Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Da jos capacul superior de la distributie din alea 4 suruburi, si simte cureaua la mana, daca e bleaga, si daca nu s-a umblat pe acolo, sau s-a montat aiurea sunt sanse sa fie bleaga, poate sa fi sarit de la punct. Ea normal trebuie sa se simta tensionata la mana, nu moale.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Atunci verifica distributia, sa nu fi alunecat cureaua la pornirea aceea.

  • Like 2

Share this post


Link to post

al doilea soc mare trebuia sa o pornesti in 1 -ia si eliberat incet ambreiaju,nu brusc sa executi efroturi mari asupra distributiei.

Io am patit la fel odata la tico, si l-am impins singur unpic porma am sarit in masina repede si a pornit cu a 1-ia .

 

Daca tot faci pornirea prin impingere, niciodata nu o faci in treapta 1 !

Share this post


Link to post

Atunci verifica distributia, sa nu fi alunecat cureaua la pornirea aceea.

 

Am inteles. Maine voi verifica daca cureaua de distributie este intinsa. Daca a sarit 1-2 dinti e posibil sa fi strambat supape, pistoane?Puteam sa mai merg cu masina? Nu am depistat niciun zgomot de fier pe fier si am incercat sa ascult si cu surubelnita. Oricum la cum vibra puteam sa-mi stric timpanul.Cat de ghinionist sa fiu?!!!

 

Multumesc pentru sfaturi pareri !

 

 

 

Edited by tomescus

Share this post


Link to post

Daca a sarit 1-2 dinti e posibil sa fi strambat supape, pistoane?Puteam sa mai merg cu masina?

 

Nu, nu-ti mai pornea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu am mers deloc pe pista distributiei ca banuiam ca daca se rupe sau iti fuge iti rupe instant supape eventual pistoane. M-am gandit ca ceva la sistemul de aprindere in lantul alternator-baterie-bobina de inductie-delcou-fise-bujii sa nu functioneze la parametri normali. Sper sa nu spun tampenii. Imi promit sa studiez sistemul de aprindere mai indeaproape.

Edited by tomescus

Share this post


Link to post

alternator-baterie-bobina de inductie-delcou-fise-bujii sa nu functioneze la parametri normali.

 

Astea nu se strica subit prin coincidenta fix cand pornesti masina prin tractare, nu ai zis ca de atunci au abarut simtomele brusc?

Share this post


Link to post

Astea nu se strica subit prin coincidenta fix cand pornesti masina prin tractare, nu ai zis ca de atunci au abarut simtomele brusc?

 

Da, dupa ce am facut pornirea la vale am observat mersul in suturi si trepidatiile in motor. M-am gandit ca exista piese care sunt solictate suplimentar si se pot defecta cand pornesti prin impingere. Citisem undeva ca nu e indicata la matiz dar imi scapa motivul. Ceva s-a defectat in urma pornirii mele sau pur si simplu este o coincidenta. Repet, am toate bujiile afumate, mers in suturi indiferent de treapta de viteza, raspuns greoi la accelerare, motor care vibreaza rau la relanti, fum negru cu miros puternic de benzina si consum de benzina f mare. Bujiile sunt noi -le-am pus si pe cele vechi si tot mi le-a afumat. Fisele sunt noi, capacul de la delcou si rotorul sunt noi. Toate au fost schimbate acum o sapt timp in care masina a mers ca unsa. Stiu ca diagoza prin intermediul Pc-ului este ceva aproximativ si numai un mecanic cu experienta si tester in mana ma poate -sper- ajuta. Cu ajutorul vostru poate reusesc sa restrang cercul vinovatilor pentru proasta functionare a Matizului meu.

Edited by tomescus

Share this post


Link to post

Nu e recomandata pornirea prin impingere, odata pentru curea, si alta pentru ca e posibil sa nu ai curent in baterie pentru ECM si aprindere. Daca totusi o faci, nu folosesti treapta 1 ci a doua, ridicand fin ambreiajul, nu deodata.

 

Ai facut verificarea curelei cum am zis mai sus?

Share this post


Link to post

Am citit ce mi-ai sugerat sa fac si voi verifica cureaua de distributie astazi cand ajung acasa. Am vazut schema in manual si stiu ce am de facut. Pornirea a fost in treapta 2-a si ambreiajul a fost ridicat usor. In ultimul timp cam am parte de ghinioane cu masinuta asta! Multumesc.

Edited by tomescus
Nu mai cita mesajul anterior !

Share this post


Link to post

Intrebare: se poate adapta distributia de Matiz in asa fel incat sa fie "cu lant"? In acest fel nu ar mai fi probleme pe veci cu ea? Suna profan dar... e posibil?

Share this post


Link to post

Pierzi putere cat o sa se chinuie sa angreneze lantul ala.

Share this post


Link to post

Pentru cei care au urmarit postarile legate de problema mea, revin cu noi informatii. Astazi am desfacut capacul distributiei si am facut verificarea ei aprox ca la carte. Problema e ca pe roata arborelui cu came am 2 semne decalate la 180°.In cartea de service spune doar de un singur semn. Oricum sunt decalaje. Am rotit roata arborelui cu came, neavand acces la fulia arborelui cotit- nu stiu daca e tocmai ok cum am procedat- in carte spune invers. Si am cand am ajuns la primul semn de pe roata aroborelui cu came m-am uitat la semnul de pe fulia arborelui cotit si era la 1 °, rotesc si ajung la al 2-lea semn de pe roata arborelui cu came, fulia arborelui cotit este in dreptul la 9°. Cureaua de distributie imi pare cam moale, dar nu am mai pipait alta pana acum. Mentionez ca am mers cu masina 60 de km in conditiile in care se pare cureau era sarita de pe punct. Sa fie compromise si supapele? Pe 1 o tractez si o duc la un mecanic. Sper sa scap numai cu refacerea distributiei.

Edited by tomescus

Share this post


Link to post

am delcou aproape nou de matiz de vanzare.Cine e interesat sa scrie pe forum si vb

Share this post


Link to post

Intrebare: se poate adapta distributia de Matiz in asa fel incat sa fie "cu lant"? In acest fel nu ar mai fi probleme pe veci cu ea? Suna profan dar... e posibil?

 

LA toate masinile pe lant, se schimba la un anume interval, altfel se rupe lantul la fel de bine. Asa ca ia-ti gandul de la ideea de a fi un roman adevarat si a umbla cu masina fara un minim de schimbat consumabile, ca 200 ron odata la 5 ani sau 90.000 km ca sa schimbi o distributie, nu e un capat de tara.

Share this post


Link to post

Salutare!

Cine imi spune si mie ce turatie are matizul la:

1)treapta 2, 40km/h;

2)treapta 3, 40km/h;

3)treapta 3, 90km/h;

4)treapta 4, 60km/h;

5)treapta 4, 120km/h;

6)treapta 5, 80km/h;

7)treapta 5, 90km/h;

8)treapta 5, 120km/h ?

Mersi!

Share this post


Link to post

Am schimbat cureaua de distributie si rola intinzatoare. Cureaua se prezenta bine, probabil ca nu a fost suficient intinsa si eu am "ajutat-o" sa plece de pe pozitie cu pornirea mea prin impingere. Motorul acum merge bine, am putere la el, consumul de benzina nu l-am putut masura inca dar cred ca e ok. Ce ma nelinisteste acum este faptul ca motorul nu se mai aude ca inainte. Se aude un huruit la el, de parca ar functiona fara cotul de admisie pus. Daca ati curatat IAC si galerie de admisie si ati pornit fara cotul acela cred ca stiti cum se aude- se aude practic aerul care e tras in motor. Asa mi se pare ca se aude motorul meu acum! Nu imi dau seama ce sa-i fac sa-l aduc pe calea cea buna.

Share this post


Link to post

Cand am luat Matizul acum aprox un an schimbul de ulei tocmai fusese facut cu Aral 5W40 - ulei pe care motorul buburuzei il vazuse toata viata lui. La momentul respectiv masina avea 92.000 de km reali si am fost informat de un consum de ulei de cam 1L intre schimburi lucru care s-a si adeverit.

Cand am facut schimbul de ulei la un an si 100.500 km am citit topicul de uleiuri de pe acest forum si am bagat GM 5W-30 dexos 2. Acum am ajuns la aproape 104.000 km si pentru a mentine nivelul de ulei la maxim cum era cand am facut schimbul a trbuit sa compltez cu cei 300ml ramasi si cu inca 1L.

Cred ca acest consum este deja prea mare si nu stiu ce sa fac - unii mecanici mi-au spus ca la acest numar de km trebuie schimbate doar semeringurile de la supape, altii mau speriat ca trebuie schimbati segmentii, pistoanele, supapele, semeringurile de la supape si alezat blocu motor.

Mentionez ca acest numar de km este real( sunt bun prieten cu vechiul proprietar) si ca masina a beneficiat de toate reviziile ca la carte.

 

P.S: Daca stiti un mecanic bun in Brasov astept pm ca sa nu se considere reclama ( am alergie la serviceurile mari unde nu te lasa sa stai langa ei si fac tot felul de manevre )

Share this post


Link to post

pentru a mentine nivelul de ulei la maxim

Nivelul nu trebuie mentinut la maxim, ci intre minim si maxim ( la 1/2 e cel mai bine, te orientezi si tu, vezi ca intre minim si maxim intra 1 l de ulei ). Nu schimba uleiul ( si eu am aceeasi problema ) ramai pe 5w30 dexos 2 si completezi daca e cazul ( scoti din consumul de carburant uleiul adaugat ).

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Problema huruitului am depistat-o ca fiind alternatorul- probabil rulmentii lui. Am slabit alternatorul din suruburi si am dat jos cureaua. Am pornit si zgomotul a disparut. Deci am localizat piesa care huruie. Am alternator DAC. Am gasit un thread deschis legat de rulentii de alternator dar nu sunt lamurit. Am gasit in catalogul ilustrat reperele acestea: 211026- Capac fata cu rulment si 210938- Rulment. Intr-un post am gasit reperele: 6201 si 6203. Poate ma ajutati cu o informatie exacta! Ce repere au rulmentii si unde se pot gasi in Bucuresti? RIsc sa stric alternatorul daca mai merg 10-20 de km in astfel de conditii? Multumesc

Share this post


Link to post

Cand am luat Matizul acum aprox un an schimbul de ulei tocmai fusese facut cu Aral 5W40 - ulei pe care motorul buburuzei il vazuse toata viata lui. La momentul respectiv masina avea 92.000 de km reali si am fost informat de un consum de ulei de cam 1L intre schimburi lucru care s-a si adeverit.

Cand am facut schimbul de ulei la un an si 100.500 km am citit topicul de uleiuri de pe acest forum si am bagat GM 5W-30 dexos 2. Acum am ajuns la aproape 104.000 km si pentru a mentine nivelul de ulei la maxim cum era cand am facut schimbul a trbuit sa compltez cu cei 300ml ramasi si cu inca 1L.

Cred ca acest consum este deja prea mare si nu stiu ce sa fac - unii mecanici mi-au spus ca la acest numar de km trebuie schimbate doar semeringurile de la supape, altii mau speriat ca trebuie schimbati segmentii, pistoanele, supapele, semeringurile de la supape si alezat blocu motor.

Mentionez ca acest numar de km este real( sunt bun prieten cu vechiul proprietar) si ca masina a beneficiat de toate reviziile ca la carte.

 

P.S: Daca stiti un mecanic bun in Brasov astept pm ca sa nu se considere reclama ( am alergie la serviceurile mari unde nu te lasa sa stai langa ei si fac tot felul de manevre )

 

Baga in continuare un 5w-40, o sa iti scada consumul de ulei, 5w-30 s-ar putea sa fie prea subtire la km astia. Incearca si altceva, nu neaparat Aral.

Share this post


Link to post

Salut! Acum vreo luna, Matizul meu s-a oprit in drum si n-a mai pornit. De fapt, cu motorul rece, mergea 2-3 minute, pana se-ncalzea un pic si apoi nu mai vrea. Bun, mecanicul a zis ca e delcoul. Am schimbat delcoul si am rezolvat problema. Totusi, motorul nu mergea ”rotund” . Azi s-a opit din nou si oprita a fost. Din curiozitate am montat vechiul delcou si...surpriza, masina a pornit si merge mai bine decat cu delcoul cel nou. Problemele astea ma-nnebunesc! Masina merge, dar nu mai am curaj sa plec la drum. Mentionez ca prima data s-a aprins becul CHECK, acum nu! Ajutati-ma pana nu pun benzina pe ea! headbang2.gif

Share this post


Link to post

Testerul a aratat defect SENZORUL TEMPERATURA AER, dar nu am reusit sa-l gasesc. Pe unde e amplasat ? E indicat sa-l schimb eu, sau un specialist, trebuiesc facute reglaje, ceva?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Este plasat pe cutia filtrului de aer, vezi, poate, a uitat cineva sa-i puna conectorul.

 

PS testerul nu poate da verdicte de genul senzor defect, interpretarile datelor afisate apartin operatorului.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...