Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/12/24 in all areas

  1. Oamenii au fost si vor fi manipulati in continuare... din antichitate erau discursuri, promisiuni si mici avantaje, in prezent sunt la fel doar ca ajutate de tehnologie. Din punctul meu de vedere, tiktok e o problema, pentru ca a fost lasata voit campania electorala. Desi, teoretic, e interzisa pe platforma. A fost lasata inclusiv sambata si duminica, cand nici nu mai aveau voie cu campanie, nicaieri. A fost lasata si dupa ce au fost semnalate conturile false si botii. La fel cum sunt interzisi si botii, si conturile false. Si pe facebook au fost niste faze, in sensul ca au fost cumparate pagini (fara legatura cu politica) cu mii sau zeci de mii de urmaritori, si transformate in "altceva". Cine n-a vazut inca, sa se uite la Idiocracy... daca acum 10 ani ziceam ca e documentar, acum sunt si mai sigur :)) Lipsa educatiei, lipsa sanctiunilor si a aplicarii legii duc la prostirea in masa. Asta se intampla si in alte tari, nu doar la noi, vezi SUA.
    1 point
  2. Bun, de unde sa incep :)) A venit alternatorul SH, care ce sa vezi, era defect deja :)) , alternatorul nou a mai ajuns inca odata la reparat, a fost montat pe masina si a cedat in mai putin de 5 minute, practic a iesit fum din el :)) Masina a stat pe stand-by vreo luna jumătate, pana am zis ca e momentul sa o duc la electrician sa verifice tot , se pare ca problema era de la alternator in tot acest timp , cel nou era o mizerie si cel sh era defect :)) 650 lei distractia la electrician cu refacut alternator, verificat troaca cap coada sa nu mai existe si altceva . Oficial de ieri si-a reintrat complet in drepturi ca masina daily , din August pana acum am condus ce am prins :)) Kia alor mei , un Caravelle pe care trebuia sa il tin apromixativ 2 saptamanii , dar a ramas la mine pana week-end-ul trecut . Imi era dor de Leganza, sa nu fiu nevoit sa calc frana in curbe, sa consume 15% bine, de partea asta nu imi era asa dor :)) Am gasit din pura întâmplare la AutoTotal set amortizoare spate originale, la 420 lei ambele, eu avand probleme pe spate cu unul dintre amortizoare, zic gata, am rezolvat-o si pe asta, teapa, mai exista pe stoc doar cel de pe stanga :)) am vorbit cu dealerul "semi-autorizat" de piese originale , pe numele lui @pompiliu92 sa tina un ochii deschis pentru un amortizor dreapta ca sa fie pereche măcar. Am luat prin August un set de bujii NGK fix pe ce recomanda coreeanul cu manute mici, mai caut un set de fișe mai de doamne ajuta , are o balbaiala ocazional la relantii , merge in 3 jumatate de minut, isi revine pentru 2-3 minute si dupa face iar :)) , bine, are cativa ani problema . Mi-a adus aminte telefonul ca astazi se implinesc 3 ani de la o intalnire istorica :))
    1 point
  3. Vezérműtengely hang, sűrű a kopogása. A hidrotőkének hasonló a kopogás viszont ritkább. Zgomot de ax cu came, batai dese. In cazul tachetilor hidraulici bataile is asemanatoare insa mai rare.
    1 point
  4. Am mentionat un pic mai sus ca am luat si un vas de expansiune, motivul fiind ca cel de pe masina avea o problema la unul dintre "stuturile" de plastic pe unde imi pierdea antigel in sarcina. Deh, avea si el o varsta. Cat sa mai tina plasticul ala. Cu ocazia asta am schimbat si prinderea bateriei cu cea noua si am facut o curatenie in compartimentul motor. Tot in iulie am ajuns la venerabilul kilometraj de 144144 km si a trebuit sa imortalizez momentul. Cei de la Radacini au casat contabil ceva piese si au aparut pe site la un pret si mai redus fata de cum erau inainte, asa am profitat de ocazie si am luat: Pompa servofrână, consola față completă (varianta cu imitație de mahon), conducta AC, senzor bloc motor, furtun rezervor servodirecție, mâner exterior ușa spate stânga, senzor poziție arbore cotit, două bielete de directie, simering planetara, simering palier, glisor ușa fata dreapta, butuc fata dreapta, la care se mai adauga cateva suruburi luate din alta parte pentru aparatorile de noroi si pasaje roti. Cum intr-o zi am stat sa scot grila stergatoarelor afara pentru a "reinnegri" plasticul (acolo am inclus si suportul de numar + aparatorile de noroi) cu ajutorul unui pistol cu aer cald si Meguiar's Ultimate Black, am decis sa gresez si mecanismul bratelor si celelalte angrenaje. Si cateva poze de la 4Nostalgia Meet unde m-am vazut cu @mirceajo si @Dj_Dark.
    1 point
  5. Bun, masina are iar RCA de Joi. Doar ca... a cedat alternatorul :)) cum sar de 2000 de ture sau de 45-50 la ora cum aprinde bateria in bord. Incarcare la "rece" undeva la 14.1 , cand o turez scade in 12.6- 12.4 si la "cald" incarca undeva la 13.7 si in ture scade la 12.1 - 12.3 Acum sa vad ce rezolva cu garantia la el desi e o sansa mare sa imi ureze de bine :)) Alternatorul a fost montat in Iunie si masina a facut cu el fix 30-40km maxim in rest a stat , cum a cedat si ce, nu imi explic. Am testat si cu bateria de la masina lu taicameu, am zis ca na, a murit atunci si s-a dus naiba bateria, aceeasi situatie. Ma bate gandul sa caut prin magazie, alternatorul original al masini care incarca semi decent, nu suficient, dar nu aprindea nimic in bord si sa il arunc pe masina , macar sa o folosesc. Raman fidel vorbei celebre, un pic adaptate la situatie, repar ceva se strica fix acelasi lucru :))
    1 point
  6. Dupa incidentul cu alternatorul, masina a zacut la niste prieteni in curte , mi-am facut viata cu un Megane dizel :)) Daca tot sta masina pe dreapta, am reusit sa imi polishez si eu farurile, ajunsesera in culoarea caroseriei , dupa polish a fost aplicat lac pe ele, inca am dubii daca sa le pun si folie. Fiind in curtea unui garaj am profitat de ocazie sa imi dau bara spate jos, sa spal tot si sa imi pun senzori de parcare ( nu am stiut niciodata cat de mare e masina asta :)) ) . Probabil mai profit de masina de imprumut inca vreo luna , dupa iau Leganza iar la mers. Anul asta mai mult a stat, 4 luni am mers cu masina de la firma, iar de aproape 2 luni cu Meganu :)) Urmeaza sa rezolv si problema cu planetara, ar trebui sa am pe acasa ( cine stie exact unde, dar trebuie sa fie) o planetara de la Leganza de piese, din doua ar trebui sa iasa una buna, nu?
    1 point
  7. Bun, nu se mai stricase de mult ceva :)) De data asta a fost exclusiv vina mea, cand a fost furtuna aia Joia trecuta m-a prins prin oras, am stat eu in benzinarie sa nu dea piatra in ea, asa bine am pozitionat-o ca a dat cat cuprinde piatra pe ea . La intoarcere am prins niste apa pe Pallady, am intrat la un moment dat pana la nivelul numărului. In mod surprinzător nu a intrat apa in masina , dar in schimb, am reusit sa prajesc alternatorul. Masina a fost recuperata cu @mirceajo cu bateria Evandei, si reparata ieri cu asistena de specialitate de la @Dj_Dark . Am luat alternatorul aftermarket pe AS , sper sa tina mai mult ca ala schimbat prin Decembrie . Alt damage pe care l-am auzit ar fii capul de planetara de pe dreapta, pare ca decolează:)) cel mai probabil a intrat apa in burduful ala spart .
    1 point
  8. Hristos a inviat! Daca tot a fost liber week-end-ul acesta, am zis sa dau o fuga pana la tara, initial era planuit cu masina lu' taicameu, dar ce sa vezi, s-a schimbat schimbarea :)) , asa ca am decis sa plec cu Leganza ( nu, n-am facut geometria) . Ce pot sa zic? Nu m-am mai distrat asa de mult timp :)) alergata cum se cuvine pe Dealu Negru, pe autostrada la dus am pastrat un 130-140 maxim ( era Sambata la 6 dimineata, eram singur) . In schimb la retur, am vrut sa evit aglomerația de ieri, cand s-a intors tot Bucureștiul, am zis sa ma intorc azi dis de dimineata, fiind un pic mai liber, am dublat limita de viteza de pe Dealu Negru :)) iar pe A1 am stat cuminte pe pilot la vreo 45-50km peste "legal" , cam toata autostrada. Am zis ca daca nu se rupe nimic, la cum am mers acum pe Dealu Negru, nu se mai rupe vreodată. Probabil daca era manuala masina ma distram un pic mai mult. Extrem de incantat sunt de suspensie si "antilope" imi era dor sa nu mai calc frana in curbe si sa stea masina cum trebuie pe strada. Ochiometric am avut un consum de 10.3% , enorm pentru un drum extern, dar la stilul de condus pe care l-am avut tind sa cred ca e okish ( stiu ca nu e, dar imi place sa ma mint singur) . Si bineinteles ca nu am scapat pe la tara pe un drum secundar ( nu cred ca trec 10 masini zilnic pe acolo ) sa ma opreasca politia :)) , amuzant a fost ca i-am văzut de la distanta suficient de mare si ma gandeam daca imi face semn sa ma opresc sau nu :)). Cand mi-a facut semn sa ma trag pe dreapta am avut o mica criza de ras de nu au înțeles polițiști ce am :)) . Fiind a 2 a zi de Paste, a trebuit sa suflu si in fiola, bineînțeles ca a fost 0, dar am stat cu putine emotii :)).
    1 point
  9. Oficial de Vineri, Leganza si-a reintrat in drepturi depline ( am stricat masina de la munca :)) ) , A primit saptamana trecuta un capac de motor de Evanda, acopera mai mult motorul, fata de cel original si arata o idee mai bine tot compartimentul motor. De cand am vazut pe Mosul lui @Salex inelele astea cromate am zis ca trebuie sa imi pun si eu neapărat , altfel nu functiona masina cum trebuie , mi-a luat cam 2 ani sa le comand :)) , dar vorba aia mai bine mai tarziu decat niciodată. Mai trebuie sa ii fac neapărat o geometrie, nu am reusit sa o fac pana acum, sper doar sa nu stric "antilopele" pana reușesc sa o fac. Ca urmatoare lucrari importante ca sa spun asa, ar trebui schimbat lichidul de frana, la ce negru si frumos e, tind sa cred ca are niste multicei ani , sa rezolv o pierdere la o conducta de servo, si o revizie la etrieri, nu imi place deloc cum se simte pedala
    1 point
  10. Daca tot avem anvelope noi, am luat si un set de arcuri "șprot" -40 fata spate, le aveam in plan cred ca din ziua cand am lua Leganza :)) , dar nu am reușit pana acum Zis si facut, luat arcuri, au inceput cautarile pentru amortizoare, eram fixat pe KYB pe gas, bineînțeles, ca nu am găsit stoc pe la nimeni , pe ulei nu ma incanta ideea sa le iau noi , asa ca am ales varianta de mijloc, sa dau amortizoarele jos de pe masina de piese si sa le duc la întărit. Daca tot trebuia umblat pe sub masina, am zis na, niste bascule noi nu strica, am gasit bascule CTR la 244 lei bucata :)) , inca sunt incantat de pret, dupa aproape 2 saptamanii , cu baculele am luat si antiruliu fata, pe spate spre surprinderea mea, se potrivesc alea de Nubira 2 de pe fata :)) Ieri au fost "aruncate" toate pe masina, s-au desfacut toate suruburile, bine cu putin mai multa forta :)), dar s-au desfacut :)) , bineînțeles am urmat procedura clasica deja la mine, toata lucrarea a fost sunt supravegherea lui @mirceajo si cu ajutorul lui si al altui prieten am reusit sa le punem pe masina ( la final au muncit ei mai mult decat mine) . Rezultatul e wow, imi era dor de feelingul asta , Nubira cand a primit arcuri sport , erau direct montate pe niste amortizoare cu vreo 50.000km si nu se simtea chiar asa de bine, am dat cateva ture cu ea pe niste viraje, eram fascinat tot cum poate sa stea :)) Mai sunt in plan niste chestii de făcut, dar momentan iau o pauza ( macar sper ca iau). Km 189xxx , sa ii am notați undeva :))
    1 point
  11. Am reusit si eu in sfarsit sa imi iau primul meu set de anvelope noi :)), eu de obicei schimbam jantele cu totul cand terminam anvelopele :)) Leganza a primit un set de Hankook Ventus prime 4 , 312 lei bucata de la Autosoft, dot 0324, proaspete :)) Masina momentan sta in curte la firma de vreo luna si ceva si probabil o sa mai stea o perioada pana mai strang niste bani sa mai rezolv din probleme . Uitasem cum e feeling-ul cu anvelope de vara :))
    1 point
  12. Am mai avut o intervenție minora pe sfarsit de 2023 :)) Avem rulmentii noi si pe fata, SKF amandoi, se auzea ceva in plus, sunet care a ramas si dupa schimbul de rulmentii :)), dar na, macar stiu ca sunt noi. Operatiune realizata bineinteles cu @mirceajo , nu de altceva dar faceam revelionul cu ea pe elevator . Fiind sub ea, am mai descoperit diverse , ca asa e cand e baba batrana si abuzata :)), curge caseta, efectiv din mijlocul ei curge :)), a mai cedat un burduf la planetara, de data asta cel de langa cutie pe partea stanga, dar, ca mereu exista si un dar, NU MAI PIERDE ULEI DE MOTOR :))) , un pivot e semi dus, dar nu mai stiu pe ce parte era. De revelion am zis sa ma duc la Valcea, ca na, why not? . Cred ca am facut undeva la 1000km in perioada revelionului, toata lumea a laudat Leganza :)) , bine cred ca era si singura in tot orasul :)). Un consum mediu prin Rm Valcea, de vreo 18 si ceva, din ce calculasem atunci . Mi-a dat cu firma in cap un amic cu un Dodge, cand a zis ca el are media 11.6% la un motor de 3.6 V6, aproape sa dau in plans cand mi-a spus :)) La intoarcere am facut un mic ocol, sa o duc in orasul natal :)) si din intamplare am ajuns la un prieten in Craiova ( omul are : Nubira 2 2.0, 2 Evande ambele automate, una si cu trapa (placerea mea), si o Epica 2.5 ) , am dat o tura pe Bucovat cu Nubira amicului asta, parca imi e dor de o manuala :)). Nubira asta, are un ecm foarte special ca sa zic asa , cu niste "cai" in plus. Momentan masina a intrat in stand-by , am făcut undeva la 300km de la începutul anului cu ea. Necesita niste chestii mai urgente ca sa spun asa, si cum bugetul nu permite momentan, mai bine sta pe dreapta pana adun cele necesare.
    1 point
  13. In primul rand, vreau sa va urez un Craciun Fericit, multa sanatate si tot ce va doriti! Acestea fiind spuse, cum in urma cu cateva luni am schimbat bascula din stanga fiindca a cedat bucsa, piticii aia albastri din scortofelnita nu s-au lasat pana nu am cumparat si bascula din dreapta, ca sa fie pereche, nu una turceasca si alta coreeanca. De asemenea, cum la bascula din dreapta nu am fost de fata cand a fost schimbata, fiind fix atunci dupa accident, nu stiu daca au avut grija sa pastreze si camasa metalica din interior, asa ca am luat eu cateva de rezerva si am pus una pe cea noua. Nu in ultimul rand, am scos mansonul schimbatorului de viteze sa il duc la retapitat, impreuna cu cel de frana de mana (ala era deja scos de ceva timp, ca am pus unul de pe masina de unde am luat clima), ca incepusera sa se urateasca.
    1 point
  14. Salutare! Just checking in. The "sometimes it doesn't go above 4400 rpm issue" still exists, when I took her to the car elecrtician and they took her for a test drive she didn't produce the problem, of course... It is the only problem right now, so I'm not mad. I forgot to show you a brossure I found online, of course I bought it. It's full of stereotypical marketing sh*t, and some grammatical errors too 😄 Lots of typos and some left-out words, it's funny how they released that brossure like that. Currently I'm trying to find a 30 (or 32?) mm diameter flexible tube that has seen better days on my engine. I cannot find it anywhere. I asked in the Hungarian Daewoo club and someone said it isn't even possiible to replace it without disassembling the A/C system. Is there something I can replace this tube? And lastly something interesting. I just came across an article about an early Daewoo concept car, the Bucrane. Did you know about it? I really like the look of it, it's a shame it never got into production. Link: https://www.topgear.com/car-news/concept/daewoo-bucrane-was-budget-v6-coupe-we-never-got
    1 point
  15. Cred ca ultima miscare importanta pe anu asta ca sa spun asa :)) Alternatorul meu incepuse usurel sa cedeze ultima data cand am verificat cat incarca era undeva pe la 12.5 dar nu mai stiu daca cu totul stins sau nu , cert e ca era pe ultimul drum, se auzea asa ocazional rulmentul cum plangea :)) Am zis na, cautam nou, 950 de lei :)), acelasi alternator la munca, vreo 480 lei , am zis ca nu e momentul oportun sa dau aproape 500 de lei pe el, asa ca am facut deja celebra, am dat un telefon la Craiova , in patria Daewoo-urilor si a obiectelor ascutite :)), 230 lei cu tot cu livrare, chinuiala maxima de pus pe masina :)), nu am vrut sa ii dau foc la masina decat de 2 ori, fata de operatiunea cu schimbatul bai , asta a fost lejer . Bineinteles operatiune supravegheata de @mirceajo , nu de altceva, dar cine stie ce desfaceam si nu puneam la loc. Aveam o usoara impresie ca nu baga ea cald cum stiam eu ca baga, iarna trecuta mergeam cu caldura la maxim si trapa larg deschisa la -5 grade :)), acum ciuci, se incalzea greu, am spalat pe repede inainte instalația, tot nu e cum stiam eu, dar e mult mai bine :)). Poate reusesc pana in revelion sa schimb rulmentii pe fata, gasisem originali la 70 lei bucata, dar pana am sunat eu, bineinteles ca se dadusera :))
    1 point
  16. Si, s-a suparat nemotzoaica dizel pe mine si mi-a facut-o, rau. Dupa 413 mii km a zis gata, ti-a ajuns 🙂 Context, dupa o depasire m-am trezit ca nu mai trage cum trebuie, nimic aprins in bord doar ca nu mai tragea si nici consumul instand nu se mai ducea mai sus de 10 la suta. Oprit, motorul mergea in 3 pistoane si scotea fum, fiind noapte nu am vazut ce culoare e, am banuit un injector ceva si m-am tarat asa pana la garaj (aproximativ 50 km). A douza zi dimineata am vazut dezastrul. Desfacut admisia, constatat ca era plina de ulei si pornit fara. Imediat am realizat ca e ceva grav, drept urmare m-am apucat se desfac motorul si am gasit asta. Daca nu se vede, pistonul 4 crapat. Initial am zis gata, atat i-a fost 412 mii km suficient, insa dupa ce am studiat putin celelalte pistoane, blocul la mana si chiulasa am decis sa o fac investind minimul necesar. Cam asa arata restul. Acestea fiind zise am luat visinica din garaj si asta a ramas desfacuta urmand sa gasesc un piston SH si sa cumpar celelalte necesare (garnituri, segmenti, ulei..etc, etc). Asta se intampla vinerea trecuta pe 24, intre timp am comandat toate necesare, inclusiv piston, dar pentru asta voi face un post separat, cel mai probabil va fi o trilogie 🙂 Continuarea mai jos.
    1 point
  17. Some updated: - I went to a muffler shop and the guy who inspected it showed me underneath what he found. While showing me the rotted part, and scraping the rust off the pipe with a screwdriver, he poked a hole into the pipe 😄 It was going to rust through soon anyway, so I'll take it back to replace the pipe and middle muffler on Monday. - I also bought a new front grille which will be replaced when the hood is going to be repainted - hopefully this fall. I got a new leather gear shift boot which was advertised as correct size for this model. It's not. Even when I cut some of the sewing and rubber on the skirt's bottom, I couldn't drag it onto the frame. I guess I'll have to take it to a car upholstery shop maybe they can do something with it, or make a new skirt themsleves. On the picture the left one is the old one, it's ruptured. Also we made it to 280 600 km, nice round number 🙂 On the week after the next week I'll finally take it to a mechanic to check the ignition coils, fuel pressure and if thoes aer fine, then I think it will be the injectors.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...