Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Ieri mi-am băgat iar nasul în ea.

 

Am dat jos corpul clapetei de acceleraţie. Murdar, însă nu cred că are o mare importanţă în funcţionare depunerea aceea de funingine unsuroasă, gura fiind largă. Aveam şi un păianjen prin zonă.

Cu această ocazie am verificat din nou furtunele de vacuum şi cuplările electrice la masă: cea de pe motor şi cea de pe caroserie. Întradevăr, cea de pe caroserie era oxidată. Cea de pe moror arăta foarte bine.

Am măsurat tensiunile pe senzorul TPS: 0.6 închisă, 4.8 deschisă. Am verificat şi tensiunea de încărcare, 14,40.

 

Nu, că v-am spus: merge perfect după Reset.

Chiar şi IAC-ul: măreşte turaţia la pornire şi apoi o reduce.

post-1105-042936400 1293099009_thumb.jpg

post-1105-009314500 1293099027_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Deci pana la urma problema a fost de la cablul de masa?

Share this post


Link to post

Problemele de care va plangeti voi le-am experimentat eu la 2 matizuri pana acum. Cauza era depunerea mare de funingine in corpul clapeta si obturarea celor 2 orificii din fata clapetei. Solutia care a functionat in ambele cazuri este curatarea corpului clapeta. Pentru asta va trebuie un spray de curatat franele si un cric sau o bordura (eu am folosit un stivuitor :P dar n-aveti asa ceva prin batatura toti ). Se salta masina de partea din spate dreapta cat mai sus posibil, fie cu un cric, fie prin cocotarea cu roata pe o bordura (sau cu stivuitorul  <img src= )"> ). Se demonteaza furtunul de admisie aer din galerie, se deschide la maxim clapeta si se pulverizeaza in jeturi spray cat mai adanc posibil. Dupa 3-4 jeturi te opresti si lasi sa curga toata mazga. Se procedeaza astfel pana cand nu mai iese mizerie. Apoi se demonteaza cele 2 furtune de sub galerie pentru a se scurge surplusul de spray adunat acolo. Se pune masina pe sol, se porneste motorul si se aplica in admisie, pe turatie inalta cateva jeturi de spray, mentinandu-se accelerata (nu mai mult de 3-4 jeturi). Idlle learn apoi si gata.

Share this post


Link to post

Înţeleg ce spui.

Ai înclinat maşina ca să curgă jegul spre gura corpului.

Totuşi, este aproape lafel de simplu să scoţi ansamblul cu totul şi să îl curăţi apoi lejer, la birou :->

Cu ocazia asta verifici şi garnitura, ai acces la găurile IAC-ului, inclusiv la cele două găuri mici de vacuum. Pe astea le-am desfundat cu un ac.

 

Întradevăr, cele 4 şuruburi nu s-au lăsat prea uşor. Ai nevoie de un inbus serios. Cu inima cît un purice am răsucit cît am putut de ele, sperînd să nu cedeze galeria. Poate un spray degripant ar ajuta, capetele şuruburilor fiind vizibile.

 

Prin furtunele de răcire de la corpul clapetei nu a curs deloc lichid: sunt mult mai sus decît vasul de expansiune. Mai întîi am eliberat presiunea totuşi, desfăcînd capacul.

Share this post


Link to post

Da, dar daca ti se rupea vreun surub din ala... Solutiile simple sunt cele mai eficiente intotdeauna :)

Share this post


Link to post

Am si eu o nedumerire: in seara asta am constatat ceva ciudat, mai precis, dupa ce am bagat masina in parcare(subterana), dandu-ma jos din ea am auzit cum de la gura tevii de esapament se aud mici pufnituri, nereguulate, ce corespundeau cu mici ruperi de ritm in functionarea motorului. Nu tin minte sa mai fi auzit asa ceva. Desigur, am constat micile intreruperi de multa vreme, imtreruperi ce se simt la gura tevii de esapament, insa nu mi s-au parut ceva anormal. Ce ar putea sa cauzeze acele pufnituri? Ca idee, pe drumul spre casa am simtit niste intreruperi in treapta a doua, in accelerare usoara si parca am simtit ceva si in treapta a patra la 60km/h la mers constant. Am pus si scanerul pe masina si in afara de sonda lamda 2 care oscila rar intre 0.2 si 0.1 nu mi s-a parut nimic ciudat. Motoruul era cald, intre 80 si 90 grade, turatia oscila usor intre 970 si 930rpm, temperatura pe admisie la 45 grade, depresiunea la 38kpa cu o sarcina de ~19%. Ce ar putea cauza fenomenul?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Update: astazi, la pornire la rece s-a aprins si check engine cu codul P0300 Multiple Cylinder Mysfire si masina mergea intrerupt. Am ajuns la servici cu ea si primul lucru am purces la masurat fisele:

- fisa 1: 3 kohm;

- fisa 2: 0kohm(pe mohm imi arata 1.2) - asta banuiesc ca este terminata;

- fisa 3: cand am dat s-o scot mi-a ramas contactorul ce vine pe bujie agatat de bujie. L-am bagat la loc cat de bine am putut si apoi am masurat: 5.7kohm.

Acum trebuie sa gasesc fise de bujii ca sa pot pleca cu masina de aici, se pare. Sper totusi sa fie asta. Cati kohm ar trebui sa aiba, in mod ideal, o fisa de bujie, la matiz?

Share this post


Link to post

Ale mele au 15-19 kohm, noi, cele vechi pakard 4-5 kohm, dar noaptea se vedeau scantei pe traseu, si consumul a scazut cu astea noi cu rezistenta mai mare, deci banuiesc ca asa trebuie sa fie.

Share this post


Link to post

Pai de ce sa fie mai buna o pierdere mai mare de tensiune pe traseu? Din cate stiu eu, la matiz trebuie sa fie intre 2 si 3. Am reusit sa iau un set original nou si le-am masurat chiar adineauri: au intre 2.5 si 2.7kohm.

Share this post


Link to post

Ce treaba are cu tensiunea? Un ohm pe fisa inseamna ca la tensiunea e 1 v permite sa treaca 1 amper. La doar 2-3 kohm iti baga paraziti la greu in ECM, dar poate difera de la Euro2 cum am eu la euro mai mare, si sunt mult mai scurte fisele la tine.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Un ohm pe fisa inseamna ca la tensiunea e 1 v permite sa treaca 1 amper

 

 

 

 

Asta e legea lui Ohm? Formulele suna asa R=U/I sau I=U/R unde R este rezistenta circuitului (masurata in ohmi), I intensitatea curentului (masurata in amperi) si U este tensiunea aplicata la borne (masurata in volti) - si apropo rezistenta pe care voi o masurati nu poate fi luata ca etalon (chiar daca fisele sunt noi) deoarece ca si conductor pt fisele de inalta tensiune producatori diferiti folosesc materiale diferite care au rezistenta electrica pe metru diferita... Ideea de baza ca valoarea unei fise bune poate varia destul de mult chiar si intre doua fise din acelasi set, una poate avea 2kohmi si alta 3kohmi (diferenta destul de mare)dar ele sunt totusi bune

Share this post


Link to post

In circuitul din secundarul bobinei de inductie nu se socoteste cu legea lui Ohm. Energia transferata scanteii depinde de tensiunea pe electrozi si este caracterizata de catre un factor, raportul dintre L (inductanta bobinei) / R (rezistenta totala din secundar). Rezistenta totala este suma rezistentei bobinajului din secundar (x KOhmi) + rezistenta fisei (x KOhmi) + rezistenta din corpul bujiei (~5 KOhmi), toate adunate pot da pana la 20 kOhmi (in mod normal). Cum la rezistenta electrica a secundarului nu se poate umbla, pentru a reduce rezistenta totala se poate umbla la celelalte. Pentru micsorarea emisiilor radio care pot perturba electronica de la bordul automobilului, nu se alege rezistenta zero pe niciun tronson. Cu titlu informativ, randamentul unui astfel de circuit de aprindere este la un nivel de 10%, deci, pierderile trebuie minimizate, asa cum tensiunea din primarul bobinei trebuie sa fie cat mai mare !

Share this post


Link to post

Foarte bine prezentat si extrem de adevarat - multumim

Share this post


Link to post

Ok, am pus fisele noi si am dat o tura cu masina. Partea buna este ca nu s-a mai aprins check-ul. Partea proasta este ca masina tot nasol merge in sensul ca la rece "duduie" sa zic asa, nu merge rotund deloc iar la cald "pufniturile" (care pe mine ma duc cu gandul la detonatii insa nu in evacuare, avand in vedere ca nu sunt puternice) tot se aud.

Mi-am adus aminte de un amanunt pe care de dimineata nu l-am mentionat, din greseala: in freeze frame am vazut de dimineata codul P0003 - Fuel Pressure Regulator Low Voltage, aparut imediat dupa pornirea masinii(probabil asta a dus si la aparitia P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire). Acum, dupa ce m-am plimbat cu ea, nu a mai aparut nimic in freeze frame(nu s-a mai aprins check) insa in Pending DTC era stocat din nou P0300-Random/Multiple Cylinder Misfire, desi, cand am pornit motorul nu era nimic acolo.

Ce naiba sa mai verific? Motorul clar nu merge bine, se vede si daca ma uit la el, se "zbate" in prinderi de parca vrea s-o ia la fuga.

Acum are fise noi, bune, bujiile au 5000km, filtrul de aer tot 5000km si nu este alarmant de murdar, cu benzina din rezervor merg de ceva vreme fara sa fii avut probleme, deci nu e de la benzina, altceva nu mai stiu. Totul coincide ca dracu` cu faptul ca ieri am dat jos IAC-ul, fara sa scot singuranta de la ECU, l-am curatat si l-am montat la loc, insa nu este prima data cand am facut asta si nu am avut vreo problema inainte.

Ce as mai putea sa verific?

 

Alta chestie dubioasa: la mers normal, lejer, desi am mers vreo 30 de minute cu masina temperatura motorului in mers nu a sarit de 80 grade. Abia in parcare, dupa cateva accelerari la 3000rpm, si 2 minute de ralanti, a ajuns la 82 grade. In mers oscila intre 78 si 80 grade.

Share this post


Link to post

Cum rezistenta electrica a bujiilor nu are aceeasi valoare la toate, cum nici cea a fiselor, sunt sigur ca v-a trecut prin cap sa balansati tensiunea pe electrozii bujiilor prin imperecherea adecvata a bujiilor la fise. Daca nu, aduceti-va aminte ca v-a spus-o Mandel.

Share this post


Link to post

La mine mi clar ca nu se pierde nimic pe fise, cel putin ochiometri ca motorul merge foarte bine, chiar daca au 15 kohm cea scurta si 20 cea mai lunga, si consuma masina mai putin. Am fost cu volmetru la magazin, toate erau asa pentru Euro2(4 bucati lungi), ca pentru E3 si 4 setul are 3 cioturi scurte.

Edited by argon

Share this post


Link to post
La mine mi clar ca nu se pierde nimic pe fise ...

Nu trebuia sa mentionezi, demult am observat ca la tine, legile fizicii se auto-suspenda. :) )

Share this post


Link to post

Poate ar fi trebuit sa fie totusi un simptom cat de mic, dar nu se simte nimic, iar pe cand aveam Dacie vreo 2 ani pana am sacapat de masina am mers cu 50-60 kohm pe fise fara nici o problema.

Share this post


Link to post

Argon, esti off-topic. Lasa-le dracului de fise. Ti s-a zis in cel putin 2 posturi ca nu e ok ce zici tu. Las-o asa.

Acum, are cineva idee ce as putea face, legat de postul 1840?

A naibii masina, fix in ajunul craciunului s-a gandit sa-mi faca un cadou.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Dupa misfire ai dat reset soft la codurile de eroare din scaner ?

Share this post


Link to post

Da, dupa misfire, adica de dimineata, dupa ce am ajuns la servici, am sters codurile de eroare cu scanerul. Se stersese tot, inclusiv in pending.

 

Cand am plecat de la servici spre casa am dat reset din siguranta la ECU si apoi am pus scanerul pe masina. Dupa vreo 7 km s-a aprins check engine cu eroare: P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected.

De asemenea, au fost stocate in Freeze Frame urmatoarele:

- Freeze Frame DTC: P0003 - Fuel Volume Regulator Control Circuit Low

post-5484-075373700 1293210434_thumb.jpg

- Freeze Frame Data:

post-5484-045349400 1293210443_thumb.jpgpost-5484-086392700 1293210444_thumb.jpg

post-5484-003941800 1293210446_thumb.jpg

 

De asemenea, pe drum, inainte sa se aprinda check-ul, am vazut ca semnalul sondei lamda 2 era la 0.0V si rar urca la 0.1 la ralanti iar in mers ajungea la 0.2V. Banuiesc ca acest lucru se datoreaza tot problemei afisate prin codul P0003. Masina trage cu intreruperi iar la ralanti vibreaza mai tare ca de obicei, plus ca are un sunet mai aspru in sarcina.

Intrebarile mele sunt:

1. este de vina acest regulator sau poate fi si altceava vinovat de cele doua coduri de eroare?

2. unde este localizat acest regulator?

 

Multumesc si sarbatori fericite.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Nu exista codul de eroare P0003 la Matiz si nici o piesa cu acel nume. La fel, este greu de crezut ca ajungi -100% la Long Term Fuel Trim dupa cativa km, dupa ce ai reset valoare inainre sa pleci.

Share this post


Link to post

Ok, si in cazul asta, care e faza? Cum a aparut codul ala acolo si ce dumnezeu nu-i in regula cu ea? Long term fuel trim numai -100% este afisat.

Share this post


Link to post

Ce ar putea insemna un semnal de 0.0V la ralanti si 0.1V cu varfuri scurte de 0.2V in sarcina la semnalul sondei lamda a doua?

Sonda O2 principala, din cate am vazut oscila in general intre 0.7V si 0.2V la ralanti. In sarcina nu am apucat sa vad. Toate valorile sunt cu motorul la temperatura de 80 grade.

Acum am vazut, Short Term Fuel Trim pe Bank 1(sonda O2 principala) este de 6% ceea ce inseamna ca amestecul este foarte sarac. Sa insemne asta ca un injector nu prea face ce trebuie?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...