Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 08/05/23 in all areas
-
Ieri am reusit sa montez anvelopele noi. Cele vechi, la prima vedere, inca mai aveau viata, tipii de la service au fost chiar foarte interesati daca le iau acasa sau le las la ei 🙂 Totusi, varsta avansata (2016) si crapaturile vizibile cu ele montate si umflate justificau schimbarea. In poze, din cauza compresiei JPG + reducerea de calitate pt incadrarea in restrictiile forumului, crapaturile sunt mai greu de observat. Ca tot eram la service si nu era multa lume, am bagat Naluca si pe standul de geometrie. Dupa ce s-a lucrat la motor, am tot avut senzatia ca trage putn dreapta. Impresia s-a confirmat, cifrele au indicat o mica problema la puntea fata, s-a remediat cu usurinta. Impresiile, la cald, legate de GY sunt foarte bune. Comparativ cu gumele vechi, am gasit doar plusuri. M-am temut putin de indicele de greutate (ceva mai mare decat am avut, justificat de GY prin ransforsarea peretilor laterali). Ca indice de viteza GY au Y, Bridgstone-urile aveau W. Oricum, constructiv Naluca e limitata la 250, deci nu conteaza. Pusa direct pe autostrada (service-ul e chiar la intrarea/iesirea de pe autostrada), cam 2-3km au avut nevoie sa se aseze. Dupa ce au "batut" putin, au intrat in regim normal si se simt absolut OK. Duritatea de care m-am temut nu s-a confirmat, ceea ce e de bine. O fi placebo sau nu, am avut 2 drumuri in care am fost surprins de consum. Ieri, cu 10 saci mici de ciment in portbagaj, drum de munte, am iesit la 7,1%. Astazi, acelasi traseu, fara incarcatura, a rezultat 6,7%. In conditii simialare anterioare, eram OK cu un consum de 8%. Cum ziceam, sunt surprins de diferenta uriasa intre clasele de consum ale anvelopelor (aici GY stat net superior fata de Bridgstone). Inca nu am testat pe carosabil umed, dar oricum ar fi, cand ploua am alt nivel de precautie si sportivitate :)). Overall, re-intalnirea cu GY a fost una super placuta.2 points
-
Bey! Tinere! Asa te-am invatat eu pe tine ? Pai nu asa ne fu vorba ca la burduf planetare folosim coliere pentru planetare si clesete pentru a evita dezechilibrarea? Tinere ...1 point
-
Bun, incepem cu planetara, evident, si burduful "nou" s-a rupt intr-un fel similar cu celalalt. Drept urmare am decis ca gata cu tripoda, punem articulatie normala de daewoo sa am loc sa pun colier cu surub. Am scos stocul de planetare sa aleg si surpriza, nici una nu avea inel de abs, daar, am gasit pe bej fix ce imi trebuia, inel de abs in cap si articulatie de daewoo la cutie Binenteles, mana pe chei, demontat si inlocuit rapid cu una fara inel sa fie, remontat la loc si la analiza am descoperit de ce o lasasem pe bej pe asta, burduful dinspre cutie era intepat 😄 Drept urmare, luat burduf de pe una dezmembrata, demontal si construit o planetara cum am vrut eu Dupa care a inceput distractia, m-am chinuit o jumatate de ora sa scot capul planetarei vechi ramas in cutie, era intepenit ca naiba, am folosit un cablu de remorcare infasurat pe barosul de 5 kile iar i ncapatul celalalt prins de o sarma groasa infasurata cu maiestrie intre cap si cutia de viteze. 2 sarme rupte mai tarziu si 2 clesti de la cablul de remorcare ajunsi in umar (bine ca nu in cap) cand s-a rupt prima sarma am reusit sa scot mizeria. Pus planetara noua, montat la loc, facut deja vre-o 2 drumuri in care am avut si viteze mai mari, pare ca rezista si nu mai da vaselina afara si nici volanul nu mai vibreaza cand o calc (deh, articulatia cu bile multe nu role de tri-poda, e mai finutza dar si mai putin rezistenta). Maine atacam si problema numarul 2, suport motor rupt din suduri.1 point
-
Si, cum ziceam mai sus, timpul se duce repede, asa ca aduc in atentie inca un episod de briocolaj petrecut intre cele doua patanii de mai sus. De data asta a fost vorba de schimbarea carcasei telecomenzii si cheii tip briceag. Din ce am vazut, e cam acelasi lucru la Opel si Chevrolet, dar nu mai stau acum sa fac un tutorial dedicat, poate fi folosit postul asta. Am plecat de aici: Plecand de la ce se putea citi sub "lama", respectiv "Witte automotive" , am gasit pe un site ceva f asemanator. Mi-am zis ca absenta unui "t" nu e mare drama, am avut incredere in faptul ca prietenul chinez a copiat cu simt de raspundere. In linii mari lucrurile asa au stat, insa nu au lipsit bataile de cap ! Trusa de lucru trebuie sa contina un set cu capete "-" si "+" de marimi mici, patent sau ceva similar, etc. Cheia originala a fost lipita, deci extragerea placii electronice a necesitat masuri barbare. La o prima vedere, asteptarile mele pareau a se confirma, originalul (dreapta, in ambele imagini de mai jos) seamana extrem de bine cu clona. Totusi, la "bibileala", am constatat ca nu tot ce zboara se mananca ! In primul rand, diametrul butonului este diferit, nu cu mult, dar suficient pentru a nu fi interschimbabil. A doua chestie care nu s-a dovedit a fi identica cu originalul a fost configuratia tamburului (butonului) cu "catei". Nu stiu cum naiba sa le zic altfel, am mers pe denumirea la la yala ... Aici am constatat diferente la grosimea "cateilor" si la pozitia de amplasare pe cilindru. Motivul pentru care mi-as fi dorit sa se potriveasca aceste repere a fost ca ar fi fost simplu sa inlocuiesc lama sau lama + cilindru ... sau orice combinatie. Dar NU am avut parte de o clona "de ajutor" ! Totusi, "m-am scos" pentru ca atat clona cat si originalul ofera posibilitatea de schimbare doar a lamei ... se vede clar in pozele de mai jos: De retinut si arculetul din poza de mai sus ! Dupa ce se face inlocuirea de lama si pozitionarea modulului electronic, cea mai importanta etapa tine de tensionarea arcului mentionat. In functie de asta, "sare" mai mult sau mai putin ferm lama. Arcul se pozitioneaza in buton, are o catare usor de identificat, dupa care se invarteste 360* sau 720* (dupa preferinta) inainte de "capsarea" carcasei. Rezultatul aproape final: Clona pe care am gasit-o are un surub sub sigla, surub care tine locul adezivului pus la telecomanda originala. Finalul lucrarii se vede mai jos, emblema am lipit-o cu un adeziv "corect" :D. Comparatie cu telecomanda originala: - partea frontala e super OK, nimic de reprosat - partea din spate arata chiar mai bine decat originalul, luftul orizontal este clar mai mic - logo-ul clonei este vizibil mai nasol, sunt 2 bavuri care strica (putin) toata treaba. Una peste alta, pentru 50 lei, sunt total multumit ! 😁1 point
-
Dar Martea nu sunt doar ceasuri rele 😀. Consola MM sosita din Polonia a fost exact ce imi trebuia, absolut identica cu ce avea Naluca. Ca atare, mi-a fost destul de usor sa recoltez piesele de care am avut nevoie. Nu am mai facut poze la toate etapele, de ajuns am ajuns la nivel de panel LCD si touch panel. Am apreciat modularitatea si logica designului, este destul de usor pentru orice "curajos" cu o trusa minimala de surubelnite torx, "-" si "+" sa intervina si sa remedieze probleme de genul celei descrise aici.1 point
-
Am mai adunat niste km, putini cei drept :)) , de cand am fost la RAR si pana acum am 1600km facuti, eu care faceam 2000-2500/ luna. M-am trezit dupa o ploaie sanatoasa cu o mica piscina in dreapta , atat de multa apa de urcase pe presul de cauciuc. Eram sigur ca nu au lipit aia parbrizul bine atunci, pt ca atunci cat a stat fara acte a stat mai mult sub cortul care a aterizat pe ea intr-un final. Pus frumos furtunul pe masina, pe la parbriz , pe la trapa, zic sigur s-a infundat ceva ce necesita multa munca, curatat iar scurgerile de la trapa, nimic, cand colo se infundase scurgerea de la Ac, eu am văzut ca nu lasa nimic sub ea, dar la antecedentele ei eram bucuros ca nu curge nimic :)) Am prins Leganza amicului de la care am luat jantele pentru RAR si le-am tras niste poze :))1 point
-
1 point
-
Cine mama naibii a mai inventat si lentila :((. Asa m-a intampinat ecranul Nalucii ieri dimineata, dupa mai bine de o saptamana de cand nu a fost folosita. Partea buna a fost ca demontarea din bord si desfacerea modulului au fost super facile. Partea nasola e ca, mai ca intotdeauna, am avut parte de editii limitate/obscure ale diverselor "chestii" din dotarea auto. Acum a venit vremea ecranului tactil la care partea de touch este independenta, suprapusa peste ecranul LCD propriu-zis. Mai mult, are intrare separata in controler. Si ce sa vezi, raritate mare ... Se gasesc, chiar din belsug as zice, ecrane tactile de schimb, doar ca au schimbat putin modelul si au integrat (lipit) senzorul tactil peste LCD si au cumulat conectorii ... Ca atare, nu ma ajuta, nu se pupa cu controllerul meu. Acum, problema mea a fost (si inca a ramas, pana la proba contrarie) sa nu cumva sa fie stocat un S/N prin ECU si sa ma trezesc ca schimb modulul cu totul si ca nu imi recunoaste controllerul. E cu bataie lunga, asa ca am preferat sa iau un modul complet, SH, cu cod identic al Nalucii. Daca am ghinion si nu ii merge controllerul, macar sper sa pot recolta LCDul si sa il pun pe modulul meu. Am de asteptat vreo 10 zile pana sa ma lamuresc ...1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00