sa scada treptat iar motorul a murit. De atunci si pana acum nu am mai reusit sa il pornesc chiar daca am facut diferite lucruri si am dat reset ECM si Idle learn... Precizez ca anul trecut am avut probleme cu ansamblul delco, respectiv "senzorul optic" din ansamblu. Cu ajutorul acestui forum am reusit sa aflu contributia acelui senzor astfel incat sa`i fac un diagnostic complet. Am schimbat ansamblul delco, bobina, bujiile, fisele...etc. Ma intreb daca problema ar putea fi de la lichidul din bobina...dat fiind faptul ca a fost incredibil de frig afara...

 

daca s-a incalzit afara (peste 0 grade ) si merge, vezi ca ai apa in instalatia de alimentare (furtunele cu benzina sau chiar pompa) .

Share this post


Link to post

Salut am un matiz din decembrie 2005, este pe injecte. De cateva zile am probleme cu el si nu reusesc sa-i dau de capat. Problemele se manifesta in felul urmator: dupa ce pornesc, motorul merge 1-2 min ok apoi se opreste deodata, repornesc si chiar daca-l tin accelerat simt cum motorul merge intretupt, parca ar fi "gatuit" iar cand ridic piciorul de pe acceleratie motorul iar se opreste.

Daca opresc si repornesc de careva ori (de 4-5ori) problema dispare si motorul merge ok pana la urmatoarea oprire, cand binenteles revin toate simtomele de mai sus.

Am observat ca pe toba de esapament arunca foarte tare apa.(sa fie de la condens?)

Presiunea in pompa am verificat-o si a iesit ok, masina a fost pusa si pe tester dar nu a iesit nici o eroare.

Share this post


Link to post

Am rez problema :D ...era de la capacul de delcou sau lulea(nu dadea continuitate)...am pus noi si am rezolvat...ms

 

 

E normal pentru benzinare sa scoata apa pe toba...e de la condens.In legatura cu problemele motorului...incearca mai intai sa executi procedura de reset ECM si Idle learn...poate rezolva ceva. Dupa ce reusesti sa pornesti motorul, functioneaza in regim normal?

Edited by EM!L
Nu mai cita INTEGRAL mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Daca pornesc apoi opresc motorul de cateva ori, isi revine si pe urma pot mege si 100km fara sa mai am vreo problema, iasa cum opresc motorul toate simtomele reapar.

Edited by EM!L
Nu mai cita INTEGRAL mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Am schimbat IAC (motorasul pas cu pas responsabil de valoarea turatiei de ralanti) si acum motorul merge ok...

Edited by EM!L
Nu mai cita INTEGRAL mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Salut . Am o problema la masina mea , un matiz euro 2 . In ce consta : porneste merge frumos si dupa 10 minute maxim incepe sa sa dea rateuri cand accelerezi la plecarea dupa loc ( daca mai apuci ) se opreste si nu mai vrea sa porneasca, dupa o jumatate de ora porneste merge intrerupt cateva secunde si dupa aceea isi revine merge normal nu mai da rateuri . A mai intampinat cineva problema aceasta ?

Share this post


Link to post

[

 

Capac delco + rotor, schimba-le pe astea / sau curatele bine si totul o sa revina la normal

Edited by EM!L
Nu mai cita INTEGRAL mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Multumesc mult , pe cine am mai intrebat mi-a spus ca e ceva din delcou , faza e ca dupa ce a pornit nu mai facut deloc si chiar am alergato vreo 25 km in oras nu mai facut deloc , si ieri aceeasi faza :( sper de acolo sa fie :)

Edited by EM!L
Nu mai cita INTEGRAL mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Asa face cand ai probleme cu delcoul sau cu masa de la baterie, uita-te la posturile mele mai vechi si o sa observi ca ,, am pati-o si eu" :) )

Edited by EM!L
Nu mai cita INTEGRAL mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Salut . Am o problema la masina mea , un matiz euro 2 . In ce consta : porneste merge frumos si dupa 10 minute maxim incepe sa sa dea rateuri cand accelerezi la plecarea dupa loc ( daca mai apuci ) se opreste si nu mai vrea sa porneasca, dupa o jumatate de ora porneste merge intrerupt cateva secunde si dupa aceea isi revine merge normal nu mai da rateuri . A mai intampinat cineva problema aceasta ?

Salut. Din ansamblul delco e foarte posibil sa fie aceasta problema...de la "senzorul optic"...am avut si eu aceasta problema la Matiz Euro 2. Pentru a fi sigur, poti face urmatoarele verificari...in momentul in care nu iti porneste motorul: 1.scoate o fisa de la bujii sau chiar fisa centrala pentru a vedea daca ai curent.

2.daca nu exista curent, scoate o bujie pentru a vedea daca motorul are admisie(daca e uda inseamna ca are)

Senzorul optic din ansamblul delco trimite informatii la ECM reprezentand pozitia primului piston, dupa care se regleaza aprinderea. Tot el, trimite semnal catre ECM daca motorul incepe sa se "invarta" astfel incat ECM sa porneasca alimentarea si aprinderea. Daca senzorul nu da semnal corect, ECM nu da drumul la alimentare si aprindere astfel incat...motorul nu porneste.

Edited by duduu
  • Like 1

Share this post


Link to post

El porneste, dupa un timp incepe sa mearga intrerupt si se opreste , dupa catva timp porneste , am desfacut azi capacul lam curatat cu un servetel bine si luleaua era oxidata am curatato cu smirghelul bine si am curatat si plozii de la capac , l-am pus la loc si a pornit a mers frumos o jumatate de ora , maine o sa plec cu el la servici sa vad in mers daca mai face. Orificiul de aerisire are vreo pozitie anume in care sa stea ? lam pus indreptat spre spatele masini

Edited by EM!L
Nu mai cita INTEGRAL mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

luleaua era oxidata am curatato cu smirghelul bine

Rotorul are contact metalic doar pe cant, in rest este acoperit pentru izolare, pentru a nu povoca arc parazit. Deci, la rotor ("lulea") n-ai ce sa cureti, chiar si daca cureti pe cant, maresti distanta dintre el si ploti. Dupa o vreme, capacul si rotorul se schimba, lucru cel mai sanatos.

  • Like 1

Share this post


Link to post

pentru em!l -faceam asta pt a se vedea carei replici raspund , mi se pare logic, tinand cont ca se adauga replici constant. O sa evit de acum inainte ,scuze pt off topic.

 

 

Citeşte aici => http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/12316-cum-folosim-forumul/page__view__findpost__p__515007

Edited by EM!L
  • Like 1

Share this post


Link to post

Rotorul are contact metalic doar pe cant, in rest este acoperit pentru izolare, pentru a nu povoca arc parazit. Deci, la rotor ("lulea") n-ai ce sa cureti, chiar si daca cureti pe cant, maresti distanta dintre el si ploti. Dupa o vreme, capacul si rotorul se schimba, lucru cel mai sanatos.

Urmeaza sa le schimb, cantul era super oxidat si plotii foarte putin , condens nu am gasit deloc ( probabil s-a uscat ). Sper ca a fost de acolo problema. Multumesc

Share this post


Link to post

Condensul s-a transformat in sarea depusa.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Buna seara!

 

Am o problema mai mare la Matizul meu din 2007 euro 4. De vre-o jumatate de an apare CHECK aprins in bord dar rareori se stinge ( cand se incalzeste putin motorul) , pentru scurt timp si se reaprinde. Problema ar fi ca, cand motorul este rece trepideaza foarte tare si tinde sa se opreasca daca nu accelerez ( tot pana se incalzeste putin) .

 

Am umblat la bujii , fishe, ulei schimbat , filtre , a fost cazul reviziei la 60.000 km ( am facut-o pe la 68.000 asta e)... In concluzie CHECK-ul este "la locul lui , aprins).

 

Ma gandesc sa nu fie injectorul , scot prima fisha la bujie ( da scanteie dar motorul nu reactioneaza), scot fisha 2-3 motorul da sa moara. App Bujiile le inegreste la filet nu fisha.

Astept pareri , multumesc.

Share this post


Link to post

In legatura cu trepidatia motorului la rece, s`ar putea sa fie de vina senzorul IAC(semnalat si de martorul check in cazul in care nu functioneaza), el regleaza turatia la relanti cand motorul e rece. Pentru a`l verifica, poti decupla mufa senzorului in momentul in care motorul e la temperatura de regim urmand ca, in momentul in care e motorul rece sa incerci sa pornesti cu el decuplat. (in acest caz, motorul trebuie tinut din acceleratie iar martorul check iti va semnala absenta senzorului. Poti compara simptomele pe care le are motorul la rece cu IAC si fara IAC astfel incat sa faci o diagnoza) App...in momentul in care cuplezi la loc senzorul IAC, procedura trebuie urmata de un reset ECM si Idle learn.

  • Like 1

Share this post


Link to post

In legatura cu trepidatia motorului la rece, s`ar putea sa fie de vina senzorul IAC(semnalat si de martorul check in cazul in care nu functioneaza), el regleaza turatia la relanti cand motorul e rece. Pentru a`l verifica, poti decupla mufa senzorului in momentul in care motorul e la temperatura de regim urmand ca, in momentul in care e motorul rece sa incerci sa pornesti cu el decuplat. (in acest caz, motorul trebuie tinut din acceleratie iar martorul check iti va semnala absenta senzorului. Poti compara simptomele pe care le are motorul la rece cu IAC si fara IAC astfel incat sa faci o diagnoza) App...in momentul in care cuplezi la loc senzorul IAC, procedura trebuie urmata de un reset ECM si Idle learn.

 

 

Cum se fac resetarile? De ce inegreste bujiile?

Share this post


Link to post

Bujiile se innegresc de la mersul la o temperatura mica a motorului. Bujiile se autocurata la o "forja", cand temperatura din cilindru este mai mare de 450'C.

  • Like 1

Share this post


Link to post

In legatura cu trepidatia motorului la rece, s`ar putea sa fie de vina senzorul IAC(semnalat si de martorul check in cazul in care nu functioneaza), el regleaza turatia la relanti cand motorul e rece. Pentru a`l verifica, poti decupla mufa senzorului in momentul in care motorul e la temperatura de regim urmand ca, in momentul in care e motorul rece sa incerci sa pornesti cu el decuplat. (in acest caz, motorul trebuie tinut din acceleratie iar martorul check iti va semnala absenta senzorului. Poti compara simptomele pe care le are motorul la rece cu IAC si fara IAC astfel incat sa faci o diagnoza) App...in momentul in care cuplezi la loc senzorul IAC, procedura trebuie urmata de un reset ECM si Idle learn.

 

Nu e chiar reala chestia scrisa de tine, subliniata de mine. Am patit chestia asta acum 2 zile: am curatat iac-ul seara, dupa ce motorul fusese oprit fiind la temperatura de regim si am uitat sa conectez mufa de comanda a lui. Dimineata motorul a pornit turat, un pic mai turat decat de obicei insa a ramas asa turat pana m-am prins eu ca am uitat sa pun mufa la loc.

Share this post


Link to post

Ei bine, in momentul in care se opreste motorul, IAC`ul inchide circuitul de aer astfel incat admisia este reglata pentru o pornire "la rece"(de aceea se aude de fiecare data cand se ia contactul un zgomot metalic din zona IAC`ului). Eu m`am referit la decuplarea IAC`ului in timpul in care motorul functioneaza, atunci IAC`ul este pozitionat astfel incat amestecul sa aiba un raport benzina/aer adecvat pentru temperatura de regim.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...